Arnes log - 3 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

  • Replies 652
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Søndagstræning den 28/9 -spinning II og spinning III - med Chris Macdonald

Min bolig bliver fyldt med rare mennesker lige om lidt - så rapporten i dag bliver kort. Den fortsatte beretning om mig og cykel nr 37 i Parken - om imaginære bakker og bjerge, om sved og kamp, om..... må vente til en anden dag.

I alt 110 minutters spinning. Jeg var lidt tung i hovedet " du havde vist ikke helt din sædvanlige energi" var Chrises bemærkning bagefter - og det var vist meget rigtigt...

Gennemsnitspuls for begge timer: 154. Maksimalpuls i begge timer: 174. Energiforbrug: ialt 1608 Kcal.

2 x :banana:

Kurve for de sidste 45 minutter af anden time:

post-12-1068281426.gif

Link to comment
Share on other sites

Ugestatus for uge 39 – skrevet den 29/9 2003

Gennemført træning:

Spinning:

2 x 70 min. Udholdenhed

2 x 50 min Spinning III

2 x 50 min Spinning II

Heraf en dobbelttime (III +II)

Estimeret energiforbrug på spinning ca. 5900 Kcal på ca. 5 timer og 40 minutters aktivitet

Styrketræning:

2 x ben, ryg og biceps

2 x Bryst, skulder og triceps

Gennemført 1. uge i Hatfields cycle i dødløft og bænk

Det løse:

CII roning, crosstrainer og motionscykel ca. 1 time samlet – ikke altid husket i loggen for de enkelte dage

Træningstid i alt i ugen ca. 13 timer

Kommentarer

På spinningcyklen har det været en rigtigt god uge. Udholdenhedstimerne mandag og torsdag er virkelig noget jeg ser frem til hver gang. I den forgangene uge fløj tiden af sted til de timer. Jeg er især glad for timen i torsdags. Den indeholdt meget stående tempokørsel – som Lasse Traff sagde det under timen ”det her favorisere dem der er gode op ad bakke – de store temporyttere vender vi tilbage til en anden gang”, alligevel fulgte jeg bare med, uden de problemer og uden at måtte slække på tempoet eller sætte mig ned. Det er første gang jeg har været i stand til det med sådan et program – en super træningsoplevelse :devil::bigsmile: .

Styrketræningen har også været god. Jeg er begyndt på en Hatfield cycle i dødløft og bænk. Det er en peaking cycle og det kan da godt diskuteres hvad jeg skal med so ein ding… Den skal med som motivation og oplevelse – jeg trænger til at opleve fremgang i de 2 øvelser – jeg har stort set haft det samme på stangen i 2 år… Bænkpres har jeg dog haft god fremgang i over sommeren. 50 kg var tungt i maj – jeg kunne vel tage 3-4 rep – det kan jeg fint tage nu med 60 kg.

”Hatten” gennemføres som konkurrence med b_skaal – og jeg akter at vinde! :devil::w00t:

Humør motivation og den slags B)

Mit humør har været svingende. Det er begyndt at påvirke mig at jeg er uden arbejde og at økonomien er derefter. Jeg savner også at bruge mine evner. Det har ført til megen spekulation over hvad jeg skal gøre – hvilket desværre hos mig sætter sig på nattesøvnen. Den cirkel skal brydes – det kommer til at kræve en indsats i den kommende tid.

Træningen er igen en hjælp – det er vigtigt for mig at have noget at placere mit engagement og energi i og det er træningen god til. Der er dog torne i den busk – jeg vil ikke ende op med at bruge den mentale styrke kun på et så indadvendt projekt – jeg har brug for at placere engagement i andre mennesker – hvis det bare bliver til indebrændt fokusering på træningsprojektet går det galt – men det er jeg så opmærksom på.

Vægt og helbred

Vægten er omkring de 121 kg – målebåndet fortæller fortsat en god historie og folk der ikke ser mig med 2-3 ugers mellemrum notere spontant forskellen.

Bortset fra søvnproblemet er der ikke noget at bemærke til helbredet.

