Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Orv, hvor ubehageligt :wacko:

Besynderligt nok har jeg oplevet præcis det samme med stikkende smerter hen over brytskassen og hjertet. Første gang var jeg helt overbevist om, at det måtte være noget med hjertet, men det var noget muskulært/nerverelateret, der gik væk i løbet af nogle dage. Siden har jeg vist prøvet det en gang mere, men det er efterhånden lang tid siden.

MEN du har selvfølgelig gjort det rigtige ved at få det undersøgt. Man skal ikke spøge med sådan noget. Så du får lige god bedring herfra :flowers:

Tak. Godt at læse at jeg ikke ligefrem er den eneste der har oplevet noget lignende, for man får sig sgu en god forskrækkelse.

Øvs lyder ubehageligt! Har en nær kollega der for 1 måneds tid siden netop var igennem samme omgang. Det var muskulært, og han blev hevet igennem alle mulige test som viste intet var galt, med det man altid frygter mest hjertet.

Lyder som den samme omgang du er/var igennem. Rigtig god bedring.

Og for pokker sikken imponerende hvilepuls :bowdown:

Igen tak :smile:

Godt at høre at alt er vel! Det må have været noget af en forskrækkelse!!!

I allerhøjeste grad en stor forskrækkelse. Havde spist stegt flæsk i store mængder dagen før, og været et smut i biffen. Så jeg frygtede sjovt nok med det samme at det var noget med hjertet.

Hvor gustent! Jeg har heldigvis ikke haft ondt om hovedsikringen, men forestiller at det ikke er rare tanker man har imens.

Vild hvilepuls - sådan lige19 slag lavere end min sidst jeg talte den. Hvis ikke din maksimalpuls ligger i den lave ende, må du have en misundelsesværdig pulsreserve.

Meget gustent. Må da også indrømme at jeg kneb en lille tåre på vej ind mod skadestuen da jeg frygtede det værste. Så er kun glad for at det var muskelrelateret. Jeg har ikke testet min maxpuls i lang tid, men den lå i hvert fald omkring de 190 slag/min. Så det giver mig en pulsreserve på 152 slag.

Pu ha, det lyder som lidt af en forskrækkelse. Er du ok igen?

Ja, jeg er nogenlunde ok igen. Skulderen kan stadig mærkes når jeg trækker vejret dybt, men der er ikke andet at gøre end at komme op på hesten igen og så bare se om det ikke går lidt væk af sig selv. Heldigivis har vejret været sådan at man ikke ligefrem har haft lyst til at træne på landevejen, men satser stærkt på at være tilbage i slutningen af denne uge når vejret bliver bedre. Skal dog lige have gået cyklen efter for at se om jeg måske kan få udlignet mine greb lidt mere så de måske er mere ens.

Link to comment
Share on other sites

I går kom jeg tilbage på cyklen. Det var egentlig ikke lysten der drev værket, men jeg blev enig med mig selv om at jeg nok bare skulle op på hesten og afsted. På en eller anden måde var der stadig lidt frygt for skulderen, men jeg fik lavet en plan om at køre nogle "Race winning efforts". Kort fortalt er det et angreb på 30 sekunder, hvor de 15 sekunder skal være stående, 3 minutter ved 100-104% af FTP, og afsluttende med 10 sekunder all-out. 5-6 minutter mellem hvert interval.

Turen gik ud langs Bagsværd Sø, og det var en fornøjelse at køre med korte handsker, omend bukserne var de lange af slagsen. Langs Hareskoven kørte jeg det første interval, og allerede der kunne jeg mærke hvor meget det bed i både lår og læg, men jeg kom da lige igennem. Intervallet så således ud

20120412interval1.png

Små 7 minutters rulleri igennem Farum, og så var jeg på den anden side ved en rundstrækning der passede perfekt til disse intervaller. Så igen satte jeg igang, læggen krampede halvt, men holdt sig ellers i baggrunden. Et fint lille interval, om end min læg blev stenhård.

20120412interval2.png

6 minutters hvile der passede perfekt med at jeg igen ramte startstedet på rundstrækningen, og så tonsede jeg ellers igennem. Fra 3. antrit krampede min læg lidt igen, så jeg måtte bakke lidt af, og lårene var lige til at lukke op og sk... i. Jeg kom dog igennem intervallet som så således ud

20120412interval3.png

Egentlig skulle jeg have lavet 5 af disse intervaller, men jeg blev enig med mig selv om at min krop vidst ikke var helt klar til dem efter en uges stilstand. Så herfra valgte jeg bare at køre noget "tons" for at få løsnet op i benene. Jeg havde inden jeg tog hjemmefra luret på om jeg bare skulle køre en tur for at vænne kroppen til cyklen igen, eller om jeg skulle satse med de hårdere intervaller. Valget faldt sjovt nok på det sidste, men nu ved jeg til en anden gang at kroppen måske lige skal have en lidt blødere start.

