AndersL


AndersL
 Share

Recommended Posts

Op med hovedet Anders det var slet ikke så skidt som du gør det til... din squat er steget betydeligt og din bænk-stil er blevet bedre og set i lyset af dit bagland ikke er helt optimalt da synes jeg med god grund at du kan være rigtig godt tilfreds  :)

Jamen, jeg synes da også min lille assesment idag var meget positiv! :)

Hvorfor er det du mener, det er en fordel med albuerne inde i forhold til trøjebænk? Normalt siger man jo det modsatte, at albuerne ud = større spænd over brystet.
Fordi modsat de gamle Inzer trøjer (ved ikke med Phenom), så er Furyen designet til elbows-in benching. Jeg har læst en del i deres support forum og både brugerne af Furyen og Titan selv anbefaler elbows-in benching til deres trøje.

Jeg kunne ikke finde den eksakte post hvor "support" selv skriver at den er designet til elbows-in, men her et klip af et svar angående "Fury Groove":

Tuck, tuck, tuck...and tuck some more. Keeping your elbows in extremely tight throughout the bottom portion (eccentric and concentric) of the lift
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Var lige til kiropraktor, nakken var i udu, lænden var i ude, men allerværst var det mellem skulderbladene, hvilket også har forhindret mig at trække vejret i bund siden fredag.

Træningen imorgen bliver superlet og træningen på fredag bliver helt skippet da jeg skal til kiropraktor igen.

Link to comment
Share on other sites

Powerwalk | 30/6/04

35 minutter i herligt morgenvejr B)

Nu skal de sidste par kg væk så vægten indfinder sig pænt under de 110kg. :)

_______________________________

Bugger!!!! Anders, du er godtnok et smådefekt løftemonster af os til....

Jeg er konstant defekt! Jeg kan f.eks. lave "knækkelyde" (som når man knække fingre) med mine led i lænden! :D Det handler bare om at komme problemerne i forkøbet før det når at udvikle sig til noget virkelig slemt. :bigsmile: Jeg har derfor også en fast aftale med min kiropraktor uanset om det står galt til eller ej, overvejer også en fast massør.

Link to comment
Share on other sites

Var lige til kiropraktor, nakken var i udu, lænden var i ude, men allerværst var det mellem skulderbladene, hvilket også har forhindret mig at trække vejret i bund siden fredag.

Træningen imorgen bliver superlet og træningen på fredag bliver helt skippet da jeg skal til kiropraktor igen.

Og så siger de sport er sundt!!! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Var lige til kiropraktor, nakken var i udu, lænden var i ude, men allerværst var det mellem skulderbladene, hvilket også har forhindret mig at trække vejret i bund siden fredag.

Træningen imorgen bliver superlet og træningen på fredag bliver helt skippet da jeg skal til kiropraktor igen.

Og så siger de sport er sundt!!! :blink:

Det er INTET i forhold til hvordan det gik før jeg trænede, konstant hold i nakken og lænden, altid ondt i hovedet pga begge dele, osv osv osv… <_<

Link to comment
Share on other sites

DE Bænk | 30/6/04

DE Bænk

10reps x 60kg

10reps x 80kg

8sæt x 3reps x 90kg

Kørte med helt fald ryg for at spare den, farten var ikke ringe, men daaamn en lang vandring jeg har lige pludselig, føltes som dobbelt op! :blink:

Incline DB Press

15reps x 25kg

2sæt x 15reps x 30kg

Standing Cable Pullover (s1)

2sæt x 15 reps x 20kg

Pulldown to neck (s1)

2sæt x 15 reps x 50kg

To lat øvelser med Jane Fonda stil og RET ryg, sved dog som bare. :chicken:

Lying DB Triceps Extension (s2)

3sæt x 15 reps x 15kg

Hammer Curl (s2)

3sæt x 15 reps x 15kg

HILLEMÆND! Superbitter jeg ikke havde kamera med til træning idag! Armene var efter denne omgang tættere på de 50cm end på de 45cm, har ALDRIG set noget lignende på mig selv før! Det var FEEEEE'!!! :devil:

Face Pull (t1)

2sæt x 15 reps x 40kg

Upright Cable Row (t1)

2sæt x 15 reps x 35kg

Front Cable Raise (t1)

2sæt x 15 reps x 10kg

Så blev mine skuldre nyeforelskede! :wub:

Kommentar

Fin træning, bare meget, meget mærkeligt at bænke ude opspænd overhovedet! Rev også godt i pec/delt hæftningen.