Planlægning

I den næste måneds tid stort set som i uge 39. I uge 41 står der en W-max test på programmet – så der bliver nogle ændringer. Jeg skal nok igen havet indført en form for periodisering i min konditionstræning – i lighed med i foråret – det er under planlægning.

Link to comment
Share on other sites

ret så forsinket... :lol: ;)

Ja, hvis det var Dem jeg havde komplimenteret med Deres unge sind, så havde De ikke løftet et øjenbryn, men så snart det er en yngre mand, der får komplimentet, så bliver der straks antydet alt muligt......hmpff der er åbenbart ikke indført ligestilling på det punkt. :tongue:

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning den 29/9 - Hatfield bænk, uge II og hjælpeøvelser

Opvarmning:

6 minutter crostrainer niveau 4

Bænkpres: 2 x 10 x 30 kg

Bænkpres:

5 x 3 x 52.5 kg (53,4 pga Technogymstangen) Kørte ok

Incline Db press:

1 x 5 x 20 kg(per side) :angry:

2 x 8 x 20 kg, det var bedre

1 x 7 x 20 kg, ok da...

Kable flyers:

3 x 6 x 30 kg

Stående Db skulderpres:

2 x 8 x 12 kg (per side)

2 x 4 x 14 kg YES

Assisteret dips:

2 x 4 x -CENSUR :lol: Den øvelse punper mig TOTALT - laves kun ved stærkt begrænset mængde tilskuere :devil:

Bedømmelse: I og med jeg er kommet igang med dips og resten kørte fornuftigt, så bliver det til 4 x :banana:

Senere i dag: Spinning, 70 min udholdenhed hos Chris MacDonald

Link to comment
Share on other sites

Spinning - udholdenhed, med Chris MacDonald, den 29/9

Super "time" på 65 minutter. Spock overlod mig en af de gode cykler som han havde kørt på i timen inden - tak for det :)

Timen: Omvarmning efterfulgte af 3 serier + en afslutning i jævnt tempo. De første 2 bestod af 8 min siddende enkelttakt, 2 min stående enkelttakt, 3 min stående med 10 % øgning af tempol, 2 min stående enkelttakt og så forfra. Den sidste serie af de 3 havde samme opbygning, blot stod vi op i tempo i 9 minutter til sidst. Timen blev afsluttet med 5 minutter siddende mellemtakt. Fra 10 minutter inde i timen rørte vi ikke ved belastningen.

Gennemsnitspuls: 155

Maksimalpuls: 177

Energiforbrug: 1170 Kcal

Bedømmelse af indsatsen: 4 x :banana:

post-12-1068281475.gif

Link to comment
Share on other sites

2 x morgenspin, samt planer for de næste 5 uger

Morgenspinning

Min dag startede 4.50 :devil: Det nytter ikke at spise lige op til træning, så når tyræningen starter 6.30, ja så må man jo tidligt op! Jeg gik nogenlunde tidligt i seng - og sov aldeles glimerende - for en gang skyld :) - så ingen problemer der.

Programmet lød denne morgen på 2 gange spinning II i Parken. Jeg fik så lige prøvet 2 instruktører mere og Heidi Holm der kørte anden time, skal jeg helt sikkert køre hos igen. den morgentime blev kørt perfekt. Blød start og så gradvist mere intensitet og sluttende med maksimal indsats de sidste 3-4 minutter. Der var kun 6- 7 deltagere til timen, det kan være en udfrodring for en instruktør - men det gik smukt. En af de hårdt kæmpende cyklister var spock, som jeg havde lokket til at være med :bigsmile:

Til den første time var der ca 30 menesker. Timen var ok - men så heller ikke mere. Det samme galdt min indsats.

Lidt tal:

1.time - køretid 50 minutter, gennemsnitspuls 144, makspuls 172, 735 Kcal

2. time - køretid 50 minutter, gennemsnitspuls 150, maksimal puls 166, 800 Kcal

Samlet fik jeg altså (med de sædvanlige forbehold) brændt 1535 Kcal denne morgen, fik god motion og et godt humør boost. Dette boost blev ikke mindre af at gå en solskindsgåtur gennem Fælledparken, i begyndende efterårsfarver, efter træningen - Dejlig morgen :) :)

Bedømmelse: 3 x :banana: - anden time var til lidt mere, men første kun til 2.

