Crawdaddy


Crawdaddy
 Share

Recommended Posts

  • Replies 4.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

4 Dages Prog; Uge 3, dag 3:

Oprindelig var planen at jeg skulle vikararbejde fra 8-12 idag, og så brænde bagefter. Men da jeg kom ned til arbejde, havde de mig ikke på vikarlisten :4thumbup: Det passede mig heldigvis 100%, så jeg tog bare ned at brænde kl tidligt istedet. Jeg starter alligevel på noget andet til December, så jeg gad egentlig ikke det jeg skulle idag og tog kunderned fordi jeg i sin tid havede sagt ja til det.

8.30 er lige tidligt nok til Champ-squat, men det gik da helt fint og resten af programmet kørte også rigtig godt. BP'en var rigtig nem, så jeg bør være gået lidt frem ift. det ynkelige BP jeg kunne præstere før Sheiko :laugh: Det eneste rigtige minus udover den søvnige stemning i hulen, var en ældre herre, der hele tiden ville diskutere alskens underlige træningsteorier han havde. Det meste af det lød dybt mystisk, så jeg sagde ikke det helt store og håbede han ville gå væk igen....men nej, han kørte derudaf over flere omgange og det hjalp ikke engang at skifte træningsområde :laugh::nonono:

Dagens tal:

VL-Champ Squat:

130x8

130x8

130x8

130x8

150x5

150x5

150x5

150x5

170x2

170x2

170x2

170x2

Bedre end sidst og hjulene blev også hurtigere varme end sidste gang :smile:

Sheiko BP:

80x5

95x4

112½x3

112½x3

127½x2

127½x2

127½x2

127½x2

127½x2

127½x2

Ret nemt hele vejen.

T-rows:

Stang+75x10

Stang+75x10

Stang+75x10

Stang+75x10

Stang+75x10

Stang+80x10

Stang+80x10

Stang+80x10

Stang+80x10

Stang+80x10

Nice og klart bedre end sidst.

Reverse upright rows:

90x12

100x10

100x9

Ok.

Legcurls:

130x12

150x12

170x9

190x5

Ok.

Closegrip BP:

100x12

110x10

115x8

120x6

Bedre end sidst :smile:

Link to comment
Share on other sites

bump :bigsmile: :4mewantfood:

Champens program er maskinskrevet, så det kræver nogle timer at få det omsat til excell. Det har jeg ikke fået gjort på en fornuftig måde endnu og en distribuering af programmet kræver også champens accept, hvilket jeg ikke har indhentet på nuværende tidspunkt :smile: Ikke at jeg tror det er et problem, men det er sidste ende hans program og hans beslutning om det skal være allemandseje :smile:

I mellemtiden er jeg kommet på Iform.no, så her er et link:

Iform.no

Link to comment
Share on other sites

God artikel :smile: og kan kun slutte op om din no-nonsense filosofi mht. kost/træning :4thumbup: "Bodyfitness i den høje klasse" ....ahhh :crybaby: Det ser styggere og styggere ud med den line-up! Men, ok. det kunne være blæret hvis vi stort set kørte rent MOL på den høje BF klasse :bigsmile:

Mange tak Lungebørste :smile:

Jeg ved heller ikke endnu hvad det bliver og om det bliver, men umiddelbart tror jeg at BF'en ligger bedre til mig end BB. Man mister godt nok nogle poseringer, men så har man istedet quarter turns'ne og lidt længere tid at posere i. Dertil kommer det at krudt ikke er nogen fordel i BF og man bedre kan gøre sig der, som naturlig udøver, end i BB. Ulempen kunne så være at en omkamp med sidste års vinder ikke bliver mulig, så der er da en del at tænke over :unhappy::laugh::smile:

Et rent MOL-felt kunne ellers være ganske fint :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Craw:

:thumb: Super fed artikel :4thumbup:

Glemmer nogle gange, hvor flot en klassisk fysik du har :blush:

Respekt respekt :bowdown:

J-man :wink:

Som altid godt at høre fra den Grumme J-man :smile: Jeg glemmer også selv hvordan jeg ser ud i form, så det er der ikke noget at sige til :laugh: Men jeg er glad for at du synes om den og billederne også :smile:

C-diddy

Link to comment
Share on other sites

Må også lige kommentere din lede volumen du ligger for dagen :blink::devil:

Godt nok en massiv træning du får kørt for tiden. Champ squat, Champ dødløft og Sheiko Bænkpres, det var der nok en del diskodrenge de kunne lære noget af :4thumbup:

Jowjow :rolleyes::tongue: Der er en del at se til på det program, men det fungerer nu også ganske godt. Inden længe har jeg en apprentice, som ryger på noget tilsvarende, så det bliver spændende at se hvordan det kommer til at fungere for ham :smile:

Min sidste Sheikodag er kørt, så i de næste 3 uger, bliver det noget med lidt højere intensitet og mindre volumen jeg skal lave :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

En rigtig god artikel, som adskilller sig fra så meget andet lo.., man læser om atleter, der lukker den ene floskel efter den anden ud. Det er tydeligt, at du har overblik over din egen situation. Som jeg har givet udtryk for tidligere er det inspirerende og meget motiverende, hvordan du ikke er bange for at prøve nye ting af, smide det væk der ikke du'r, og beholde det du responderer på. :smile:

Link to comment
Share on other sites

En rigtig god artikel, som adskilller sig fra så meget andet lo.., man læser om atleter, der lukker den ene floskel efter den anden ud. Det er tydeligt, at du har overblik over din egen situation. Som jeg har givet udtryk for tidligere er det inspirerende og meget motiverende, hvordan du ikke er bange for at prøve nye ting af, smide det væk der ikke du'r, og beholde det du responderer på. :smile:

Tak for det Rall :smile:

Jeg håber da jeg har overblikket og nye ting tigger jo nærmest om at blive prøvet af, sålænge man kan se at de hænger fornuftigt sammen :smile:

Ses på næste søndag :wink:

4 Dages Prog; Uge 3, dag 3:

Selvom det var en tidlig træning, så havde jeg masser af energi idag. Måske fordi gårsdagens træning lå tilstrækkelig tidligt til at man kunne få masser af mad smidt ned, men energi var der i hvertfald :smile: For Englens vedkommende var det lige stik modsat :unhappy: Hun gik og snøvlede sig igennem sit program og var mere end oplagt til en smule kæwe :tongue: Sådanne dage skal der jo også være plads til og lidt sjovt/uvant at se hende på den måde :smile:

4 øvelser var det eneste der skulle laves, så det rimelig stærkt selvom det godt kunne have gået hurtigere.

Dagens tal:

Pres bag nakken:

70x5

70x5

75x5

75x5

75x5

75x5

75x5

80x5

80x5

80x5

Nemt nok og noget bedre end sidst :4thumbup:

Pullovers:

50x12

52x10

52x10

52x10

Stadig en smule albueøm, så lidt høje reps istedet for at køre tungt. Men det var stadig bedre end sidst :thumb:

Supported curls:

Stang+30x10

Stang+30x10

Stang+30x10

Stang+35x7

Stang+35x7

Stang+35x7

Stang+40x5

Stang+40x5

Stang+40x5

Nice nok og ok pump i gunz :4thumbup:

Donkey calfraises:

Hele stakken+20x12

Hele stakken+20x12

Hele stakken+20x12

Hele stakken+60x9

Hele stakken+60x9

Hele stakken+60x9

Hele stakken+80x6

Hele stakken+80x6

Hele stakken+80x6

Yep yep :wink:

Link to comment
Share on other sites

Champens program er maskinskrevet, så det kræver nogle timer at få det omsat til excell. Det har jeg ikke fået gjort på en fornuftig måde endnu og en distribuering af programmet kræver også champens accept, hvilket jeg ikke har indhentet på nuværende tidspunkt :smile: Ikke at jeg tror det er et problem, men det er sidste ende hans program og hans beslutning om det skal være allemandseje :smile:

Med al respekt for Holstings programmer, så er det jo ikke ligefrem fordi det er den store nyhed. Traditionel western periodisering med en stor volumen. Ret gammeldags hvis man spørger mig. Men derfor kan det jo godt virke fint for dem der responderer på høj volumen. :smile:

Iøvrigt en fin artikel på Iform.no :smile:

Link to comment
Share on other sites

Som altid godt at høre fra den Grumme J-man :smile: Jeg glemmer også selv hvordan jeg ser ud i form, så det er der ikke noget at sige til :laugh: Men jeg er glad for at du synes om den og billederne også :smile:

C-diddy

Uanset hvilken form du er i .. så er du for lækker... lækker :tongue4: :tongue4:

Link to comment
Share on other sites

Med al respekt for Holstings programmer, så er det jo ikke ligefrem fordi det er den store nyhed. Traditionel western periodisering med en stor volumen. Ret gammeldags hvis man spørger mig. Men derfor kan det jo godt virke fint for dem der responderer på høj volumen. :smile:

Iøvrigt en fin artikel på Iform.no :smile:

Jotak :smile:

Jeg vil nu sige at champens program adskiller sig ved den løbende volumenprogression for hver træning, men ellers kan alle dem der er interesserede jo blot finde et tradional western Per. prog og så er den skid slået :tongue:

Som Hippo er inde på, så er Champen tilbageholdende med at give sine ting ud til højre og venstre, hvad jeg da sagtens kan følge ham i. En ting er om man har 100% sikre intensioner om at følge det, men skal man bare lige se det og måske en dag køre det, så er snakken en anden.