Jeg kørte ud til Kongevejen igennem Høvelte, og så op til Kirkelte hvor jeg ikke har kørt igennem i meget lang tid. Igennem Karlebo hvor jeg fik hentet en anden rytter så let som ingenting, og hurtigt kom forbi. En afstikker igennem Vejenbrød og så ellers af Møllevej ud til den kære Strandvej. Herfra var det så bare fin tons hele vejen til Klampenborg hvor jeg fik presset pulsen på de små knolde, og ikke mindst Klampenborgvej.

I alt blev det til en tur på 67,3 km med 31,1 km/t i snit.

20120412tur.png

20120412kort.png

Det virker fuldstændig vanvittigt at sige, men jeg følte egentlig ikke at det kørte for mig i går. Jeg er helt med på at snittet vidner om noget andet, men som sagt fik jeg lidt kramper i læggen, mine lår var tunge og hårde, og så brokkede skulderen sig selvfølgelig også. Det betød også at jeg valgte at strække meget ud da jeg kom hjem i går aftes, for virkelig at komme det til livs. Nu har jeg så også bestilt massage på onsdag i næste uge, og håber på at det måske kan afhjælpe.

Link to comment
Share on other sites

Hvor er det godt endeligt at læse et indlæg fra din pen4thumbup.gif

Jeg tror at det er naturligt nok, at en oplevelse som den du netop har haft sidder lidt i baghovedet, men som et gammelt ordsprog lyder, så er det bare med at komme op på hesten igen. Forhåbentligt har lægerne vurderet helt rigtigt, da de konkluderede at dine gener kom fra et rent muskulært issue, så afsted med digsmile.gif

Jeg vil lige tilføje, at jeg har fuld forståelse for din reaktion. Sådan ville jeg helt sikkert også selv have det!

I øvrigt stærk indsats på din tur i går! Det lader ikke til at formen har taget skade;-)

Link to comment
Share on other sites

Hvor er det godt endeligt at læse et indlæg fra din pen4thumbup.gif

Jeg tror at det er naturligt nok, at en oplevelse som den du netop har haft sidder lidt i baghovedet, men som et gammelt ordsprog lyder, så er det bare med at komme op på hesten igen. Forhåbentligt har lægerne vurderet helt rigtigt, da de konkluderede at dine gener kom fra et rent muskulært issue, så afsted med digsmile.gif

Jeg vil lige tilføje, at jeg har fuld forståelse for din reaktion. Sådan ville jeg helt sikkert også selv have det!

I øvrigt stærk indsats på din tur i går! Det lader ikke til at formen har taget skade;-)

It's good to be back smile.gif Og med så meget andet, så har du fuldstændig ret i at man jo bare skal op på hesten igen. Kunne også mærke at jeg i går slet ikke var motiveret til at køre en tur, men når man så er ude og der er taget hul på bylden, så er det altså utrolig befriende at være tilbage på rette spor. Jeg havde da også planlagt en trilletur, men det er sort udenfor lige nu, så den tror jeg lige vi dropper.

Men jeg har selvfølgelig ikke brugt min tid på ingenting mens jeg ikke har cyklet. Jeg har selvfølgelig fået nørdet mine pizzaer som man nok kunne gætte sig til. Og i kan da lige få lidt billeder smile.gif

552685_10150705381735502_609790501_9234018_664363918_n.jpg

545896_10150705383660502_609790501_9234036_857208697_n.jpg

525295_10150705385030502_1139258564_n.jpg

Det blev til en pizzaaften hjemme hos mine svigerforældre, som jo virkelig har styr på det med pizzaerne. Så det var derfor med lidt sved på panden og nervøs miner jeg kastede mig ud i projektet. Heldigvis var de meget begejstrede for pizzaerne, og det virkede meget oprigtigt headphonedance.gif Med mit nuværende ønske om snart at skifte job, har der været et par tanker om at åbne et pizzeria - og ikke sådan et hvor man kan få ananas på pizzaen. Om det skal være en La Vecchia Signora udvidelse til Lyngby, eller et ønske om at lave et decideret pizzeria i Kbh hvor man ikke kan få andet end pizza, til gengæld kan man få både napolitanske, klassiske italienske, sicilianske, New York style etc. Kunne være man skulle skifte karriere.

