jarvig 13 - 2006


jarvig13
 Share

Recommended Posts

Husk lige at jeg ikke er blevet religiøs eller har indtrådt i en sekt.

Tænk på, at denne uge faktisk ikke har været særlig god. Jeg har haft en alt for hård uge på arbejdet. Jeg er blevet brændt af en hottie. Jeg har ikke haft energi til at gå ud og morer mig i denne weekend.

Alligevel siger jeg dette. Er det ikke fantastisk at leve? :4thumbup: Er det ikke fantastisk at vide, hvor meget man kan bestemme indholdet i sig eget liv og retningen for sin krop/sjæl?

Hele min krop fyldes af livsenergi og glæde, når jeg tænke på, hvor meget tilværelsen har at tilbyde - og det hele ligger klar - klar til bare at blive voldkneppet. :innocent::4smartass:

Tænk på alle disse spændende og underholdende mennesker som omgiver dig, hver eneste dag. Selv det største snorthorn som bare er møg irriterende, har sin helt egen spændende historie, som når man går den efter i detaljen er fascinerende og fængende.

Ohhhhhhhhhh, hvor er det bare sjovt og lækkert at give gasssss i livet og spille op til alt og alle, som bare er lidt klar til lidt sjov. :bigsmile::bigsmile::bigsmile: :4thumbup: :cooldance: :4thumbup: :cooldance::4smartass:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så fik min bror lige et 13-tal på et af de største fag på medicin, patologi.

Han imponerer mig sq. :4smartass: Uhyggeligt snit han efterhånden har her ½ år før endt uddannelse.

Men hey jeg er stadig bedre til fysiologi, biologi og bio-kemi end ham. :laugh: (nå, ja + de fag som ikke indgår på medicin :laugh::4smartass: ).

Link to comment
Share on other sites

Måske burde din log indeholde lidt mere

BBDeadlift.gif

og lidt mindre  :wub:  :wub:  :4offtopic:  :banana3:  :xmas:

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh:

Jeg minder dig lige om dine mål for 2004:

Mål 2004:

Stort set de samme som sidste år, dvs.

Dødløft: 160 kg

Squat: 120 kg

Bænkpres: 100 kg

Løb: 10 km på 50 minutter.

Vægt: minus 12-14 kg

Link to comment
Share on other sites

Jeg elsker at styrketræne - jeg elsker motion.

Men der er andre ting i livet end dette (omend det burde være en konstant del af ens hverdag set gennem hele livet).

Men jeg har haft et hårdt år, hvor jeg virkelig var ved at stille træskoene. Men midt i alt ulykken, så fandt jeg endelig "indsigten" som jeg hele mit liv ikke har kunnet finde. Nu er jeg totalt ovenpå. Jeg er glad hver dag jeg står op. Jeg er ved at lægge hele min virkelighedsopfattelse om.

Alt dette er fint. Men det koster enormt kræfter at dekonstruktiverer sit sind og sin bevisthed. Der er så mange ting som skal læres. Der er så mange ting som man har lært som skal forstås på en helt anderledes måde. Der er en masse ting som sidder på rygraden som skal fjerens derfra. Der er en masse mennesker, man pludselig skal omdefinerer sin personlighed overfor - endog uden at miste sin grundlæggende intigritet (overfor ander og overfor sig selv).

Alt dette kræver ufatteligt meget energi. Det er fint med mig. Jeg har haft det så elendigt i 32 år, at jeg i næsten ubegrænset tid fremover kan og vil afsætte tid til at gøre mit liv bedre og mere lykkeligt.

Det er ærgeligt, at jeg i denne tid må omprioriterer de ressourcer jeg kan afsætte til andre ting jeg kan lide - herunder ST og cardio.

Men jeg er fuld af fortræstning. Jeg tror jeg indenfor de næste 1-2 år har helt styr på mit liv, mine følelser og min personlighed. Og så vil der langsomt - men sikkert - også blive plads til andre ting jeg holder af - herunder ST og cardio.

I kan drille så meget I har lyst til. Ja, jeg ved endog selvfølgelig at det er godt ment. Men dette er mit liv - og et liv som har været på afveje i alt for mange år. Jeg er ved at få styr på det - men det kræver stadig megen energi og tid. og jeg prioriter altså dette højest.

