Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Jeg er træt, rigtig træt.

Sidste "træning" inden whop ass (ja altså til mig) til Nordland

Haha din tudeprins

Ja det gider vi ikke høre på - du skal bare gå hårdt, når du repræsenterer HSF! :devil:

Vi ses derovre :smile:

Edited by simondj
Link to comment
Share on other sites

enig med DJ, HSF accepterer ikke man slacker oppe på platformen

Hehe jeg er utra pinligt berørt over at mit squat stadig er så ringe.

Bænkpres og Dødløft skal jeg nok følge godt med i. Jeg er dog fælt bange for at i må acceptere at jeg ryger i 100kg klassen.

Link to comment
Share on other sites

Hehe jeg er utra pinligt berørt over at mit squat stadig er så ringe.

Bænkpres og Dødløft skal jeg nok følge godt med i. Jeg er dog fælt bange for at i må acceptere at jeg ryger i 100kg klassen.

Er det ikke lørdag, du skal løfte? Det burde altså ikke være et problem cutte 2 kg (inkl. væske) på 5 dage? Hell det kan du gøre på en enkelt dag uden at pine dig selv.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Er det ikke lørdag, du skal løfte? Det burde altså ikke være et problem cutte 2 kg (inkl. væske) på 5 dage? Hell det kan du gøre på en enkelt dag uden at pine dig selv.

Jo det er på Lørdag. Men indvejningen er først kl 13:30, dvs der er ret mange vågne timer op til. Hvis det var om morgenen var jeg lidt mere fortrøsningsfuld. Men jeg er lidt bekymret for at skulle holde væske balance m.m nede i så relativt mange af de vågne timer op til.

Hvad er dit pitch på det

Link to comment
Share on other sites

Jo det er på Lørdag. Men indvejningen er først kl 13:30, dvs der er ret mange vågne timer op til. Hvis det var om morgenen var jeg lidt mere fortrøsningsfuld. Men jeg er lidt bekymret for at skulle holde væske balance m.m nede i så relativt mange af de vågne timer op til.

Hvad er dit pitch på det

Hold dit indtag af kulhydrater lavt de sidste par dage og op til indvejning og drik sparsomt, det burde snildt kunne give dig 2kg. Efter indvejningen, så begynd at load op på kulhydrater og væske. Til ER Open smed jeg 2-3kg i løbet af dagene op til og havde fint pres på dagen uanset. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så hvis jeg i morgen nedbringer mit væske indtag, og i dag starter på low carb så vil det være klogt?

Hvor lidt væske kan jeg mon slippe afsted med at indtage uden det påvirker min "performance" alt for meget?

Jeg synes egentlig, at du skal gå i 100. Spis godt og få en god oplevelse. Det er lidt sjovere at løfte, hvis man har godt med overskud.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes egentlig, at du skal gå i 100. Spis godt og få en god oplevelse. Det er lidt sjovere at løfte, hvis man har godt med overskud.

Det var egentlig også lidt det der var min tanke. Jeg har ikke vinder potientale alligevel. Og jeg er helt grøn, så min tilgang var at der ikke var det store tab ved at gå i 100kg klassen.

Link to comment
Share on other sites

Nordland igår.

Jeg blev transporteret af TSK Crewet bestående af Spøer, Kørelæren og Mikkel. Vi rendte ind i kø fra start til slut, så på trods af at vi kørte around 09:30 så landede vi først i Århus 13:30 til indvejningen.

Jeg vejede ind på 88,85 (jeg er 99% sikker på at det var det han sagde), men har efterfølgende erfaret at de har kalkuleret med 89,75 på point tavlen. Så jeg ved faktisk ikke hvad der er korrekt.

Jeg startede meget forsigtigt ud i squat, og valgte generelt nogle meget sikre løft, hvilket skal ses ilyset af de store teknik forandringer jeg har foretaget de sidste måneder.

Squat:

120 - Godkendt

140 - Godkendt

155 - Godkendt

Alle tre løft var acceptable og med fornuftigt tryk. Naturligvis burde det også være "a walk in the park", men jeg har stadig ikke rigtig føling med dybden. Der er til en smule mere med den dybde jeg anvendte igår

Bænkpres

140 - Godkendt

150 - Kom ikke op :crazy:

Sprang tredje løft over

Meget skuffende. Men allerede på første løft på 140, kunne jeg mærke at det ikke var et jævnt pres. De 150 var der bare ikke igår, og derfor droppede jeg de tredje løft. Det er meget meget skuffende da jeg har løftet 150 til træning en del gange efterhåneden med pause. Men opvarmningen var svær at få timet pga minimale opvarmnings lokaler til de mange løftere, og tvivl om pausens varighed osv osv. Ligeledes har jeg stadig oplevelsen af at stangen er mere urolig med metal skiverne på, frem for med det setup jeg normalt kører med. Ihvertfald var det svært at have hovedet 100% med, og få opspænd og det hele til at køre. Så alt i alt var det noget skuffende. Det havde givet mig en delt anden plads i bænk hvis jeg havde fået de 150. Men rutinen mangler helt klart

Dødløft

200 - Godkendt

220 - Godkendt

235 - Godkendt

Det kan jeg kun være godt tilfreds med. Mit all time tungeste er 240, og det er lavet til et lokalt mesterskab uden dommere m.m. Det her løft var signifikant bedre, og der var endda en smule overskud. Jeg så dog at en af de andre slap afsted med at slæbe den op af lårene i en grad som jeg havde forventet at man havde fået den underkendt på.

