Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Jeg har trænet lidt Mandag og Onsdag. Men med lavere volume og intensitet. Jeg hoster stadig en del, og mest af alt så har jeg grotesk travlt.

Jeg kunne godt bruge et par sider på at pensle lidelserne ud, men jeg kunne også lade være. Og sidst nævnte vælger jeg i dette tilfælde at benytte mig af.

Link to comment
Share on other sites

Syge træning igår (og ja jeg agter at skrive syge træning de næste 12 uger, for at state at jeg normalt er 2% stærkere, og det kun er pga sygdom at jeg er så usædvanlig slap)

Db shoulder pres

1 x 8 x 21

1 x 5 x 31

5 x 6 x 36

Råtræk

1 x 3 x 40

1 x 3 x 45

1 x 3 x 50

1 x 3 x 55

1 x 1 x 60

1 x 1 x 65

Dødløft

1 x 5 x 40

1 x 5 x 80

1 x 3 x 110

1 x 3 x 140

2 x 3 x 170

1 x 3 x 175

1 x 3 x 170

Bænkpres med pause

1 x 5 x 20

1 x 5 x 50

1 x 3 x 80

3 x 3 x 100

2 x 3 x 105

1 x 3 x 110

Ingen energi, stor træthed, og ringe motivation. Men jeg kom afsted, på trods af det faktum at vi flytter Lørdag, har travlt på arbejdet, og alt muligt andet. Så Shut it, og fokuser på at jeg i modsætning til flertallet kommer afsted

Link to comment
Share on other sites

Er flyttet her i weekenden, og konen tilbragte natten på Herlev hospital, natten mellem Fredag og Lørdag.

Det er rimelig svært at bevare kamp gejsten for tiden når det er noget nær umuligt at få gennemført et seriøst trænings pas, og samtidig bare måtte acceptere at jeg ikke kan opretholde styrken for tiden.

Tough,

Men håber på at tingene normaliserer sig igen i denne uge. Jeg har stadig lidt "efterslæb" efter sygdommen, så der er ikke meget overskud på den konto

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Nå men altså jeg har jo tralvt, og så blev jeg syg, og så skulle vi flytte, og konen røg på hospitalet, og min hund åd min opgave, og broen var oppe, og mine gener er dårlige og jeg træner jo kun semi seriøst..............Så hvad gør man?

Well, man tænker alt det andet pjat duer åbenbart ikke. Rygterne siger at Spøer tager Smovs, Anders L sulter sig, og Prehn drikker Mjød. Så er banen jo ligsom sat.

Så hvad gør en klog? Well han får fat i en af danmarks bedste atleter og siger at han skal skræddersy et program der kan gøre ham bestialsk stærkt. Som sagt så gjort, og derfor går jeg nu direkte i gang med dette vanvids program direkte efter sygdom og pjæk. Hvis ikke dette kan redde mig, er der intet der kan

Træning igår

Bænkpres med pause

1 x 8 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 80

2 x 5 x 115

2 x 3 x 122,5

3 x 1 x 130

1 x 1 x 137,5

2 x 4 x 120

2 x 5 x 110

Squat

1 x 5 x 20

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

2 x 3 x 110

2 x 3 x 115

Nå ja forresten. Det er bench der er i fokus

Link to comment
Share on other sites

Så hvad gør en klog? Well han får fat i en af danmarks bedste atleter og siger at han skal skræddersy et program der kan gøre ham bestialsk stærkt. Som sagt så gjort, og derfor går jeg nu direkte i gang med dette vanvids program direkte efter sygdom og pjæk. Hvis ikke dette kan redde mig, er der intet der kan

Jeg undrer mig over hvem dette kan være - du spurgte jo ikke mig! :nonono:

Link to comment
Share on other sites

lyder spændende, men husk at et program ikke er en magisk trylleformular. Man skal lade være med at hyle så meget når man har en dårlig dag, eller hvis man render ind i sygdom. Det bedste er selvfølgelig helt at undgå den slags ved at tage sine forholds regler

Link to comment
Share on other sites

Helt alvorligt… Drop det program du er på nu. Hold fri fra styrkefokus resten af året. Kom igang med noget helt andet. Mit forslag er 8 ugers HST nærmest udelukkende med maskiner og kabeløvelser! "Jamen så bliver jeg jo hverken større eller stærkere, og kabler og maskiner er kun for tøsedrenge." Du bliver heller ikke større og stærkere nu, du kan ikke blive mere en tøsedreng (tøser = tud! Ergo: tudedreng = tøsedreng :tongue: ) end du allerede er nu.

