Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Hej Thomas... cheer up.

et par gode råd du kan tage til dig eller lade være:

nu ved jeg ikke om du ejer en mobiltelefon men da jeg var i selvsamme situation sidste år brugte jeg min efterhånden slidte nokia 3310 tilat holde styr på mit liv. Indstilte den på "påmindelser" så at den bippede hver 3. time og skrev "mad". Så var jeg sikker på ikke at misse nogele måltider.

Desuden har jeg erfaret at en gåtur på så lidt som 10 minutter giver masser af energi både før træning, men såmænd også til hjernen når man læser så meget som 8-10 timer om dagen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tak for opmuntringen og rådene :)

Emdecht> jo lidt ;) Skulle jo lige have luft..hehe

Bortset fra det, så har jeg ondt i patten idag, så der er nok ikke mere bænkpres på den her side af eksamen. Tager pause fra onsdag af.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

PYLLERØV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :devil:

For cryin´ out lod...stop whining...hehe

Nej, det er aldrig fedt med skader og altid demotiverende ikke at køre eksploosivt med vægte som man brude kunne jonglere med, men heldigvis besidder du da viden og fornuft nok til at holde de pauser fra nu af, der skal til indtil du kan køre bænkpres igen og SQ og DL.

Det skal sgu nok gå...Shit happens...selv for en Pyllerøv... ;)

(Skulle lige have luft for dine provokationer...tihi)

Link to comment
Share on other sites

Officielt sidste dag inden pausen. Så må vi se om jeg helt kan lade være med at træne indtil fredag i næste uge. Jeg går og overvejer at snuppe lidt eksplosiv træning her i weekenden, så jeg ikke går helt i hundene. Men vi får se. Jeg er træt og øm i hele kroppen. Patten gør ondt, og dagen idag har sikkert ikke hjulpet på trætheden, så en pause er sikkert godt :blink:

DØDLØFT + BÆNK ASSISTANCE ONSDAG DEN 5/6-2002

Dødløft (opvarmning) + 5 sæt x 5 reps x 190 kg

Military presses (opvarmning) + 5 singles x 90, 90, 90, 90, 100 kg + 5 sæt x 5 reps x 70 kg

Dumbell skulderpres stående 2 sæt x 12 reps x 28 kg håndvægte

Cable rows 3 sæt x 6-8 reps

Bænkpres 1 sæt x 25 reps med stangen for teste pec musklen

Singlerne i military presses kan vel i bund og grund hverken kaldes military presses eller push presses. Jeg kørte dem ikke 100 % strict, men jeg dyppede heller ikke ned i knæ. Jeg vipper den lige lidt med overkroppen, så man kan kalde dem hvad man vil. Tilgengæld var de 100 kg meget lette, så mon ikke jeg stadigvæk kan presse dem i ren military, hvor man står helt i ro. Det ser ihvertilfælde ikke ud til jeg er blevet slappere i military presses selvom jeg ikke har kørt dem i mange måneder. Kørte forøvrigt efter Dough Hepburn´s gamle 5 singles + 5 sæt x 5 reps system. Skulle være godt til at øge i styrke og muskelmasse. Dødløft er hårdt med så stor volumen, når ens lår og røv gør avs.

Sluttede med et sæt bænkpres med stangen :o for lige at teste brystmusklen. Jeg kan mærke en svag smerte med stangen, så mon ikke det går væk med nogen dages hvile. Jeg vil ihvertilfælde være lidt forsigtig så længe jeg stadigvæk kan mærke det. En sprungen brystmuskelsene er ikke noget at spøge med. Spørg bare Date Tate.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Nu kunne jeg bare ikke holde mig mere. Jeg er ved at være lam i hovedet af at læse, og jeg skulle af med nogen aggressioner. Jeg valgte at lave lidt blandet øvelser i dag, uden egentlig at squatte og dødløft normalt. Men det tog langsomt overhånd, da jeg følte mig svag i front squat. Så gav jeg den hele armene, og maxede sågar i en øvelse jeg aldrig har prøvet før. Dødløft fra 5-10 cm OVER knæet. Det er sgu en tung fornøjelse. Der kunne ikke komme flere skiver på stangen da jeg nåede 360 kg. Den kom da op, men min skuldre ville ikke helt tilbage, så det var vel en slags miss. Dog var de 340 kg MEGET nemme, så jeg tror godt jeg kunne have trukket den med lidt mere rutine og teknik i øvelsen. En meget TUNG dag idag.

Måtte til min skuffelse konstatere at min brystmuskel stadigvæk gør ondt. Jeg har ikke mærket noget til den, så jeg tænkte at lidt let bænk var på sin plads. Da det allerede trak lidt i den ved 110 kg, så tænkte jeg det var bedst at vente til fredag med at prøve igen. Nu hviler jeg indtil fredag, hvor jeg starter nu cyklus op.