Link to comment
Share on other sites

Nu har du heldigvis lidt overskud for tiden, så kan jeg sagtens tillade mig at sige at det er nok den dårligste undskyldning jeg har set længe.

Du vil få det endnu bedre ved at gå igang med træningen, og du burde faktisk smede mens du er inde i en optur og komme ind i en god træningsstil (da det er den bedste ventil du kan finde i din hverdag) - primært fordi det er tidligere set at du slet ikke kan gøre det når du er inde i en nedtur.

At se 2 år frem i tiden holder altså ikke, og det er vist lige naivt nok at tro at humøret holder i 2 år tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med Everlast - skulle lige til at skrive det samme.

Du skal da udnytte opturen til at få gang i træningen igen. Tro mig, det vil give dit humør endnu et boost og jeg er sikker på du vil blive glad for det.

Det er bare at komme igang - helst igår!!! :devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke det er en dårlig undskyldning. Jeg synes faktisk det er verdens bedste undskyldning. Hvis man ikke er 100 % i balance med sig selv, så hjælper det ikke noget at man slæber sig til træning, hvis man alligevel ikke har overskudet og lysten. Hvis Jarvig mener at hans muligheder for at komme ovenpå styrkes ved midlertidigt at ligge træningen på hylden, så må han da være den bedste til at vurdere netop dette. Det vigtigste her i livet er da at man har det godt, og hvis Jarvig mener at træningen bliver en hæmsko i hans rejse mod det balancerede og lykkelige liv, så nytter det jo ikke noget at vi påstår modsat. Det er da meget muligt at Jarvig sikkert godt kunne få tid til at træne også. Men det er vel ikke tid som er den afgørende faktor. Det er overskud. Hvis Jarvig mener at det at få hans liv på ret kurs kræver så mange overskuds-ressourcer som muligt, så er det vel fair at ligegyldige ting skæres væk. Og træning er ret ligegyldigt set i det store perspektiv.

Link to comment
Share on other sites

Jarvig kig nu lidt udover stepperne et øjeblik.

Hvis du får din træning ind i programmet nu, så har du noget at falde "tilbage" på når verden ligepludselig er noget rigtig lort igen (og det sker på et tidspunkt, også selvom DeAngelo' fortsætter med at skrive bøger - sådan har vi allesammen det fra tid til anden).

Så istedet for at du på det tidspunkt ryger HELT ned i kulkælderen, så ville du på dette tidspunkt om ikke andet kunne sige, "jeg har ihvertfald opnået resultater med min træning" - udover som jeg nævnte tidligere, så har du ventilen som ihvertfald i et par timer giver dig nydelse (såfremt du altså rent faktisk nyder at træne).

Det er ikke nemt at komme igang fra scratch - derfor er det også her man hører de latterligste undskyldninger fra folk - jeg ville garanteret være på samme måde - jeg har dog en aftale med mig selv f.eks. efter pauser grundet arbejde at den dag hvor jeg begynder at befinde mig godt med ikke at træne, så er det altså på tide at komme afsted.

Du burde seriøst lægge mere værdi i træning generelt, både udfra et fysisk synspunkt men nok endnu mere udfra et psykisk synspunkt. Trenden med at lave et flot nytårsfortsæt med flotte mål og alt muligt i januar, det holder minus - det mål du burde sætte dig som udgangspunkt var ikke at løfte X kg - men at få træning ind som et fast element i din hverdag.

Og hvis det er helt umuligt at trænge igennem din tykke score-skal :tongue: - så se muligheden der eksisterer for rent faktisk at møde nogle rigtig søde piger i et motionscenter, og så kan du se hvor langt du rent faktisk kan komme i ædru tilstand - det virker faktisk ret godt, og generelt møder man sødere piger i miljøet end man gør på diskotekerne.

TJ:

Jeg synes ikke det er en dårlig undskyldning. Jeg synes faktisk det er verdens bedste undskyldning. Hvis man ikke er 100 % i balance med sig selv, så hjælper det ikke noget at man slæber sig til træning, hvis man alligevel ikke har overskudet og lysten.

Jeg er slet ikke enig - jeg kan forstå argumentet hvis man rent faktisk íkke bryder sig om sporten - men nu skrev han selv at han "elskede" træning. Alt skal ikke gribes mentalt til - det at man får braget sin krop af giver så mange positive sidegevinster at jeg har svært ved at se det negative ved det.

