ANGEL


angel
 Share

Recommended Posts

  • Replies 10.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Træning lørdag d. 8/11

kl. 8-9

Powerwalk 60 minutter

kl. 17-18

...ville det overraske nogen hvis jeg siger .... Powerwalk 60 minutter :lol:

:bunny: :bunny: :bunny:

Derudover havde jeg en virkelig hyggelig dag med alles hygge onkel nr. ET - TROELS ;)

Vi havde fornøjelse af at undervis en flok teenager med lidt styyyyyrketræning - det var sgu sjovt :D

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag d. 8/11 kl. 8-9

[kl. 17-18

...ville det overraske nogen hvis jeg siger .... Powerwalk 60 minutter  :lol:

:bunny: :bunny: :bunny:

Ikke når der står fra 17-18 ;) :poking: :D

:tongue::tongue: DU KAN VENTE DIG KAN DU ;)

Træning søndag d. 9/11

kl. 8-9

Powerwalk 60 minutter

kl. 17:45-18:30

...ville det overraske nogen hvis jeg siger .... Powerwalk 45 minutter

Dagen i dag minder mistænkeligt meget om i går.... bare jeg ikke er fanget i et univers hvor jeg tvinges til at gennemleve samme dag ud og ind igen... og så blev det netop en dag med 2xpowerwalk HMMMMMM :unsure:

JESUS!!!! <_<

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

37 dips :worship: :respekt: Det er altid fedt med nye pr, de kommer sgu på de mest underlige tidspunkter. Må altså lige sige det igen 37 dips :worship: :respekt:

IIIIIIHHHHH THX..... :w00t:

Jeg var også selv helt paf over det.....

Medaljen har bare en bagside..... om 3 uger til konkurrencen skal jeg jo helst stikke de 37 dips for ikke at blive helt vildt skuffet :( .... og det er sgu ikke let både dehydreret og udsultet!!! :blink:

Mit overordnet mål med dips er at komme på den gode side af 40reps til DM i bardip d. 23 oktober næste år og indtil videre ser det måske ud til at jeg burde satse på 50 reps...

DET VILLE VÆRE FOR BLÆRET :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag d. 10/11

kl. 9-9:30

Powerwalk 30 minutter

Kl. 13:30-16

Powerwalk 20 minutter

Eclipse 5 minutter

BEN / MAVE

Squat

8set x 12reps @ 40kg

...bare for at lave noget andet

Et-bens legpress

4set x 8reps @ 50kg

Chins 14reps i godkendt stil

Dips 37 reps..... :w00t: JEG GJORDE DET SGU IGEN!!! :devil: DAMN :angelgrin:

Front spark

2set x 20reps @ 50lb

Leg curl

1set x 12reps @ 90lb

Dødløft

6set x 8reps @ 60kg

Stivbenet dødløft

2set x 8reps @ 60kg

Rotary press - læg

5set x 25-20-15-22-30reps @ 100-130-160-130-100lb

Biceps curl

2set x 20reps @ 10kg

Concept II 1 minut eksplosivt - 303 meter :bigsmile: JEP JEP!

.. nu ligger den også over de 300 meter på 1 minut, hvilket er målet til konkurrencen

+ mave - diverse øvelser

+ lidt underarm

Powerwalk 10 minutter

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Chins 14reps i godkendt stil
Dette synes jeg er VILDT imponerende :blink:
Dips 37 reps

Dette synes jeg så er endnu mere imponerende vildt... :o

Har jeg forstået det rigtigt, du træner dips & chinups til hver træning? Det er vejen frem eller hva? Jeg kunne godt bruge nogle tricks, jeg synes det står lidt stille for mig :(

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag d. 11/11

kl. 6:30-7:30

Powerwalk 60 minutter

kl. 14-15:30

Eclipse12 minutter

BRYST / BICEPS / MAVE

Bænkpres DB

7set x 12-12-12-7-5-11-8reps @ 17-19-21-23-25-21-21kg

Flyes DB

5set x 10reps @ 15kg

Biceps curl DB

6set x 15-11reps @ 11kg

Preacher curl - maskine

2set x 15reps @ 20kg

Laterals - maskine

2set x 12reps @ 40lb

Underarm BB m. lille stang

Wrist curl 60reps

Hammercurl 10reps

Bent over curl 20reps

3set x 20reps @ 15kg

Mave

Diverse øvelser ....

