Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Jo, AK-Heros ligger ude i Fredericia Hallen. Der er bare lidt ulemper ved den klub. Den er super gammeldags. De ejer ikke en bænk til bænkpres. De ejer ikke håndvægte. Og så vidt jeg er informeret, så er der vist meget begrænset mulighed for træning. Men det er sidste mulighed hvis det nuværende center ikke kan klare konkurrencen fra alle de nye pop-smarte maskin center (til helvede med dem).

Og hvis du tager 172½, så snupper jeg bare 175 næste gang. Hvis jeg kan.

Godt nok. Hvis jeg klarer de 172,5 kg imorgen, så må vi dyste frem og tilbage, indtil vi begge 2 har et jerngreb :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Idag prøvede jeg noget helt nyt. Jeg har altid kørt med samme teknik i dødløft, men jeg synes jeg ville eksperimentere idag, så jeg prøvede "drop" teknikken. Man tager luft ind og spænder op i stående stilling. Så går man hastigt ned i startposition og trække med det samme man har ved stangen. Det er ufatteligt hvad det gjorde ved min eksplosivitet. De 170 kg var super eksplosive og strøg til lockout. Det kørte meget bedre end med normal teknik. Gad vide hvad jeg kan maxe med den teknik ?? Desværre kan jeg ikke finde ud af det i vores eget center, da vi jo som bekendt ikke må anvende magnesium, hvilket er en streng nødvendighed ved den her teknik.

Jeg prøvede desuden at slå mvp´s "greb-dødløft" rekord (uden magnesium vel at mærke ;) ) Jeg fik 172,5 kg op. Ved 175 kg nåede den næsten til lockout, da jeg tabte den ud af hændern. Så nu må mvp tage sig sammen og nakke 175 kg næste gang :D Så hopper jeg på 180 kg næste fredag ;)

EKSPLOSIV SQUAT + MILITARY PRESSES + EKSPLOSIV DØDLØFT FREDAG DEN 4/10-2002

Eksplosiv squat

1 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 3 reps med 100 kg

worksets

1 sæt x 2 reps med 120 kg

1 sæt x 2 reps med 120 kg

1 sæt x 2 reps med 140 kg

1 sæt x 2 reps med 140 kg

1 sæt x 2 reps med 160 kg

Military presses

1 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 60 kg

1 sæt x 2 reps med 70 kg

1 sæt x 2 reps med 80 kg

1 sæt x 2 reps med 95 kg ny 2RM PR

1 sæt x 6 reps med 70 kg

1 sæt x 8 reps med 70 kg

Eksplosiv dødløft

1 triple med 140 kg

1 single med 170 kg

1 single med 170 kg

1 single med 170 kg

1 single med 170 kg

1 single med 170 kg

1 single med 170 kg

1 single med 175 kg

"Dødløft-greb træning" (med dobbelt overhåndsgreb)

1 single med 172,5 kg

1 single med 175 kg (missed 5 cm fra lockout)

Lying dumbell triceps extensions

1 sæt x 10 reps med 14 kg håndvægte

1 sæt x 10 reps med 18 kg håndvægte

1 sæt x 10 reps med 24 kg håndvægte

1 sæt x 15 reps med 20 kg håndvægte

Barbell curls

1 sæt x 8 reps med 45 kg

1 sæt x 8 reps med 45 kg

1 sæt x 8 reps med 45 kg

Back raises (uden vægt)

1 sæt x 15 reps

1 sæt x 20 reps

Så er det JM imorgen. Så må vi se om den lille lærling er i form ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

172½ kg og næsten 175 kg uden magnesium??

Det var ligegodt satans...

Er stangen så heller ikke roulleteret?

Den dødløft-teknik du beskriver lyder som om at det er noget med at bruge luften i kroppen som en fjeder der trykkes sammen når du henter vægten.

Link to comment
Share on other sites

Er stangen så heller ikke roulleteret?
Hvis det betyder at selve stangen kan drejes rundt når den står på gulvet, så jo. Den kan godt dreje rundt. Det er en gammel eleiko olympisk stang hvor mønsteret er noget slidt. Giv mig en splinter ny leoko stang og en spand magnesium, så skal jeg nok dødløfte +200 kg med dobbelt overhåndsgreb :D Men mit greb er nu også rimeligt godt, så der er ikke noget at sige til det ;)
Den dødløft-teknik du beskriver lyder som om at det er noget med at bruge luften i kroppen som en fjeder der trykkes sammen når du henter vægten.

Ja, og så lidt det at man snyder kroppen til at tro at man indleder løftet med en forudgående eccentrisk fase ligesom i bænkpres. Det vil sige man har større forspænding inden løftet indledes. Men det kræver selvfølgelig timing. Ikke smart at stå til en konkurrence og så ikke ramme ordentligt med hænderne.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

så måske det er en god idé at forsøge det?

Yep, jeg vil ihvertilfælde øve mig lidt på det, på den eksplosive dødløft dag, hvor grebet ikke er noget problem. Det er lidt problematisk at bruge den teknik på +220 kg vægte uden magnesium. Og trækremme kan af indlysende årsager ikke anvendes her ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener også at Johan Westerberg benytter denne teknik! Man er vel også istand til at benytte energien i en Evt. dødløftdragt til at trække mere!