Du har brug for en mental pause, fra et singulært fokus du har haft meget længe. Tro mig… Efter 8 uger med maskiner, kabler og lette vægte er du SULTEN efter styrke igen!

Træning handler ikke kun om programmet, det handler også om det mentale. Så FUCK at du har fået "en af danmarks bedste atleter, der har skræddersyet et program der kan gøre dig bestialsk stærkt", når denne atlet tydeligvis ikke har taget højde for, at det du i virkeligheden har brug for, er en mental pause fra tung træning.

UGH! Jeeeg haaar taaaalt!

Edited by AndersL
Link to comment
Share on other sites

LOL

Det lader til at min joke (overdrivelse) ikke helt blev fanget. Der er blot tale om en lokal (dygtig) vægtløfter der har lavet et program baseret på nogle vægtløfter principper, kombineret med sheiko.

No biggi.

Programmet kan naturligvis ikke hjælpe på hverken motivation, sygdom, eller generel hyl. Det kan dog hjælpe mig til at tilsikre progresion

Jeg har i øvrigt overvejet HST. Maskiner er dog ikke rigtig en option da vi ikke har den slags :laugh:

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

LOL

Det lader til at min joke (overdrivelse) ikke helt blev fanget. Der er blot tale om en lokal (dygtig) vægtløfter der har lavet et program baseret på nogle vægtløfter principper, kombineret med sheiko.

No biggi.

Programmet kan naturligvis ikke hjælpe på hverken motivation, sygdom, eller generel hyl. Det kan dog hjælpe mig til at tilsikre progresion

Jeg har i øvrigt overvejet HST. Maskiner er dog ikke rigtig en option da vi ikke har den slags :laugh:

Du misser pointen. Jeg tror ikke på at det kan "hjælpe mig til at tilsikre progresion". Tværtimod, vil det med stor sandsynlighed køre dig endnu mere i sænk, med manglende motivation, sygdom og hyl til følge.

Maskiner er selvfølgelig også underordnet, pointen er at flytte fokus MENTALT så langt væk fra hvor du er nu, som muligt. Trust me. Mine - gode - evner som coach er ikke pga min viden, men fordi jeg er dygtig til at se, hvad den enkelte har brug for i en given situation. Hvis du gør som jeg foreslår og IKKE har det bedre til januar, så giver jeg en bajer i lufthavnen! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Du misser pointen. Jeg tror ikke på at det kan "hjælpe mig til at tilsikre progresion". Tværtimod, vil det med stor sandsynlighed køre dig endnu mere i sænk, med manglende motivation, sygdom og hyl til følge.

Maskiner er selvfølgelig også underordnet, pointen er at flytte fokus MENTALT så langt væk fra hvor du er nu, som muligt. Trust me. Mine - gode - evner som coach er ikke pga min viden, men fordi jeg er dygtig til at se, hvad den enkelte har brug for i en given situation. Hvis du gør som jeg foreslår og IKKE har det bedre til januar, så giver jeg en bajer i lufthavnen! :w00t:

Jeg kigger med fra sidelinjen, og jeg synes, at AndersL har nogle rigtige gode pointer. Prøv at skifte fokus lidt.... Evt. kropsvægttræning, circuit-træning, barbell complex, stærk som en stilladsarbejder-træning, eller noget mere cardio? Når man er i god cardio-form har man det bare bedre over all + det giver et lækkert endorfin kick som vægttræning ikke giver. Jeg taler ikke om lange kedelige løbeture!

