jarvig 13 - 2006


jarvig13
 Share

Recommended Posts

Hehe - Ikke noget personligt Jarvig, men jeg tror ganske enkelt ikke på at du kan drikke 2 flasker vodka på en aften  :wink: - Og 1½ flaske uden at være specielt stiv, lyder også helt hen i vejret  :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Så er det jo godt, at din mening er ligegyldig i denne sammenhæng.

Som sagt på en god dag, udhvilet, huske at spise, og over en lang aften:

1 flaske = spritstiv men rimeligt velfungerende

1½ falske = spritstiv og ved at være færdig

2 flasker = færdig men trods alt stadig vågen :laugh:

Rekorden er klart en tur til Århus for at besøge en ven. Havde en anden ven med. Den første dag var vild. Sprutten begyndte kl. 15 (afgang i bus fra Valby) til kl. 6 (hjemme og sove hos vennen (i Århus) efter bytur)

Dagen forløb såldes:

I bussen til Århus: 1 flaske bærvin

Hyggekomsammen hos vennen: Vi køber 12 flasker til deling, jeg pløjer mig igennem 3½ (de andre kunne kun klare 2½ :tongue: )

Bytur fra kl. 01: Kun to glas fadøl - billigt og man er lidt færdig

Hjem fra bytur kl. 3: på vejen købes 10 flasker årgangsøl til deling - jeg fortærre 7.

Kl. 6 vælter i seng - færdig.

Næste dag starter dagen med en omgang dong i sportslørdag med årgangsøl :laugh:

Meget pæn sjat alkohol.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 flasker 0.7 liter spiritus 40% er cirka lig med 70 genstande!!!

Meget imponerende...

<{POST_SNAPBACK}>

Det skal dog siges, at jeg på en normal fredag, hvor man er træt efter en lang uge på arbejdet og med for lidt søvn, der sker det, at jeg som alle andre kan gå halvdød omkring 2/3 flaske. :wink:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

2 flasker 0.7 liter spiritus 40% er cirka lig med 70 genstande!!!

Meget imponerende...

<{POST_SNAPBACK}>

Ahh mon dog. :tongue:

Nu snakker du om "værtshusgenstande", hvor 1 genstand er lig 2 cl sprut. Snakker vi om en rigtig genstand (12 gram ren alkohol), så skal der faktisk omkring 4 cl til en genstand.

Hvis man regner lidt på det: 70 x 40 / 150 = 18.6 genstande i en 70 cl flaske med 40%.

2 af dem er så ca. 37 genstande.

Link to comment
Share on other sites

Selvom det lyder vildt tror jeg faktisk på Jarvig her! Jeg har også selv i et par (heldigvis kun 2) gange præsteret at drikke en hel flaske, 70 cl, sprut :4drunk:

Og da jeg på de givne tidspunkter var et nips på knap 60 kg og Jarvig nok er noget større og robust end jeg skal det nok kunne lade sig gøre...

Link to comment
Share on other sites

Selvom det lyder vildt tror jeg faktisk på Jarvig her! Jeg har også selv i et par (heldigvis kun 2) gange præsteret at drikke en hel flaske, 70 cl, sprut  :4drunk:

Og da jeg på de givne tidspunkter var et nips på knap 60 kg og Jarvig nok er noget større og robust end jeg skal det nok kunne lade sig gøre...

<{POST_SNAPBACK}>

Hæhæhæ, jeg er da glad for at du tror mig.

Nu er jeg jo heller ikke ligefrem kendt nogen steder for at lyve. :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sidder lige spiller Pink Floyd på 4 time. :4thumbup: Damn, man kommer i godt humær af deres triste sange (og så er der jo luftguitarsoloer til den store guldmedalje).

Men så spillede de lige "Pefect Day" af Lou Reed in fjensynet i en genindspilning med "various artists". For pokker, hvor er den sang bare guld. Jeg elsker bare Perfect Day - så ultra, ultra, ultra melankolsk i stemningen og så befriende indespændt :wink: i lyrikken. Her er den, til dem som ikke kender den. Men pas på - ligesom f.eks. Robbie Williams "Feel" - så har den en næsten dæmonisk tiltrækningskraft på ens dybeste sindelag. :4smartass:

Just a perfect day,

Drink Sangria in the park,

And then later, when it gets dark,

We go home.

