Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Jeg er som sådan ikke uenig i ovenstående. Det er jo ret beset det jeg selv skriver.

Men jeg havde nu heller ikke forventet at mobilitets træningen havde givet afkast så hurtigt.

Største delen af mine sæt er submaximale og for reps.

Men da jeg skal til nordland om kort tid er jeg nød til at få styr på hvad jeg kan og ikke kan. Så jeg er nød til at have nogle singler med.

Mobilitetstræning er noget der giver afkast mens du laver det. Du vil selvfølgelig blive mere mobil efter flere omgange men der er egentlig en grund til at jeg anbefaler dig at lave det FØR træning. :)

Træning mod mere bevægelighed kan også udføres forkert. Og ofte sker dette. I sær har folk med at kompensere når de strækker deres hoftebøjerer ved at tilte bækkenet og ikke presse hoften fremad. Ofte skal strækket tweakes ved fx at strække ryggen op mod loftet, roterer foden og overkroppen, aktivere en enkelt muskel osv.. Sådan er det med alle stræk og bevægelighedsøvelser.. min pointe er bare at selv mobilitetstræning kan udføres forkert. Jeg ser det hele tiden.

Fair nok hvad angår Nordland.

Efter Nordland vil jeg anbefale dig at sænke procenterne, træne submaximal og repetitivt og så (efter min personlige mening) smide bæltet og få rettet din teknik sideløbende. Du skal have banket noget styrke ind i de ben.

Link to comment
Share on other sites

Mobilitetstræning er noget der giver afkast mens du laver det. Du vil selvfølgelig blive mere mobil efter flere omgange men der er egentlig en grund til at jeg anbefaler dig at lave det FØR træning. :)

Træning mod mere bevægelighed kan også udføres forkert. Og ofte sker dette. I sær har folk med at kompensere når de strækker deres hoftebøjerer ved at tilte bækkenet og ikke presse hoften fremad. Ofte skal strækket tweakes ved fx at strække ryggen op mod loftet, roterer foden og overkroppen, aktivere en enkelt muskel osv.. Sådan er det med alle stræk og bevægelighedsøvelser.. min pointe er bare at selv mobilitetstræning kan udføres forkert. Jeg ser det hele tiden.

Fair nok hvad angår Nordland.

Efter Nordland vil jeg anbefale dig at sænke procenterne, træne submaximal og repetitivt og så (efter min personlige mening) smide bæltet og få rettet din teknik sideløbende. Du skal have banket noget styrke ind i de ben.

Jeg må lige indskyde at jeg faktisk har lavet mobilitets øvelserne ved hver eneste træning , før passet, siden du gav mig dem. Det er dog ikke altid at jeg kører dem alle, og heller ikke altid det er lige omfattende. Men de bliver udført smile.gif

Men JA, der skal bankes noget styrke ind i de ben.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Dødløft

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 115

1 x 3 x 140

2 x 3 x 180

2 x 3 x 185

2 x 1 x 200

De føltes voldsomt tunge for tiden. Men der er næppe tvivl om at det også hænger sammen med mit øgede fokus på legdrive og ryg position

Flat dumbell pres

1 x 10 x 21

1 x 8 x 31

1 x 8 x 41

2 x 7 x 51

3 x 5 x 51

Jeg når intet for tiden. Mine trænings pas simpelthen for energi forladte og sløve. Jeg burde kunne nå langt mere, men de tunge pas tager bare møg lang tid.

Link to comment
Share on other sites

Fredagens træning inden vi kørte til Jylland

Bænkpres med pause

1 x 8 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 80

1 x 3 x 110

6 x 3 x 125

Dødløft - med vl sko

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

6 x 3 x 120

High bar squat

1 x 5 x 50

9 x 3 x 95

Jeg er pt til prol fest i Jylland (DJB)

Det er vidst 6 eller 7 år i træk vi er her. Hvert år bliver jeg forbavset over hvor mange skaldede, tatoverede, steoride opfyldte der kan være på et sted laugh.gif

Link to comment
Share on other sites

hyggeligt lige at hilse på dig igen. Godt nok mange år siden sidst, du holder en god form :)

Var pizzaen god??:D

Tak i lige måde. Sidst jeg så dig var du vel 15-16år og vejede 70kg. Der er sket lidt siden laugh.gif

Man må sige din form spiller..

Pizzaen var udemærket. Der manglede salat og dressing, men det var jeg selv skyld i

Link to comment
Share on other sites

Det har været en lang weekend, og jeg var død træt i dag.

Jeg nåede ikke så meget som planlagt da jeg måtte gå pga en skarp bagkant. Jeg nupper dødløft i morgen

High bar squat

1 x 5 x 20

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

6 x 3 x 110

Alle uden bælte.

De føltes tilgengæld rigtig godt i dag, og løftene kørte ubesværet ned i god dybde. Jeg tog en video på det 3 sæt på de 110.

Jeg kan godt se den ikke helt er der. Men jeg synes vi nærmer os

Link to comment
Share on other sites

utroligt det efterhånden er 7 - 8 år siden vi så hinanden sidst.. tiden flyver sq afsted må man sige...

Jaa jeg har da gainet et par kg eller 2 siden :tongue:

men alt andet skulle da også være mærkelig.

Glæder mig til at se hvordan det går til dit kommende sstævne..

Link to comment
Share on other sites

utroligt det efterhånden er 7 - 8 år siden vi så hinanden sidst.. tiden flyver sq afsted må man sige...

Jaa jeg har da gainet et par kg eller 2 siden tongue.gif

men alt andet skulle da også være mærkelig.

Glæder mig til at se hvordan det går til dit kommende sstævne..