Og man behøver ikke, at miste styrke eller masse, fordi man kommer i god form! smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Jeg kigger med fra sidelinjen, og jeg synes, at AndersL har nogle rigtige gode pointer. Prøv at skifte fokus lidt.... Evt. kropsvægttræning, circuit-træning, barbell complex, stærk som en stilladsarbejder-træning, eller noget mere cardio? Når man er i god cardio-form har man det bare bedre over all + det giver et lækkert endorfin kick som vægttræning ikke giver. Jeg taler ikke om lange kedelige løbeture!

Og man behøver ikke, at miste styrke eller masse, fordi man kommer i god form! smile.gif

Og det er jeg egentlig meget enig i. Jeg synes dog jeg mangler inspiration til hvordan tilgangen til dette skulle være. Fordi der er næppe tvvil om at variation/fokus skifte, er tiltrængt, og tingene er blevet lidt for slaviske frem for at være drevet af motivation.

Omvendt har jeg også brug for at træningen kan sættes i system/systematiseres, da det jævnfør min egen erfaring er den eneste sikre måde at tilsikre at der bliver kontinuitet og progression i møget

Link to comment
Share on other sites

Og det er jeg egentlig meget enig i. Jeg synes dog jeg mangler inspiration til hvordan tilgangen til dette skulle være. Fordi der er næppe tvvil om at variation/fokus skifte, er tiltrængt, og tingene er blevet lidt for slaviske frem for at være drevet af motivation.

Omvendt har jeg også brug for at træningen kan sættes i system/systematiseres, da det jævnfør min egen erfaring er den eneste sikre måde at tilsikre at der bliver kontinuitet og progression i møget

…igen… Hvorfor jeg foreslog HST… I knowz peoples and what makes thems TICKS! :wink:

Hold næste uge fri. Nyd din kone. Start på HST om 2 uger. BOOOM!

Link to comment
Share on other sites

…igen… Hvorfor jeg foreslog HST… I knowz peoples and what makes thems TICKS! :wink:

Hold næste uge fri. Nyd din kone. Start på HST om 2 uger. BOOOM!

Men HST er alligevel stadig "same old". Det er langt hen af vejen samme øvelser, og stadig vægt træning osv.

Jeg vil dog tro at jeg er rimelig godt dekonditioneret, så det giver nok ikke mening at tage en uge mere fri. De sidste 3½ uge har jeg trænet 5 gange

Link to comment
Share on other sites

Men HST er alligevel stadig "same old". Det er langt hen af vejen samme øvelser, og stadig vægt træning osv.

Jeg vil dog tro at jeg er rimelig godt dekonditioneret, så det giver nok ikke mening at tage en uge mere fri. De sidste 3½ uge har jeg trænet 5 gange

Bevares, det er same old, men det er 8 uger, hvor det ikke er nødvendigt du bliver stærkere. Hvis du gør, bonus, hvis ikke, just as good. Du kommer kun i nærheden af max/failure én dag hveranden uge. Se det som 8 ugers aktiv ferie. :smile: Du får smidt rundt med vægte - som du holder af - men der intet pres for at opnå noget, samtidig er det så meget struktur, at det er nemt at følge OG du ved at selv om det ikke er en del af det langsigtede mål ( = STYRKE), så er du heller ikke igang med at spilde tiden. Det er WIN med WIN på. 4thumbup.gif

Link to comment
Share on other sites

Og det er jeg egentlig meget enig i. Jeg synes dog jeg mangler inspiration til hvordan tilgangen til dette skulle være. Fordi der er næppe tvvil om at variation/fokus skifte, er tiltrængt, og tingene er blevet lidt for slaviske frem for at være drevet af motivation.

Omvendt har jeg også brug for at træningen kan sættes i system/systematiseres, da det jævnfør min egen erfaring er den eneste sikre måde at tilsikre at der bliver kontinuitet og progression i møget

Du har en log på 341 sider og har været vedholdende med din træning i rigtig mange år - og du har en rigtig god træningsdisciplin - og holder ikke længere træningspauser (hvor andre måske genfinder motivationen)

Jeg synes det er synd, hvis du har mistet motivationen, og træningen er en sur pligt og et stressmoment i en travl og stresset hverdag. Træningen skal være dit fristed.... et sted, hvor du får lidt luft, renset tankerne og kommer ud med lidt aggressioner, så du kommer tilbage med nye batterier og har overskud til arbejde og familie.