Link to comment
Share on other sites

Med mit nuværende ønske om snart at skifte job, har der været et par tanker om at åbne et pizzeria - og ikke sådan et hvor man kan få ananas på pizzaen. Om det skal være en La Vecchia Signora udvidelse til Lyngby, eller et ønske om at lave et decideret pizzeria i Kbh hvor man ikke kan få andet end pizza, til gengæld kan man få både napolitanske, klassiske italienske, sicilianske, New York style etc. Kunne være man skulle skifte karriere.

God idé 4thumbup.gif

Jeg vil i så fald helt sikkert kigge forbi og afprøve dine pizza-færdigheder næste gang jeg skulle komme forbi 4mewantfood.gif

Link to comment
Share on other sites

Så lægger du vel heller ikke banan på? Men vil gerne komme og spise alligevel :tongue:

Mmmm - jeg bliver helt pizzaskruk af de billeder dér :tongue4:

Det lyder ellers som en retti sjov intervalserie! Det er lige før jeg tror det er noget jeg måske kunne n....e mig sammen til på egen hånd.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

God idé 4thumbup.gif

Jeg vil i så fald helt sikkert kigge forbi og afprøve dine pizza-færdigheder næste gang jeg skulle komme forbi 4mewantfood.gif

Så lægger du vel heller ikke banan på? Men vil gerne komme og spise alligevel :tongue:

Mmmm - jeg bliver helt pizzaskruk af de billeder dér :tongue4:

Det lyder ellers som en retti sjov intervalserie! Det er lige før jeg tror det er noget jeg måske kunne n....e mig sammen til på egen hånd.

I skulle være meget velkomne begge to :happy: Men nej, ingen banan pt. men Nutella arbejdes der lidt på.

Der har været godt stille herinde, men jeg fik trænet både lørdag og søndag. Lørdag blev det til 67 km med 30,3 i snit, og søndag rundede jeg lige præcis de 90 km med 30,7 eller noget i den dur i snit. Lørdag gjorde virkelig naller i min skulder, men lidt udstrækning efterfølgende gjorde at turen søndag ikke var så slem, men det kunne stadig mærkes. Det betød dog også at jeg tog en fridag mandag, og valgte også i går at droppe cykelturen. Det blæste ret så meget her, og der kom hele tiden spredte byger. Derudover ønskede jeg ikke at gøre ondt værre frem mod min massage i eftermiddag. Jeg håber virkelig at der kan blive løsnet godt op i den muskel eller hvad i alverden det er der bliver ved med at genere. Så planen er at komme ud i morgen med Ordrup CC og se hvor meget formen har lidt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Diamanter i benene

PIC186426WM.jpg

Da Lars Michaelsen tilbage i 2007 kørte sit sidste Paris-Roubaix, var det måske hans bedste løb nogensinde. Alt spillede for manden, men et dumt styrt i et sving gjorde at han måtte tage til takke med en 11. plads. Måske han den dag kunne have kørt sig på podiet. Men efterfølgende snakkede han om "Diamanter i benene", et udtryk som senere er blevet synonym med at have overskud og virkelig gode ben i cykelløbet.

Sådan føltes mine ben i går da jeg var ude med Ordrup. Massagen i onsdags havde virkelig løsnet op i benene, og nakken/skulderen var også nogenlunde. Til gengæld bliver jeg altid vildt doven når jeg har fået massage. Jeg ved ikke om det er alle de affaldsstoffer der bliver frigivet der laver ballade med mit sind, men jeg havde faktisk ikke den store lyst til en cykeltur selvom vejret var lækkert og lige tilpas. Men jeg fik nosset mig sammen og kom på cyklen, og set i bagklogskabens udeligt klare lys, så var det den helt rigtige beslutning.

Ned til Femvejen og mødes med de andre. Vi var en ok lille skare, og jeg fik hilst på Rasmus som jeg kørte lidt med sidste år, og som i år har fået den længe ventede licens. På vej ud mod Farum var der dog drama på drengen da der var en varevogn der pludselig valgte at bakke ind over cykelstien. Det betød at der var nogle der bremsede op, og en der bremsede lidt for kraftigt på forbremsen og dermed lavede en koldbøtte. Der skete ham dog ikke noget, og cyklen var også intakt. I virkeligheden en banal fejl hvor man panikker lidt og dermed bremser for meget foran. Jeg lagde dog mærke til at han gjorde det senere på turen da vi bare skulle stoppe op. Der fik han også bremset lidt for kraftigt på forbremsen så baghjulet lige lettede 7-10 cm.