Ja det er vildt. Men jeg skal love for at det er længe siden jeg har været et sted med så mange store badejern samlet et sted som i weekenden. Vejret gjorte nok også sit til folk dukkede op, men sjældent har en kampvægt på 92kg været børneform. I weekenden har snittet været plus 110kg hehe

Link to comment
Share on other sites

Træning i BVK igår

Bænk med pause

1 x 8 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 80

1 x 3 x 110

5 x 3 x 127,5

High bar squat

1 x 5 x 20

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 3 x 110

1 x 1 x 130

1 x 1 x 140

1 x 1 x 145

1 x 1 x 150 - Video

Squat Walk outs

1 x 170kg -15sec

1 x 180kg -15sec

1 x 190kg -15sec

1 x 200kg -15sec

Jeg mistede lige overblikket over antal osv, da der stødte et andre til der gerne ville være med. Vi satte pins i, og legede lidt med at squatte de dedr 5-10cm, og holde stabiliteten osv.

Mine squat var ok til og med de 140. Men de 145 og 150 er svære at holde spændet i lænd og maven på. Møg irriterende. Det bliver med garanti ikke et smukt Nordland fra min side. Jeg må satse pengene på bench

Link to comment
Share on other sites

Træning i BVK i dag

Bænkpres M. Pause

1 x 8 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 80

1 x 3 x 110

1 x 1 x 140

1 x 1 x 150

Jeg synes ikke der var så meget power i dag. Det føltes lidt som jeg stadig var mærket af sidste bænkpres pas, hvilket ikke burde være tilfældet, da det var relativt let.

1 x 0 x 152,5

1 x 0 x 150

Den første singel på 150 så nem ud i følge de andre, men jeg syntes selv den manglede power. Jeg håber en uges restitution gør lidt ved det.

Bænkpres "walk outs"

1 x 15sec x 160kg

1 x 15sec x 165kg

High bar squat

1 x 5 x 20

1 x 5 x 50

5 x 3 x 95

Dødløft

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

5 x 3 x 125

Jeg føler mig generelt lidt udbrændt. Måske jagten på 90kg klassen sætter sine spor.

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres M. Pause

1 x 8 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 80

1 x 3 x 110

1 x 1 x 140

1 x 1 x 150

Jeg synes ikke der var så meget power i dag. Det føltes lidt som jeg stadig var mærket af sidste bænkpres pas, hvilket ikke burde være tilfældet, da det var relativt let.

1 x 0 x 152,5

1 x 0 x 150

Jeg synes det virker som en fin omgang. Der er stadig god tid til stævnet - en hel uge med restitution. Det er jo typisk den, der gør forskellen.

Den første singel på 150 så nem ud i følge de andre, men jeg syntes selv den manglede power. Jeg håber en uges restitution gør lidt ved det.

Min erfaring er, at hvis den ser fin ud og der er god kontrol, men den er langsom, så er det ofte bare hvile og ro der skal til.

Bænkpres "walk outs"

1 x 15sec x 160kg

1 x 15sec x 165kg

Tror jeg laver samme finte i dag. Op til ca. samme vægt, bare for at mærke hvordan det er at have den slags kg. på uden trøje.

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres RACK-OUTS er nok ordet, du leder efter wink.gif

Det kan umuligt være svaret. Det er for nemt laugh.gif

Tak

Thanks

Når Nordland er ovre vil jeg se at få langt flere løft i kroppen. Det føltes langt bedre nu, ommed jeg kan mærke at jeg på de tunge løft mange stabilitets problemer i bunden. Jeg er tydeligvis ikke vandt til at have ryggen placeret der , og derfor mangler der klart stabilitet. Men på feks 110kg føles det super

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det virker som en fin omgang. Der er stadig god tid til stævnet - en hel uge med restitution. Det er jo typisk den, der gør forskellen.

Min erfaring er, at hvis den ser fin ud og der er god kontrol, men den er langsom, så er det ofte bare hvile og ro der skal til.

Tror jeg laver samme finte i dag. Op til ca. samme vægt, bare for at mærke hvordan det er at have den slags kg. på uden trøje.

Det var som sådan også ok. Det er rart at jeg mere eller mindre får de 150 hver gang jeg prøver. Jeg følte selv at jeg ikke var helt restitueret. Der var ikke ordentligt tryk fra bunden, og det håber jeg den næste uge kan kompensere for.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

High bar squat

1 x 5 x 20

1 x 5 x 50

6 x 3 x 95

Dødløft

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

2 x 2 x 125

2 x 2 x 135

1 x 2 x 145

Lidt random gøgl ala cabel rows, og meget let bænkpres.

Det har været en møg weekend hvor vi tilbragte 15 timer på Herlev Hospital natten mellem Fredag og Lørdag, og først kom hjem hen af eftermiddagen Lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er lidt tvivlende over for om jeg kan komme i 90kg klassen. Jeg synes ikke vægten har rykket sig så meget som håbet, og jeg er bange for at det vil dræne for meget på energien og styrken hvis jeg skal mase så meget væske af.

Alternativet er jo at gå i 100kg klassen (og få prygl, hvilket jeg også vil få i 90kg), men så blive en erfaring rigere.

Link to comment
Share on other sites

hvor meget vejer du da? og nu ikke noget med at fortælle hvor meget du vejer med tøj på, med møter i lommen, og med rygsæk. en realistisk indvejnings vægt

Jeg har kun en normal consumer badevægt (ala dem der koster 300kr) så jeg ved ikke hvor præcis den er. Men morgen vægten ligger på cirka 92-92,5kg, og nej det er ikke i fuld militær udrustning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share