Just a perfect day,

Feed animals in the zoo

Then later, a movie, too,

And then home.

Oh it's such a perfect day,

I'm glad I spent it with you.

Oh such a perfect day,

You just keep me hanging on,

You just keep me hanging on.

Just a perfect day,

Problems all left alone,

Weekenders on our own.

It's such fun.

Just a perfect day,

You made me forget myself.

I thought I was someone else,

Someone good.

Oh it's such a perfect day,

I'm glad I spent it with you.

Oh such a perfect day,

You just keep me hanging on,

You just keep me hanging on.

You're going to reap just what you sow,

You're going to reap just what you sow,

You're going to reap just what you sow,

You're going to reap just what you sow...

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Men så må vi lige sætte lidt rock på, og hvad er bedre end en af de mest "triumferende" sange nogensinde, nemlig Amazing med Aerosmith. :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

I kept the right ones out

And let the wrong ones in

Had an angel of mercy to see me through all my sins

There were times in my life

When I was goin' insane

Tryin' to walk through

The pain

When I lost my grip

And I hit the floor

Yeah, I thought I could leave but couldn't get out the door

I was so sick and tired

Of a livin' a lie

I was wishin' that I

Would die

It's Amazing

With the blink of an eye you finally see the light

It's Amazing

When the moment arrives that you know you'll be alright

It's Amazing

And I'm sayin' a prayer for the desperate hearts tonight

That one last shot's a Permanent Vacation

And how high can you fly with broken wings?

Life's a journey not a destination

And I just can't tell just what tomorrow brings

You have to learn to crawl

Before you learn to walk

But I just couldn't liten to all that righteous talk

I was out on the street,

Just a tryin' to survive

Link to comment
Share on other sites

Usædvanlig stille og rolig nytårsaften.

Min ven fra England har været hjemme i julen og nytår over. Han, jeg og en anden ven holdt en stille aften for os selv.

Vi havde kræset om middagen, som smagte som en drøm. Og så havde jeg indkøbt en syditaliensk rødvin, som vinmanden sagde smagte af Amarone. Jeps, men hvad han ikke fortalte (men som jeg godt vidsrte i forvejen, det er bare ikke noget man generelt behøver at være opmærksom på) var at Amarone findes i to arketyper - en "almindelig rødvin" og en lidt sødlig rødvin, som faktisk smager lidt i retning af portvin. Den første typer er langt, langt den mest udbredte, og derudover så er den "søde" Amarone voldsomt dyr. Men til vores store overraskelse, så var det en "sød Amrone smag" han mente.

Simpelthen en af de mest delikate rødvine jeg nogensinde har smagt - total fyldig og krydret som en normal Amarone, men med denne næsten umærkelige sødme, som leder tankerne hen på en portvin - men vel at mærke en smag som uden problemer falder i hak med f.eks. oksekød.

Smuttede ned på Rådhuspladsen lige før midnat - total vildt med voldelige bomber og raketter. :sneaky2:

Herefter gik turen til Rigshospitalets Kollegium, hvor der fest og hvor vi skulle støde på resten af "flokken" som havde tilbragt første del af aftenen totalt spredt alle mulige steder.

Herlig aften, hvor de sidste tre timer gik med at finde balancen mellem at jagte piger :laugh: og så bare evne at holde sig oprejst.

Rimeligt lækkert at stå der i sin smoking og holde hof, mens damerne sværmer om en med champagne og kys. :icecream:

Godt nytår til alle på MOL. :4thumbup:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Herefter gik turen til Rigshospitalets Kollegium, hvor der fest og hvor vi skulle støde på resten af "flokken" som havde tilbragt første del af aftenen totalt spredt alle mulige steder.

Hey - det er jo mit "gamle" kollegium hvor jeg boede *host* 10 år *host* ...

Det var mig der i tidernes morgen fik installeret deres netværk, men det er vist sygnet voldsomt hen efterhånden *host* knaldet af IFPI *host* :4thumbup: :blush:

Ahh - those were the days... en gammel bordfodbold-champ tænker tilbage......

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tilbage - efter en uge i skyggen.