Link to comment
Share on other sites

Har Sheiko virkeligt givet dig så meget selvom du har været på diet og tabt dig.

Jeg føler ikke at Sheikoen har givet mig noget, grunden til at der var en PRs med knæbind er fordi det er lang tid siden jeg har maxet kun med knæbind, jeg føler helt bestemt at jeg var stærkere på alle 3 løft for 6-7 uger siden end nu. Vægten faldt ikke under Sheikoen, men fedtprocenten faldt en smule, jeg kørte ikke hårdt på med diæt, spiste bare clean og jeg lavede heller ingen cardio.

Sheikoen har denne gang ikke givet mig noget på totalen (føler jeg), men derimod øget min work capacity og gjort min teknik en kende bedre. Tilgengæld er min eksplosivitet med tungere vægte faldet en del og det er noget der har stor betydning i mine løft generelt, jeg er ikke typen der slider gennem løftene.

Link to comment
Share on other sites

Uanset hvad du siger så tror jeg du er steget i squatten... en del faktisk... men det ser vi når du kommer i dragt... desuden aner du ikke om du er steget i død... reelt er det kun bænken du kan udtale dig om hvis du spørger mig min ven... damn jeg glæder mig til vi skal køre udstyr :devil: er ryggen i bedring? ;) har du stadig tænkt dig at skippe træning på fredag?

Edited by Zoa
Link to comment
Share on other sites

Uanset hvad du siger så tror jeg du er steget i squatten... en del faktisk... men det ser vi når du kommer i dragt... desuden aner du ikke om du er steget i død... reelt er det kun bænken du kan udtale dig om hvis du spørger mig min ven... damn jeg glæder mig til vi skal køre udstyr :devil: er ryggen i bedring? ;) har du stadig tænkt dig at skippe træning på fredag?

Jeg tror Sheikoen har givet mere masse på mine underarme og erector end den har givet i kg på totalen! :tongue:

Men, men, men… Nu står den på udstyr og deeeep squats! :devil:

Ryggen har det bedre efter at blive rørt lidt igår og en god nats hvile, jeg tror kun det blir nødvendigt med én behandling til og så er jeg READY! Desværre må jeg stadig ik træne på den dag jeg er blevet rusket i, så ingen træning fredag, kunne dog godt finde på og komme ud holde dig i ørene! ;)

Link to comment
Share on other sites

Powerwalk | 2/7/04

40 minutter

Jeg fandt en rigtig god rytme og fik virkelig braget godt igennem idag. Der bliver også svedt godt på de 40 minutter, vejede 113,8kg uden kluns da jeg stod op og efter powerwalken sagde den 113,0kg. :blink:

Efter powerwalk var jeg til kiropraktor. Der sad stadig lidt i nakken og mellem skulderbladene og intet i lænden. Mine muskler i den øverste del af ryggen er total forkrampede, især infraspinatus er helt gal. Nok også et "bevis" på at der mangler noget ryg/skulder træning i Sheikoen for at holde områderne sunde, ihvertfald i mit tilfælde.

