Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

I modsætning til Greisen er jeg ikke Jernmand. Jeg er bare et tudefjæs.

Nuuuj jeg må indrømme at jeg synes det er svært at få enderne til at mødes. Ud over at jeg har top travlt på jobbet, så har jeg 2 gange i løbet af August haft familie besøg (først 10 dage, og så 4 dage). Samtidig forsøger jeg at få taget det rådne MC kort, som hænger mig langt ud af halsen, og så naturligvis at være blot en smule tilstede i mit familie liv. Det gniber ærlig talt noget med at holde fuld gas

Onsdag efter arbejde og 2 timers teori/papirhelvede, var jeg et smut i BVK.
Pga albue bøvl måtte jeg tage mine nye albuekogere i brug

Military

1 x 12 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 60

1 x 3 x 70

1 x 1 x 80

1 x 1 x 85. Stoppede med de tunge her. Skulle bare lige føle hvad styrken sagde

3 x 5 x 70

2 x 5 x 72,5

Skred hjem og fik noget mad

I dag har jeg været i easy gym. Lad mig blot afsløre at forholdene i easygym er meget små. I dødløft er det så godt som umuligt at få skiverne på, da der samlet set er 20-25cm frigang mellem stangen og væggen. Dvs, når stangen ligger på midten er der 10cm til hver side. Great

Dødløft

1 x 5 x 60

1 x 5 x 110

1 x 5 x 150

5 x 5 x 180

Overraskende tungt. Pga støbt beton gulv, og metal skiver, var der ikke just noget bounce. Ligeledes har jeg ikke magnesium, så det blev med stropper. Sikke noget bras

Hammer chins

1 x 8 x bw

1 x 9 x bw

3 x 10 x bw

Det er hverken til at leve eller dø af

Link to comment
Share on other sites

Og se da det manglende bounce som en gave. Du træner din "starting strength" og ikke "reversal strength", som jeg tror tror det hed i en Dave Tate artikel. Dvs den træning du udfører har større overførsel til maksforsøg. Det er ski da REN win :)

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Champen fortæller ofte anekdoter omkring tiden op til en af hans dødløftrekorder, der løftede han i et poppede fitnesscenter hvor han skulle sætte stangen meget forsigtigt ned da de ikke ville ha' at han larmede. Det gav ham god masse på rygstykkerne og dødløftrekorden fløj op.

Det der crossfit dødløft hvor man kaster stangen i toppen gi'r jeg ikke møj for.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror altså mange trænende ville være tilfredse med at køre 5 x 5 med 180 i dødløft :)

Det er fordi de fleste stiller sig fint tilfreds med middelmådighed. Det er ok, men når man ved at man kan gøre det signifikant bedre , så spiller det ikke rigtig for mig :)

Link to comment
Share on other sites

Har du bygget om i Easy?

Mjarh. De sidste sæsoner har jeg haft det på en overdækkede taresse. Men i år har jeg valgt at holde det i skuret. Så længe skiverne er i luften (bænk/squat) så går det ok, men når de skal slides ind hen af et beton gulv, så er det meget besværligt

Link to comment
Share on other sites

Og se da det manglende bounce som en gave. Du træner din "starting strength" og ikke "reversal strength", som jeg tror tror det hed i en Dave Tate artikel. Dvs den træning du udfører har større overførsel til maksforsøg. Det er ski da REN win :)

Det er helt sikkert en god pointe

Link to comment
Share on other sites

Champen fortæller ofte anekdoter omkring tiden op til en af hans dødløftrekorder, der løftede han i et poppede fitnesscenter hvor han skulle sætte stangen meget forsigtigt ned da de ikke ville ha' at han larmede. Det gav ham god masse på rygstykkerne og dødløftrekorden fløj op.

Det der crossfit dødløft hvor man kaster stangen i toppen gi'r jeg ikke møj for.

