Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Først pas designet af Beerman i dag. Jeg har fundet ud af hvad hans plan er. Han vil ikke bare slå mig ihjel,,,,,,det havde været for nemt. Han vil ydmyge mig, og samtidig langsome nedbryde mig, ganske stille og roligt

Squat

1 x 8 x 20

1 x 8 x 50

1 x 8 x 70

5 x 8 x 95

Bænkpres

1 x 20 x 20

1 x 10 x 50

6 x 8 x 92,5

Dødløft

1 x 8 x 90

5 x 8 x 142,5

Arnold pres

1 x 10 x 16,5

1 x 10 x 21

2 x 10 x 21

Ja der var sådan set to øvelser mere, men jeg bailede...............venner, jeg bailede

Link to comment
Share on other sites

Den her guide anbefaler at man først øver toppositionen statisk op til man kan holde den i tyve sekunder, og når man kan det begynder man med små dips og så øger rom hen af vejen.

http://www.fitstream.com/exercises/ring-dips-a19

Fame, det vil da klart gøre det nemmere, men der er jo også noget skill og træning i det.

Jeg synes altså lidt det er noget pjat at kalde ring dips for skill'ish - som om der er noget magisk, der kræver en helt bestemt tilgang for at kunne lykkes. Hvis du ikke kan ring dippe, så kør ring pushups i stedet - så kommer dips hen ad vejen. Nøjagtigt ligesom, hvis der ikke havde været ringe med i billedet. At bare holde top og/eller køre begrænset rom svarer lidt til at køre partial squats med 150% af 1RM.

Edited by Dr. Durden
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes altså lidt det er noget pjat at kalde ring dips for skill'ish - som om der er noget magisk, der kræver en helt bestemt tilgang for at kunne lykkes. Hvis du ikke kan ring dippe, så kør ring pushups i stedet - så kommer dips hen ad vejen. Nøjagtigt ligesom, hvis der ikke havde været ringe med i billedet. At bare holde top og/eller køre begrænset rom svarer lidt til at køre partial squats med % af 1RM.

Har du fået en tjans på skadestuen og mangler noget at rive i? :rolleyes:

Jeg vil 10X hellere faile en dip og lande på fødderne end faile en pushup og lande på snuden. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Har du fået en tjans på skadestuen og mangler noget at rive i? :rolleyes:

Jeg vil 10X hellere faile en dip og lande på fødderne end faile en pushup og lande på snuden. :laugh:

Ja okay, man kan jo bare stille blokke under sine partial squats, så man ikke kommer for langt ned til at kunne løfte den op igen.

[Go daw, mand. Økseskaft!]

Link to comment
Share on other sites

Dødløften var ikke det værste. Bænkpressen var Easy, squatten var rædselsfuld

Det minder mig om en træning jeg havde engang hvor jeg ikke havde så meget tid. Så lavede jeg bare 10x10 med 100kg i squat supersættet med 10x10 i pullups. Kunne vel klares lige omkring en halv time.......Men nu minder jeg om de gamle mænd jeg før i tiden ikke kunne døje der fortalte at det de plejede at kunne løfte :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fortæller blot hvad de gængse vægtløftere jeg ser/træner med, siger, og lærer.

Egentlig er det ikke min betragtning. Jeg er ikke vægtløfter. Men det er ikke destomindre en meget udbredt opfattelse

Det er klart, at vægten skal accelerere gennem hele løftet, men når dygtige vægtløftere trækker langsomt fra gulvet, er det i højere grad et udtryk for, at vægten er tung. Dette forveksler nogen så med bevidst at trække langsomt i 1-hivet. Hvis man har teknik-issues, kan det dog være en fordel, da man på den måde lettere lærer at udvikle kraft fra hoften.

Link to comment
Share on other sites

Stadig ikke stolt af egen indsats

Oktober 15 2014 BVK
Squat TUT - 5 Sec ned 5 Sec op.
8x20 5x50 5x70 5x75 5x75 5x75 5x75 5x75
Close grip benchpres m.pause
10x25 6x60 6x80 6x90 6x95 6x95 6x95 5x95 5x95
Snatch grip
6x70 6x110 6x120 6x120 6x120 6x120 6x120 6x120
Leg curls
10x5 10x6 2x10x6
Cable lumber Jacks
2x10x4 med hver side
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share