"STRONGMAN" DIVERSE DAG, SØNDAG DEN 9/6-2002

Push-presses (opvarmning) + 5 sæt x 5 reps x 60, 70, 80, 90, 100 kg (sættene med 60, 70 og 80 kg var rent military. Sættene med 90 og 100 kg var med et lidt push-press afsæt)

Front squat (opvarmning) + 6 singles x 100, 110, 120, 130, 140, 150 kg

Arch-back goodmornings 4 sæt x 5 reps x 110, 140, 170, 190 kg

Partial dødløft 5-10 cm over knæet 6 singles x 150, 200, 250, 300, 340, 360 kg (missede lockout m. få cm, skuldrene hang lidt)

Bænkpres 3 doubles x 60, 90, 110 kg (stoppede da jeg kunne mærke brystmusklen gjorde ondt)

Lying dumbell triceps extensions 4 sæt x 6 reps x 2x28 kg håndvægte

Flyes på brystmaskine 2 sæt x 20 reps (tænkte det måske kunne hjælpe lidt på brystmusklen at få lidt blod igennem patterne. Havde aldrig forstillet jeg skulle sidde i den her maskine. Heldigvis var der næsten ingen i centret).

Dejligt at få trænet lidt igen. Selvom jeg måske gav den lidt for meget gas. Men jeg har ikke trænet i 4 dage. Det kan jeg simpelt hen ikke klare :devil:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

hehe ja det er det gode med den pec maskine at den virkeligt træner den miderste-indre-rille-del af brystmusklen, den er en rigtig god "markeringsøvelse" :D

Og op med humøret champ eksamens læsning er noget lort- tro mig jeg er lige kommet ud af et 3 ugers helvede- men så har du bare mere had og aggressioner til din træning bagefter.

Desuden er Hepburn SEJT - i alle ordets betydninger, jeg nyder at træne hardcore styrketræning igen og så er det pisse hårdt og ondt. Man føler virkeligt man har gjort dagen gerning allerede efter de 5 x 1 og 5 x5 i sqaut, bænk og død på de tunge dage, så TAk for programmet.... cya Farmer Dude

Link to comment
Share on other sites

Er ved at gå til over ikke at have trænet siden søndag. Så jeg snuppede 15 minutters hurtig GPP træning, for at have fornemmelsen af at have lavet noget.

Push-ups 3 sæt x 15 reps

supersetted med

Fritstående squat med pause i bunden 3 sæt x 10 reps

Situps 3 sæt x 20 reps

Og så er det tilbage til læsningen :)

Imorgen er det sommerferie og den tunge træning starter igen fredag.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg igang igen. Vi lagde ud med dødløft dag, og efter alm. dødløft legede vi med lidt forskellige niveauer i dødløft bevægelsen for at finde lidt svagheder. Vi startede med dødløft 5 cm under knæet (for mig). Jeg tror egentlig ikke den har den store overførlighed. Specielt ikke for min makker, som starter den lige på knæskallen. Når først der kommer gang i stangen så er det alt for nemt. Så prøvede vi midtskinneben. Det er faktisk en fortrindelig øvelser for os begge 2. Den er meget tung for mig fra det sted, og for min makker er den så tung at han rent faktisk ikke kunne rokke 240 kg selvom hans max er nemme 260 kg i dødløft. Så mon ikke det ville have en drastisk effekt på den fulde bevægelse, hvis man kunne styrke det punkt med 10-20 kg. Så for efter tiden på dødløft om fredagen, så kører vi vores dødløft singles, og følger op med dødløft singles fra midtskinneben.

Singlerne i dødløft idag var iøvrigt temmligt tunge. Men den hårde eksamenslæsning og dårlige kost, har kostet en del styrke og muskelmasse. Jeg vejede det laveste nogensinde idag. 124,9 kg med tøj og sko, og jeg synes ikke min fedtprocent er blevet lavere. Så der skal ædes og trænes til den helt store guldmedalje det næste stykke tid. Overordnet var det en lang og hård træningsdag idag.

TUNG DØDLØFT + ASSISTANCE FREDAG 14/6-2002

Dødløft (opvarmning) + 12 singles x 200 kg

Dødløft fra 5 cm under knæ 2 singles x 260 kg

Dødløft fra midt-skinneben 2 singles x 240 kg

Power cleans (teknik træning) 6 singles x 70, 70, 80, 90, 100, 110 kg

Front squats 2 sæt x 5 reps x 110 kg

Barbell shrugs 4 sæt x 6 reps x 80, 120, 150, 150 kg

Hanging leg raises 2 sæt x 12 reps

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Så ser det ud til brystmusklen er ved at være klar igen. Kørte 8 triples med 120 kg idag, og det kunne kun mærkes meget svagt. Ville dog ikke power voldsomt igennem, da jeg ikke vil have det skal bryde op igen. Desuden var det heller ikke muligt idag, da eksplosiviteten er gået lidt fløjten. Det er nu også ca. 2 uger siden jeg bænkede sidst. Ellers kørte det ganske glimrende idag. Mit lille overhead quick peak program, som jeg kører op imod MOL træf, kører glimrende. Jeg lavede en triple med 90 kg i military presses, med helt låste ben, og jeg mener faktisk at det udligner min bedste 3 rep rekord i military press hvis jeg ikke tager fejl. Så ganske glimrende.

