Crawdaddy


Crawdaddy
 Share

Recommended Posts

Rehab Program; Uge 1, dag 3:

Første bentræning i rigtig lang tid og den viste sig at være informativ på flere punkter :smile: For det første viste det sig at legextensions ikke fungerer for mig lige nu, da jeg tilsyneladende har en fiber på forsiden af låret. det er ikke noget jeg har lagt mærke til før nu, da der har været værre ting andre steder. Efter de andre problemområder er ved at være ok, kan det nu mærkes at der sidder noget øverst på forsiden af låret og så er legextensions ikke lige det bedste at køre :nonono:

Faktisk kørte squat bedre end legextensions og især med en lidt bredere stand var det nogenlunde ok. Endnu en indikation på at problemet ikke længere sidder i mediushæftningen :smile: Bagefter nappede jeg nogle lunges, som udover at være max modbydelige også generede lige på forsiden af venstre lår :mad: Næste gang må jeg så istedet køre noget bred legpres og bred squat, som ikke generer forsiden så meget og så er det fystid igen.

Måske det snart kan komme helt væk igen, så der kan trænes hjul ordentligt igen :w00t:

Dagens tal (Fredag):

Legextensions:

150x12

150x12

150x12

Generede gevaldigt øverst på venstre lår :dry:

Squat:

100x12

130x8

130x5

130x5

140x5

150x4

Skulle lige finde en stand som ikke generede, så mange af sættene var relativt langsomme i repspeed.

Walking lunges:

Stang+40 frem og halvt tilbage til powerrack

Stang+40 frem og tilbage til powerrack

Stang+40 frem og halvt tilbage til powerrack

Fy for satan :blink::crazy: :freaked: Grim grim øvelse :laugh:

Legcurls:

150x12

150x12

150x12

Ok.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hej Crawdaddy

Det er noget møg med skaderne i bentøjet. Hvis du stadig er øm på glut. medius tilhæftningen og den har brug for manuel behandling kan en "ball-stick" (den mindste model) være god til selv-behandling. Du stiller dig opad en væg med bolden mellem væggen og din balles yderside (glut.med & tensor) og finder så de steder der gør modbydeligt ondt. Meget ofte er det faktisk tensor og ikke glut.med der er synderen ved smerte oppe ved hoftekanten. Med en fiber i quadriceps vil udstrækning også være en god idé. Håber skaderne snart er kvit

Mvh stud.fys Lau

Link to comment
Share on other sites

Hej Crawdaddy

Det er noget møg med skaderne i bentøjet. Hvis du stadig er øm på glut. medius tilhæftningen og den har brug for manuel behandling kan en "ball-stick" (den mindste model) være god til selv-behandling. Du stiller dig opad en væg med bolden mellem væggen og din balles yderside (glut.med & tensor) og finder så de steder der gør modbydeligt ondt. Meget ofte er det faktisk tensor og ikke glut.med der er synderen ved smerte oppe ved hoftekanten. Med en fiber i quadriceps vil udstrækning også være en god idé. Håber skaderne snart er kvit

Mvh stud.fys Lau

Takker Laush :smile:

Det er faktisk en god ide bolden, så det vil jeg klart prøve, hvis den generer der igen :4thumbup: Jeg har efterhånden strukket og masseret problemerne i medius væk og kører stadig med daglig udstrækning der, som jeg synes hjælper rigtig meget. Tensor'en oppe ved hæftningen har også været øm, men det er stort set væk nu, så der mangler vist kun det sidste på det øverste af lårets forside. Det er bare forbandet svært at komme til at strække ordentligt ud der, så foreløbig har jeg holdt mig mest til at lægge tryk på de ømme steder nogle gange om dagen ifølge råd fra min fys.

Jeg vil så se om jeg kan komme til hos ham måske imorgen, så han kan se nærmere på det og eventuelt give lidt mere målrettet behandling lige netop der. Sidst var der større probs andre steder, så der var ikke det store fokus på lige netop det område. men nu hvor det er stort set det eneste tilbage som er rigtig ømt, må det være der der skal sættes ind :smile:

Mvh

Chr.

