ANGEL


angel
 Share

Recommended Posts

sokr@tez> At søvnbehovet mindskes har også en del at gøre med at du vil have øget mængder af adrenalin i kroppen - hjernen vækker din krop, udsender stoffer så du kan være vågen og kan have energi til når du skal ud at lede efter føde.... :)

Det er et meget kompleks sammespil af stoffer der frigives fra hypofysen, der er med til at regulere mange af disse døgnrytmer og sindstilstande i kroppen. Og en hård diæt med store mængder træning kan let forskyde og vende op og ned på udskillelse af mange disse stoffer hvorfor der også sker nogle fysiologiske ændringer med hensyn til blandt andet døgnrytme men også med sindstilstand!!!

ahh I see... Meget spændende!!

Du må godt skrive hvis du opdager flere af disse finurligheder i din diæt. Det er meget spændende at følge :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 10.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Angel, lavede du ikke "kun" lidt under 30 dips til MOL III? I så fald er det lidt af en eksplosiv fremgang. Hvor lang tid bruger du på de lange (failure) sæt? Består din fremgang i at du kan holde et højere tempo end tidligere, eller er du blevet mere udholdende?

For mig at se er TUT afgørende når man ønsker at lave rep rekord i chins, dips, armbøjninger. Dvs. så højt tempo som muligt må være at foretrække (uden at reps underkendes). Er du enig?

Jeg har et problem med at øge TUT i dips. Efter ca. 1 min. dør jeg uanset tempo. Har du idéer? Der er lidt marathonløb over det. Efter 30-40 sek kommer der en mur, og efter 60 sek. er det slut. Er der en fysiologisk forklaring på det? Det kunne være interessant både at flytte muren, samt den tid man kan arbejde mellem mur og slut.

Jeg arbejder selv på at kunne tage en ordentlig rævfuld chins, dips, armbøjninger og hindu-squats.

Kan du ikke lægge et link til den konkurrence du stiller op i? (Så slipper jeg for at spørge hvad det går ud på).

PS. udfra din log fra i forgårs gætter jeg på at du hverken har børn eller arbejde :-)

Link to comment
Share on other sites

Angel, lavede du ikke "kun" lidt under 30 dips til MOL III? I så fald er det lidt af en eksplosiv fremgang. Hvor lang tid bruger du på de lange (failure) sæt? Består din fremgang i at du kan holde et højere tempo end tidligere, eller er du blevet mere udholdende?
Jo.. jeg lavede vist omkring de 30reps.. kan ikke huske præcist hvor mange! :)

Tiden jeg bruger på at kører dips... Jeg varierer meget mellem henholdsvis dybe dips, hvor skulderen næsten rører hænderne, og så lidt hurtigere dips, men stadigvæk i ordenlig stil!

Jeg kører meget sjældent til failure - tror ikke på failure træning - så kører jeg heller mange set med færre reps for at øge totalen af udførte dips!! Eksempelvis 15 reps x 10-15 set over én træningsomgang!

Mit tempo er ikke blevet øget - tværtimod - det har også noget at gøre med at jeg under konkurrence skal udføre dips i et bestemt tempo (endelig ikke for hurtigt) - min udholdenhed og teknik er begge blevet bedre og må nok være årsag for min fremgang.

Side med videoklip af herrenes dips!!

Her kan du se hvor streng stil og det tempo som kræves i dips under konkurrencen

For mig at se er TUT afgørende når man ønsker at lave rep rekord i chins, dips, armbøjninger. Dvs. så højt tempo som muligt må være at foretrække (uden at reps underkendes). Er du enig?

Jeg er enig .... problemet er bare at i den konkurrenceform jeg deltager i er der strenge regler for udførelsen af dips og tempoet!

Jeg har et problem med at øge TUT i dips. Efter ca. 1 min. dør jeg uanset tempo. Har du idéer? Der er lidt marathonløb over det. Efter 30-40 sek kommer der en mur, og efter 60 sek. er det slut. Er der en fysiologisk forklaring på det? Det kunne være interessant både at flytte muren, samt den tid man kan arbejde mellem mur og slut.
IDÉ .... træning!!! :bunny: bliv ved med at lave dips... lav mange af dem hver gang der er en mulighed!! OG for mit eget vedkommende ... så driver jeg sjældent mig selv til fauilure - stopper konsekvent 2-3 reps før!!

