jarvig 13 - 2006


jarvig13
 Share

Recommended Posts

Well, jeg er broke på pacific og jeg er broke på party. Heldigvis var party gratis.

Nu indsætter jeg efter lønningsdag 100$ på party - og så går den ikke mere. Det er meget nemt. Jeg har råd til ca. 4 all ins på kanonhænder på floppet. Taber jeg dem alle, så spiller jeg ikke online poker mere. Det er simpelthen for dyrt at tabe på umulige bad beats den ene gang efter den anden ud i en køre uden at vinde nogen som helst hænder.

<{POST_SNAPBACK}>

Jarvig... Du er simpelthen for klog til denne verden. :wink::tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Well, jeg er broke på pacific og jeg er broke på party. Heldigvis var party gratis.

Nu indsætter jeg efter lønningsdag 100$ på party - og så går den ikke mere. Det er meget nemt. Jeg har råd til ca. 4 all ins på kanonhænder på floppet. Taber jeg dem alle, så spiller jeg ikke online poker mere. Det er simpelthen for dyrt at tabe på umulige bad beats den ene gang efter den anden ud i en køre uden at vinde nogen som helst hænder.

<{POST_SNAPBACK}>

Jarvig... Du er simpelthen for klog til denne verden. :wink::tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Det har vel næppe noget med intelligens eller klogskab at gøre.

Link to comment
Share on other sites

Well, jeg er broke på pacific og jeg er broke på party. Heldigvis var party gratis.

Nu indsætter jeg efter lønningsdag 100$ på party - og så går den ikke mere. Det er meget nemt. Jeg har råd til ca. 4 all ins på kanonhænder på floppet. Taber jeg dem alle, så spiller jeg ikke online poker mere. Det er simpelthen for dyrt at tabe på umulige bad beats den ene gang efter den anden ud i en køre uden at vinde nogen som helst hænder.

<{POST_SNAPBACK}>

Jarvig... Du er simpelthen for klog til denne verden. :wink::tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Det har vel næppe noget med intelligens eller klogskab at gøre.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, så dårlig poker-karma da... :hippy:

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Når jeg læse logge her, så kommer jeg til at tænke på to ting ting: Den Højes tale:

"Ingen skal prale af evner eller kløgt,

hellere lærevilligt lytte.

Den, som kommer tænksomt og tavs til gårde,

kommer sjældent galt af sted.

Thi mer trofuld ven får ingen mand

end meget mandevid"

Og som vi ofte siger heroppe mod nord "Hvad vi ved vi har, taler vi sjældent om".

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Som Hr. K siger--

Vi Jyder ser nok en del alderledes på meget af det her..

mht Poker

"On a warm summer’s evenin’ on a train bound for nowhere,

I met up with the gambler; we were both too tired to sleep.

So we took turns a starin’ out the window at the darkness

’til boredom overtook us, and he began to speak.

He said, son, I’ve made a life out of readin’ people’s faces,

And knowin’ what their cards were by the way they held their eyes.

So if you don’t mind my sayin’, I can see you’re out of aces.

For a taste of your whiskey I’ll give you some advice.

So I handed him my bottle and he drank down my last swallow.

Then he bummed a cigarette and asked me for a light.

And the night got deathly quiet, and his face lost all expression.

Said, if you’re gonna play the game, boy, ya gotta learn to play it right.

You got to know when to hold ’em, know when to fold ’em,

Know when to walk away and know when to run.

You never count your money when you’re sittin’ at the table.

There’ll be time enough for countin’ when the dealin’s done.

Now ev’ry gambler knows that the secret to survivin’

Is knowin’ what to throw away and knowing what to keep.

’cause ev’ry hand’s a winner and ev’ry hand’s a loser,

And the best that you can hope for is to die in your sleep.

So when he’d finished speakin’, he turned back towards the window,

Crushed out his cigarette and faded off to sleep.

And somewhere in the darkness the gambler, he broke even.

But in his final words I found an ace that I could keep.

You got to know when to hold ’em, know when to fold ’em,

Know when to walk away and know when to run.

You never count your money when you’re sittin’ at the table.

There’ll be time enough for countin’ when the dealin’s done."

Link to comment
Share on other sites

Jan..forstå mig ret..

Når du nu har denne dræber IQ, og nu har totalt styr på lamsebenene (selvom de kan være lidt kedelige), hvorfor har du så ikke det vildeste job og den hotteste date?

jeg mener.. er der ikke lidt lystfiskerhistorier over at fortælle hvor cool man er? (Det job man kunne ha, og de hotte modeller man kunne rulle sig i hvis man nu gad)

Link to comment
Share on other sites

Hun vil teste dig - trust me. Hun får 20 antastninger om dagen, og kan ikke bruge tid på dem alle.

<{POST_SNAPBACK}>

Her er et par eksempler på tests jeg har været udsat for indenfor de første to min.

