Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Det er mere end godkendt :4thumbup:

Ser man bort fra den seneste uge, så har du virkelig også været meget ihærdig med træningen. Og egentlig ikke bare ihærdig - også meget specifik! Hvis det ikke giver pote her i opstarten af sæsonen, så findes der ingen retfærdighed i denne verden.

Nu ved jeg ikke hvor meget du planlægger at få trænet i Nice, men kunne du logge en 12-15 timers ugentlig træning dernede (burde ikke være svært - hvis kæresten ellers tillader det :laugh:), så kommer du utvivlsomt til at have et forspring sammenlignet med mange af de andre D ryttere :wink:

Tak tak, og ja, jeg synes også selv jeg har været meget ihærdig med træningen :smile: 12-15 timer er nok lige i overkanten, da vi reelt kun er dernede torsdag til tirsdag, hvor begge dage er rejsedage. Men jeg håber da på 2-3 ture af ca. 3 timers varighed. Det må jeg på en eller anden måde kunne få klemt ind.

Tag du den med 39 X 23 som mindste udveksling, så er dine quadriceps vist ved at være der :w00t:

Siger du dermed at mine quads ikke er der? :tongue::laugh: Men ja, så ville den nok skulle tvinges op.

Link to comment
Share on other sites

Og efter arbejde blev det til en omgang styrke i FW.

Opvarmning:

5 minutter kondicykel

Planker:

60 sek

Squat:

10x 20 kg

10x 60 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

5x 90 kg

- Kunne godt mærke at det var lang tid siden at jeg sidst har squattet.

45° 1 leg press:

6x 62,5 kg

6x 62,5 kg

6x 62,5 kg

45° calf raise:

6x 230 kg

6x 230 kg

6x 230 kg

Hyperextensions:

15

15

Afrulning:

5 minutter kondicykel

Link to comment
Share on other sites

Det var til gengæld en mega fed tur ned langs Øresund i høj solskin og ingen vind!

Uha den gode gamle strandvej kan jeg sgu godt savne nogle gange :wub:

Du kører ellers nogle gode snitfarter her for tiden, og generelt også på de lange ture da det var koldt. Hats off! Kører du med kæden stram hele tiden eller er det lidt hip som hap?

Link to comment
Share on other sites

Uha den gode gamle strandvej kan jeg sgu godt savne nogle gange :wub:

Du kører ellers nogle gode snitfarter her for tiden, og generelt også på de lange ture da det var koldt. Hats off! Kører du med kæden stram hele tiden eller er det lidt hip som hap?

Så meget som man kan hade Strandvejen om sommeren, så meget savner man den når man ikke har været der i et stykke tid :smile:

Tak, jeg er egentlig også selv lidt overrasket over at der er så meget fart i stænger for tiden. Jeg havde en snak med Jens der købte min gamle Orbea for et par dage siden, og han spurgte om det ikke var lidt for tidligt at køre så hurtigt. Det fik mig til at tænke lidt, men konklussionen jeg nåede frem til var at jeg endnu ikke er begyndt på de anaerobe intervaller endnu der for alvor spidser formen til, så det må være udtryk for at min grundform er hvor den skal være, og endda bedre end den har været tidligere.

Jeg forsøger at køre med relativt stram kæde når jeg er ude, da det rent mentalt er den form for kørsel jeg foretrækker. Grundformen er der som sagt, så jeg har ikke behov for LSD træning. Så på de 2 timers ture jeg kører forsøger jeg at give den gas, og udnytte træningen maximalt, og så kan jeg køre nogle restitutionsture som den på Strandvejen i fredags de dage hvor jeg skal have løsnet benene.

Der kommer en update i morgen fra min lørdagstur. Et par hurtige tal: 130 km med 29 i snit :smile:

Link to comment
Share on other sites

Efter en omgang indkøb og morgenmad i lørdags, hoppede jeg på cyklen i noget der lugtede af forår. Af samme årsag var det måske ikke skide godt tænkt at jeg havde taget vintersokker og vinterhandsker på. De første par kilometre gik da også med at få kroppen til at vænne sig en smule til den ekstra varme, og det blev heldigvis ikke på noget tidspunkt decideret ubehageligt. Det var alligevel kun omkring de 5 grader, men solen varmede langt mere, så når man kørte i solen var det lunt, men så snart man kom ind i en skov eller andet hvor der var skygge kunne man godt mærke at det var solens fortjeneste. Benene var egentlig ok omstændighederne taget i betragtning.