Når jeg udfører dips så kører jeg indtil jeg kan mærke at musklen begynder at trættes, når jeg når dette punkt, så holde jeg mig strakt et øjeblik, kører derefter endnu nogle reps indtil jeg igen mærker, at jeg at ved at nå grænsen, holder mig derefter et øjeblik i strakte arme osv.... på denne måde kan jeg klemme en masse ekstra reps af uden at ramme 100% failure

som regel er forløbet som følgende

20-23reps

1 sek. pause i strakte arme

4-5reps

1 sek. pause

3-5reps

1 sek. pause

2-3reps

1 sek. pause

2-3reps

1sek pause

STOPPER ALTID her hvis jeg ikke kan tage mere end 2 reps i god stil!!

Den fysiologiske forklaring ligger blandt andet i din evne til at transporter ilt til den arbejdende muskel, din syregrænse, energi i musklen osv.

Med hensyn til iltning af blodet så prøv evt. med nogle vejrtrækningsteknikker for at øge iltningen inden du går igang og sørg for at trække vejret ordenligt under udførelse af øvelsen, dette kan ofte give et par ekstra reps mellem mur og slut!!

Ellers mener jeg, at de andre forhold kommer an på vedholdenhed i din træning.

Jo mere du kræver af din muskel jo flere mitochondrierne vil den danne (mitochondrierne er cellernes kraftværk) og denne proces tager tid og kræver næsten daglig aktivering - du bliver simpelthen nødt til dagligt at "minde" din muskel om, at den skal øge antallet af mitochondrier samt den daglige stimulering vil også øge antallet af de pumper der sidder på cellens overflade, som blandet andet er ansvarlig i udvekslingen af både mælkesyre og kaliumioner, som begge kan påvirke din udholdenhed.

Kan du ikke lægge et link til den konkurrence du stiller op i? (Så slipper jeg for at spørge hvad det går ud på).

Hjemmeside

tjek konkurrencen der hedder Decembercuppen

PS. udfra din log fra i forgårs gætter jeg på at du hverken har børn eller arbejde :-)

ikke børn... men en meget krævende kat !!! :lol:

Arbejde jo!!! Jeg arbejder gennemsnitlig 3 gange om ugen cirka 20 timer... nogle gange en del mere, da jeg har to jobs! :blink:

heruderover kommer et fuldtidsstudium ved Odense universitet som i sig selv udgører mere end 37 timer om ugen!

sokr@tez> Jeg skal nok skrive hvis jeg begynder at se farver eller ligende.... :tongue:

Naaaa.... jeg kan måske tilføje noget mindre sjovt!!! HOLD KÆFT JEG FRYSER!!! :(

Jeg er konstant gennemkold, mine hænder er som to fryseklodser og selvom jeg sover med to par sokker, pyjamas, rullet godt ind i dynen og sover op af et stort brød ;) - såååååå fryyyyyser jeg!!!! BRRRRRRRRRRHHHHHHHHH :weeping:

Link to comment
Share on other sites

Nu sker det for første gang i min log....

Træningen bliver kun opdateret med hvilke muskelgrupper jeg har trænet.... :unsure:

Jeg synes at alt den fitness træning er total uinteressant og jeg gider ikke skrive at jeg tog 20 reps x 20 kg i en eller anden øvelse.... <_<

så de næste to uger må i leve med at jeg bare nævner muskelgrupper trænet - for det andet PIIIIIIIIIS..... gider jeg ikke bruge min tid på!!!

GRRRRRRRRRRRRR :devil::devil::devil:

... men jeg skal selvfølgelig nok nævne hvis der sker noget interessant!!!