Hende: Gir du en drink?

Jeg: Ja - men kun til usynlige wannabe friend.

Hende: Jeg har glemt i mobil nede ved det bord (peger på et bord), gider du hente den?

Mig: Du er gangbesværet - i så tidlig en alder - what a shame.

Hende: Jeg skal lige pudre næse - bliver du stående til jeg kommer tilbage?

Mig: Nej!

Kommentar: No way in hell skal jeg stå og blomstre i x antal minutter bare på at hun kommer tilbage. Der er endog en god chance at hun slet ikke kommer tilbage. Så jeg siger nej - smiler (aldrig være sur med mindre det er så påtaget at det kan ses at du ikke mener det) - og går inden hun når at gå.

Hende: Synes du jeg har pæne bryster? (LOL - ja de er gode - og hun ved det)

Mig: Wooooow - det er da vist ikke din naturlige hårdfarve (hun er brunette - og jeg insunierer at hun er en (dum) blondine)

Hende: Nåå, du er nok ude efter den store gevinst idag?

Mig: Ja, men det er ikke mange 12 årige man ser sådan et sted som her.

LOL - man tror det er løgn - men mere skal der ikke til før man faktisk er lukket ind i varmen. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hende: Nåå, du er nok ude efter den store gevinst idag?

Mig: Ja, men det er ikke mange 12 årige man ser sådan et sted som her.

Den er nok liiiiige......
Hende: Jeg skal lige pudre næse - bliver du stående til jeg kommer tilbage?

Mig: Nej!

Den er også lidt.......

Hende: Jeg har glemt i mobil nede ved det bord (peger på et bord), gider du hente den?

Mig: Du er gangbesværet - i så tidlig en alder - what a shame.

Det spørger hun vel heller ikke om...?

Link to comment
Share on other sites

Jan..forstå mig ret..

Når du nu har denne dræber IQ, og nu har totalt styr på lamsebenene (selvom de kan være lidt kedelige), hvorfor har du så ikke det vildeste job og den hotteste date?

jeg mener.. er der ikke lidt lystfiskerhistorier over at fortælle hvor cool man er? (Det job man kunne ha, og de hotte modeller man kunne rulle sig i hvis man nu gad)

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har ikke total styr på lamsebamserne - jeg er stadig under uddannelse. :smile:

En IQ på ca. 150 er ikke en dræber IQ, det er bare blandt de højeste 2 % i populationen - altså ikke noget vildt - pænt, men ikke vildt.

Well, derudover - jeg ved ikke, hvad du mener med "forstå mig ret".

De vildste jobs er ikke jobs som udmærker sig ved høj IQ. Desuden har du jo slet ikke forstået min følelse på området. Det er ikke fordi jeg har et lordtejob og jeg drømmer om noget bedre.

Det er så simpelt, at jeg simpelthen bare hader at arbejde. Ligegyldigt hvilke arbejde man har, så vil 98% af det være rutine arbejde. Ja, det er meget muligt at den analyse jeg sidder og laver pt. i kommunen er der kun 2 ud af 5.000 ansatte som kan løse - men for mig er det standardarbejde - det er godt nok en helt ny opgave, jeg aldrig har haft før, men grundet min uddannelse, min intuition, min erfaring og min generelle tankemåde, så er opgaven (strukturelt og indholdsmæssigt) gennemskuet efter 5 min. Fordi jeg er intelligent? Måske en lille smule - men langt mere fordi det jo er det arbejder med. Så hvor gabende kedsommeligt er det ikke at få smidt endnu en "udfordrende og svær opgave" i hovedet, som er det modsatte.

Det samme ville gentage i hver eneste job du overhovedet kan komme på. Rutine-lal som måske er sjovt første gang, men som allerede anden gang virker som en hån mod din intellektuelle evner.

Jeg hader at arbejde. Længere er den ikke.

Og hvorfor jeg ikke har alverdens lækre damer?

Well, har du overhovedet ikke læst , hvad jeg har skrevet?

Jeg har ikke alverdens lækre damer, fordi det trods alt tager noget tid at lære denne "verdensmands-attitude" - så det er jo langt fra altid at man får bid. Det er typsik fordi man ikke lige havde dagen, ikke lige var i humøret, lige tabte modet et øjeblik, tvivlede på om dette nu også ville virker, prøvede at være smart men da man gravede i posen efter guldkorm så fik man kun fat i nitter. :laugh:

Så det er jo ikke sådan at jeg vader i lækre damer. Men det er vel også underordnet. Jeg ved det virker og jeg har da gennem det sidste år mange gange "hygget mig med" piger, som jeg aldrig ville kunne være kommet i nærheden af før.

Link to comment
Share on other sites

LOL - man tror det er løgn - men mere skal der ikke til før man faktisk er lukket ind i varmen. :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis de hopper på de platheder, så tro da pokker at du finder deres selskab uintressant...

