Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Ser godt ud med din træning! Hvordan er det med din højde og vægt? Synes jeg husker - jf. dine billeder - at du er ok bygget til squat, men du er da markant stærkere i bænk og dødløft?

Tak. Jeg er sådan i starten af 180`erne. Ala 182-183 stykker. Pt vejer jeg cirka 90kg. Hvilket er 10kg mere end til vores bryllup 5 Juli 08. Når det så er sagt, så er det ikke nyt at jeg svinger med 10kg, når jeg har cuttet, og når jeg har bulket. Lige nu har jeg en fornuftig form. Passer stadig habit bukserne fra da jeg vejede 80, og jeg mener selv at je ghar taget ret meget kvalitets masse på denne gang.

Mht squat så skulle man umiddelbart mene at det spillede. Men jeg har aldrig nogensinde fået rutine i squat. Jeg føler aldrig at jeg rammer en god bane, hvor det er naturligt/nemt at presse den op. Så nu er jeg begyndt på 5 x 5 igen, og så må benene bare få nogle tæsk. Samtidig med at jeg kører nogle supplerende øvelser, for at blive bedre til at holde ryggen ret i mine løft. I dag hænger jeg voldsomt meget. Mine dødløft er hæmmet af det samme. Jeg har massere af ryg styrke, og kan nærmest trække samme vægt stivbenet, som jeg kan i konventionel.

Link to comment
Share on other sites

Et par dage med fri fra job gør ikke noget godt for motivationen. Men afsted kom jeg da

Squat

1 x 5 x 20

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 100

5 x 5 x 125

Bench

1 x 20 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 100

5 x 5 x 122,5

Synes de var for tunge. De burde være relativt lette

Closegrip pulle downs

1 x 8 x 115

1 x 8 x 120

1 x 8 x 125

Db. curls

2 x 8 x 22,5

1 x 10 x 22,5

Kneeling squat

1 x 5 x 120

1 x 5 x 130

1 x 5 x 140

Link to comment
Share on other sites

Missede en Træning i Fredags grundet arbejdet. Skulle være kørt omkring halv fire, men var først hjemme kl otte.

Vi har haft gæster hele weekenden, så Lørdag var brunch, en tur på strøget m,m og Søndag Malmø.

Så først her til aften blev der tid til lidt work out

Dødløft

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 110

1 x 3 x 140

1 x 3 x 175

1 x 3 x 190

1 x 3 x 205

Flat dumbell benchpres

1 x 8 x 22,5

1 x 8 x 32,5

1 x 5 x 42,5

4 x 5 x 53,5 BÅÅÅÅM PR!

Barbell benchpres

8 x 3 x 100

Front squat

1 x 3 x 50

1 x 3 x 87,5

1 x 3 x 97,5

1 x 3 x 107,5 PR - Det var stort set all out. Det var et halvt sekundt fra at jeg havde tabt den. Kun det yderste af fingrene var på.

Zezcher squat

1 x 5 x 90

1 x 5 x 100

1 x 5 x 110

Pulldowns

1 x 8 x 115

1 x 8 x 120

1 x 8 x 125

Db curls

3 x 8 x 53,5

Db curls

1 x 12 x 17,5

1 x 8 x 22,5

Cabel curls

1 x 12 x 13 blokke

Link to comment
Share on other sites

Damn right! Er desværre sløj i dag, så venter lige til jeg er blevet frisk. Men når det kun er en puny 4x5 skal jeg nok få den banket i jorden! :laugh:

Jeg ville ikke gå efter flere reps da jeg skulle holde til 4 sæt. :laugh:

Jeg kunne godt have nappet 8 i første sæt tror jeg. Næste gang må jeg på 56kg :devil:

Link to comment
Share on other sites

En alt alt alt for lang træning i BVK

Benchpres

1 x 20 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 80

1 x 3 x 100

1 x 3 x 120

5 x 3 x 145 PR :devil: Jeg må dog sige, at de var VIRKELIG grimme

2 x 3 x 100 - Teknik træning

Squat

1 x 8 x 20

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 4 x 100

4 x 4 x 130 - For variationens skyld. Fik noget god coaching i dag

Closegrip pulldowns

1 x 8 x 115

1 x 8 x 120

1 x 8 x 125

Kneeling squat

1 x 4 x 130 - Fik ramt stativet og måtte droppe en rep

1 x 5 x 140

1 x 5 x 150

Barbell curls

3 x 8 x 50

Upright rows

2 x 8 x 17,5

1 x 8 x 22,5

Alt i alt en fin træning

Link to comment
Share on other sites

8

Sker der noget med dit spænd og dine krantendenser i dødløft?

Med den træning du laver lige nu, ville jeg antage at der kom en solid forbedring af dit spænd og brug af maven i dødløft og backsquat :smile:

Det er selvfølgelig svært 100% at vurdere, men IMO går det klart frem. I dag havde jeg en rutineret spotter til mit squat, og når jeg eller rammer banen (får spændt op inden jeg bevæger mig ned) og holder albuerne fremme, og ikke holder for meget igen i den ned ad gående bane, så kan jeg faktisk godt holde en pæn ryg nu, uden at komme ud og hænge. Man kan selvfølgelig sige, at dette udforderes kraftigt af at jeg pt er i rimelig kraftig progression i både squat og dødløft, og stilen derfor udfordres lidt på den konto.