Vi havde medvind ud mod Tyren, så der var virkelig fart på uden at bruge nogle kræfter overhovedet. Vi gjorde holdt ved et busstoppested og så blev dagens første pas lagt ud. Rulleskift 5 slag under AT i 4-5 mands grupper - 1 omgang på store Tyr og 1 omgang på lille Tyr. Spurt til sidst. Jeg kom i en ganske fin gruppe, og det kørte faktisk rigtig lækkert. Desværre har Stig været plaget af noget influenza så han måtte i perioder sidde over. Det gav jo bare mere træning til os andre så. Vi havde et rigtig fint flow i vores føringer, og jeg følte ikke på noget tidspunkt at jeg var voldsomt presset. Så ved man altså at man har det godt!

Da vi ramte bunden af Nymøllevej på 2. omgang havde vi for alvor hentet gruppen der var startet før os. Vi havde faktisk hentet dem på Farumvej, men så var vores rulleskift gået i stå. Da vi så begyndte at køre op igennem skoven syntes jeg det var åndssvagt vi lå der, og tog så en lang føring udenom og hævede tempoet for alvor. Det gjorde at resten af gruppen fulgte med, og så fik vi gang i rulleskiftet igen. På opløbsstrækningen kørte vi rulleskiftet hele vejen, med en lille spurt til sidst som jeg tog ganske nemt :yo:

20120419rulle.png

Herfra kørte vi så over på Bregnerød ruten. Her skulle vi køre 5x 2 minutter "all out" med 1 minuts hvile som par. Jeg teamede op med Rasmus og så var vi ellers de første ude på ruten. Vi kom rigtig fint i gang, og jeg kunne mærke at jeg havde overskuddet kontra Rasmus. Ikke sagt på den måde at han kørte skidt, men jeg havde bare lige de ekstra procenter i går. Da vi ramte 4. interval kunne jeg godt mærke at han var mærket, så jeg sørgede for at tage lidt længere føringer, og når han så prøvede at gå forbi så sænkede jeg farten lidt yderligere. Da 4. interval var slut fik jeg da også lige et par ord med på vejen om at jeg virkede rigtig stærk og havde et flot tråd :wub: Det er jo altid lækkert lige at få at vide. Det sidste interval kørte vi skam også, men jeg foreslog at vi forlængede det til vi nåede til motorvejsbroen hvor vi så kunne køre en spurt. Det endte så med et interval der blev på lige over 4 minutter, og hvor Rasmus lige klemte sig forbi mig . Han overraskede mig faktisk lidt, da jeg havde trukket hele vejen, og han vitterligt kun lige kom frem de sidste 20 meter :smile: Men godt kørt, det var det sgu.

Herfra skulle vi så over til DTU. Efter lidt snakkeri om hvilken vej vi skulle køre blev vi enige om at køre igennem Farum og så over Vaserne. Jeg førte an fra krydset i Farum og så hele vejen til Kongevejen. Da vi nåede Birkerød lå jeg lidt alene i front med et hul ned til de andre. Jeg valgte bare at køre mit eget tempo, og det betød da også at jeg havde et hul da vi kørte nedad i Vaserne. Pludselig kunne jeg dog høre en masse cykler, og så havde jeg en 4-5 på hjul igen. Så vidste jeg godt hvad klokken havde slået - der skulle køres lidt race. Jeg forholdt mig i ro i front, og ventede til vejen for alvor begyndte at gå opad igen. Et klik med gearvælgeren, et tungere gear, og så accelererede jeg væk. Uden yderligere sammenligning var det som Gilbert på Muren sidste år :4flex: Jeg fik slået et kæmpe hul ned til de andre, og da jeg nåede toppen kiggede jeg over skulderen og kunne slappe af. Det tog lidt på åndedrættet, men jeg følte at der var masser af power i stængerne.

Vi fik samling på ved foden af Geels. Der var en af de andre der var kommet over et tidligere lyskryds, så han lå lidt længere fremme. Stig fik konkluderet at han syntes jeg skulle prøve at hente ham for at få brændt lidt krudt af, og der var et par andre der var enige. Fair nok. Jeg satte fart på, og fik hurtigt hentet ham. Jeg blev så overhalet af en Birkerød rytter som jeg hurtigt kom på hjul af. Han holdt et godt tempo, og jeg havde et par OCC ryttere på mit hjul. Jeg kunne spotte en der begyndte at komme lidt hurtigt op bagfra, så jeg valgte at rykke igennem, og så kom jeg også først op over Geels.