Link to comment
Share on other sites

Takker Laush :smile:

Det er faktisk en god ide bolden, så det vil jeg klart prøve, hvis den generer der igen :4thumbup: Jeg har efterhånden strukket og masseret problemerne i medius væk og kører stadig med daglig udstrækning der, som jeg synes hjælper rigtig meget. Tensor'en oppe ved hæftningen har også været øm, men det er stort set væk nu, så der mangler vist kun det sidste på det øverste af lårets forside. Det er bare forbandet svært at komme til at strække ordentligt ud der, så foreløbig har jeg holdt mig mest til at lægge tryk på de ømme steder nogle gange om dagen ifølge råd fra min fys.

Jeg vil så se om jeg kan komme til hos ham måske imorgen, så han kan se nærmere på det og eventuelt give lidt mere målrettet behandling lige netop der. Sidst var der større probs andre steder, så der var ikke det store fokus på lige netop det område. men nu hvor det er stort set det eneste tilbage som er rigtig ømt, må det være der der skal sættes ind :smile:

Mvh

Chr.

Det var så lidt. Hvis du nu også strækker over hoften så rectus femoris strækkes med kan du så heller ikke "ramme" stedet? Hvis det ligger meget højt på låret kan det måske ogsåvære noget bursistis - der ligger en bursit (slimsæk) højt oppe på lårets forside under psoas major som kan give problemer, men hvis du med fingrende kan trykke lige ned i musklen og det er den der er øm er det nok muskulært. Det er bare mærkeligt du ikke kan få stræk på stedet. har du prøvet

dette stræk? Evt. hvor du også tager fat om den bagerste fod og løfter den op få at strække quadriceps også? Det sværeste i dette stræk er faktisk balancen.

Link to comment
Share on other sites

Det var så lidt. Hvis du nu også strækker over hoften så rectus femoris strækkes med kan du så heller ikke "ramme" stedet? Hvis det ligger meget højt på låret kan det måske ogsåvære noget bursistis - der ligger en bursit (slimsæk) højt oppe på lårets forside under psoas major som kan give problemer, men hvis du med fingrende kan trykke lige ned i musklen og det er den der er øm er det nok muskulært. Det er bare mærkeligt du ikke kan få stræk på stedet. har du prøvet

dette stræk? Evt. hvor du også tager fat om den bagerste fod og løfter den op få at strække quadriceps også? Det sværeste i dette stræk er faktisk balancen.

Ret godt stræk, som jeg vil gøre lidt mere i over det næste stykke tid. Så må vi se om det kan lade sig gøre at strække det væk :smile:

Link to comment
Share on other sites

Rehab Program; Uge 1, dag 4:

Jeg fik ikke lige opdateret den igår, så her gårsdagens træning.

Efter bendag i fredags, var der rimelig modbydelig DOMS i hjulene :cry: Til at begynde med var det knap så galt, men senere igår og her til morgen er det satme nasty :crazy::laugh: Det havde så heldigvis ikke den store indflydelse på træningen igår. Da det kun var læg og bryst, var det nærmest ren badeferie alligevel, så ikke de store krumspring der :tongue:

I næste uge er Sheiko slut, så bliver det om muligt endnu mere lempeligt og sidste "højrep" uge. Derefter går repantallet lidt ned, mens sætantalet holdes konstant indtil jeg er i omdrejninger igen :smile:

Dagens tal (Lørdag):

Paused Donkey calfraises:

(Altx12)

Alt+40x12

Alt+80x10

Alt+80x10

Nice nok.

Standing calfraises:

350x12

400x10

400x10

Ok.

Seated calfraises:

80x12

80x12

80x12

Ok, men sammenlagt er 10 sæt donkeys bedre end 3 øvelser af 3 sæt.