Jeg var selvfølgelig desperat efter en 2-3 dage uden indlæg og gik derfor amok på dating. De har et debatforum. Men jeg må indrømme at standarden af alle slags indlæg er elendig i forhold til MOL. Så jeg tog lige en rundgang med de vigtigste/mest spændende emner. Efter allerede 3-4 indlæg så hadede de mig. :4thumbup: :4smartass: De fik tørt på både mht. biologi, palæontologi, historie, økonomi, moralfilosofi, astrofysik, sociologi og "damer".

Det var ren underholdning at blive sluppet løs i et intetanende forum, hvor man stort set i hver eneste tråd kunne argumenterer lige efter hjertet uden at nogen havde nogen interessante modargumenter. :laugh::laugh::laugh:

JohnJohn -> Læs hele denne tråd og du vil lære meget om DeAngelo.

Men skulle jeg komme med min vurdering. Forstå pointerne. Indpas dem i hvordan du virker. Og så får du 25 gange flere damer end du nogensinde har drømt om.

Og jeps, jeg mener det - helt ærligt.

Spock -> Ja, det var cool nok. :icecream:

Har været der mange gange før. Når jeg ikke har lagt mærke til dig, så er det sikkert fordi, du har været for grå og ordinær. :tongue::tongue::tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Slettet bruger

Har du hørt High Hopes - live versionen, ikke den fra gilmour in concert, bare en live version - jeg mener at "The grass was greener..." bliver sunget af både Richard Wright og David G, hvor RW "dominerer" når de synger.

Jeg kan ikke sige noget mere specifikt om den...men jeg synes den står fint imod studieversionen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Måske lidt sent at kommentere, mne jeg kunne godt tænke mig at få genstandsberegningen forklarte!

Jeg kan godt se, at regnestykket ser nogenlunde rigtigt ud uden at bruge en lommeregner, mne hvor kommer de 150 fra?

Jeg ville have regnet 70 cl / 4 cl pr genstand = 17.5 udfra beskrivelsen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Så er der for første gang i et halvt år fremgang med knæet. Jeg har kunnet tage lidt længere ture den seneste uden - og knæet har næsten ikke brokket sig.

Måske der er håb om, at der igen kommer gang i denne træningslog. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad med styrketræningen? :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det tør jeg slet ikke tænke på endnu. Nu må jeg lige se om knøet overhovedet holder til at gå en 2 timers tur 3-4 dage i træk. Hvis det kan det, så må jeg vurderer fremtiden derfra.

Well...bugger me with a fishfork, Jarvig træner!  :cooldance:

Held og lykke med knæet fremover.

<{POST_SNAPBACK}>

Tak. :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Så fik jeg endeligt taget røngtenbilleder af knæet. Nu venter jeg kun på at hører fra min læge.

Har de sidste 2 måneder taget gigtpiller mod smerterne - og det har hjulpet. Men det er jo ikke en holdbar løsning. Håber snart at få det lavet ordentligt. Hvad det nu end er som er i vejen. Det er min første alvorlige "skade" nogensinde - sååååå, nu må det sq stoppe.

Forresten har vennerne og jeg nu oprettet en ny forening. Vi hader alle lige meget arbejdsmarkedet. Vi finder det absurd at bruge 1/3 af livet og over halvdelen af ens voksne vågne liv med at være prostituerede overfor liderlige alfonser som hver dag kneppe en i røven, selvom de har en IQ der er under det halve af ens egen og en verdensopfattelse som man bare med foragt kan se på.

Nu skal det være. Vi vil være rige. Ikke fordi vi vil være rige som sådan - men fordi vi aldrig nogensinde ønsker at vågne tidligt om mogenen og tænke på at de næste 10 timer da skal man gennemkneppes af ubehagelige og ynkelige personer, som intet liv har og som ingen lighedspunkter kan finde hos.

Nu er det slut. Aldrig mere. Nu må ens evner som er 20-fold af hvad man får at tjene til hverdag sq belønnes. :devil:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Forresten har vennerne og jeg nu oprettet en ny forening. Vi hader alle lige meget arbejdsmarkedet. Vi finder det absurd at bruge 1/3 af livet og over halvdelen af ens voksne vågne liv med at være prostituerede overfor liderlige alfonser som hver dag kneppe en i røven, selvom de har en IQ der er under det halve af ens egen og en verdensopfattelse som man bare med foragt kan se på.