I dødløft fornemmer jeg også en klar forbedring. Men naturligvis er det stadig svært på de tungeste løft. Men feks på 180 og 190kg dødløft, har jeg bedre kontrol nu.

Kneeling squat kører super, og der er klart til flere kilo. Det er dog noget sværrere med zezcher squat.

Link to comment
Share on other sites

Hej Blackice, jeg synes faktisk at dine løft er blevet ret grumme. Selv din squat er ved at være ret så solid. Der er ingen grund til at føle at du er under middel, det er immervæk de færeste motionister der når op på dit niveau.

You've got Salt's seal of approval!

Link to comment
Share on other sites

Hej Blackice, jeg synes faktisk at dine løft er blevet ret grumme. Selv din squat er ved at være ret så solid. Der er ingen grund til at føle at du er under middel, det er immervæk de færeste motionister der når op på dit niveau.

You've got Salt's seal of approval!

Efter efterhånden mange års arbejde, er mine løft ved at komme nogenlunde i harmoni. Jeg synes stadig squatten halter en del efter, men det skal nok komme. Men mange tak. Det er rart med lidt feedback

Link to comment
Share on other sites

Fuck at de var grimme - når man er der oppe er alt grimt. Også en selv :laugh: det vigtige er at den var der og teknikken fik du alligevel trænet bagefter!

Præcis. Det er den eneste rigtige måde at anskue det på.

I dag:

10km hygge MTB cykling om bagsværd sø. Absolut ubehageligt taget mine bens tilstand i betragtning. Måske ikke hensigtsmæssigt i forhold til styrken, men generelt tror jeg på at variation er sundt.

Link to comment
Share on other sites

Lidt deload presse træning, plus en smule ryg og biceps. I morgen skal benene straffes.

Hvis alt går vel, skal jeg forsøge ny max i bench på Tirsdag

BVK

Yates rows

1 x 8 x 50

1 x 8 x 70

1 x 8 x 80

Bend over barbell rows

1 x 8 x 90

1 x 8 x 95

Flat dumbell pres

1 x 8 x 22,5

1 x 8 x 32,5

4 x 8 x 42,5 (måske 5, jeg er små distræt når jeg træner)

Barbell upright rows

3 x 5 x 50

Dumbell curls

1 x 8 x 22,5

1 x 9 x 22,5

1 x 10 x 22,5

1 x 8 x 17,5

Link to comment
Share on other sites

Spændende med tirsdag - nogen ide om hvad du presser?

Og hvis man ikke kan huske hvor mange sæt man har, er det kun det laveste tal, der tæller :tongue:

Enig, og derfor skrev jeg 4 sæt, og ikke 5 :tongue: . Men godt forsøgt

Anyway, så er målet 165. Jeg er ikke i tvivl om at styrken ligger lige der omkring. Spørgsmålet er om dagsformen er til det. Det må tiden vise

Link to comment
Share on other sites

Endnu en trist weekend for MOL. En ellers umiddelbart flink, og dygtig medbruger er røget i svinget.

Jeg må sande at jeg simpelthen ikke forstår det. Vi har efterhånden mistet en relativt stor flok mennesker som umiddelbart synes at være både veluddannede, og intelligente. Hvad er det der gør at samme ikke formår at tale(læs: skrive) fornuftigt til andre menensker. Hvordan kan det være så svært? Jeg tænker tit over om disse har samme udfordring i hverdagen. Om de på deres job, i skolen osv, har samme tedens til at hidse sig op og agere efter laveste fællesnævner.

Forstår det ikke. Men trist er det

BVK i dag

Bench

1 x 20 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 80

8 x 3 x 100

Dødløft

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 110

1 x 5 x 140

1 x 5 x 170

1 x 5 x 180

1 x 5 x 190

Front

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 90

1 x 4 x 100 - Kunne nok ha nappet den sidste. Men håndledene gør simpelthen så vold nas.

Yates rows

1 x 5 x 80

3 x 5 x 100

EZ Curls

3 x 10 x 42,5

Chins

1 x 8 x bw

Et sæt pull downs, et sæt laterals, diverse gøgl med 20kg vægtskive, og så ellers afsted til Hillerød og rense tapet af wupiiii

Link to comment
Share on other sites

Squatten er ved at være rigtig flot!

Thanks.

Det har åbenbart hjulpet at sætte fokus på det. Hvem skulle ha troet det :laugh:

Er det kun i frontsquat og med mange kg på, at det gør ondt? Eller mærker du mere til det, også i andre øvelser?

Nej det er et et strict front squat problem. Det er skabt af at jeg stadig har problemer med at holde ryggen ret. Hvilket gør at jeg skal støtte stangen unaturligt meget med hænderne

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share