Sheiko BP:

80x5

95x4

112½x3

112½x3

127½x2

127½x2

127½x2

127½x2

127½x2

127½x2

Nemt :smile:

Incline flyes:

25x12

27½x12

27½x12

Sad satme godt i patværket :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Rehab Program; Uge 2, dag 1:

Jeg fik ikke lige nået at opdatere loggen igår, da det blev lidt sent inden dagens gøremål var overstået, så det bliver til endnu en "dagen derpå" opdatering. Gårsdagens træning bød på fremgang på alle områder i forhold til forrige uges omgang og jeg føler mig ikke nær så kvæstet mere :smile: Jeg begynder så småt at glæde mig til noget lidt mere højvolumen-agtigt, men det bliver først om en uge eller to mere. Indtil da, må jeg så se hvor meget jeg kan presse løftene op med de få sæt jeg har til rådighed :tongue:

Idag fik jeg sågar lidt GPP,da vi skulle øve anbringelse i sikringscelle, som var totalt fedt :4thumbup: :w00t: Hjelm, skjold, stiksikker vest og hele svineriet og så bare fuld smæk på ind og ruske folk rundt :alright: Det er satme god cardio :firebounce: Tilsidst fik jeg også selv prøvet at være den genstridige indsatte og det var faktisk endnu mere sjov, da jeg så fik lov til at være mig selv mod en 23 af de andre...rigtig god cardio :4thumbup:

Dagens tal (Mandag):

Pullups:

14

13

12

Yep yep, 2 rep/sæt bedre end sidst :smile:

OL-Rows:

140x12

150x10

160x11

Yessir!

Dødløft:

(120x5)

(160x3)

180x5

190x5

200x3

200 føltes som 180 gjorde sidst, så det er noget bedre :smile: Der er håb endnu :laugh:

Pres bag nakken:

65x10

70x10

72½x10

Betydeligt bedre end sidst!

Side laterals:

17½x10

22½x8

22½x9

Bleh, 20'er var væk, så jeg måtte nuppe nummeret større, som jeg ikke kunne tage det planlagte antal reps med :dry:

Barbell shrugs:

170x10

190x10

220x9

Vidste ikke lige hvor tungt jeg skulle starte, da det er længe siden sidst, men det gik da helt ok.

Link to comment
Share on other sites

Idag fik jeg sågar lidt GPP,da vi skulle øve anbringelse i sikringscelle, som var totalt fedt :4thumbup: :w00t: Hjelm, skjold, stiksikker vest og hele svineriet og så bare fuld smæk på ind og ruske folk rundt :alright: Det er satme god cardio :firebounce: Tilsidst fik jeg også selv prøvet at være den genstridige indsatte og det var faktisk endnu mere sjov, da jeg så fik lov til at være mig selv mod en 23 af de andre...

Det lyder da som du er endt i den forkerte del af branchen. :laugh::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det kan så diskuteres... :tongue:

Btw. du må da have været lidt af en udfordring for dine kollegaer?! :4flex: :bruce:

Skulle lige til at sige det samme - gav du ikke god modstand med din styrke :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan lige forestille mig hvordan han har rendt rundt og råbt, at de ikke kunne gøre ham noget, så længe han havde sin "Armor of evasion" med +50 til evade, +15% runspeed og ekstra resistance mod fysiske angreb... For derefter at kaste lvl 30 lightning bolt of evilness på dem, og teleporte væk :devil:

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan lige forestille mig hvordan han har rendt rundt og råbt, at de ikke kunne gøre ham noget, så længe han havde sin "Armor of evasion" med +50 til evade, +15% runspeed og ekstra resistance mod fysiske angreb... For derefter at kaste lvl 30 lightning bolt of evilness på dem, og teleporte væk devil.gif

Bare synd hvis han løber ind i en vagt der er level 60 Paladin :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Idag fik jeg sågar lidt GPP,da vi skulle øve anbringelse i sikringscelle, som var totalt fedt 4thumbup.gif w00t.gif Hjelm, skjold, stiksikker vest og hele svineriet og så bare fuld smæk på ind og ruske folk rundt

arrh ja... den søde fornemmelse af at magten så småt er ved at korrumpere Hr. Bonczyk... man aner nok hvor det ender...

stakkels fanger... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Er der en "maskine" til donkey calf raise, hvor du træner, eller bruger du et dips bælte til vægtene?