Planen var egentlig simpel - jeg skulle køre den lange Sjælsø Rundt rute. Egentlig ret underligt at den hedder Sjælsø Rundt, da man slår en pænt stor bue rundt om netop Sjælsø. Et mere passende navn ville nok være Arresø rundt, men det hedder selvfølgelig sådan fordi den originale Sjælsø Rundt rute er 50 km og knuger sig tæt rundt om søen. Jeg var lidt usikker på ruten fra Allerød til Hammersholt, og så området omkring Kregme og Helsinge, så jeg smækkede ruten fra sidste år ind på min Garmin så jeg havde lidt at køre efter.

Det gik faktisk ganske forrygende, på nær at jeg havde lavet en meget klassisk fejl. Jeg havde til morgenmaden drukket en halv liter vand, og selvom jeg havde været på toilettet 2 gange inden jeg tog afsted så pressede blæren på allerede omkring Birkerød. Derfor tog jeg lige en afstikker ind for at tisse. At jeg på turen måtte af 2 gange yderligere, er så en helt anden side af nøjagtig samme sag :sneaky2: Note to self: Lad være med at drikke vand inden du skal afsted.

Anyhow, ind igennem Allerød var det faktisk noget nemmere end jeg havde regnet med, men sidste gang jeg kørte ruten var det jo under løbet og der havde jeg ikke lige overskud til at notere hvor det var jeg skulle dreje og sådan da jeg trods alt gjorde et hæderligt forsøg på at hente frontgruppen. Mange af tingene virkede dog bekendte og jeg fandt hurtigt frem til Hammersholt hvor den så ellers gik ud mod Gørløse. Nogle gange kan man godt glemme hvor lækkert et område det der, for der er bare næsten ingen biler, rullende bakker, og ok asfalt. Jeg var så uheldig at jeg havde medvind hele vejen op til Arresø, uheldig på den måde at det betød at turen hjem ville foregå i pivende modvind.

Thors bakke tog jeg stående og fik banket pulsen lidt godt op, selvom den ikke ligefrem havde været lav forinden. Her begyndte jeg så også at vige en smule fra ruten, for Sjælsø Rundt sidste år havde en lille ændring. Normalt kører man ind igennem Arresødal(tror jeg det hedder), som er en lille skov med en led lille bakke til sidst, men den var blevet pillet ud sidste år pga. vejarbejde og indsnævring af vejen. Det skulle dog ikke stoppe mig, så jeg kørte ind igennem og nød det lækre stykke vej som ender med bakken hvor skoven stopper og så er der ellers bare udsigt over Arresø. Og så i solskin - så bliver det sgu ikke meget bedre :cool:

Det skulle da kun lige have været hvis vinden havde vendt i mellemtiden, men det havde den selvfølgelig ikke! Jeg blev dog lidt forskånet på ruten op forbi Asserbo som jeg ellers synes er modbydeligt kedeligt, men så snart jeg kom fri af skoven og satte mod Helsinge var jeg så heldig at få vinden lige i smasken, og den var hård! Benene var efterhånden også godt mærkede af turen og styrketræningen fra dagen før, og det kuperede stykke med modvind hjalp ikke ligefrem på det. Jeg forsøgte at finde en god rytme hvilket næsten var umuligt, og bed bare tænderne sammen hver gang der kom en af de små stigninger. Jeg gjorde mig dog også et holdt og fik kylet en bar ned i håbet om at få lidt ekstra energi.

Da jeg nåede Helsinge hjalp det lidt på det hele, men kun lidt, for så var det ud på den relativt brede og trafikerede Frederiksværkvej mod Esrum i pivende modvind. På et tidspunkt var asfalten så elendig at det næsten var som at køre på brosten :mad: Da jeg nåede Gribskov kunne jeg dog begynde at se en ende på det hele. Jeg skulle bare lige igennem skoven til Gillelejevej og så ville det ellers være "nedkørsel" ind mod Nødebo. Jeg havde bare lige lykkeligt glemt de små hidsige knolde på turen dertil. Jeg fik dog kæmpet mig igennem, og sat kæden op på stor klinge da jeg ramte Gillelejevej. Igennem Gribskov var vinden ikke så slem, og jeg kunne derfor holde et høj marchtempo hele vejen til Nødebo.