Englematic> :tongue::wub:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nu sige at champens program adskiller sig ved den løbende volumenprogression for hver træning, men ellers kan alle dem der er interesserede jo blot finde et tradional western Per. prog og så er den skid slået :tongue:

Nu er volumenprogression jo heller ikke noget nyt og banebrydende. Det jeg stiller mig mest kritisk overfor ved programet er de lange perioder med høje reps, samt det at man aldrig kommer over 80% af 1RM. For dig der primært træner efter masse er disse ting nok ikke noget man behøver bekymrer sig om, men jeg begriber ikke de af jeres styrkeløftere der følger disse principer. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu er volumenprogression jo heller ikke noget nyt og banebrydende. Det jeg stiller mig mest kritisk overfor ved programet er de lange perioder med høje reps, samt det at man aldrig kommer over 80% af 1RM. For dig der primært træner efter masse er disse ting nok ikke noget man behøver bekymrer sig om, men jeg begriber ikke de af jeres styrkeløftere der følger disse principer. :smile:

Det passer nu ikke at man ikke kommer over 80%, men det er da rigtigt at der er lange perioder med højere gentagelser og at man ikke ligger ret meget i de høje % i forhold til så meget andet.

Mig bekendt, anbefales det heller ikke at lave majoriteten af sine løft iden tunge ende af spektret, så i den henseende er det ganske hensigtsmæssigt.

Link to comment
Share on other sites

Nu er volumenprogression jo heller ikke noget nyt og banebrydende. Det jeg stiller mig mest kritisk overfor ved programet er de lange perioder med høje reps, samt det at man aldrig kommer over 80% af 1RM. For dig der primært træner efter masse er disse ting nok ikke noget man behøver bekymrer sig om, men jeg begriber ikke de af jeres styrkeløftere der følger disse principer. :smile:

Man kommer da over 80%, blot ikke så tit, og så er der en del løft mellem 70% og 80%. Jeg tror egentlig det er meget fint at man ikke er oppe og ringe på over 80% hver uge i det lange løb, samt at man peaker decideret op imod stævnerne primært. Dem som har prøvet hans programmer i klubben er blevet ganske stærke på det.

Link to comment
Share on other sites

Nu er volumenprogression jo heller ikke noget nyt og banebrydende. Det jeg stiller mig mest kritisk overfor ved programet er de lange perioder med høje reps, samt det at man aldrig kommer over 80% af 1RM. For dig der primært træner efter masse er disse ting nok ikke noget man behøver bekymrer sig om, men jeg begriber ikke de af jeres styrkeløftere der følger disse principer. :smile:

Det med de 80 % skyldes at Champen dels synes at man bruger for mange kræfter hvis man laver for tunge løft,

og dels mener HAN ikke at det er nødvendigt at trække tungt til træning, for at kunne gøre det til stævne,

dvs han har flere gange fortalt at han sjældent var over 210-220 til træning i dødløft,

men at det ikke forhindrede ham i at holde styrken og kunne trække de 280-290 til stævner.

Det er klart at hvis man kan holde sin topstyrke i en sådan grad,

så er der jo strengt taget heller ingen grund til at gå over de 80 % til træning, selv om det vist sker et par enkelte gange,

hvis man er sikker på at man alligevel kan lave de 290 til stævne for hans vedkommende.

Hans modstand mod at lave mange tunge løft i wsb-stil, skyldes at han tænker MEGET langsigtet,

og ud fra den tankegang at maxløft slider meget på kroppen, hælder han i den grad til højere reps og færre kg,

og gerne over en lang periode, så man får lavet meget grundtræning uden udstyr.

Det er så igen baseret på at han kun stillede til 2 stævner om året, og derfor kunne afsætte så meget tid som op til 20 uger,

på ren grundtræning uden at tænke på stævne,

hvilket vist ikke sker for ret manges vedkommende i dag.

Man kan vel ikke rigtig argumentere med mandens resultater,

men nu er han immervæk os lavet af noget andet stof end de fleste,

så hvis ikke man føler at man kan øge sin styrke uden regelmæssigt at gå over de 80 %,

så skal man nok holde sig fra hans programmer :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share