Det er en maskine og den er niiice :smile:

Henning F& DocH> Joh, det tog da en del af kollegerne at få mig lagt ned og jeg fik også vredet mig løs et par gange efterfølgende. Idag har jeg så en masse små skrammer, buler og mærker, men det var rigtig god lir alligevel :4thumbup: :w00t::tongue: Det skal også siges at vi er n00bs, så nogle erfarne gutter ville nok have haft noget nemmere ved det :wink: Man spræller ikke så meget hvis man ligger i en lee' benlås med lås på hver arm også :laugh:

Måås> Hah, jeg brugte bare min Vanish, lavede sap, kidneyshot, backstab coldblood og eviscerate, derefter en gang blind, fjernede mine cooldowns og gjor de det igen......her hjælper ingen kære paladin n00b mor :nonono::tongue:

Høppo> Øvelse er sjovt :headphonedance::smile:

Mr Bond> Takker :smile: 200 er da også nice :smile: Jeg har af en eller anden grund altid været rimelig habil til at shrugge og toppede vist med en 10'er på 250 eller deromkring. Efterfølgende droppede jeg det, da min nakke ikke behøvede at blive større og jeg kun behøvede at lave et par sæt. Så gad jeg ikke at sætte alle skiverne på for kun at lave 2 sæt :innocent: Men jeg synes nu det er en fed øvelse alligevel og store traps er heller ikke så ringe endda :smile:

Link to comment
Share on other sites

Rehab Program; Uge 2, dag 2:

Stille og fredelig badeferieagtig omgang idag. der skulle kun køres gunz og triceps, så det kunne ikke være meget bedre :w00t: Gunz'ne fik en ordentlig omgang smæk, som gav det sygeste pump i dem. Om det er pga sættene eller noget nyt slags kreatin jeg er begyndt på, ved jeg ikke 100%, men det krea-mix er vist rigtig nice og især når det er med forbehold i at kreatin normalt ikke giver mig en disse :smile:

Underligt nok fik jeg ikke det store pump i triceps, men styrken fejlede ikke noget undtagen i closegrip BP, hvor der ikke var det vilde at køre med. Pullovers og dips kørte derimod rigtig fint, så det vejede op for det andet :4thumbup:

Udover min egen træning, som var relativt hurtigt overstået, fik jeg også lejlighed til at kæwe den en smule med nogle af de fremmødte banditter, så alt i alt var det en fin omgang.

Dagens tal:

Narrow grip supported curls:

Stang+32½x12

Stang+35x10

Stang+37½x10

Naaasty pump i gunz :crazy::w00t:

Supported curls:

Stang+32½x12

Stang+35x10

Stang+35x10

Naasty pump igen :blink: :4thumbup:

Closegrip cable spidercurls:

10 pladerx10

11 pladerx9

10 pladerx10

Andet sæt var lidt for tungt, men ellers rigtig nice pump :smile:

Pullovers:

50x12

52x10

54x10

God power i dem idag :smile:

Closegrip BP:

100x10

100x10

100x10

Tjah, lidt slattent.

Dips:

30

30

30

Masser af overskud i dem :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Rehab Program; Uge 2, dag 3:

Vanen tro, lykkedes det mig ikke at få opdateret i fredags og da jeg også havde nok at se til igår, bliver der først opdateret idag. Nu hvor jeg kommer ind i en lidt mere passende arbejdsplan istedet for at være på kursus kommer det til at køre lidt bedre. Træningen har jeg dog passet som jeg skulle, så det eneste jeg har forøsmt en smule var opdatringerne.