Syd om Esrum sø, og så af Kulsviervej som jeg ellers havde frygtet lidt pga. de mange rullende bakker. I lørdags virkede de dog ikke så slemme selvom benene var meget trætte, og tempoet blev holdt nogenlunde højt. Der var en rytter der havde hentet en del ind på mig efter at jeg havde holdt for bommene, men han kunne ikke lukke hullet på Kulsviervej og jeg endte med at køre fra ham uden de store problemer. Herfra valgte jeg så lidt at blæse på SR ruten, da den på stykket ud til Strandvejen er lidt idiotisk. I stedet kørte jeg igennem Gunderød og ud til Stumpedyssevej for at komme til Folehaven. Det var et ret vildt syn at se søerne omkring Hørsholm kirke. Den ene havde stadig is på overfladen, den anden overhovedet ikke, og det eneste der adskiller dem er en ca. 5 meter bred vej.

"Kapel" bakken eller hvad man skal kalde den tog jeg nærmest kravlende, men så var det også op på den store klinge og igen give den gas igennem Folehaven. Ude på Strandvejen var der mere vind end jeg havde regnet med, og depoterne var efterhånden fuldstændig løbet op. Mine ben var i hvert fald næsten helt væk. Omkring Vedbæk var jeg dog heldig nok til at have en liggende lidt foran mig som jeg nogenlunde hurtigt fik halet ind . Han nærmest hoppede og dansede henover sin Colnago og vejen, så han var faktisk ikke særlig rar at ligge på hjul af, så jeg kørte forbi ham. Da jeg kiggede mig over skulderen for at se om der var frit, kunne jeg dog se at der var en der sad på hjul af mig. Jeg tog fronten og holdt mit eget tempo, og kunne i ruderne ved Skodsborg se at de 2 andre lå ved mit hjul. På bakken kørte ham der sad på hjul af mig fra mig og ham på Colnagoen. På nedkørslen kom ham på Colnagoen frem og tog fronten, men igen var det en ret ubehagelig oplevelse fordi han slet ikke holdt et fast tempo, men virkelig kørte spagettikørsel helt alene - det er i sig selv en bedrift :crazy: Lige efter Strandmøllekroen gik jeg så i front, og fik på et minut lukket hullet til ham foran. Her sad jeg lunt på hjul igennem Klampenborg, men måtte slippe ham på Klampenborgvej da jeg ikke kunne følge hans tempo på stigningen.

Herfra var det så bare ind igennem Lyngby i medvind, og se at komme hjem og få vasket cyklen.

I alt blev det til en tur på små 130 km med 29,1 km/t i snit og små 4,5 time i sadlen.

20120303tur.png

20120303kort.png

Link to comment
Share on other sites

Sikke en herretur, og endnu engang noget af et gns du fyrer af. Det er sgu imponerende, og ikke mindst super flot specielt med årstiden taget i betragting! :4thumbup:

Jeg forsøger at køre med relativt stram kæde når jeg er ude, da det rent mentalt er den form for kørsel jeg foretrækker

Bare pas på der ikke går for meget tonser i den !

Link to comment
Share on other sites

Der er også blevet trænet i dag, og det var den sidste træning inden jeg rammer Nice. Af samme årsag blev benene skrabet i går, så jeg er helt klar til solskin, lune og bjerge :cool:

Da jeg kørte ud fra centret af skrev min Garmin at der ikke var så meget strøm tilbage :blink: Det undrede mig lidt, men ganske rigtigt - inden jeg var kørt over motorvejen var den død. Hurra for det. Så det endte med at blive en tur hvor jeg har kørt 100% på følelse, og ikke har kunnet læne mig lidt op af pulsværdier og gennemsnitshastigheder. Nede på Strandvejen havde jeg en lidt lækker medvind, på trods af at vinden kom fra øst af. DMI havde skrevet at vinden var 5-6 m/s, men hvordan de måler de aner jeg ikke. Da jeg kørte ud af Klampenborg var jeg ved at ryge tværs over vejen efter en "kastevind" mellem 2 huse. Det gav lidt varme i kroppen, og jeg tror ikke jeg fjernede hænderne fra styret de næste mange km.