Da vi nåede frem til DTU var der et par stykker der valgte at køre hjem da de hørte menuen. 5 omgange på en lille rundstrækning der faktisk er den samme som start og opløbsstrækningen til Sjælsø Rundt. Spurt hver gang man nærmede sig bygning 101. Da der er løb i weekenden i Køge var der en del der valgte at spare sig, og dermed køre hjem. Egentlig fornuftigt nok hvis man har erfaret at restitutionen tager lidt længere tid, men da jeg ikke lige havde planlagt det løb på søndag kørte jeg med. Vi var 4 stykker der satte igang. Jeg tog fronten på første omgang, og da der var nogle der begyndte at rykke gjorde jeg også det og kom først over. Sådan!

Anden omgang kom jeg ned bagved, og da de to forreste rykkede kunne 3. manden ikke følge med. Det gjorde så at jeg ikke kunne lukke hullet ordentligt, og måtte takke af med 3. pladsen. 3. omgang prøvede de med et ryk lidt længere ude fra, men Rasmus punkterede desværre, og så kunne jeg nemt tage den. 4. omgang lå jeg i front, og de andre kunne ikke komme op. Jeg valgte dog alligevel at spurte så meget som jeg kunne og tog dermed også den. Sidste omgang lod jeg mig opsamle, men Stig var overraskende langsom til at komme op til mig. Jeg vidste at han pønsede på noget, så jeg holdt godt øje bagud. Og ganske rigtigt, jeg spottede ham i at træde an, og så kunne jeg selv hurtigt komme op i fart og komme på hjul af ham. Uden de store problemer kunne jeg derfor køre forbi ham da han også var godt ristet, og snuppe 4 ud af 5 spurter.

20120419sprint.png

Herfra trillede vi bare fra DTU, og jeg kom hjem. I alt en tur på 88,3 km med 30,5 km/t i snit.

20120419tur.png

20120419kort.png

Super fedt at være tilbage, og specielt når jeg kunne køre så overbevisende - ikke mindst over for mig selv! Nakken/skulderen er lidt øm igen i dag, men der er ikke andet for end jeg må prøve at strække så godt ud jeg kan når jeg har muligheden for det.

Link to comment
Share on other sites

Hold nu op for en fed tur! Den må virkelig give et boost på formkurven, med alle de intervaller i kørte undervejs:-) Hvornår regner ud med at debutere i D klassen i år?

Et helt andet spørgsmål: Hvilke watt parametre har du indstillet din Garmin til at vise under træning?

Link to comment
Share on other sites

Hold nu op for en fed tur! Den må virkelig give et boost på formkurven, med alle de intervaller i kørte undervejs:-) Hvornår regner ud med at debutere i D klassen i år?

Et helt andet spørgsmål: Hvilke watt parametre har du indstillet din Garmin til at vise under træning?

Det var den type ture man ønsker man kunne have hver gang!

Jeg har min Garmin til på 3. skærmbillede at vise:

3 sec avr. watt

Tid

Nuværende cadance

Nuværende puls

Gns. puls

Gns. watt på intervallet

Link to comment
Share on other sites

I dag kom jeg endnu engang på cyklen. Vejret var egentlig ikke prangende, og med lidt våde veje hist og pist. Jeg valgte at tage vinterjakke og bukser på, men tynde skoovertræk og handsker for ikke at koge fuldstændig. Det er en halvirriterende årstid at køre i da det er for koldt til forårstøj om morgenen, men for varmt til vintertøj når man er på vej hjem.

Anyhow, jeg skulle på nye eventyr, og havde planlagt en tur der gik noget så eksotisk som sydpå :4trumpet: Det er et område jeg på ingen måde har udforsket, da jeg hele tiden har haft en barriere der hed Roskildevej, og dermed alt for meget bykørsel. Denne gang havde jeg dog fundet ud af at hvis jeg kørte til Ganløse, så kunne jeg komme nogenlunde fri af for meget bykørsel.

Jeg satte derfor afsted ud langs Bagsværd sø, og allerede her syntes jeg at pulsen kom godt op. Langs Hareskoven, igennem ved Skovlyst, og så ud til Kirke Værløse. Inden jeg kørte afsted fik jeg lige justeret min saddel så den kom mere i vater, og det hjalp helt absolut. Jeg skulle ikke "skubbe" mig tilbage så meget som tidligere, så jeg er spændt på om det hjælper fremadrettet. Følelsen på cyklen var i hvert fald helt anderledes, og havde samme følelse som da jeg for nogle år siden var forbi Norrid og blive fittet. Nu sad jeg på cyklen, og ikke ovenpå.