____________________________________

jsc

Vi skal nok komme igen alle tre! :)

Måske vi skulle planlægge bare at bænke de 160kg samme dag og så ellers bare svælge i elefanter! :w00t:

Zoa

Du er nok den jeg kender med MINDST storhedsvanvid! :D

…men samtidig ses det også tydeligt at du heller ikke ejer begrebet "realisme"! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

EDIT: Bedre kendt som ptpoul ;)

Efter powerwalk var jeg til kiropraktor. Der sad stadig lidt i nakken og mellem skulderbladene og intet i lænden. Mine muskler i den øverste del af ryggen er total forkrampede, især infraspinatus er helt gal. Nok også et "bevis" på at der mangler noget ryg/skulder træning i Sheikoen for at holde områderne sunde, ihvertfald i mit tilfælde.

Med min enorme teoretiske baggrund (1års Kiropraktorstuderende) og massive erfaring (et semesters palpation og 3 års erfaring som personlig træner) :D , vil jeg påpege at infraspinatus meget ofte er spændt og er et kendt triggerpunkt.

Ikke noget der nødvendigvis siger noget som helst om din rygs sundhedstilstand!

Spændinger i infraspinatus finder man hos en meget høj procentdel af befolkningen, så mange at man ville kunne sige, at det er unormalt ikke at have spændinger i dette område!

Om det er Sheikoen, mentalt stress, dårlige arbejdsstillinger eller de behandlinger din kære kiropraktor har udført på dig igennem de sidste par dage, der er årsagen er ikke til at sige..

Når det er sagt er prehabilitering med fokus på rotatorcuff, massage af øvre ryg, udspænding af øvre ryg aldrig en dårlig idé :)

Et smart trick er at henvende sig på fysioterapeutskoler eller massageuddannelser, og få de studerende til at nusse en på ryggen for en billig penge :)

Som f.eks. aktive restitutions teknikker, skal disse behandlingsmetoder/prehabiliteringsteknikker naturligvis bruges cyklisk, så man skifter imellem forskellige metoder da de enkelte metoders effektivitet hurtigt aftager.

Disclaimer: Jeg burde læse histologi, dette er en klassisk overspringshandlig fra min side :chicken: .. Tilbage til flerlaget overfladeepitel ;)

Mvh Poul "Nørdedrengen" Hansen :tongue:

Edited by poul gk
Link to comment
Share on other sites

DE Bænk | 2/7/04

DE Bænk

10reps x 60kg

10reps x 80kg

4sæt x 3reps x 90kg

3sæt x 3reps x 95kg

10reps x 95kg

Eftersom jeg havde været til kiropraktor idag og egentlig slet ikke måtte træne :bblush:, kørte jeg med ikke bare med fald ryg, men også med benene oppe i luften, se DET er hårdt! :blink:

God fart i starten, men ikke meget til sidst.

Incline DB Press

2sæt x 15reps x 30kg

9reps x 30kg

Diz nigga aint built for hiiii reppin!

Standing Cable Pullover (s1)

2sæt x 15 reps x 25kg

Pulldown to neck (s1)

2sæt x 15 reps x 55kg

Lying DB Triceps Extension (s2)

3sæt x 15 reps x 15kg

Hammer Curl (s2)

3sæt x 15 reps x 15kg

Lidt arm pump, dog ikke så vildt som i onsdags.

Face Pull (t1)

2sæt x 15 reps x 45kg

Upright Cable Row (t1)

2sæt x 15 reps x 40kg

Front Cable Raise (t1)

2sæt x 15 reps x 15kg

Super nasty nice! Skuldrene lignede påklæbede bolde! :devil:

(bolde under et fiiiint lag af palmin vel at mærke! :lol:)

Kommentar

Feeee' træning med Tossen, Tøssen og Tisser'n (erh… ku ik finde på noget bedre :D ) i huset. Cilius fik klipset nogen nasty pics, som jeg håber på at få senere idag! :)

Link to comment
Share on other sites

Leee' Gun :dropjaw:

Tark, taaark! :bigsmile:

Det jo ikke ligefrem CrawQuality™, men med et par procenter mindre, tror jeg faktisk den ikke er helt tosset! B)

Hoos sagde hun havde fået lov at røre!!! B)

.... må jeg også teste kvaliteten næste gang vi sez??!! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share