Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Thomas> nej, grunden til at jeg gør det her er egentlig som jeg siger fordi jeg er lidt af en overhead fetichist. Jeg har altid været imponeret af folk som kunne presse eller push presse store vægte op over hovedet. Så nu har jeg chancen for at køre et koncentreret program for at øge min overhead styrke.

Dødløft træner jeg bare efter hvad jeg normalt ville have gjort. Jeg følger en singles cyklus i alm. dødløft, og laver singles i dødløft fra midt-skinneben bagefter, da det er et svagt punkt for både min makker og jeg. Faktisk er sticking punktet i den fulde bevægelse først ved knæene, men det skyldes det moment man får når man power stangen fra gulvet med benene.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

"Jeg vejede det laveste nogensinde idag. 124,9 kg med tøj og sko, og jeg synes ikke min fedtprocent er blevet lavere."

Hold da helt kæft din mor må ha' haft en hård fødsel :lol:

Jeg forstår ikke helt det der med at i vil træne mere dødløft fra midt-skinneben! Det svare vel bare til alm. dødløft!?! Og hvis den er højere oppe end normalt så ville i vel kunne tage mere i den end alm. dødløft.

Ps. Nu har din viden også spedt sig til Fys-skolen! Jeg tænker på Nicolai Thygensens e-mail til dig!

Pps. Jeg overlevede mit møde med John Chemnitz, så nu er det næsten sommerferie!

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt det der med at i vil træne mere dødløft fra midt-skinneben! Det svare vel bare til alm. dødløft!?! Og hvis den er højere oppe end normalt så ville i vel kunne tage mere i den end alm. dødløft.
Nej, det er det som er så morsomt. Positionen er 10 cm højere end normalt, hvilket svarer til lidt over midtskinneben. Og sjovt nok kan vi ikke trække mere. Fra det punkt opefter stiger vi støt i vægt, til vi kommer over knæet, hvorefter det stiger voldsomt. Men der er åbentbart et svagt punkt lige omkring lidt over midtskinneben, for 240 kg var tunge idag, og jeg ville med garanti have misset 250 kg hvis jeg havde prøvet. Det må skyldes at det er så højt at man ingen leg drive får, men så lavt at ryggen alligevel er i et biomekanisk svagt punkt. Om det har nogen overførsel vil vise sig.
Ps. Nu har din viden også spedt sig til Fys-skolen! Jeg tænker på Nicolai Thygensens e-mail til dig!

Var han tilfreds med svaret ?? Har i forøvrigt diskutteret med jeres idrætsfysiologi lærer siden ??

Håber vi ses i sommerferien,

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Formkurven er ikke alt for god i dødløft for tiden. Måske er det dumt at jeg kører på med så stor volumen som jeg gjorde idag, når det ikke kører ordentligt. 200 kg bevægede sig ihvertilfælde ikke eksplosivt. Nærmere en glidende bevægelse. Det BØR være relativt eksplosivt. Så jeg tror jeg øger intensiteten en smule i næste uge og skærer ned på volumen.

TUNG DØDLØFT + ASSISTANCE FREDAG DEN 21/6-2002

Dødløft (opvarmning) + 14 singles x 200 kg + 1 single x 210 kg

Dødløft fra midtskinneben 5 singles x 200, 210, 220, 230, 240 kg

Power cleans 5 singles x 90 kg

Benpres 3 sæt x 10 reps

Back raises 3 sæt x 15 reps

supersetted med

Weighted abs 3 sæt x 15 reps

Barbell shrugs 2 sæt x 15 reps x 110 kg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej Spiderman :)

Jeg er afsindig slap i begge de øvelser du nævner. Det bedste jeg har taget i chinups er 9 reps med en kropsvægt på omkring 125-130 kg. Og det var på friske muskler. Laver jeg øvelsen til sidst i programmet, så tror jeg næppe jeg kan klare mere end 5-6 stykker. Og det er netop derfor jeg ikke laver den. Den har alligevel ikke den store relevans i forhold til styrkeløft.

Front squat er jeg er underlige årsager voldsomt slap i, sammenlignet med alm. squat. Min bedste 1RM i front squat er så vidt jeg husker 155-160 kg. Så det er ikke voldsomt imponerende. Men det skyldes nok at meget af min squat og dødløft styrke sidder i ryggen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Min makker stod over idag (pga. noget infektion i luftvejene), så jeg havde planlagt at tage en hviledag. Jeg kunne dog ikke dy mig alligevel. Det gik heller ikke så voldsomt godt. Jeg var træt og uoplagt, og helt alene i centret. Havde håbet på en ren 8 repper med 80 kg i military presses, men jeg måtte bruge en smule ben til de 2 sidste. Bænkpres kørte godt til at starte med, men eksplosiviteten var røget ved 5. sæt. Jeg kan mærke min udholdenhed og min work capacity er helt nede. Men det kommer nok hurtigt igen.

BÆNKPRES + ASSISTANCE SØNDAG DEN 23/6-2002

Bænkpres (opvarmning) + 8 sæt x 3 reps x 125 kg + 1 single x 130 kg

Military presses 3 sæt x 8 reps x 50, 65, 80 kg (sidste 2 i 80 kg sættet med en smule ben)

Pulldowns 3 sæt x 10 reps

Lying triceps extensions 3 sæt x 8 reps x 60 kg

supersetted med

Close grip bænkpres 3 sæt x 6 reps x 60 kg

Hammer curls 3 sæt x 5-7 reps x 24, 28, 34 kg håndvægte (fik 5 reps med 34 kg håndvægtene, og det er så vidt jeg husker det tungeste jeg har haft på i hammer curls nogensinde)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det er altså ikke helt fordi min makker er pyldret at han stod over idag. Har lige fået en opringning fra ham. Han er blevet indlagt på Vejle Sygehus. Han havde svært ved at få vejret, så de kontaktede vagtlægen. Hans lungevolumen er under 50 % af hvad den burde være, og han har fået konstateret astma. Så han er out of the game i nogen dage, indtil han får lov at komme hjem.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

KANON god træning idag. For det første kørte jeg med 150 kg i dynamisk squat (hvor jeg normalt ligger på max 140 kg i speed træning), og de første 4 sæt var super hurtige. De sidste 2 var lidt langsommere. Desuden fik jeg sat 2,5 kg rekord med 5 reps i goodmornings til parralel. Og der var RIGELIGT af reserve. Samtidig var jeg temmlig stærk i V-bar chin ups, min kropsvægt taget i betragtning.