Jeg kørte op af Christianhøjsvej og startede et lille FTP interval. Ind igennem skoven, og så ud på den anden side og af Ganløsevej mod Ganløse. Der var en del cykelryttere lige da jeg kom ud, men efter at have overhalet dem så jeg ikke mere til dem. Jeg sluttede intervallet da jeg nåede Ganløse, og fik dermed kørt lige over 11 minutter ved ca. 100% af FTP.

20120422interval.png

Og her var jeg så lidt overladt til min GPS. Jeg kørte nemlig sydpå fra Ganløse, og ned til Måløv. Egentlig et ganske fint stykke hvor man med garanti ville kunne køre et par korte intervaller. Jeg har efterfølgende kunnet konstatere at jeg er kørt lige forbi den gamle Flyvestation Værløse uden at opdage det :wink: Langs Frederiksundsvej og så et smut ind mod Hove, og det var så her jeg for alvor ramte "landet". Steder som Hove Overdrev, Sengeløse og Vasby blev kørt igennem uden ejg egentlig anede hvor jeg var henne af i verden. I Sengeløse var der konfirmation, så da jeg nåede kirken holdt der en gammel Mustang og en Ferrari 360. Ikke altid man ser sådan noget, så det gav lidt variation på turen.

Jeg fortsatte videre op mod Gundsølille, og da jeg nåede dertil slog det mig pludselig at jeg kendte området. Jeg har nemlig før kørt der i bil, så en af de små rundkørsler var pludselig meget bekendt. Det var også her det gik op for mig hvor langt ude i landet jeg egentlig var. I virkeligheden kun et par km fra Roskilde fjord.

Da jeg nåede Stenløse og Ølstykke, valgte jeg en rute igennem Stenløse der betød at jeg ikke for vild i Ølstykke. Turen fra sidste år hvor jeg nær havde ringet efter en vejviser for at finde ud af Ølstykke sad åbenbart stadig i baghovedet. Da jeg var kommet ud af Stenløse kunne jeg dog igen begynde at kende stederne igen. Herfra gik det nemlig op mod Slagslunde, som jo trods alt er en gammel kending.

Da jeg fulgte vejen mod Slagslunde var jeg nær røget af cyklen da jeg pludselig passerede 2 kameler! :omg: Ja i læste rigtigt - kameler! Ind igennem Slagslunde, og så ellers over og finde Gammel Københavnsvej. Der var stadig god fart i cyklen, om end jeg efterhånden begyndte at mærke trætheden komme over mig. Ned forbi Bastrup Sø, og fortsætte rundt på Tyren ind mod Drive-In bioen. Jeg kørte ned af Nymøllevej og blev lidt fanget bag en heste-trailer der ikke helt kunne køre samme tempo.

Herfra var det sådan set bare ind igennem Farum, og så langs Hareskoven til Bagsværd. Da jeg ramte Bagsværd havde jeg kørt 101 km med 31,3 km/t i snit. Det gav ganske fin moral, da jeg "trillede" ind mod Lyngby for at få rullet lidt af.

I alt blev det til en tur på 106,5 km med 31,2 km/t i snit, og 201 watt i gennemsnit.

20120422tur.png

20120422kort.png

Det er absolut ikke sidste gang jeg kører den tur, for det var sgu et fedt område at træne i. Masser af små veje, næsten ingen biler, og lettere kuperet.

Nu står den så på forårets sidste klassiker - Liege-Bastogne-Liege, som for mig er det absolutte højdepunkt her i foråret. Jeg er stor tilhænger af både Flandern og Paris-Roubaix, men der er altså noget helt specielt over La Doyenne. De viste lidt tidligere i transmissionen en oversigt over de sidste 10 års vindere, og det er KUN topnavne. Vi snakker Gilbert, Vinokourov, A. Schleck, Valverde, Rebellin etc. Det er altså bare lidt mere specielt når det virkelig er favoritterne der rent faktisk vinder. Derfor var søndagens Amstel Gold Race en lidt flad fornemmelse for mig. Med al ære og respekt for Gasparotto, så er det bare ikke så lirens som hvis vinderen havde heddet Sanchez, Schleck eller Gilbert.