Træningen i fredags var ellers nogenlunde ok. Venstre ben generer stadig, så jeg squattede det jeg kunne og lavede noget legpress for resten af pengene. Næste gang tror jeg jeg vil pre-exhauste med legpress og så squatte bagefter og se om ikke det afhjælper generne lidt. I løbet af ugen ryger jeg nok på noget akupunktur igen og så er det forhåbentlig også snart ved at være i ordenigen :mad:

Dagens tal (Fredag):

Squat:

100x10

130x5

130x5

130x5

140x5

150x5

160x3

160x3

130x5

Skodomgang, men stadig bedre end sidst.

Legpress:

(100x15)

200x12

200x15

200x15

Nemt, så stille og roligt for ikke at genere skaden :dry:

Seated legcurls:

150x12

170x12

190x8

Ok.

Rehab Program; Uge 2, dag 4:

Igår fik jeg lige brændt kroppen igennem inden arbejde og det viste jeg at gå udemærket. Pattøjet er ved at være lidt mere friskt ovenpå Sheiko, så jeg fik 160, hvilket ellers ikke er set i et stykke tid. Ellers fik jeg høvlet patten rimelig godt igennem og så kalvene bagefter. Såfremt at patten kan blive bare lidt habil inden sidste tilmelding til ER, kunne jeg godt finde på at tage dne med også. Om ikke andet så for at få lidt mere erfaring og se om ikke jeg kan stikke mit usle resultat på 185 fra DM bænk :laugh:

Dagens tal (Lørdag):

Bænkpres:

100x10

130x5

140x1

150x1

155x1

160x1

165 fail Var alt for ukoncentreret :unhappy:

Det gik bedre end ventet og især singlen på 155 var rigtig god med god fart osv. Derefter mistede jeg lidt koncentrationen, men fik stadig de 160 uden alt for meget grinding. De 165 var ikke i kortene, da jeg havde fået det jeg ville, så jeg kunne lige så godt have ladet være :dry:

Incline dumbbell press:

(32½x10)

42x10

44x10

46x10

De første 5 reps var raketter på alle sæt, men færre reps kommer først senere i programmet :unhappy:

Flyes:

(25x10)

27½x10

30x10

30x10

Yessir! Godt pump i patten.

Donkey calfraises:

alt+40x12

alt+40x12

alt+40x12

alt+80x9

alt+80x9

alt+80x9

alt+100x6

alt+100x6

alt+100x6

Yeps! Kalvene så helt ok ud igår og de er blevet bedre siden sidste konkurrence, ergo er de ikke helt håbløse....næsten, men ikke helt :laugh: :4thumbup:

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

Rehab Program; Uge 3, dag 1:

Fin nok omgang igår og så småt er lysten til at træne lidt mere voluminøst ved at vende tilbage :smile: Jeg mangler lidt det pump man får af den højere volumen og de 3 sæt per øvelse jeg laver nu, er åbenbart ikke helt nok. Men så er det fint at jeg er ved at vænne mig til den lave volumen, så det bliver lee' når den kommer op igen :w00t:

Venstre ben generer stadig en smule, så måske jeg skal starte op med OL-delen af champ programmet igen, hvor man kører relativt let i de første uger, så jeg kan få noget ud af squat alligevel, selvom jeg ikke kan løfte igennem. Ellers gik resten af træningen også helt ok selvom jeg havde en nastyass hovedpine, hvilket generede lidt i DL.

Dagens tal (Mandag):

Pullups:

14

13

11

De 14 lader til at være grænsen for hvor meget jeg kan lave, når jeg vejer det jeg gør. Næste gang vil jeg så lave en anden variant, da den her er ved at være kedelig at køre.

OL-Rows:

(130x8)

150x8

160x8

170x8

Ok.