Så min total blev 530kg, 10kg under hvad jeg havde spået som mit bedste mulige outcome på dagen, og spot on på hvad jeg selv havde gættet hvad jeg ville lande på. Fordelingen blev dog en lidt anden.

Det indbragte mig umiddelbart en plads midt i feltet på en 6 plads, ud af 12 deltagere. Det er jeg naturligvis ikke tilfreds med, men det er nogenlunde som forventet. Nu skal der squattes så jeg kan komme tættere på toppen næste år.

Men super fede løft af både Prehn og Søren W. Ligeledes en fed oplevelse at se Faber, Dahlin, Thomas Sørensen og Simon DJ løfte.

Alt i alt, en sjov oplevelse, og mit første rigtige 3 kamps stævne.

Link to comment
Share on other sites

Tak for igår. Selvom det var en lang dag var det ganske hyggeligt. Surt med BP'en, men til gengæld er din squat 1000 gange pænere og bedre end den ellers har været.

Selv tak. Det var en fed oplevelse. Jeg håber jeg får mulighed for at deltage igen næste år

Link to comment
Share on other sites

godt du endelig fik stillet op istedet for at snakke om det. Det bliver spændende, når du får squatten op at køre med en forbedret teknik og godkendt dybde

Yep. Og det var en super oplevelse, som klart giver noget at arbejde med. Og som du siger er det især i squatten. Nu har jeg ihvertfald det udgangspunkt at jeg har fået 3 godkendte løft, og har fået set en del andre, så jeg har lidt mere forudsætning for at vurdere hvad der skal til. Så fra i morgen af står den på squat træning for fulde gardiner

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Lænden er stadig øm, og kroppen træt, men ellers er der ikke noget. Faktisk tværtimod, jeg var super motiveret til træningen i dag, og jeg følte mig motiveret til at arbejde med squat. Så det er cool

High bar squat

1 x 8 x 20

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 110

1 x 5 x 112,5

1 x 5 x 115

1 x 5 x 117,5

1 x 5 x 120

Benchpres med pause

1 x 10 x 20

1 x 8 x 50

1 x 8 x 80

5 x 8 x 100

Efterfølgende nogle closegrip pulldowns.

Jeg har i dag bestilt en IronGym, så jeg kan få kørt nogle chins er hjemme.

Jeg tager lige en rehab uge, og så skal jeg have systematiseret min squat træning lidt mere.

Et forsigtigt mål er +30kg til næste års Nordland. Dvs en total på 560kg.

Fordelingen er farlig, men de 10kg skal findes i bænken ihvertfald. 20 på squat, og så må vi se om der er mere at hente på dødløften.

Link to comment
Share on other sites

Et forsigtigt mål er +30kg til næste års Nordland. Dvs en total på 560kg.

Fordelingen er farlig, men de 10kg skal findes i bænken ihvertfald. 20 på squat, og så må vi se om der er mere at hente på dødløften.

Lavt sat, IMO. De 30 kg. er der i squatten alene, såfremt du får styr på teknik og gør noget ved det. Der er MINDST 10 kg. i bænk. På en god dag havde du haft 150 kg., dvs. 155 kg. slet ikke er urealistisk næste år.

Dødløft er sværere at spå om - +5 kg.?

Link to comment
Share on other sites

Lavt sat, IMO. De 30 kg. er der i squatten alene, såfremt du får styr på teknik og gør noget ved det. Der er MINDST 10 kg. i bænk. På en god dag havde du haft 150 kg., dvs. 155 kg. slet ikke er urealistisk næste år.

Dødløft er sværere at spå om - +5 kg.?

Det er jeg som sådan ikke uenig i. Men det er et mål jeg ihvertfald tror jeg kan nå. Dødløft kan være 0-10kg. Jeg har oplevelsen af at mobilitets træningen på en eller anden måde også gør noget godt for mit dødløft

Link to comment
Share on other sites

De sidste 8 år har da været ok hyggelige, og har givet en udemærket grundform. Men nu har jeg besluttet at jeg skal være stærk :laugh::superman:

I øvrigt har jeg bemærket at det det lader til at jeg er blevet signifikant stærkere i planks efter jeg har skiftet squat stil.

Link to comment
Share on other sites

BVK træning igår

Dødløft

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5x 110

Mixed grip her fra

1 x 3 x 140

Bælte og mixed her fra

1 x 3 x 170

1 x 3 x 190

1 x 1 x 200

3 x 3 x 170

Front Squat

1 x 5 x 50

1 x 5 x 70

1 x 5 x 75

1 x 5 x 80

1 x 5 x 75

Incline dumbell pres

1 x 10 x 21

1 x 10 x 31

5 x 8 x 36

Lidt leg extensions og så var det, det. Jeg mangler en smule energi på det tidspunkt af dagen jeg træner. Jeg skal muligvis se på noget eftermiddags snack af en art, for ikke at gå kold kl 17-18

Link to comment
Share on other sites

Jeg mangler en smule energi på det tidspunkt af dagen jeg træner. Jeg skal muligvis se på noget eftermiddags snack af en art, for ikke at gå kold kl 17-18

Har det på præcis samme måde. For langt fra frokost til jeg kan holde energiniveauet. Før støttede jeg mig op ad mælk, men det går jo ikke længere. Sig til hvis du finder noget langtidsholdbart, der er let at have med at gøre! :cool:

Link to comment
Share on other sites

har ikke køleskab på arbejdet ?? I såfald kan du vel have noget rugbrød stående og noget pålæg i køleskabet, og evt. en pose gulerødder. Du kan også købe nogle proteinbarer med et nogenlunde højt carb indhold og have dem stående. Det bør ihvertfald være en fuldgod erstatning for ingenting

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share