Men kigger vi så på dagens løb, så ligger den jo lidt til Gilbert, og hvor ville det bare være et helt fantastisk punktum på den formkurve han har sparket afsted i den sidste uges tid. Hele tiden er han blevet bedre, og hvis han topper i dag er det flot. Jeg har dog også en outsider i Samuel Sanchez. Umiddelbart burde afslutningen passe lidt bedre til ham end f.eks. en Rodriguez, men jeg er lidt nervøs for hvor meget energi han brugte på at køre sig selv tilbage efter en defekt. Bliver i hvert fald enormt spændende at følge!

Link to comment
Share on other sites

Og her var jeg så lidt overladt til min GPS. Jeg kørte nemlig sydpå fra Ganløse, og ned til Måløv. Egentlig et ganske fint stykke hvor man med garanti ville kunne køre et par korte intervaller. Jeg har efterfølgende kunnet konstatere at jeg er kørt lige forbi den gamle Flyvestation Værløse uden at opdage det. Langs Frederiksundsvej og så et smut ind mod Hove,

Når du næste gang kører fra Ganløse mod Måløv, så skal du en halv kilometers penge før Frederikssundsvej dreje til venstre ad Jungshøjvej. Den har den fedeste lille stejle satan af en bakke op til byskiltet ved Måløv. Når du bagefter kører ned til Frederikssundsvej, kan du bare køre lige over krydset, igennem Måløv. Så kommer du også ned til Hove-egnen. Som en bonus kan du på toppen af Jungshøjvej-bakken se dig tilbage og få det flotteste vue ud over den gamle Flyvestation Værløse.

Det er lige præcis alle de veje der, jeg har tæsket tynde, da jeg trænede i ABC. Det er rigtig godt cykelterræn, hvor man kan finde fede rundstrækninger med små stigninger og skarpe sving. Og du har helt ret i, at man meget nemt kan komme helt ud at køre på kanten af Roskilde Fjord, selv om man ikke "oplever" det sådan.

Ellers en fed træningstur og godt med kilometer. Og sjovt, at du både har kørt på Tyren og set Kameler på samme tur :bigsmile:

Har du planlagt din løbskalender? :wootdance:

Link to comment
Share on other sites

Modtaget :bigsmile: Må jeg prøve næste gang. Og ja, det er super fedt terræn at træne i.

Løbskalender har jeg som sådan ikke planlagt endnu. Jeg tror jeg kommer til at tage den lidt på slum, og som i høj grad kommer til at afhænge af min allergi. Jeg vil for første gang prøve mig med lidt akupunktur i år for at se om det virker. Hvis det gør det, så giver det mig gode muligheder for at køre løbene i juni også, omend jeg tager et afbræk til Amalfi kysten.

Hvornår det bliver til debut ved jeg endnu ikke, men det skal nok ikke vare alt for længe. Der må jo være nogle løb omkring Kr. Himmelfarts dag, som vidst nok er om 1,5 uges tid. Alt afhængig af så meget tror jeg i hvert fald jeg vil have en målsætning om at køre et godt løb i pinsen hvor der er et lille etapeløb, sådan som jeg har forstået det i hvert fald.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige fået kigget lidt på de kommende udfordringer i licens sammenhæng, og kan nu begynde at sætte lidt datoer på.

Debut bliver med stor sandsynlighed lørdag d. 12/5 i Sengeløse. Derefter måske et smut til Præstø på Kr. Himmelfart. Højdepunktet bliver forhåbentlig søndag d. 20/5 kl. 8.00 når ABC holder løb i Ganløse! Vi snakker 4 omgange på den Store Tyr runde. Om end jeg godt kunne have tænkt mig mål på toppen af Tyren, så er målstregen placeret ind mod Ganløse lige ved den sidste bakke, så det kan forhåbentlig være godt for mig!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige fået kigget lidt på de kommende udfordringer i licens sammenhæng, og kan nu begynde at sætte lidt datoer på.

Debut bliver med stor sandsynlighed lørdag d. 12/5 i Sengeløse. Derefter måske et smut til Præstø på Kr. Himmelfart. Højdepunktet bliver forhåbentlig søndag d. 20/5 kl. 8.00 når ABC holder løb i Ganløse! Vi snakker 4 omgange på den Store Tyr runde. Om end jeg godt kunne have tænkt mig mål på toppen af Tyren, så er målstregen placeret ind mod Ganløse lige ved den sidste bakke, så det kan forhåbentlig være godt for mig!

Lyder spændende, er altid godt for motivationen med lidt at skyde efter!