BÆNKPRES + ASSISTANCE SØNDAG DEN 16/6-2002

Bænkpres (opvarmning) + 8 sæt x 3 reps x 120 kg (2 min. pause)

Military presses 5 sæt x 3 reps x 50, 60, 70, 80, 90 kg

Dumbell skulderpres 2 sæt x 12 reps x 34 kg håndvægte

Lying dumbell triceps extensions 5 sæt x 6 reps x 24 kg håndvægte

Pulldowns 3 sæt x 8 reps

Hang cleans (teknik) 5 singles x 50-60 kg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Af mystiske årsager har jeg haft ondt i lænden siden søndag morgen. Godt nok gjorde kæresten og jeg rent hele dagen lørdag, og der blev da også flyttet på lidt reoler og sofaer, men jeg tvivler på det kan gøre det. Men who knows ?? Om ikke andet så er det svært at køre tungt nok i arch-back goodmornings, når man kan mærke sin lænd brokker sig, så det blev ikke til så mange kg som jeg havde håbet på. Sjovt nok kørte squatten mere eksplosivt end det har kørt i længe. Alle reps var hurtige og eksplosive.

SQUAT + SQUAT/DØDLØFT ASSISTANCE MANDAG DEN 17/6-2002

Squat (opvarmning) + 8 sæt x 2 reps x 140 kg

Arch-back goodmornings 4 sæt x 3 reps x 100, 140, 170, 200 kg

Benpres 2 sæt x 6 reps (paused i bunden)

Cable rows 3 sæt x 6-8 reps

Dumbell side bends 2 sæt x 8 reps

Ville have kørt lidt ekstra mave og lidt biceps, men jeg var gennemblødt af sved, og pissetræt, så jeg besluttede at stoppe der. Det er en noget svedig oplevelse at træne i den her varme.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

to spørgsmål:

kører du med 200 kg i goodmornigs med rundet ryg, det lyder ret sindsygt ? Er du ikke bange for en diskusprolaps ?

Træner du hanging leg raises (hehe) gamle champ det er der sgu da ikke meget viking power over... det er da vist mere gaypower :) ??

Nej hehe men er det for at få mere stabilitet i dit dødløft og squat, jeg går ikke ud fra at (Peter André) abs er et mål i sig selv ?

CYA CHAMP

Link to comment
Share on other sites

Hehe...ændrer ikke ved at der er gået lidt gaypower i TJ´s maveøvelser... :baaa:

Nu må du ikke mobbe "tøzen" Bear...han har jo ondt i ryggen af hans træning med elastikker (post?)... ;)

Aj, det går nok farmboy...200 kg. i goodmornings - arched er nu ganske ok med smerter...

Lawman

Link to comment
Share on other sites

Så var det tung push press dag, og det gik også nogenlunde. Jeg fik en ny 2 rep PR med 115 kg, men rep 2 var noget tungere end jeg havde håbet på med den vægt. Det var noget af en fighter at få locket den ud, efter benene blev koblet fra. Rep 1 var nogenlunde flydende. Tror det er svært at køre reps i push presses, når man nærmer sig max. Næste gang vil jeg nøjes med singles, og så køre 2-3 stykker på min topvægt. Desuden er det ondt at køre close grip bænkpres efter tung push press.

OVERHEAD + BÆNKPRES ASSISTANCE DAG ONSDAG DEN 19/6-2002

Push presses (opvarmning) + 5 sæt x 2 reps x 50, 70, 80, 100, 115 kg (ny 2 rep PR) + 1 sæt x 3 reps x 100 kg

Close grip bænkpres 3 sæt x 5 reps x 50, 90, 110 kg + 2 sæt x 2 reps x 130 kg

Seated overhead lockouts fra panden 4 sæt x 6 reps x 120 kg

Pulldowns 4 sæt x 8 reps

supersetted med

Rear delt machine 4 sæt x 8 reps

Farmer walk m. 56 kg håndvægte

Sluttede med lidt teknik i clean and push press med 50 kg. Nappede 5 singles for at pudse teknikken af.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Cilius> Ja da. Det er da ingen hemmelighed :tongue:

Når jeg alligevel skal deltage i skidtet, så kan jeg ligeså godt træne efter det. Jeg har altid haft en overhead fetish, så nu har jeg chancen for at træne det specifikt i en 3 uger. Det giver også lidt variation i tingene, og giver sikkert fornyet psykisk energi til de 3 styrkeløft, som bliver trænet forholdsvist let og eksplosivt. Og det skader jo ikke med stærke skuldre og triceps i bænkpres ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share