Træning torsdag d. 13/11

kl. 8-9

Powerwalk 60 minutter

kl. 14-16

Eclipse 20 minutter

RYG / MAVE

Træning fredag d. 14/11

kl. 6-7

Powerwalk 60 minutter

kl. 16-17:30

Eclipse 10 minutter

SKULDER / TRICEPS / MAVE

Link to comment
Share on other sites

KOOOOM SÅÅÅÅÅÅÅ DAA'...... :4whip::4whip::4whip:

Dælme imponerende mængde træning/cardio du straffer din "frysende" krop med... :blink:

Det er også virkelig inspirerende at se så suveræn en fighter vilje bag dette projekt.... flot!! :respekt:

Nu er der ikke lang tid til K-dag, så gi' den alt hvad du har.... :devil:

Hilsner fra Slemborg:

:4flex: :bowdown::smilerock::ilovemuscle::firebounce: :afro: :kickass: :wave:

Link to comment
Share on other sites

KOOOOM SÅÅÅÅÅÅÅ DAA'...... :4whip::4whip::4whip:

Dælme imponerende mængde træning/cardio du straffer din "frysende" krop med... :blink:

Det er også virkelig inspirerende at se så suveræn en fighter vilje bag dette projekt.... flot!! :respekt:

Nu er der ikke lang tid til K-dag, så gi' den alt hvad du har.... :devil:

Hilsner fra Slemborg:

:4flex: :bowdown::smilerock::ilovemuscle::firebounce: :afro: :kickass: :wave:

DU ER SGU FOR SØØØØØD MASS :bblush:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag d. 15/11

kl. 6:30-7:30

Powerwalk 60 minutter

kl. 13:30-14:30

Step 30 minutter

Dips 22 reps - koncentreret og dyb stil

Chins PR 16 reps.... der er stadigvæk lidt kraft tilbage i batterierne :bunny: og det var ikke engang besværligt og heller ikke til failure!! HMMMMM gad vide hvor mange jeg kan tage hvis jeg virkeligt presser mig selv!! :firebounce:

Fik mig en god snak med Craw igår omkring min usikkerhed på min egen præstation - jeg er VIRKELIG DUM :unsure: på det punkt og bliver mere og mere usikker jo tættere konkurrence kommer!

Så de næste to uger må jeg prøve at oppe mig lidt og tænke POOOOOSIIIITIIIIVEEEE tanker og ikke mindst TRO på mig selv....

Tror også at det virkede lidt idag men hensyn til min PR i chins.... :)

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Fik mig en god snak med Craw igår omkring min usikkerhed på min egen præstation - jeg er VIRKELIG DUM :unsure: på det punkt og bliver mere og mere usikker jo tættere konkurrence kommer!

Så de næste to uger må jeg prøve at oppe mig lidt og tænke POOOOOSIIIITIIIIVEEEE tanker og ikke mindst TRO på mig selv....

Tror også at det virkede lidt idag men hensyn til min PR i chins.... :)

Ja, det holder jo ikke at du ikke tror på at du kan lave mere end 10 dips og chins til konkurrencen, når du tæver dem ud til højre og venstre for tiden :)

Jeg har hørt om at klappen kan gå ned til eksamen, men til chins og dips :unsure: Næppe! Og slet ikke for en chinstamatic dipmaster 2003 ;)

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag d. 15/11

kl. 6:30-7:30

Powerwalk 60 minutter

kl. 13:30-14:30

Step 30 minutter

Dips 22 reps - koncentreret og dyb stil

Chins PR 16 reps.... der er stadigvæk lidt kraft tilbage i batterierne :bunny: og det var ikke engang besværligt og heller ikke til failure!! HMMMMM gad vide hvor mange jeg kan tage hvis jeg virkeligt presser mig selv!! :firebounce:

Fik mig en god snak med Craw igår omkring min usikkerhed på min egen præstation - jeg er VIRKELIG DUM  :unsure: på det punkt og bliver mere og mere usikker jo tættere konkurrence kommer!

Så de næste to uger må jeg prøve at oppe mig lidt og tænke POOOOOSIIIITIIIIVEEEE tanker og ikke mindst TRO på mig selv....