FIIIIIIIIIIIITNEEEEEEEEEESSTRÆNING - højrep træning - UUUUUUHHHHHH det er så spændende :thumb_down:

2½ uge igen....så bliver der smidt noget vægt på :angelgrin:

Link to comment
Share on other sites

Chins 14reps i godkendt stil

Dette synes jeg er VILDT imponerende :blink:

Dips 37 reps
Dette synes jeg så er endnu mere imponerende vildt... :o

Har jeg forstået det rigtigt, du træner dips & chinups til hver træning? Det er vejen frem eller hva? Jeg kunne godt bruge nogle tricks, jeg synes det står lidt stille for mig :(

Jep....

jeg træner mere eller mindre chins og dips til hver træning - minimum hver anden dag. Dette gør jeg også off-season.:bunny:

For mig er det absolut vejen frem :angelgrin:

For det første er der det rent teknik mæssige aspekt i begge øvelser - jo oftere jeg laver denne øvelser desto bedre teknik, desto flere dips...

For det andet er der udholdenheden - som jeg ser det, gælder der det samme for disse øvelser som for andre øvelser der kræver udholdenhed - de skal udføres ofte for at opnå en forbedring og øge udholdenheden! En langdistanceløber løber jo helle ikke kun engang om ugen :)

Off-season benytter jeg dog også ekstra vægt på disse øvelse for variation og sjov :w00t:, men når alt kommer til alt, så tror jeg ikke på at ekstra vægt er vejen frem, hvis du ønsker at øge dit reps antal. Det det gælder om er at flytte din syregrænse og udholdenhed hvorfor du bliver nødt til at udmatte musklen ved jævne mellemrum!

Håber det var svar nok :D

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Hej Angel :angel:

Ved du, om der kommer noget på svensk tv fra konkurrencen? Det kunne være vildt spændende at se! :w00t:

Held og lykke. Krydser fingre for dig! :4thumbup:

:wave: Kathrine

1000 tak Katrine :bigsmile:

Jeg ved ikke om der sendes noget i fjernsynet....

det er dog meget muligt at der optages noget undervejs, da svenskerne er lidt mere med på fitness- og BBbølgen end vi danskere er.

Men jeg skal nok tvinge Crawdaddy til at tage en masse billeder og så skal jeg nok selv sørge for fuld beretning og billeder fra backstage.... Jeg har kapacitet til over 1100 billeder på mit digicam, så mon ikke et par af dem ville kunne bruges :D

(skal nok snuppe lidt ekstra billeder af alle fyrene med six-pack til dig - jeg ved jo hvor glad du er for den slags :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Okay tak :) Jeg må til at træne de 2 øvelser noget mere så :)

det skader ikke at prøve...

Jeg vil dog varmt anbefale dig at være meget opmærksom på dit skulderled i dips - det kan godt blive en stor belastning at øge frekvensen af denne øvelse for hurtigt!

Jeg gjorde det i starten at jeg skiftede mellem smalle armbøjninger og dips hver anden gang for at minimere stress på leddet!

Chins ser jeg ikke noget problem med at lave hver anden gang....

Link to comment
Share on other sites

(skal nok snuppe lidt ekstra billeder af alle fyrene med six-pack til dig - jeg ved jo hvor glad du er for den slags  :lol: )

Weeeee!!!! :D :D :D

(Glæder mig selvfølgelig også til de andre billeder. :w00t:)

Og jeg vil i hvert fald tjekke tv-programmet den dag, konkurrencen er - det kunne jo være, man var heldig. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag d 12/11

kl. 9-10

DUM DUM DUM Powerwalk 60 minutter

kl. 14:45-16

Chins 13 reps

Dips 31 reps

... begge stille og roligt - ren restitutionstræning B)

Eclipse 22 minutter

Concept II 1 minut eksplosiv - 314 meter :w00t: øget yderligt

Powerwalk 15 minutter

Chins 14 reps

... kunne ikke lade være - chinsbaren råbte på mig på vej ud af centret (HEHEHEHE :blink: )

Ellers synes alt OK, dog har jeg en underlig fornemmelse af konstant at være bagud mig selv. Eksempelvis når jeg cykler over en vej, så kan jeg bagefter blive i tvivl om der egnligt var grønt!! Alt hvad jeg foretager mig af den slags dagligdags ting synes at være rent refleksbetonet!!! Måske lidt for få carbs kunne mistænkes at ligge til grund for dette fænomen!! :unsure:

Men ellers kan jeg mærke at mit serotinniveau begynder at blive forstyrret - for første gang i mange uger har jeg ikke længere brug for min middagssøvn og jeg har heller ikke rigtigt lyst til at gå i seng længere, om morgenen når uret ringer er jeg - PLING - frisk!!! Det er sjovt at kroppen reagere på den måde men egenligt også smart!! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Men ellers kan jeg mærke at mit serotinniveau begynder at blive forstyrret - for første gang i mange uger har jeg ikke længere brug for min middagssøvn og jeg har heller ikke rigtigt lyst til at gå i seng længere, om morgenen når uret ringer er jeg - PLING - frisk!!!

Er det pga diæten? Eller hvad er det konkret det fremkommer af?

Link to comment
Share on other sites

Men ellers kan jeg mærke at mit serotinniveau begynder at blive forstyrret - for første gang i mange uger har jeg ikke længere brug for min middagssøvn og jeg har heller ikke rigtigt lyst til at gå i seng længere, om morgenen når uret ringer er jeg - PLING - frisk!!!

Er det pga diæten? Eller hvad er det konkret det fremkommer af?

sokr@tez>

Det er pga. diæten.....

Normalt så vil kulhydrater sørge for at holde serotinin niveauet jævnt i kroppen, under diæt med få kulhydrater vil dit serotinin niveau svinge en hel del pga. af en ujævn tilførelse af tryptofan til hjernen - tryptofan er den aminosyrer serotinin laves ud fra!

Insulin sørger normalt for at fjerne næsten alle aminosyrer fra blodet minus tryptofan. Når tryptofan findes i overflod i blodet, så optages det lettere af hjernen, hvor det omsættes til serotinin - ved mangel på insulinfrigivelse i forhold til normalt, så vil mængden af serotinin der syntetiseres være ujævn og det giver nogle "små" følgevirkning....

(dette er selvfølgelig en forsimpling af hvad der sker... håber jeg har gjort det bare lidt forståeligt!! )

(faktisk så spiller en forstyrrelse i serotinin-systemet en rolle hos manio-depressive patienter!!! :blink: TAG DEN!!!)

HAHAHAHHA - kommer lige til at tænke på.... der er måske en forklaring på min væremåde :bunny: (Kom dig lige i forkøbet Jakob!! ;) )

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

dette er selvfølgelig en forsimpling af hvad der sker... håber jeg har gjort det bare lidt forståeligt!!

ja ok, jeg skulle læse den et par gange og er ikke 100% med, men nogenlunde ;) Det er altså en stigning(eller bare uregelmæssighed?) i serotinniveauet, der gør at søvnbehovet mindskes..

Link to comment
Share on other sites

Imponerende chins(er det med overhåndsgreb?) og dips!

Held og lykke med konkurrencen :)

(faktisk så spiller en forstyrrelse i serotinin-systemet en rolle hos manio-depressive patienter!!!  TAG DEN!!!)

Det er derfor der er serotonin i lykkepiller - og i ecstasy :o

Link to comment
Share on other sites

Imponerende chins(er det med overhåndsgreb?) og dips!

Held og lykke med konkurrencen :)

(faktisk så spiller en forstyrrelse i serotinin-systemet en rolle hos manio-depressive patienter!!!  TAG DEN!!!)

Det er derfor der er serotonin i lykkepiller - og i ecstasy :o

Chins for mig er med overhåndsgreb - hvis du bruger underhåndsgreb kalder jeg dem pull-ups!!

Jep... derfor findes serotinin i lykkepiller eller der findes et stof som hæmmer nedbrydningen eller genoptag af serotinin i hjernen! Personer der er depressive har ofte en nedsat mængde serotinin i kroppen og dette kan lykkepiller afhjælpe.

sokr@tez> At søvnbehovet mindskes har også en del at gøre med at du vil have øget mængder af adrenalin i kroppen - hjernen vækker din krop, udsender stoffer så du kan være vågen og kan have energi til når du skal ud at lede efter føde.... :)

Det er et meget kompleks sammespil af stoffer der frigives fra hypofysen, der er med til at regulere mange af disse døgnrytmer og sindstilstande i kroppen. Og en hård diæt med store mængder træning kan let forskyde og vende op og ned på udskillelse af mange disse stoffer hvorfor der også sker nogle fysiologiske ændringer med hensyn til blandt andet døgnrytme men også med sindstilstand!!!

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share