Lidt efter Vedbæk gik der lidt sport i den da jeg kunne se et par ryttere foran mig. Derfor fik den også et nøk opad i forsøget på at hente ham. Det lykkedes lidt udenfor Nivå havn i sidevinden, og jeg fik da også kørt forbi ham med en ok fart. Herfra stod den på Lave Skov bakken som jeg tog ganske stille og roligt, inden jeg kørte ind igennem Dageløkke. Her havde jeg vinden lige i ryggen så det var bare stor klinge og træde igennem. Jeg kørte igennem Langstrup, og ud igennem Grønholt, for at køre af Kulsviervej mod Karlebo. Vinden var ret brutal, men jeg følte egentlig at jeg formåede at holde et ok tempo. Over Gunderød bakken og så ud til Stumpedyssevej hvor jeg kørte langs Isterødvejen til Sjælsø.

Herfra var det så op af Åsebakken som jeg tog siddende da der efterhånden var ved at være udsolgt på overskudsbarometeret. Hurtigt igennem Høsterkøb og så ud på den bakkede vej igennem Rude Skov. Heldigvis var vinden med mig her, så jeg kunne holde et ok tempo igen, så bakkerne tog ikke helt livet af mig. Det samme gjorde sig gældende for Geels, og så var der faktisk bare kun lige stykket ind mod Lyngby tilbage.

Jeg måtte jo lige plotte ruten ind på Bikelog da jeg var færdig, og den sagde 69,1 km og 430 højdemetre. Jeg tror jeg kørte den på et sted mellem 2 timer og 20 minutter og 2 timer og 25 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Held i uheld at din garmin gik død idag og ikke mens du sad på en stigning i sydfrankrig :blink:

DMI havde skrevet at vinden var 5-6 m/s, men hvordan de måler de aner jeg ikke

Sjovt du skriver det, jeg har de seneste dage også følt at vinden var væsentligt stærkere end angivet på dmi. Igår skrev de omkring de 8m/s men det føltes som nok nærmere som 12-13m/s

Anyway, det lyder godt at du har fået raget benene. Så står den på korte rør og højprofil langs strandpromenaden og en lirefaktor på 1000 :cool: !

Nu ved jeg godt det først er torsdag du tager afsted men du må ihvertfald have en rigtig fed tur og passe godt på dig selv ude i bjergene, især på de nedkørsler dér! Jeg ser frem til at læse dine indlæg billeder derfra!

Bon voyage!

Link to comment
Share on other sites

Held i uheld at din garmin gik død idag og ikke mens du sad på en stigning i sydfrankrig :blink:

Sjovt du skriver det, jeg har de seneste dage også følt at vinden var væsentligt stærkere end angivet på dmi. Igår skrev de omkring de 8m/s men det føltes som nok nærmere som 12-13m/s

Anyway, det lyder godt at du har fået raget benene. Så står den på korte rør og højprofil langs strandpromenaden og en lirefaktor på 1000 :cool: !

Nu ved jeg godt det først er torsdag du tager afsted men du må ihvertfald have en rigtig fed tur og passe godt på dig selv ude i bjergene, især på de nedkørsler dér! Jeg ser frem til at læse dine indlæg billeder derfra!

Bon voyage!

Jeg skal nok være så forsigtig som jeg nu engang kan, og kæresten har lovet at skyde masser af billeder fra min bjergdebut! Derudover skal vi jo også mænge os med stjernerne lørdag når de banker igennem vores by op af Col de Vence på næstsidste etape af Paris-Nice. Det bliver spændende om der er nogle af de tidligere klassementshåb der vil forsøge noget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan meget godt lide at Andy og Frank Schleck i år, eftersigende, har styrketrænet mere for at blive stærke til enkeltstarten. Efter søndagens prolog i Paris-Nice var det dog tydeligt at det ikke er styrken der er deres største svaghed. Billedet taler vidst for sig selv

AndyWiggins.png

Link to comment
Share on other sites

Cote D'azur - I'm ready!