Tror også at det virkede lidt idag men hensyn til min PR i chins....  :)

altså, mht til dips og chins, hvis vi ser på resultaterne fra sidste år,

hvor nogle af dem tog 4 chins og 15 dips, så er du da på sikker grund der :)

det burde du ik bruge energi på at bekymre dig om,

og mht til formen så får du lige :a-okhand: :respekt: herfra

synes det ser rigtig godt ud, du skal nok klare det fint :)

Link to comment
Share on other sites

Hippo> Jeg kender godt de andres niveau fra sidste år men det har ikke den store betydning, da jeg er mere resultatsoritenteret overfor at slå mine egne tidligere præstationer end at blive nr. 1 - jeg vil blive langt mere glad for at tage 43 dips og 20 chins end jeg ville ved at vinde 1. pladsen ved kun at tage 21 dips og 10 chins og så slå nogen som slet ikke kan tage mere end 5 chins og dips!!!

Det er helt klart det at gøre det bedre end jeg hidtil har gjort der er af størst betydning - og her ligger jeg måske et for stort pres på mig selv!!! :blink:

Jeg skal lære at tage tingene som de kommer og bare forsøge at gøre mit bedste og så være tilfreds med det!! :)

Link to comment
Share on other sites

Tak for tippet med puste-pauserne. Det lykkedes mig faktisk at vride et par reps mere end forventet på den måde. Om jeg skal lade det tælle som PB ved jeg ikke, men TUT inkl. pauser blev 80 sek, altså 20 sek mere end ellers. Den teknik vil jeg arbejde videre med. Du skriver at du holder 1 sek. pause. Det tvivler jeg lidt. Hvor lange er pausene, hvis du skulle måle i åndedrag? Min sidste pause blev lidt for lang, og der mener jeg at jeg sugede luft tre gange.

Mht. konkurrencetempo så er det ikke defineret i reglerne, så du kan bare fyre den af. Dybden skal være således at overarmene er tydeligt "under" vandret. Der står heller ikke noget om pauser i stiv arm. Jeg så et par af videoklippene og får ondt i skuldrene bare af at se dem. De går godt nok dybt ned. Tempoet var som udgangspkt 17-18 s / 10 stk og TUT ca 80 s for de to bedste, som tog næsten lige så mange som du.

Som tak skal du have et hint tilbage. Det hedder "mental træning". Opret en tråd i "generelt", det skal nok give pote. Hvis du er heldig har Zacho noget af det seneste i posen. Min egen erfaring ligger år tilbage, men det gik meget på at visualisere konkurrence-situationen. Man kan faktisk opbygge den samme spændte stemning i kroppen, som lige inden man skal "på". Ellers kan jeg nævne at DIF har udgivet en bog som hed "Bedst når det gælder". Jeg ved ikke om den er forældet.

PS. Tja med kat, jobs og studium kan man ikke sige at du lever som en prof.

Link to comment
Share on other sites

Ellers kan jeg nævne at DIF har udgivet en bog som hed "Bedst når det gælder".

Jeg har bogen, og det tilhørende videobånd(med mindre jeg optaget det over). Du er velkommen til at låne dem, selvom videon er lidt for new-age for min smag.

Niske

Link to comment
Share on other sites

Michael> På et eller andet plan dyrker jeg også mentaltræning!! :)

- problemet er bare med hensyn til visualisering, at mit ego ikke er specielt stort!! og jeg først skal indse at JEG GODT KAN ...og at når jeg gør noget, så er det ved egen kraft og vilje og ikke ved hjælp af andre.

Den dag det sker, så vil jeg også kunne se mig selv når jeg lukker øjnene, men på nuværende tidspunkt er den person jeg ser, når jeg lukker øjnene, "blank" - det er ikke mig endnu!! :unsure:

Den teknik jeg benytter på nuværende tidspunkt er bare at lukke alt andet ude og fokusere på min muskel og vejrtrækning - det virker godt under træning og skaber et godt fokus - jeg brugte det også til sidste konkurrence og kunne bevare mit fokus på den måde...

Det der bare irriterer mig er at jeg ikke kan fatte at jeg VIRKELIGT GØR DET SELV og så nyde det når jeg laver en god præstation i stedet for at tvivle på om jeg nu virkeligt gjorde det!!! (iiiihhhhh altså - dumme dumme hjerne!!!)

p.s. Godt at høre at du kunne klemme et par ekstra dips ud... med hensyn til mine pauser, så er det nok cirka et åndedrag - har faktisk ikke tænkt over det!!

b_skaal> THX søde.... varmer virkeligt meget :w00t:

Niske> Jeg snakkede lige med min mor og jeg kunne låne den gennem hendes arbejde, så det er nok lidt lettere - ellers tak for tilbuddet! :)

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag d.16/11

For første gang i umenneskelige tider gik jeg ikke en morgentur :blink::blink::blink:

men i stedet en laaaang eftermiddag/aftentur!!