Jeg smider den aldrig i toppen. Men jeg dødløfter normalt med bumper plates på et VL gulv. For reps er der ingen tvivl om at det gør en forskel. Det er meget svært ikke at bounce lidt, med mindre man laver det som singles

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ramt at et mærkeligt styrke drop. Jeg har ikke været syg fornylig, eller tilsvarende. Jeg er stoppet med kreatin, og jeg har haft lidt arbejde i US som har forstyrret min træning. Jeg tænker en kombination af at jeg er stoppet med kreatin , som især har en god effekt i bænkpres, og måske lidt akkumuleret træthed. Dont know

En tur i Easy gym i dag

Bænkpres med pause

1 x 20 x 20

1 x 10 x 60

1 x 5 x 100

1 x 3 x 120

1 x 3 x 130

2 x 3 x 135

5 x 3 x 130

Kigger man på den serie jeg kørte d 4 August, peakede jeg på 3 x 145, og jeg havde flere 3'ere på 140. I dag var 135 for tungt. Crazy

Jeg forsøgte at kompensere med lidt øget volume

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ramt at et mærkeligt styrke drop. Jeg har ikke været syg fornylig, eller tilsvarende. Jeg er stoppet med kreatin, og jeg har haft lidt arbejde i US som har forstyrret min træning. Jeg tænker en kombination af at jeg er stoppet med kreatin , som især har en god effekt i bænkpres, og måske lidt akkumuleret træthed. Dont know

En tur i Easy gym i dag

Bænkpres med pause

1 x 20 x 20

1 x 10 x 60

1 x 5 x 100

1 x 3 x 120

1 x 3 x 130

2 x 3 x 135

5 x 3 x 130

Kigger man på den serie jeg kørte d 4 August, peakede jeg på 3 x 145, og jeg havde flere 3'ere på 140. I dag var 135 for tungt. Crazy

Jeg forsøgte at kompensere med lidt øget volume

Er ovenstående noget, der ikke kan forklares ved, at du er stoppet med kreatin? Så stor er nedgangen jo heller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Er ovenstående noget, der ikke kan forklares ved, at du er stoppet med kreatin? Så stor er nedgangen jo heller ikke.

Mjarh, 7,5-10kg difference synes jeg er en sjat. Omvendt oplever jeg generelt at kreatin og bænk fungerer godt (igen, er det sikkert noget med muskelfiber sammensætningen). Så måske du har ret

Link to comment
Share on other sites

Stadig familie besøg, så hverdagen er noget forskudt. Igår nåede jeg ikke squat, og i morgen er der risiko for at vi skal ud om aftenen hvis vejret arter sig, så hvis jeg skulle nå lidt ben var det i dag.

Aften session i easy gym

Squat

1 x 8 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 100

5 x 5 x 130

Alt var tungt i dag, og som med den anden dag ligger jeg cirka 15kg under mit top sæt for under 3-4 uger siden. Men kigger jeg på procenterne, hvilket jeg ellers aldrig gør, så svarer serien i dag nok til 75% or so. Det betyder så at de serier jeg kørte for 3-4 uger siden har ligget væsentligt over. Jeg tænker at jeg nok er ude i lidt over reaching i kombination med at jeg er stoppet med kreatin, og har meget om ørene. Det er nok bare med at holde kæden stram og vente til det normaliserer sig

Link to comment
Share on other sites

Hvor tit træner du hvor du har et reelt overskud? Altså ikke sådan noget med 1 rep i tanken, men reelt submaksimalt arbejde?

Det er svært at svare entydigt på af to grunde.

- Jeg kører meget ofte Bill Star inspireret i mine tunge pas. Dvs jeg reelt set kun har et sæt som sådan "all out". De andre er submaksimale, men med varierende intensitet. Dvs nogen af dem er der mere overskud i end andre

- Jeg kører meget baseret på dagsform, og dvs jeg på dagen vurderer om jeg kører CAT, forøget TUT osv.

Men reelt set er det sjældent at jeg i mine arbejdsserier er under 75%.

Jeg er i øvrigt ved at få en aftale på plads med Jakob. Mere om det senere

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share