Dødløft:

(100x3)

140x3)

180x3

190x3

200x3

210x1

Jeg er stadig langsom i bunden og synes ikke rigtig den kører ret godt. Når rehab'en er overstået, bliver det til noget mere erectortræning og mindre dødløfttræning, da bunden er der jeg er ringest. Jeg har ikke kørt hverken hypers eller GM udner champens DL cyklus og det har ikke gjort noget godt for min DL :dry:

BB-Shrugs:

200x10

200x10

200x10

Ok, på trods af at hovedet holdt trommesolo mens jeg løftede :cry:

Pres bag nakken:

(60x7)

70x8

75x8

77½x8

Mere tryk på delten, så fremgang her.

Cable sidelaterals:

10x8

10x8

10x8

Alle kabeltræk var optaget, så jeg måtte improvisere noget i et technogym træktårn og det sugede rimelig meget røv :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Rehab Program; Uge 3, dag 2:

Hurtig og effektiv omgang med minimal snak osv. Gunz'ne blev pumpet rigtig godt op og det samme med triceps. Begge steder var der fremgang og jeg havde det også ret fornuftigt, så jeg er ved at være klar (utålmodig) til at kome igang med noget lidt mere omfattende igen :firebounce: Der var ellers stopfyldt med drønnerter, så jeg fik mulighed for at se PTPoul køre sin spotter ned til sokkeholderne, da han fik en masse faaarced i snatches....det var lee' :w00t::laugh::tongue:

Dagens tal (Onsdag):

Narrow grip Supported curls:

Stang+35x10

Stang+37½x10

Stang+40x8

Yepper :smile:

Alm. supported curls:

Stang+35x10

Stang+37½x10

Stang+40x8

Yessir!

Narrowgrip cable-spidercurls:

10 pladerx11

11 pladerx8

11 pladerx8

Yep, nice!

Closegrip BP:

100x10

110x8

120x7

Skulle nok være startet tungere ud.

Pullovers:

52x10

56x8

58x9

Ja sq! :superman: Må se om ikke det er 60'eren næste gang :smile:

Dips:

27

29

25

Jeg troede egentlig at jeg ville være fladere efter det andet, men dips gik fint nok og med god power :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Efter en 4-5sæt med beskidte fårced i snatches er man ret brændt af.

Godt vi har en level 50 spotter i OBBC. Ellers var der ikke flere forced hang cleans og powersnatches til folket...

Ja ham Zoa er en ret habil spotter....man skulle næsten tro at han var konservativ også :innocent::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Rehab Program; Uge 3, dag 3:

På gårsdagens omgang, besluttede eg at lade skade være skade og så snuppe en gang champ-agtigt træning. Da jeg ikke skulle specielt tungt op, tænkte jeg at det kunne jeg lige så godt. Det viste sig så at være tungt på en lidt underlig måde. Hjulene kunne såmænd godt løfte vægten, men det føltes akavet og udnerligt. Primært tror jeg at jeg mangler lidt stabilitet i lænd og mave, så det er noget jeg vil gøre lidt mere ved over det kommende stykke tid.

Ellers startede det ud med lidt GPP, da jeg og en anden blev shanghajet til at bære nogle loftsplader op på den den nyeinviede etage. Det gav en fiin nok opvarmning og så fik vi endda, til vores overraskelse, en måneds gratis træning for det :4thumbup: Det spiller jo bare max :w00t: Ellers støt og rolig rugbrødstræning og så hjem og holde forlænget weekend. da jeg alligevel vil starte op på mit normale program på mandag, med Sheiko osv, er der ingen ide i at køre pat idag (lørdag) og så sheiko på den mandag. Så istedet kan jeg WOW'e den lidt af og få skrevet på lidt projekter jeg har :smile:

Dagens tal (Fredag):

Legpress:

(100x15)

200x15

250x12

250x12

Mestendels som opvarmning.

Squat:

110x10

110x10

110x10

130x6

130x6

130x6

150x3

150x3

150x3

Tjah, ikke de vilde smerter, så lidt ok var det vel, selvom det føltes lidt ærweligt :laugh:

Legcurls:

(150x8)

170x8

190x8

190x8

Nice nok.

Bagefter tog jeg to højrep sæt hyperextensions for at få lidt pump i lænden og det virkede ganske fornuftigt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share