Jeg var lidt træt søndag, da jeg kom sent i seng lørdag pga. arbejde og så skulle jeg møde igen kl. 7 så jeg valgte at droppe turen.

Da jeg kom hjem fra arbejde smed jeg mig på futonen og faldt i søvn til seriesøndag. Fuldstændig groggy og på grænsen til depri, vågnede jeg 1 time senere... snakkede lidt til mig selv inde i mit hoved - KOOOOOOOOOOM NUUUUUUUUU - du skal lave noget idag - du kan da ikke bare holde fri - KOOOOOOOOOOOOOM NUUUUUUUUU!!! Under 2 uger igen - det kan du godt - KOOOOOOOOOOM NUUUUUUUUUUU

Og selvfølgelig.... så fik jeg tvunget mig selv i løbetøjet, ud i mørket og gik en "lille" tur på 1½ time, for da jeg først kom derud var det bare så dejligt og mit humør blev rigtigt godt igen!!

Træning mandag d. 17/11

kl. 8-9:15

Powerwalk 75 minutter

..dejlig tur i mildt vintervejr :w00t: humøret absolut på vej op! specielt eftersom jeg er begyndt at loade creatin og det har givet vægten et lille hak op igen :D

Posering Lineup 15 minutter - hvis I bare viste hvor ondt det gør i skulderene :chicken: - de syrer bare så meget

kl. 17-19

Eclipse 20 minutter

BEN / RYG / MAVE

Chins 14reps

Dips 29 reps ... ikke så meget at give af der idag

Squat - dybe

8set x 15-12-9-7-5-2-14-15reps @ 20-40-50-55-60-60-40-40

...åhhhhh squat :wub: efter den øvelse ramte mit humør loftet og jeg blev bare så lalle glad :tongue:

...og det blev endnu bedre da dødløft kom bagefter - MY LUCKY DAY B)

Dødløft

4set x 10-10-5-9reps @ 60-80-90-80

...pressede dog ikke mig selv så meget - men GODT var det!!

...superset mellem frontspark og legcurl - brææææænde set :devil:

Frontspark

3set x 15-16-17reps @ 50lb

Legcurl

4set x 12-14-14-8reps @ 80-85-90-95lb

Chins 13 reps m. stropper

Roning ved lav pulley m. smalt håndtag

3set x 16-11-8reps @ klods 4-6-7

Læg - donkey

3set x 20reps @ 80kg

Padded crunch

3set x 25-20-20reps @ BW

Biceps curl

2set x 15reps @ 11 kg

...damn mit bryst er ved at være total rippet for alt fedt - tværstriberne går næsten hele vejen over musklen nu.... :blink: SYGT!!!

THAT'S IT ;)

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag d. 18/11

kl. 8-9

Powerwalk 60 minutter

kl. 16-18

Powerwalk 25 minutter

BRYST / BICEPS

Bænkpres DB

6set x 14-12-12-10-9-5reps @ 17-19-20-22½-23-25kg

Flyes - kabel

3set x 16-15-14reps @ 25kg

1set x 20reps @ 20kg

Biceps curl

4set x 15-10-5-10reps @ 11-13-15-13kg

Preacher curl

3set x 20-20-15reps @ 20kg

Underarm / ryg...syreset - kørt ud i et á 2 omgange

Bent over row m. smalt underhåndsgreb 10-15reps m. stang + 20kg

BB wrist curl 20-15reps m. lille stang

BB hammercurl 10-10reps m. lille stang

BB bent over curl 10-10reps m. lille stang

Bent over row m. smalt overhåndsgreb 10-11reps m. stang + 20kg

...på sidste omgang døde mine underarme totalt - et helt mirakel at jeg bagefter kunne ro :blink:

Concept II 1 minut eksplosivt - 306 meter

...OK afstand ovenpå armtræning og med DOMS i ryggen

Powerwalk 20 minutter

Link to comment
Share on other sites

Hej Angel,

- med hensyn til din CII træning, kom jeg til at tænke på om du har fået god teknik-træning i dimsen?