Kunne ellers have været fedt med den slags opløb! Det får mig til at tænke på at du altså burde køre sorø´s løb her den 29. De har lige den slags opløb som du ville kunne bruge dit stærke punch på! Har selv kørt den og den er altså lige dig. En kuperet rute og ellers et, efter danske forhold, ret hårdt opløb med en stigning med mål på toppen. Især sidste del af ruten går meget opad... Tjek evt opløbet her: http://maps.google.dk/maps?q=suserupvej+sor%C3%B8%27&ie=UTF8&ll=55.382806,11.549098&spn=0.001035,0.00327&oe=utf-8&client=firefox-a&hnear=Suserupvej,+4180+Sor%C3%B8&gl=dk&t=m&z=19&layer=c&cbll=55.382819,11.548323&panoid=66JXURlpSBMwcMehxdWucQ&cbp=12,80.91,,0,2.25 Linket viser dig mål og opløbet er fra vest mod øst!

Link to comment
Share on other sites

Hey,

Ved du hvem der vandt Sjælland Rundt sidste år? Snakkede med en gut igår i svømmehallen, og han påstod at han stak efter 90Km, og så kørte små 200Km alene for at vinde med 15minutter.... Lyder lidt som en røver, ikke?

Selve tiden er vist ok: http://results.ultim...s_header_anchor

Så er det bare om gå i "stalker mode" og google et foto af vinderen og så se om det er den samme som du mødte :bigsmile:

Edited by JohnJohnson
Link to comment
Share on other sites

Det lyder måske umiddelbart som en røverhistorie, at de første ikke kommer samlet hjem. Men Sjælland Rundt er så langt, at det sidste lange stykke er et spørgsmål om overlevelse. Så på en god dag kan man sikkert godt have held til at trille den hjem alene, mens de andre falder fra nede bagved. Jeg kørte det i 2006 og 2008, og den gang var det omkring de 300 km (Ruten er vist lavet lidt om, jeg ved ikke, hvor langt det er i dag). Det er altså en seriøst lang tur, og mange går virkelig kolde på vej hjem over Sjælland og ned til Køge :bike:

EDIT: Jeg kan se her, at det i år er den 7. juli, og nu er det "kun" 293 km:

http://www.kcrv.dk/sjaelland-rundt-paa-cykel/

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

Lyder spændende, er altid godt for motivationen med lidt at skyde efter!

Kunne ellers have været fedt med den slags opløb! Det får mig til at tænke på at du altså burde køre sorø´s løb her den 29. De har lige den slags opløb som du ville kunne bruge dit stærke punch på! Har selv kørt den og den er altså lige dig. En kuperet rute og ellers et, efter danske forhold, ret hårdt opløb med en stigning med mål på toppen. Især sidste del af ruten går meget opad... Tjek evt opløbet her: http://maps.google.d...2,80.91,,0,2.25 Linket viser dig mål og opløbet er fra vest mod øst!

Jeg ville ønske jeg kunne køre Sorøs løb, men jeg er desværre forhindret den dag med noget fællestræning med Veggerby, og en familiefrokost efterfølgende :crybaby: Desværre havde jeg ikke været opmærksom på dette da jeg bookede begge aftaler.

Hey,

Ved du hvem der vandt Sjælland Rundt sidste år? Snakkede med en gut igår i svømmehallen, og han påstod at han stak efter 90Km, og så kørte små 200Km alene for at vinde med 15minutter.... Lyder lidt som en røver, ikke?

Pas, men det er godt nok aggressivt at køre 293 km 31,3 i snit. Mit bud ville være at han har gjort det på en tri-cykel.

Link to comment
Share on other sites

I går kom jeg lige ud og trillede en lille tur. Min kæreste skulle ind til FitDK Nygårdsvej, så jeg tilbød at følge hende derind da jeg alligevel skulle løsne benene mod dagens træning. Det blev til en ganske fin tur på små 23 km hvor der vitterligt blev rullet hele vejen.

I dag står den så på fællestræning i OCC regi, og jeg er noget spændt på at se om jeg kan følge op på torsdagens sublime indsats fra min egen side. Jeg regner ikke med det, men mindre kan også gøre det. Bare det bliver god træning, så er jeg frisk :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Pas, men det er godt nok aggressivt at køre 293 km 31,3 i snit. Mit bud ville være at han har gjort det på en tri-cykel.

Det er ikke nødvendigvis sådan. Jeg kom i sin tid igennem på hhv. 9:03 og 9:07 for de omkring 300 km, fordi vi det første lange stykke tid var et stort felt, der tonsede derudaf sammen. Begge gange måtte jeg så også bide det sure æble og køre de sidste knap 100 km alene. Dengang var de hurtigste tider nede omkring en 8:05 stykker, så vidt jeg husker … :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share