Jeg er selv begyndt lidt på Joko oholas dødløft teknik med at rulle stangen ind mod mine skinneben inden jeg løfter! Jeg synes faktisk at det virker ok for mig!

Vi ses om et par timer, Farmer ;)

Link to comment
Share on other sites

Til jer to kamphaner(mvp og Thomas J) kan jeg fortælle at vores Kettleball man i OBBC her forleden fik lyst at prøve dødløft igen(har ikke dødløftet og squattet i mange år pga. rygskade). Han endte på 180 kg med dobbeltoverhåndsgreb uden pulver, løftede den superpænt og og satte den ned igen stille og roligt uden at være anstrengt i hverken greb eller ryg.

Så der er vist lidt at arbejde på endnu... ;)

Link to comment
Share on other sites

Er lige kommet hjem fra JM, hvor jeg var oppe for at hjælpe min makker Tonni. Det gik også ganske godt for ham. Han sluttede på en ny PR total på 675 kg.

Han lavede 250 kg i squat i hans nye Hardcore squat dragt.

Han lavede 175 kg i bænkpres.

I dødløft sluttede han på 250 kg. Han forsøgte dog på ny dansk junior rekord i dødløft på 280,5 kg i sidste forsøg, som han desværre missede ved midtskinneben.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

han fik underkendt sit første forsøg på 250, men fik det i andet.

så hvis han ville havde rekorden skulle det jo være i sidst.

det har hjulpet på ham at han er kommet til horsens.

han teknik er blevet meget bedre end den plejer.

Link to comment
Share on other sites

man kan få et 4. forsøg til at slå en rekord.

men kun hvis 3. er godkendt og dommerne skønne at det ikke er urealistisk

men da det var en senior stævne kan man ikke få et 4. forsøg på en junior rekord.

det skal være en senior rekord eller bedre.

Link to comment
Share on other sites

Nexus> nope :)

xax> desuden ville det have kostet alt for meget, hvis han skulle have haft et løft imellem. Planen var at han ville have gået på rekorden i andet forsøg, men da han var en klovn i første forsøg, så måtte det jo vente til 3. forsøg :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Man kan ikke altid regne med en dårlig træning, selvom man ikke føler sig på toppen. Det fik jeg da fastslået idag. Jeg har de sidste par dage været småsløj, med uro i maven, og jeg har sovet dårligt de sidste par dage. Har vel fået 4-5 timers søvn i nat. Men ikke desto mindre satte jeg ny 2RM PR i dødløft stående på en skive. Havde lige øget den med 2,5 kg for et par uger siden, og idag øgede jeg den atter med 2,5 kg. Så det tyder på at dødløft er begyndt at rykke sig igen. Nu behøver forøget styrke i en hjælpeøvelse selvfølgelig ikke betyde forøget styrke i selve dødløft. Men det plejer at være en god indikator.

TUNG DØDLØFT + DYNAMISK BÆNKPRES + PARTIAL SQUATS MANDAG DEN 7/10-2002

Dødløft stående på 25 kg skive

1 sæt x 6 reps med 90 kg

1 sæt x 5 reps med 100 kg

1 sæt x 3 reps med 150 kg

worksets

1 sæt x 2 reps med 170 kg

1 sæt x 2 reps med 210 kg

1 sæt x 2 reps med 240 kg ny 2RM PR

Almindelig dødløft "teknik træning"

1 sæt x 2 reps med 190 kg

1 sæt x 3 reps med 150 kg

Dynamisk bænkpres

1 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 5 reps med 80 kg

worksets

1 sæt x 3 reps med 110 kg

1 sæt x 3 reps med 110 kg

1 sæt x 3 reps med 110 kg

1 sæt x 3 reps med 110 kg

Partial squats "cirka halvvejs ned"

1 sæt x 6 reps med 150 kg

1 sæt x 6 reps med 200 kg

1 sæt x 6 reps med 250 kg

Dumbell rear laterals

1 sæt x 8 reps med 12 kg håndvægte

1 sæt x 8 reps med 16 kg håndvægte

1 sæt x 8 reps med 16 kg håndvægte

Pulldowns to the neck

1 sæt x 12 reps med 65 kg

1 sæt x 12 reps med 75 kg

1 sæt x 10 reps med 80 kg

1 sæt x 8 reps med 90 kg

Calf-raises

1 sæt x 8 reps med 190 kg

1 sæt x 8 reps med 190 kg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Infested> den her gang gider jeg ikke time et max. Jeg maxer en dag jeg føler mig stærk ud over det sædvanelige. Så det kan være om 2 uger, og det kan være om 2 måneder. Jeg er træt af det her med at time et max forsøg, og så misse fordi man har en dårlig dag eller har timet det forkert. Når jeg føler styrken er på toppen, så maxer jeg.

Tror ikke jeg kører en ren WSB. Jeg vil hellere brug elementer, som jeg gør nu.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Almindelig lateral raise rekorder er som følgende:

20 reps med 2 x 18 kg håndvægte

16 reps md 2 x 20 kg håndvægte

7 reps med 2 x 22 kg håndvægte

5 reps med 2 x 28 kg håndvægte

Så fik du hele spektret :) De 5 reps med 28 kg håndvægtene var dog ikke så clean som ved alle de andre sæt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share