DYNAMISK SQUAT + ASSISTANCE MANDAG DEN 24/6-2002

Squat (opvarmning) + 2 sæt x 2 reps x 90 kg + 2 sæt x 2 reps x 130 kg + 6 sæt x 2 reps x 150 kg

Goodmornings til parralel 3 sæt x 5 reps x 100 kg; 130 kg; 167,5 kg (ny 5RM PR med 2,5 kg)

Power cleans 4 singles x 60, 80, 100, 100 kg

V-bar chinups 4 sæt x 4 reps med 2 mins pause

Situps 2 sæt x 20 reps

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Har ikke så meget med min egen træning at gøre, men ville alligevel lige annoncere det. Min makker har lige fået at vide at han er Nordisk Junior Mester i styrkeløft. Resultaterne fra doping testen er kommet tilbage, og finnen som blev nummer 1 var dopet. Det må være rart at vide at man kan løfte lige op med en dopet finne :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Er lige kommet hjem fra træning i Horsens Styrkeløfts Klub, med Klaus Jensen. Klaus skulle træne den sidste tunge uge af Hatfield, hvor han skulle tage 87,5 kg x 3 sæt x 2 reps. Med trusler om tæsk hvis han ikke tog alle sæt, røg de allesammen overbevisende i hus :tongue:

Min egen træning gik også OK, taget i betragtning at jeg er lidt "off" i bænkpres på grund af min 2 ugers pause på grund af brystmusklen. Jeg kørte bænkpres med lillefingeren lige indenfor ringen, hvilket er lidt bredere end min close grip bænkpres. Jeg lavede en triple med 140 kg og en triple med 145 kg. Min triple på 145 kg ville have været 3RM PR i close grip hvis jeg havde holdt lidt smallere, så egentlig ganske udemærket træning. Bagefter lavede vi bænkpres lockouts, hvor bevægelsen var en anelse kortere end halv bevægelse, og grebet var det samme som i første øvelse. Jeg sluttede på en single med 210 kg. Også OK. Så lavede vi lidt clean and push press, hvor jeg sluttede på 110 kg. Lidt tung, men taget i betragtning at vi lige havde lavet bænkpres og lockouts, så var det OK. Alt i alt et OK besøg i HSK.

Tak for træningen Klaus, det var hyggeligt.

TUNG BÆNKPRES + ASSISTANCE ONSDAG DEN 26/7-2002

Bænkpres med medium-smalt greb (opvarmning) + singles med 100, 110, 120, 130 kg + 2 sæt x 3 reps x 140, 145 kg

Bænkpres lockouts med samme greb 2 sæt x 3 reps x 140 kg + 1 single x 180 kg + 1 single x 210 kg

Clean and push presses 4 singles x 60, 80, 100, 110 kg

T-bar rows 1 sæt x 6 reps

Herefter brugte vi resten af tiden på lidt teknik træning, så jeg kunne se lidt på Klaus teknik. Viste ham også lidt goodmornings variationer.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

OK det er da rimelig hurtig, de mange sæt og pauser mellem dem taget i betragtning.

Imponerende at du kan nå det så hurtigt.

Gad godt at se HIT fanatikerene i mit center se en der træner 2 1/2 time, de ruller allerede med øjnene over mig, når jeg tager mellem 1 1/2 og 2 timer om at blive færdig.

Link to comment
Share on other sites

Yep, jeg er jo skolet i Westside filosofien. De hviler kun længe mellem tunge sæt på ME dag. Så jeg hviler altid kort tid mellem dynamiske sæt, og mellem hjælpeøvelser. Det er kun tunge løft over 75 %, som jeg hviler 3-5 minutter imellem.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Lawman blev lidt i tvivl, nu der står close grip bænkpres. Det er hvad jeg kalder medium grip bænkpres. Close grip bænkpres for mig er vel 5 cm længere inde på begge sider. Jeg laver ikke BB close grip hvor man holder smallere end lodrette arme. Jeg holder en anelse bredere end lodrette arme, når jeg kører close grip. Bare sådan lige for at rydde misforståelser af vejen :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det video gejl er iøvrigt et kanont redskab. Nu kan jeg få lejlighed til at rette på mig selv ;)

Jeg kan se jeg har en grim tendens til at lave en indledende bevægelse inden jeg sænker stangen. Når jeg tænker over det tror jeg det er fordi jeg forsøger at få mere forspænding på musklen, ved at lave en hurtig eccentrisk fase. Problemet er bare at det er komplet unødvendigt. DÅRLIG vane. Noget andet er at mine albue søger udaf, jo mere træt jeg bliver. Det indbyder som jeg ser det til sticking points. Louie påstår det er svage lats. Måske skal jeg trappe lat træningen op ?? Det er tydeligt at rep 1 og 2 er forholdsvist eksplosive, mens rep 3 lige pludselig er meget langsom. Måske fordi albuerne søger ud af ??

Mit clean and push press er da OK, taget i betragtning af at jeg er begynder på det område :lol:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share