Det er sådan set underordnet, hvad du laver - HST virker på mig ikke som det store stilskift og så synes jeg i øvrigt at programmet er dødsygt.

Jeg siger ikke, at du skal til at lave Crossfit eller løbe marathon - slet ikke, Men forny dig. Drop helt alt det der med fast progression og systemer..... og muskelgrupper. Fuck hvad din 1RM i bænk er - who cares? Din hjerne har brug for fornyelse - og det har din krop sikkert også. Sygdom, skavanker og skader kommer ikke af sig selv.

En idé kunne være at lave dig en sandsæk på 50 kg (ikke FOR tung!!) som du kan træne med i haven, når du kommer hjem fra job. På med en hættetrøje, hue og lidt god musik på iPod'en. Lave nogle circuits, max antal runder på tid eller noget andet - mulighederne er mange. Slut af med at ta' den på nakken og løb rundt om blokken. Tro mig - den følelse du har bagefter kan ikke måle sig med noget andet.

Find en bakke og sprint op ad den 10 gange, pushups og burpees..... mulighederne er mange og der findes lige så mange "nye" ting du kan lave i jernhulen. Prøv at læse nogle artikler af Dan John, Wendler og Tate fra WSB - de anbefaler mange af de samme ting.

Og du skal ikke være nervøs for at miste muskelmasse...... smile.gif

En anden idé kunne være Wendlers 5-3-1 hvor du selv kan finde en template, der passer dig...... Jeg ligger inden med e-bog og regneark, hvis det har interesse.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil dog tro at jeg er rimelig godt dekonditioneret, så det giver nok ikke mening at tage en uge mere fri. De sidste 3½ uge har jeg trænet 5 gange

IMO misser du en del af AndersL's pointe her. Finten med at tage en pause fra træningen er, at du kan skifte fokus fuldstændigt og strukturere din hverdag uden at tænke på træning. Selv med lav volumen/få pas vil du gå og tænke på træningen, netop fordi du ikke har givet dig selv helt fri.

Link to comment
Share on other sites

Du har en log på 341 sider og har været vedholdende med din træning i rigtig mange år - og du har en rigtig god træningsdisciplin - og holder ikke længere træningspauser (hvor andre måske genfinder motivationen)

Jeg synes det er synd, hvis du har mistet motivationen, og træningen er en sur pligt og et stressmoment i en travl og stresset hverdag. Træningen skal være dit fristed.... et sted, hvor du får lidt luft, renset tankerne og kommer ud med lidt aggressioner, så du kommer tilbage med nye batterier og har overskud til arbejde og familie.

Det er sådan set underordnet, hvad du laver - HST virker på mig ikke som det store stilskift og så synes jeg i øvrigt at programmet er dødsygt.

Jeg siger ikke, at du skal til at lave Crossfit eller løbe marathon - slet ikke, Men forny dig. Drop helt alt det der med fast progression og systemer..... og muskelgrupper. Fuck hvad din 1RM i bænk er - who cares? Din hjerne har brug for fornyelse - og det har din krop sikkert også. Sygdom, skavanker og skader kommer ikke af sig selv.

En idé kunne være at lave dig en sandsæk på 50 kg (ikke FOR tung!!) som du kan træne med i haven, når du kommer hjem fra job. På med en hættetrøje, hue og lidt god musik på iPod'en. Lave nogle circuits, max antal runder på tid eller noget andet - mulighederne er mange. Slut af med at ta' den på nakken og løb rundt om blokken. Tro mig - den følelse du har bagefter kan ikke måle sig med noget andet.

Find en bakke og sprint op ad den 10 gange, pushups og burpees..... mulighederne er mange og der findes lige så mange "nye" ting du kan lave i jernhulen. Prøv at læse nogle artikler af Dan John, Wendler og Tate fra WSB - de anbefaler mange af de samme ting.