2010-NICE-VUE+PANORAMIQUE+1.jpeg

Selvom vægten er mere end jeg havde håbet på, så skal det ikke afholde mig fra at glæde mig som en lille dreng der skal i Tivoli over at skulle til Nice i morgen. Selvom hovedformålet med ferien selvfølgelig er at hygge og være sammen med svigerfamilien og min kæreste, så bliver det som tidligere nævnt også min debut med rigtige bjerge. Der skal prøves kræfter med "mindre" stigninger, men ikke desto mindre er Col de Vence kategoriseret som en kategori 1 stigning i Paris Nice

escapade-a-moto-col-de-Vence-et-Vallee-de-l-Esteron.jpg

Jeg har selvfølgelig allerede nu lavet et par ruter på min Garmin, så jeg ikke farer helt vildt, og været inde og kigge på billeder af de enkelte veje - Google Maps er sgu meget smart! Det er jo nogle helt fantastiske områder der findes i baghaven, og med en vejrudsigt der pt. siger sol og ca. 15 grader så skal det udnyttes. Umiddelbart havde jeg regnet med måske 2 ture, men jeg tror godt jeg kan få klemt lidt mere ind. Jeg har heldigvis en meget forstående kæreste, som åbenbart gerne vil på ferie med mig hvor jeg cykler og hun ligger på stranden :blink: ....... :4thumbup:

Jeg har lavet 2 ruter hvor den ene tager mig nordpå i bjergene bag Nice, og en anden hvor jeg kommer ned til kysten og op af Col D'eze. Derudover er der mulighed for lidt freestyle hvis jeg pludselig skulle finde en lækker stigning eller 2 :smile:

Link to comment
Share on other sites

Back

Jeg kom i forgårs hjem fra vores tur til det sydfranske, og det var en absolut fed oplevelse på alle leder og kanter. Her følger lige en Vlog fra fredagens tur

Og her er lidt data fra turen :smile:

20120309tur.png

20120309interval.png

20120309kort.png

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Og så det lidt længere indlæg.

IMG_0384.jpg

Som sagt, var jeg i Nice området i sidste uge og frem til og med tirsdag i denne uge. Det var med kærestens familie(dvs. forældre, bror og hans kæreste, deres barn og så min kæreste og jeg). Med andre ord, hele den pukkelryggede. Det gik dog overraskende positivt, og jeg viste helt nye sider af min tålmodighed(som jeg ellers ikke har så meget af).

Om fredagen var vi som nævnt i Vloggen i Nice og hygge, og det betød at vi fik set 3 Astana ryttere på promenaden, og der var gjort klart til løbet dagen efter. Da vi kom hjem fra Nice hoppede jeg derfor i cykeltøjet og begav mig ud på min første erfaring med bjerge.

Det var virkelig lige ud af indkørslen, igennem en rundkørsel, og så startede bjerget. Super fed oplevelse, og ingen opvarmning overhovedet. Det betød også at jeg hurtigt fik lidt tunge ben, men formåede at holde et ok tempo. Pulsen steg hurtigt, og jeg fortrød lidt at jeg ikke havde smidt en 11-28 kassette på cyklen :laugh: Jeg klarede mig dog op på 26'eren, og nød virkelig hver sekund lige meget hvor ondt det gjorde. Som nævnt, så kørte jeg op med en gennemsnitlig watt i 20 minutter på lige omkring de 300 watt. Ganget med 0,95 giver det en FTP på 285 watt :4thumbup:

Da jeg ikke havde så lang tid, valgte jeg bare at fortsætte lidt på den anden side af bjerget og så vende om lidt efter og køre tilbage i stedet for den 50 km tur jeg oprindeligt havde planlagt. Jeg kom derfor til nogle smukke veje med dybe kløfter og fantastiske bjerge.

IMG_0389.jpg

IMG_0390.jpg

Jeg nåede en lille by der hed Coursegoules hvor jeg stoppede ved et par æsler :laugh:

IMG_0386.jpg

Jeg var sikker på at de var æsler da den ene af dem begyndte at sige den der helt klassiske æsellyd. Ret vildt i øvrigt.