Nu skal det være. Vi vil være rige. Ikke fordi vi vil være rige som sådan - men fordi vi aldrig nogensinde ønsker at vågne tidligt om mogenen og tænke på at de næste 10 timer da skal man gennemkneppes af ubehagelige og ynkelige personer, som intet liv har og som ingen lighedspunkter kan finde hos.

Nu er det slut. Aldrig mere. Nu må ens evner som er 20-fold af hvad man får at tjene til hverdag sq belønnes. :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad er planen så? :wink:

Skal i røve en bank? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Forresten har vennerne og jeg nu oprettet en ny forening. Vi hader alle lige meget arbejdsmarkedet. Vi finder det absurd at bruge 1/3 af livet og over halvdelen af ens voksne vågne liv med at være prostituerede overfor liderlige alfonser som hver dag kneppe en i røven, selvom de har en IQ der er under det halve af ens egen og en verdensopfattelse som man bare med foragt kan se på.

Nu skal det være. Vi vil være rige. Ikke fordi vi vil være rige som sådan - men fordi vi aldrig nogensinde ønsker at vågne tidligt om mogenen og tænke på at de næste 10 timer da skal man gennemkneppes af ubehagelige og ynkelige personer, som intet liv har og som ingen lighedspunkter kan finde hos.

Nu er det slut. Aldrig mere. Nu må ens evner som er 20-fold af hvad man får at tjene til hverdag sq belønnes. :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad er planen så? :wink:

Skal i røve en bank? :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Well, den første periode går kun med at komme med ideer. Jeg har fem, som hver især har gigapotentiale - spørgsmålet er kun om det kan lade sig gøre.

Jeg holder mig til "seriøse" ideer. Men det er ikke det eneste vi barsler med. ALT er tilladt - minus noget ulovligt. Det ulovlige er ikke et moralsk spørgsmål - det er alene en cost-benefit opvejning. Det kræver simpelthen for meget at lave noget ulovligt, som samtidigt skal være umuligt at "tracke". Derfor ikke noget ulovligt. Men umoralsk - gerne. :devil::4smartass:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Forresten har vennerne og jeg nu oprettet en ny forening. Vi hader alle lige meget arbejdsmarkedet. Vi finder det absurd at bruge 1/3 af livet og over halvdelen af ens voksne vågne liv med at være prostituerede overfor liderlige alfonser som hver dag kneppe en i røven, selvom de har en IQ der er under det halve af ens egen og en verdensopfattelse som man bare med foragt kan se på.

Nu skal det være. Vi vil være rige. Ikke fordi vi vil være rige som sådan - men fordi vi aldrig nogensinde ønsker at vågne tidligt om mogenen og tænke på at de næste 10 timer da skal man gennemkneppes af ubehagelige og ynkelige personer, som intet liv har og som ingen lighedspunkter kan finde hos.

Nu er det slut. Aldrig mere. Nu må ens evner som er 20-fold af hvad man får at tjene til hverdag sq belønnes. :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Så er det nok bedst at komme udenfor DK's lille indskrænkede verden og til udlandet i stedet. Det lader til at store dele af det danske jobmarked herskes af personer med de omtalte karakteristika. Jeg har også mødt for mange af den type til at blive i DK som det ser ud nu :4smartass:

Glæder os til opdateringen af dine planer :poking:

Link to comment
Share on other sites

2 flasker 0.7 liter spiritus 40% er cirka lig med 70 genstande!!!

Meget imponerende...

<{POST_SNAPBACK}>

Ahh mon dog. :tongue:

Nu snakker du om "værtshusgenstande", hvor 1 genstand er lig 2 cl sprut. Snakker vi om en rigtig genstand (12 gram ren alkohol), så skal der faktisk omkring 4 cl til en genstand.

Hvis man regner lidt på det: 70 x 40 / 150 = 18.6 genstande i en 70 cl flaske med 40%.

2 af dem er så ca. 37 genstande.

<{POST_SNAPBACK}>

Imponerende, eftersom LD50 er en halv genstand pr. kg kropsvægt, dvs. at man burde dø efter Jarvigs indtagelse af alkohol med en kropsvægt på 74 kg, her er det dog ikke regnet med at alkoholen forbrændes under selve drikkeriet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share