Og du skal ikke være nervøs for at miste muskelmasse...... smile.gif

En anden idé kunne være Wendlers 5-3-1 hvor du selv kan finde en template, der passer dig...... Jeg ligger inden med e-bog og regneark, hvis det har interesse.

Rigtig godt indlæg, og jeg er faktisk rigtig enig. Jeg har efterhånden trænet i 10år (i center) og en del år inden der hjemme. Jeg har i den periode aldrig haft længere pauser. Jeg træner stort set altid, selv om jeg er på ferie, og flytter træningen rundt så jeg når det i min ellers rimeligt travle hverdag.

Jeg har egentlig ikke mistet lysten til at træne. Men jeg må indrømme at det er blevet meget mekanisk og det er længe siden jeg har haft den der fede energi som gør at man har lyst til at køre dødløft med sin bil.

Jeg er nok brændt sur i at lave det samme og det samme og det samme, med kun en begrænset (hvis overhovedet nogen) progresion i mine resultater.

Jeg overvejer faktisk om jeg skal lave mig sådan en højesæk, eller købe 2-3 powerbags, og lidt andet til haven. Så dit forslag er rimelig "spot on" i forhold til det.

Link to comment
Share on other sites

Lyder godt. Nu er det måske ikke den bedste årstid at begynde udendørs træning, men det kan faktisk lade sig gøre. Hvis du har brug for lidt imputs, skal du bare sige til......

Ang. powerbags kan du evt. kontakte Kauf her fra MOL. Han ved muligvis, hvor du kan købe nogen i god kvalitet. En kettlebell kunne også være en mulighed.

Link to comment
Share on other sites

Lyder godt. Nu er det måske ikke den bedste årstid at begynde udendørs træning, men det kan faktisk lade sig gøre. Hvis du har brug for lidt imputs, skal du bare sige til......

Ang. powerbags kan du evt. kontakte Kauf her fra MOL. Han ved muligvis, hvor du kan købe nogen i god kvalitet. En kettlebell kunne også være en mulighed.

Alt input er værdsat. Jeg har altid været lidt bidt af stærkmands træning. Men det er ikke specielt tilgængeligt (slet ikke når man bor på 3 sal, hvilket jeg ikke gør mere). Så det kunne være genialt med lidt udstyr til baghaven/skuret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg nåede lige at køre et pas random træning Fredag efter arbejde, inden kroppen kviterede ved at ligge sig syg igen. Lovely. Jeg har brugt lørdag og nu Søndag, på at ligge med feber, hoste, og snotnæse.......Sådan

BVK i fredags

Træk balance

2 x 5 x "teknik pind"

1 x 6 x 20

2 x 5 x 25

Spring til plint

5 x 1

Frivend (*=stød på sidste rep)

1 x 5 x 50*

1 x 5 x 60*

1 x 5 x 70 *

1 x 3 x 80

2 x 3 x 70*

Bænkpres med pause

1 x 8 x 60

2 x 8 x 100

1 x 8 x 102,5

1 x 8 x 90

Barbell shoulder pres

1 x 5 x 50

3 x 8 x 65

Nu må vi så se hvor længe det tager at blive rask denne gang.........

Link to comment
Share on other sites

Nå men altså jeg lagde mig så syg i Fredags igen. Jeg nåede at køre et trænings pas, og så blev jeg mere og mere sløj i løbet af aftenen, og natten til lørdag, var jeg så full blown syg igen.

Det har jeg så hygget mig lidt med siden da, og var til læge i Mandags. Der var ikke rigtig noget at sige, ud over at jeg er syg, hviljet så småt var ved at gå op for mig.

Jeg fik noget antibiotika, til at tage i tre dage, og jeg har ædt den sidste i dag.

Jeg har det fornuftigt nu, men hoster meget.

Så ja, jeg tror nu at jeg tør sige at dette har været den længste periode de sidste 9 år, med så ringe/ureglmæssig/mangelfuld træning, som jeg kan erindre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share