Planlægning

Min arbejdskapacitet er steget betrakteligt. Jeg havde regnet med at styrketræningen ville betyde mindre cardioarbejde - og sådan var det da også de første uger. Lige nu føler jeg nærmest at jeg kan hvad som helst - men det er nok en moderat overdrivelse :w00t:

Jeg trapper derfor op i denne uge. Det er så en god andledning til at strukturere træningen lidt mere igen. Jeg vender nu i en periode, tilbage til strukturen fra foråret med 2 hårde uge, efterfulgt af en noget blødere uge. Denne struktur gælder kun konditionsarbejdet, ikke styrketræningen.

Jeg har lavet en plan der kan ses i bunden af dette indlæg. Planen rækker 5 uger frem. Planen er bygget op ved at jeg har placeret de spinningtimer som jeg bare vil køre, det gælder udholdenhedstimerne mandag og torsdag, samt spinning III om onsdagen. Bentræningen skal ikke ligge samme dag, eller dagen før en udholdenhedstime og endelig skal en af dagene i weekenden holdes fri. De spinningtimer der er prioriteret er også de timer hvor der skal holdes en pæn høj intensitet. De andre timer er efter dagsform, men skal holdes på mellemintensitet, gennemsnitspulsen skal ikke meget over 150 i de timer.

Jeg arbejder nu ved lavere pulsniveauer end før - min iltoptagelse er høj lige , men sikkert bl.a på grund af workloaden, så ligger det meste arbejde nu mellem 146 og 162. Det er ikke bare workloaden der er skyld i det. Jeg skal ganske enkelt arbejde meget hårdere nu for at få pulsen op - og de kære muskler skal lige med op! Her til morgen oplevede jeg at sidde i enkelttakt med nogenlunde pres på - og se min puls begynde at falde til under 134... ny følelse!

Programmet:

post-12-1068281507.gif

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning - Hatfield dødløft uge 2

Opvarmning:

Crostrainer i 11 minutter

Dødløft:

2 x 6 x 50 kg (opvarmning)

5 x 3 x 78,4 kg (skulle være 77,5 men de Technogym stænger...)

Træk til bryst:

4 x 7 x 70 kg

Backflyes maskine:

4 x 8 x 55 kg

Siddende roning:

4 x 7 x 75 kg

Hammercurl

2 x 4 x 14 kg

4 x 6 x 12 kg

Hyperekstensions:

3 x 8 x mig

Crunch maskine:

4 x 5 x 80 kg

Det var det - det var ok og til 3 x :banana:

Dagens "gåde" (eller skulle jeg sige "Arnestunt"): Hvad sker der hvis man placere en stang med 78 kg på tværs af bundstopbarene på squatstativet - og så tager ale skiverne af i den ene side på en gang....?

Hvis du ikke kan gætte det, så er jeg sikker på at Hoosier gerne vil berette hvad der skete :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dagens "gåde" (eller skulle jeg sige "Arnestunt"): Hvad sker der hvis man placere en stang med 78 kg på tværs af bundstopbarene på squatstativet - og så tager ale skiverne af i den ene side på en gang....?

BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅM

:lol: Kvikt gættet Mr Max P. :lol:

Blid morgenmotion - retur til Multisport for en bemærkning

Denne morgen so far:

Vågner og konstatere at jeg ikke stillede uret til vækning...

Turbopåklædning

Turbocykling til Multisport på Amager

Turbo af smidning af 2 lag tøj

Turbo spurt ned af glat trappe

Turbo indstilling af cykel og påtagning af cykelsko

Op på cyklen og i gang - de var kun 3 minutter inde i timen

Det var så den hårde del

Der efter fulgte 51 minutters arbejde hvor intensiteten ikke var overvældende - hvilket passede mig fint - jeg kom derud for at sige hej og tak for nu, samt få lavet lidt aktiv restitution.

Gennemsnitspuls: 143. Makspuls 154. Energiforbrug: 725 Kcal

2 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share