Herfra vendte jeg om, og bankede tilbage mod Vence. Det betød en lille opkørsel til Col de Vence, og så ellers ca. 10 km nedkørsel. Det gik faktisk overraskende godt, ingen styrt eller noget, og der var god fart i cyklen uden at det på noget tidspunkt føltes ubehageligt. De første km var lidt hektiske med mange sving og korte afstande mellem hvert sving, men ca. halvvejs nede kom der lidt længere stræk, og en topfart på 73 km/t :superman:

Nede igen var det bare hjem og fortælle om alle de fede oplevelser :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Om lørdagen kom vi hjem fra Monaco ved frokosttid, og mødtes med hele familien i den gamle by i Vence for at spise lidt frokost. Jeg havde et ønske om at se Paris-Nice feltet når de kom igennem byen og op af Col de Vence. Jeg havde håbet på at vi kunne komme lidt op af bjerget, så vi kunne se feltet lidt langsommere, men pludselig var klokken 15.45 og der var nogle der ikke var helt færdige med at spise. Så da vi gik tilbage mod rundkørslen hvor de ville komme, så vi først et par politimotorcykler og svigerfar spurgte om det var dem der kom nu. Jeg svarede at vi først skulle begynde at være bekymrede når vi så den røde bil - den dukkede så op vitterligt i samme sekund som jeg afsluttede sætningen!

Det fik os i løbetempo, og vi nåede lige at se dagens 2 udbrydere drøne forbi. Med andre ord ville vi ikke nå op af stigningen. Pis også.

Vi stillede os klar, og ventede i ca. 10 minutter før resten af feltet kom buldrende forbi. Jeg nåede ikke helt at opdage hele feltet, men fik da spottet både Wiggins, Frank Schleck og Valverde da de drønede forbi med et sindssygt vindsus.

IMG_5780.jpg

DSC_0090.jpg

DSC_0092.jpg

Da feltet havde passeret kiggede jeg til venstre og så en BMC rytter holde og få skiftet sit baghjul. Et ekstra kig på ærmerne afslørede at det var tidligere verdensmester Thor Hushovd. Så svigerfar og jeg løb hen til ham og råbte ham igang :laugh:

IMG_5784.jpg

DSC_0099.jpg

Jeg havde siden vores ankomst til byen lagt mærke til nogle gule "Paris-Nice" skilte der hang overalt til vejvisning, og havde planlagt at snuppe et med hjem. Min kærestes bror fik snakket lidt med en gendarm efter rytterne havde passeret, og vi fik et go om at tage et ned. Gendarmen blev meget stolt da han blev fortalt at vi var store cykelfans og kom fra Danmark :laugh:

423943_10150653504145502_609790501_9059750_213505997_n.jpg

Jeg var dog lidt irriteret over vi havde misset dem på vej op, men bed det i mig. Vi gik derefter hjem for at følge løbet på fjernsynet, men noget gik galt. TV2 skulle ifølge Feltet have sendt det, men det gjorde de ikke. Frank tv skrev at de ville sende det fra 17.45 til 19.10. Så vi drønede ned og handlede ind, og var tilbage kl. 18 sådan ca(irriterede mig også lidt at vi var så lang tid om det når nu jeg gerne ville se det - men anyhow). De viste det bare ikke. Hvad jeg senere fandt ud af var at uret på den boks vi modtog tv signalet fra var at det var en time forud. Så når der stod 17.45 i programmet, så stod der også næsten 17.45 på uret, på trods af at klokken kun var 16.45. Det irriterede mig en del, og årsagen til at jeg har skrevet så åbent om min irritation på dagen kommer i næste indlæg.

Link to comment
Share on other sites

Om søndagen havde jeg egentlig planlagt en lidt længere tur på cyklen - gerne de 50 km rundt om Vence som så rigtig lækker ud. Min kærestes svigerinde skulle flyve hjem denne dag, og skulle derfor afleveres i lufthavnen efter vi havde været i den lille by Villes France som ligger lige bagved havnen i Nice. Jeg havde oprindeligt håbet på at nå op på Col D'eze og se enkeltstarten, men det kunne af mystiske årsager ikke helt lade sig gøre. Så jeg aftalte med svigerfar at vi ville køre lidt tidligere hjem så vi kunne se det på fjernsynet. Desværre skete der det, at vi igen spiste sen frokost, og derfor først kørte fra byen kl. 15.15 eller deromkring - måske ikke det fedeste når nu transmissionen sluttede kl. 16.

