Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Igen en elendig indsats i dag

Bænkpres med pause

1 x 20 x 20

1 x 10 x 50

1 x 8 x 80

1 x 8 x 110

1 x 8 x 117,5

1 x 8 x 110

Bænkpres til klods - Kunne ikke få det til at virke. Klodsen er blot et stykke stolpe af en art.

1 x 3 x 130

1 x 3 x 140

1 x 2 x 145

1 x 3 x 140

Squat

1 x 8 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 110

1 x 5 x 130

1 x 5 x 135

1 x 5 x 137,5

1 x 5 x 132,5

1 x 5 x 130

Tja

Link to comment
Share on other sites

Jeg går ud fra at du har en til at holde klodsen for dig? Og jeg er nød til at holde en god pause på klodsen for at undgå den bounce-effekt der ellers kommer.

Yep. Men jeg havde svært ved at finde en ordentlig placering/vinkel på den.

Men ja, du har helt ret. Det første sæt var hat og briller. Det bounce var helt off. Så jeg måtte også have bedre pauser på.

Link to comment
Share on other sites

BVK i dag

Bænkpres med pause . All rights reserved FameBro

1 x 20 x 20

1 x 10 x 50

1 x 8 x 80

1 x 5 x 110

3 x 5 x 130

3 x 5 x 115

1 x 12 x 100

Frontsquat

1 x 8 x 20

1 x 5 x 50

1 x 5 x 70

1 x 5 x 90

1 x 5 x 92,5

1 x 5 x 95

1 x 5 x 97,5

1 x 4 x 95.......Ikke failure, for jeg lagde den sådan set bare........

Link to comment
Share on other sites

Lang dag i dag. MC køreprøve, så jeg har været afsted fra kl 06 til 13.30 kun pga det. Zzzz

Til eftermiddag mødtes jeg med Beermann for første gang. Absolut interessant, og sten sikkert at de kommende uger bliver ben hårde mens jeg får kørt de nye rutiner ind.

Sænket intensitet, men singifikant øget volume.

Link to comment
Share on other sites

qua meget lav intensitet igår tænkte jeg at jeg fint kunne tage en teknik session I BVK i dag

Squat

1 x 8 x 20

1 x 8 x 50

2 x 5 x 80

3 x 5 x 90

Dødløft

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 110

1 x 5 x 140

1 x 5 x 150

1 x 5 x 160

1 x 5 x 170

I squat gælder det at jeg står en lille smule smallere, men vinkler fødderne lidt mere. Fokus er på at presse knæene mere ud, og ligge stangen en smule lavere. Min mobilitet fejler intet. Målet er at få åbnet lidt mere op i hoften, og få en lidt mere oprejst stiling, hvor stangen kun bevæger sig vertikalt, og ikke horisontalt

I dødløft var der overraskende nok flere ændringer. Jeg har med tiden justeret mit dødløft ind til faktisk at minde 100% som start positionen til et vend. Måske en "skade" af at have trænet VL, og træne sammen med VL'ere længe.

Ihvertfald er min fod position gjort væsentlig smallere, ligeledes mit greb. Samtidig er hofte positionen højere. I squat lader det til at koste kilo, men i dødløft tror jeg faktisk det giver kilo.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er lidt interesseret i at høre om de der ring dips. Jeg har selv forsøgt mig, men efter at jeg havde brændt brystmuskulaturen af. Det var ikke imponerende, for at sige det mildt :-D

Jeg har kun leget en lille smule mere med det. Det lader til at gøre en stor forskel at du starter med dem i høj position. Jeg startede med dem lavt ud fra tanken om at så kunne jeg bar bukke benene, og ikke have for langt ned hvis jeg crasher. Det er en fejl.

Link to comment
Share on other sites

Den her guide anbefaler at man først øver toppositionen statisk op til man kan holde den i tyve sekunder, og når man kan det begynder man med små dips og så øger rom hen af vejen.

http://www.fitstream.com/exercises/ring-dips-a19

Fame, det vil da klart gøre det nemmere, men der er jo også noget skill og træning i det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg troede at man i vend ville have en lavere hofteposition end i dødløft? Er det helt væk?

Det er korrekt. Hvilket er derfor min hofte position er blevet justeret ind , så den er højere, og fodstillingen smallere. I vend trækker du ikke nævneværdigt før du er over knæene. I dødløft trækker du hele vejen igennem løftet.

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med kortet!

Og husk nu at køre pænt.

Jeg har mere end en gang været ved at ramle ind i en MC der lige skulle knibe sig indenom.

Dem jeg kender der har fået MC er alle sammen blevet rigtig glade for at køre på den.

Pt kører jeg voldsomt pænt. Jeg er overhovedet ikke modig. Tværtimod er jeg stadig ved at finde mig til rette med maskineriet. Mit bud er at jeg ikke når ret meget inden vinteren sætter ind. Men det er ok

Den her guide anbefaler at man først øver toppositionen statisk op til man kan holde den i tyve sekunder, og når man kan det begynder man med små dips og så øger rom hen af vejen.

http://www.fitstream.com/exercises/ring-dips-a19

Fame, det vil da klart gøre det nemmere, men der er jo også noget skill og træning i det.

Det virker som en god tilgang, og er faktisk også min egen plan. Da jeg fik top positionen til at fungere kunne jeg mærke at det kostede en del juice bare at hænge der.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share