Ikke for at spille smart, men der er sindssygt meget at hente ved at bruge den korrekte teknik.

hmmmm.... lyder som om du har nogle fif oppe i ærmet??? :w00t:

Link to comment
Share on other sites

spock har helt ret - men nu er roteknik svært at formidle i ord...

Men et par punkter - fra en gamme kaproer og instruktør:

1. Nå du skal ro så kort - så kan de ikke betale sig at lave voldsomt lange tag - men der er større chance for at du lige nu har for korte sjuskede tag - det har de fleste ikke roere

2. Husk indsatsrækkefølggen: ryg-ben-arme - det er rækkefølgen - ryggen skal være bag sædebagkanten når du køre bagud på sædet - armene trækker først når hænderne passere dine knæ.

3. Dine fødder skal ikke køre rundt i spænderne - sid stramt spændt fast - stil spænderne så du afvikler gennem hælen - med hele foden mod pladen.

4. De fleste kaproere stiller vindmodstanden på 3- 4 når de ror konkurencer - på en 500 meter måske lidt højere.

Link to comment
Share on other sites

spock har helt ret - men nu er roteknik svært at formidle i ord...

Men et par punkter - fra en gamme kaproer og instruktør:

1. Nå du skal ro så kort - så kan de ikke betale sig at lave voldsomt lange tag - men der er større chance for at du lige nu har for korte sjuskede tag - det har de fleste ikke roere

2. Husk indsatsrækkefølggen: ryg-ben-arme - det er rækkefølgen - ryggen skal være bag sædebagkanten når du køre bagud på sædet - armene trækker først når hænderne passere dine knæ.

3. Dine fødder skal ikke køre rundt i spænderne - sid stramt spændt fast - stil spænderne så du afvikler gennem hælen - med hele foden mod pladen.

4. De fleste kaproere stiller vindmodstanden på 3- 4 når de ror konkurencer - på en 500 meter måske lidt højere.

Arne> Min teknik er faktisk rimelig upåklagelig (hvis jeg selv skal sige det) - og meget lig den du beskriver - fik i sin tid undervisning af en pige som var på landsholdet i roning :D

Men der kan være noget om at jeg skal prøve at korte min tag af - for på nuværende tidspunkt benytter jeg fuld og kontrolleret bevægelse - så korte tag vil jeg prøve torsdag :)

Derudover så er det niveau 10 vi skal ro på - det kan vi desværre ikke selv bestemme :(

Link to comment
Share on other sites

He, Arne kom mig i forkøbet :lol:

Jeg er enig med Arne, men da du har fået lidt undervisning af en landsholds-roer er der vist ikke så super-meget at komme efter, så. Det var mest myntet på dig, hvis du aldrig havde fået undervisning.

Er det tvungent level 10? Lyder altså lidt tosset IMHO... .. til "rigtige" ro-konkurrencer i CII er det frit hvad man vil indstille på - det afhænger jo af eens størrelse (og andre faktorer) - og hvis I skal køre level 10 vil det give piger med bestemte kropbygninger en større chance end andre.... mystisk, mystik.. måske er det fordi arrangørerne tror det er "hårdest og sværest" på level 10... hmm.. oh well..

Nå, ikke mere ro-bralder fra min side, der er jo styr på det (undrer mig nu ikke :lol: )

Link to comment
Share on other sites

CHOCK - vejede mig for sjov skyld i morges.... <63kg :blink:

Træning onsdag d. 19/11

kl. 8-9

Powerwalk 60 minutter

i aften

står den på en "lille" powerwalk + posering når jeg engang kommer hjem fra arbejde - og så på hovedet i seng :)

Jeg er total sat til med DOMS i dag - og vågnede flere gange i løbet af natten fordi jeg troede det var morgen og jeg skulle ud at gå... så frisk!! HMMMM - JAAAA DAAAAA :angelgrin:

(og det siger jeg ikke med ironi i stemmen... :bigsmile: )

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share