Da vi kom hjem var det selvfølgelig slut, og jeg kunne bare mærke at jeg var mega irriteret og frustreret over det hele. Først det at vi missede det i går på bjerget, så at jeg selv fuckede tiden op, og så hele dagen hvor vi igen missede transmissionen på trods af at jeg havde glædet mig sindssygt meget til det.

Jeg skyndte mig derfor at tage cykeltøjet på, og ville egentlig bare gerne væk inden resten af familien kom hjem så jeg ikke skulle være i dårligt humør overfor dem. Det lykkedes selvfølgelig ikke, og jeg måtte derfor lige have nogle minutter sammen inden jeg kunne komme afsted. Svigermor sagde bl.a. at jeg tacklede det enormt flot at vi havde misset det, og jeg kunne ikke sige andet end at det var der jo ikke noget at gøre ved. Min kæreste tilbød at tage med ud og tage billeder, men jeg afviste det ret hurtigt for jeg havde bare slet ikke lyst til noget som helst andet end bare at komme væk fra det hele!

Jeg hoppede derfor på cyklen og begav mig op af Col de Vence. Med tunge ben der hurtigt blev varme, bankede jeg op af bjerget, og skummede samtidig. Det er her det nogle gange er fantastisk med cyklingen for jeg fik jo raset ud samtidig med at jeg fik tænkt lidt over det hele. For det slog mig jo at det hele var min egen skyld. Jeg kunne jo bare have sagt mere ligefrem hvor meget det betød for mig at opleve de forskellige ting, i stedet for bare at være så large med det hele. Så det var min egen skyld, og jeg fik senere også snakket lidt hurtigt med svigermekanikken om at jeg bare virkelig havde behov for at komme væk, og det kunne de sagtens forstå.

Anyhow, tilbage til cyklingen. Jeg kiggede faktisk ikke så meget på wattmåleren som bare at koncentrere mig om at køre opad. Og denne anden omgang op af bjerget havde åbenbart gjort mig klogere, for det føltes slet ikke så hårdt som første omgang, og jeg kom langt hurtigere op mentalt.

Turen op til toppen blev klaret hurtigere end første gang, og med langt flere watt

20120311interval.png

Men hvad vigtigere var, var min 20 minutters peak watt.

20120311peak.png

332 watt giver en FTP på omkring 315 watt. Jeg er dog lidt usikker på disse tal, da jeg ikke fik kalibreret wattmåleren inden jeg kørte ud - gjorde jeg heller ikke første gang. Men jeg tænker lidt at jeg jo har kørt op til kilden hvor jeg fik lidt vand i dunkene, og der burde den have nulstillet og dermed kalibreret sig selv. Igen skal det dog også siges at der er forskel på de watt tal man kan køre i virkeligheden og dem man kan køre på hjemmetræneren. De vil i mit tilfælde være højere i virkeligheden end på hjemmetræneren.

Da jeg nåede toppen tog jeg lige et par løse ærmer og knæ på, og fortsatte så mod Coursegoules. Igennem byen viste det sig at en del af ruten faktisk var samme som de havde kørt i Paris Nice. Perfekt. Det gav nogle super fede nedkørsler, hvor det ikke var muligt at holde den super høje topfart, men til gengæld mulighed for at lære at tage de enkelte sving rigtig godt.

På den anden side af Col de Vence måtte jeg lige stoppe og snuppe nogle billeder af den helt fantastiske natur

IMG_0398.jpg

IMG_0400.jpg

IMG_0401.jpg

På denne side kunne man faktisk se til alperne med sneklædte tinder.

På et tidspunkt lå jeg faktisk og kørte om kap med nogle motorcykler som ikke helt kunne køre fra mig. Super fed oplevelse, der i bagklogskabens klare lys måske ikke var så godt tænkt :laugh: Men fedt var det.