Men det er svært at komme igang - og for mig lyder det som om det er her skoen trykker, det er alt andet lige meget nemmere at lade være jo :)

Hvis Jarvig mener at hans muligheder for at komme ovenpå styrkes ved midlertidigt at ligge træningen på hylden, så må han da være den bedste til at vurdere netop dette.

Klart. Og er da heller ikke ude på at tryne ham - det er faktisk de bedste intentioner det er skrevet udfra.

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg synes ikke det er en dårlig undskyldning. Jeg synes faktisk...

<{POST_SNAPBACK}>

Lige præcis. Jeg tror at jo længere man kæmper sig gennem kedelig, uoverskuelig træning desto mere negativt bliver ens billede af træning.

Det ender med at blive en pligt, fremfor en fornøjelse. Det skulle helst være sådan man siger "Yes, i morgen skal jeg træne" og ikke "åh nej, i morgen skal jeg træne".

Når Jan alligevel ikke har det store fundament (no offense :blush: ) kan jeg kun se det som en god ting at han venter med træningen til overskuddet er der, og han er gladere og har fået styr på situationen. Indtil da vil træning være en pligt, ikke en fornøjelse. Og den går ikke :4police:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du får din træning ind i programmet nu, så har du noget at falde "tilbage" på når verden ligepludselig er noget rigtig lort igen (og det sker på et tidspunkt, også selvom DeAngelo' fortsætter med at skrive bøger - sådan har vi allesammen det fra tid til anden).
Det kommer da i høj grad an på hvilken værdi træningen har for Jarvig i situationer hvor han er nede. Hvis træningen kun har værdi når han er glad og ovenpå, så er det da fornuftigt nok at arbejde på at blive glad og ovenpå, så træningen kan blive en fast del af hans liv. Man kan kun falde tilbage på noget som altid vil være der for en. Og hvis træningen ikke "er der" for jarvig når han er nede, så er det jo en ret ligegyldig investering.
Så istedet for at du på det tidspunkt ryger HELT ned i kulkælderen, så ville du på dette tidspunkt om ikke andet kunne sige, "jeg har ihvertfald opnået resultater med min træning" - udover som jeg nævnte tidligere, så har du ventilen som ihvertfald i et par timer giver dig nydelse (såfremt du altså rent faktisk nyder at træne).

Jeg tror problemet ligger i at folk ikke forstår hvordan Jarvig har det. Bevares, det påstår jeg da heller ikke selv at jeg gør. Men om ikke andet, så tror jeg ikke vi snakker om det at have en dårlig dag. Som jeg ser det, så minder det mere om periodevis depression. Og er man depressiv, så kan du godt glemme alt om at tage nede og få et par timers nydelse i centret. Det er der bare ikke overskud til. Derfor mener jeg at Jarvig´s beslutning er fornuftig. En sund og veltrænet krop kan kun eksistere i samspil med en sund og veltrænet psyke. Så lad dog endelig jarvig få optrænet hans psyke, hvis han mener at have fundet værktøjet hertil.

Det er ikke nemt at komme igang fra scratch - derfor er det også her man hører de latterligste undskyldninger fra folk - jeg ville garanteret være på samme måde - jeg har dog en aftale med mig selv f.eks. efter pauser grundet arbejde at den dag hvor jeg begynder at befinde mig godt med ikke at træne, så er det altså på tide at komme afsted.

I sådan en situation bør man måske overveje om man skulle finde på noget andet at lave. Når man begynder at lave undskyldninger for ikke at komme til træning, så er det måske fordi det er ved at være tid til at finde en anden hobby eller livsstil. Hvis Jarvig har gnisten, så skal han nok komme igang igen. Kommer han ikke igang igen, så er det fordi træning ikke betyder nok for ham, og i så fald er hans tid investeret bedre på en anden måde.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej Jarvig, jeg er ret interesseret i mænds testosteron-produktion, da jeg tror at optimeringen af denne, er en afgørerende succes-faktor for det meste her i livet.

Efter at du er begyndt at definere dig selv på en anden måde (højere i et tænkt hearki) og har fået succes med den syge, men dybt fasinerede genstand, kaldet kvinden, har du så kunnet mærke et højere testosteronniveau. Altså mere (positiv) aggression, mere målrettethed, højere chancetagen osv osv.

Tror du at din proces bliver understøttet af posivitive ændringer i testosteron-produktionen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share