Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Jeps, OREC står for the Official Rules of the Euro Cyclist, og er et "regelsæt" med hvilke produkter der er godkendte som værende Euro, hvordan man generelt er etc. Guden hedder Mario Cipollini.

Det er et univers der er ment lidt i sjov, men der er bare så sindssygt mange fede billeder.

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Som sjovt nok kørte med Shimano....... :innocent:

Ja, det der jo er ved OREC er at der jo er særregler til alting :laugh: Specialized er heller ikke helt euro, men dem kørte Mario jo også på. Det skal dog siges at Mario kørte med Campagnolo hos en del af sine hold :wink:

Gule Mavic sko er i øvrigt euro :laugh: Men de er fandme også fede

MavicZxelliumYellow.jpg

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Gule Mavic sko er i øvrigt euro Men de er fandme også fede

Jeg har faktisk netop bestilt et par Mavic Zxellium, som er præcis den model på billedet. Jeg prøvede dem nede på sportsmessen forud for La Marmotta, og de sad ganske enkelt fremragende. Siden da har jeg gået og luret på dem, og nu fik jeg så muligheden for at krejle mig til et par :cool: Glæder mig til de ankommer!

Link to comment
Share on other sites

Trainingpeaks har en artikel omkring kalorier. Hvis jeg forstår det rigtigt, så står der i punkt 2 at en undersøgelse har vist at folk der spiser ved deres ligevægtsindtag er mere lean end folk der spiser ca. 500 kcal under. Eller er det bare mig der misforstår? Link

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk netop bestilt et par Mavic Zxellium, som er præcis den model på billedet. Jeg prøvede dem nede på sportsmessen forud for La Marmotta, og de sad ganske enkelt fremragende. Siden da har jeg gået og luret på dem, og nu fik jeg så muligheden for at krejle mig til et par :cool: Glæder mig til de ankommer!

Tillykke med dem. Kan satme godt forstå at du glæder dig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Trainingpeaks har en artikel omkring kalorier. Hvis jeg forstår det rigtigt, så står der i punkt 2 at en undersøgelse har vist at folk der spiser ved deres ligevægtsindtag er mere lean end folk der spiser ca. 500 kcal under. Eller er det bare mig der misforstår? Link

Det er i hvert fald sådan det fremstilles i den artikel du linker til. Det er dog svært at vide, om dette samsvarer med konklusionerne af den (videnskabelige?) artikel der refereres til - eller rettere: Ikke refereres til. Og eftersom der ikke er nogen specifik reference er det svært at finde studiet, og dermed vurdere dets lødighed.

Helt off-hand vil jeg påpege muligheden for reverse causality: Personer der er mindre lean vil være mere tilbøjelige til at vælge en kost, der ligger under deres ligevægtsindtag. Mens personer der er mere lean vil være mere tilbøjelige til at spise omkring deres ligevægtsindtag.

Uden at kende studiets præmisser og gennemførelse er det umuligt at vide om det går den ene eller den anden vej.

Link to comment
Share on other sites

Det blev til en hurtig omgang styrketræning i FW i dag efter arbejde.

Opvarmning:

10 minutter kondicykel

Planker:

60 sek

60 sek

Squat:

10x 40 kg

8x 80 kg

6x 95 kg

6x 95 kg

4x 100 kg

Hyperextensions:

15

15

Single leg press - i benpress maskine:

6x 60 kg

6x 60 kg

6x 60 kg

Calf raise - i benpress maskine:

6x 200 kg

6x 200 kg

6x 200 kg

Afrulning:

5 minutter kondicykel

Aftenen er blevet afsluttet med en Contador bøf på 500 gram, grøntsager og kartofler! I morgen står den på en tur på landevejen hvis alt går efter planen!

Link to comment
Share on other sites

Lovin it!

Og jeg fatter ikke folk der cykler ude nu,.... :laugh:

86 km i dag? Du er jo saftsuseme ikke rigtig velforvaret :crazy::w00t:

RESPEKT (og i øvrigt god ide med Vlog - keep it up)

Thanks guys! Der var heller ikke særlig mange ude i går, men dem der var var også pakket godt ind :smile:

Videolog 2

20120212tur.png

Link to comment
Share on other sites

Stængerne er helt døde i dag efter et par hårde træningspas på det seneste. Jeg havde håbet på lidt mindre sne udenfor så jeg kunne have taget en tur på landevejen efter arbejde, men der ligger stadig en hel del derude. Måske jeg springer træningen helt over i dag og lader benene komme sig lidt, ellers bliver det måske til en lille omgang hjemmetræner hvor der bare rulles. Tror generelt at mine ben har lidt godt af at blive løsnet op og få lidt blodcirkulation :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lidt let rul kan gøre underværker ved trætte stænger. :)

Hvilken type cykelløb skal du stille op i? Licens eller motionsløb?

Godt at se kæden bliver holdt stram selvom vejret ikke ligefrem viser sig fra en sådan side, at man tripper for at komme ud. :)

Kæden er altid stram :wink: Jeg skal køre licens igen i år - havde et enkelt licensløb sidste år og det gav absolut blod på tanden. Derudover vil jeg nok stille op i et motionsløb eller to - Sjælsø Rundt er i hvert fald på kalenderen. Men modsat tidligere år vil jeg ikke køre for at få så god en placering som mulig, men se det som god træning og en måde at få tvunget mig selv ud på de lange distancer.

Hvad med dig selv? Du er licensrytter?

Link to comment
Share on other sites

Kæden er altid stram :wink: Jeg skal køre licens igen i år - havde et enkelt licensløb sidste år og det gav absolut blod på tanden. Derudover vil jeg nok stille op i et motionsløb eller to - Sjælsø Rundt er i hvert fald på kalenderen. Men modsat tidligere år vil jeg ikke køre for at få så god en placering som mulig, men se det som god træning og en måde at få tvunget mig selv ud på de lange distancer.

Hvad med dig selv? Du er licensrytter?

Tænkte nok du skulle køre licens med den meget strukturerede træning du laver.

Af motionsløb har jeg engang kørt grejsdals løbet, det var faktisk et fint løb og 200 gode træningskilometer.

Jeg kører A-licens.

Link to comment
Share on other sites

Benene er overraskende friske her til morgen. Jeg kan dog stadig mærke dem, men slet ikke noget i forhold til i går. Så holder vejret nogenlunde tørt snupper jeg et par timer på landevejen i dag.

Cykelsporten er som ofte nævnt en dyr sport, men det hjælper heller ikke på det at man er lidt kræsen. Da cyklen som sagt skal med til Frankrig skulle jeg have fat i en cykelkuffert. Jeg undersøgte lidt hist og her om hvad det kostede at leje, og da cyklen nok ender med at være væk i ca. 2,5 uge skal jeg betale for 3. Hurtig hovedregning gav det noget ala 600,- plus at jeg så skulle ud og hente kufferten og aflevere den tilbage. Så begyndte jeg at undersøge om der måske var nogle der havde et par brugte til salg - nej. Jeg fik en enkelt henvendelse fra en gut der ville have 1900,- for en B&W kuffert som kan købes til 2300,- i Heino fra ny.

Så jeg endte med at kigge syd for grænsen, og bummelum, nu er der bestilt ét styks B&W kuffert som denne

96910-bike-box-auf1-p.jpg

Pris? Lige omkring 1600,- inkl. fragt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share