Resten af ruten gik ind mod Carros langs Var floden. Ulempen var at det gik ned af bakke det meste af tiden og det var i skyggen. Det efter at jeg var kørt op af Col de Vence for fuld skrald i solskin. Med andre ord blev jeg kold, meget kold. Jeg fik dog kæmpet mig hele vejen hjem igen, og tog lige 5-10 minutter i byen for lige at køle mentalt af.

I alt blev det til en tur på 56 km med 897 højdemetre.

20120311tur.png

20120311kort.png

En superfed oplevelse igen, og det blev desværre ikke til så mange cykeloplevelser til. Dagen efter var vi på golfbanen, første gang for mit vedkommende på nær et par ture på en driving range. Det lykkedes mig dog at vinde sammen med min kæreste som har et ok handicap :laugh: Jeg lavede nogle fantastiske puts og 3-4 udslag der bare var snorlige.

Men der manglede jo lige nogle billeder af mig på en stigning. Så dagen hvor vi skulle afsted, stod vi lidt tidligt op, jeg hoppede i cykeltøjet og så var der ellers photosession på en stejl lille stigning ved vores lejlighed. Det blev til følgende billeder

DSC_0288.jpg

DSC_0304.jpg

DSC_0312.jpg

Link to comment
Share on other sites

Endnu en super god beretning :4thumbup:

Syntes sgu det er et flot watt gns du lægger for dagen, det tegner rigtigt godt! Og hvor er dog et fedt syn med de knolde på højdeprofilen, det er ikke noget man er vant til at se!

Tror i øvrigt at der er ret stor sandsynlighed for at det er Vino du har set, han bor jo i Monaco og har boet i området igennem næsten hele sin karriere.

Link to comment
Share on other sites

Der har været lidt stille i loggen siden jeg kom hjem. Som sagt løb jeg ind i en forkølelse der holdt mig ude, men jeg var dog på cyklen i går til en fællestræning ifbm. Sjælsø Rundt. Tror jeg endte på omkring de 45 km, så det var egentlig ok. Men samtidig har jeg modtaget min nye pizzaovn og den skulle jo selvfølgelig indvies i går med alt hvad der dertil hører :laugh: Et par hurtigt stemningsbilleder, og jeg lærte en helt masse så det bliver endnu bedre næste gang

419019_10150662880570502_609790501_9089496_317899766_n.jpg

483767_10150662887470502_609790501_9089543_1787841562_n.jpg

488189_10150662888590502_609790501_9089553_1274696943_n.jpg

Derudover har jeg den seneste tid forsøgt lidt mere intensivt at få et nyt job. Jeg har været i mit nuværende job i 3 år nu, og jeg har i allerhøjeste grad brug for noget fornyelse. Jeg er bare gået død i det herude, og det meste hænger mig langt ud af halsen, så det er virkelig på tide at komme væk. Desværre er markedet bare ikke super for tiden, og selvom det er blevet til et par samtaler så har der ikke været mere end det. Så hvis i kender nogle som kender nogle der kan bruge en der er uddannet markedsføringsøkonom, så sig endelig til. Jeg har været heldig nok at søge et job hos en virksomhed hvor en af mine venner har en god vinkel på ham man skal arbejde under, men om det hjælper ved jeg ikke helt. Men tænker at det måske gør processen lidt nemmere.

Link to comment
Share on other sites

Det bliver ikke til træning før på lørdag, og årsagen er egentlig ret simpel. Jeg døjer stadig med en smule forkølelse, som jeg gerne ser værende væk inden jeg begynder at stresse kroppen igen. At jeg så de næste par dage også er tvunget til at være på arbejdet til tidligst kl. 18, hjælper så også med til det hele.

Men på lørdag skulle det gerne blive til en god lang tur, og så må jeg bare krydse fingre for at helbreddet kan klare det :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Surt med arbejdet - det er alligevel mange timer der går med det. Håber du snart får fundet på noget.

Jeg var dog lidt rystet da jeg læste at det er 3 år siden du fik dit nuværende arbejde; jeg synes lige du fortalte om det det i loggen her forleden :blink:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Surt med arbejdet - det er alligevel mange timer der går med det. Håber du snart får fundet på noget.

Jeg var dog lidt rystet da jeg læste at det er 3 år siden du fik dit nuværende arbejde; jeg synes lige du fortalte om det det i loggen her forleden :blink:

:laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share