<{POST_SNAPBACK}>

Hørt :4thumbup:

Scorebemærkninger...det er sådan lidt...

Link to comment
Share on other sites

LOL - man tror det er løgn - men mere skal der ikke til før man faktisk er lukket ind i varmen. :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis de hopper på de platheder, så tro da pokker at du finder deres selskab uintressant...

<{POST_SNAPBACK}>

Prøv det :wink:

Husk der er stor forskel at se noget skrevet på skrift og så rent faktisk sige det i en IRL-situation. Når folk taler sammen, så vil meget af det se ynekligt ud på skrift - mens det IRL opfattes som en helt almindelig samtale.

Det samme med "smarte kommentarer". At se dem på skrift er ofte noget af et anti-klimaks. Noget helt andet er det at vide, at lige her og nu der tester en pige mig. Indenfor maks de næste 5 sek, da skal jeg finde på noget, som er friskt, morsomt og "sætten-på-plads". Man vil opdage, at bare ens kommentarer rumme bare en lille smule af det man håber på, så rammer de. Kravene i en live-samtale til kommentarenes kvalitet og genialitet er langt lavere end når man i ro og mag kan sidde for sig selv og finde på alle mulige virkelig sjove/smarte kommentarer.

Så jeg gentager - prøv det, inden du dømmer det. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Idéen i dine svar er fin nok, men jeg synes ikke rigtig du er funny & cocky, mere lidt underlig. Her er mine bud på et bedre svar.

Hende: Gir du en drink?

Jeg: Ja - men kun til usynlige wannabe friend.

Bedre: Ja mig?! Nej... (Den er så god, folk tror på én et sekund, og så tager man lige det hele tilbage igen)
Hende: Jeg har glemt i mobil nede ved det bord (peger på et bord), gider du hente den?

Mig: Du er gangbesværet - i så tidlig en alder - what a shame.

Bedre: Måske en anden dag?

Hende: Jeg skal lige pudre næse - bliver du stående til jeg kommer tilbage?

Mig: Nej!

Bedre: Hvis du krydser fingre og tæer kan det være dit ønske går i opfyldelse.
Hende: Synes du jeg har pæne bryster? (LOL - ja de er gode - og hun ved det)

Mig: Wooooow - det er da vist ikke din naturlige hårdfarve (hun er brunette - og jeg insunierer at hun er en (dum) blondine)

Bedre: Det er svært at sige, da jeg ikke har røntgensyn kan jeg ikke rigtig se dem.

Hende: Nåå, du er nok ude efter den store gevinst idag?

Mig: Ja, men det er ikke mange 12 årige man ser sådan et sted som her.

Bedre: Tjoh, men det ser ud til jeg har trukket nitten i dag.

eller: Mjah, men det lader til jeg må nøjes med sidegevinsten.

Link to comment
Share on other sites

LOL - man tror det er løgn - men mere skal der ikke til før man faktisk er lukket ind i varmen. :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis de hopper på de platheder, så tro da pokker at du finder deres selskab uintressant...

<{POST_SNAPBACK}>

Hørt :4thumbup:

Scorebemærkninger...det er sådan lidt...

<{POST_SNAPBACK}>

Det er det modsatte af en scorebemærkning. Rimeligt vigtigt at forstå.

Der er også den detalje, at en scorebemærkning altid virker malplaceret af den simple årsag, at den "kommer ud af det blå". Sådan er det ikke med ovenstående. Bemærkningen er en spontan tilbagemelding på et krav/en (urimelig) forespørgsel. Deri ligger hele forskellen. Det er en anti-scorebemærkning og den er modsat scorebemærkningen altid afleveret i passende kontekst (nemlig det den er et svar på). :smile:

Link to comment
Share on other sites

Idéen i dine svar er fin nok, men jeg synes ikke rigtig du er funny & cocky, mere lidt underlig. Her er mine bud på et bedre svar.
Hende: Gir du en drink?

Jeg: Ja - men kun til usynlige wannabe friend.

Bedre: Ja mig?! Nej... (Den er så god, folk tror på én et sekund, og så tager man lige det hele tilbage igen)

Hende: Jeg har glemt i mobil nede ved det bord (peger på et bord), gider du hente den?

Mig: Du er gangbesværet - i så tidlig en alder - what a shame.

Bedre: Måske en anden dag?
Hende: Jeg skal lige pudre næse - bliver du stående til jeg kommer tilbage?

Mig: Nej!

Bedre: Hvis du krydser fingre og tæer kan det være dit ønske går i opfyldelse.

Hende: Synes du jeg har pæne bryster? (LOL - ja de er gode - og hun ved det)

Mig: Wooooow - det er da vist ikke din naturlige hårdfarve (hun er brunette - og jeg insunierer at hun er en (dum) blondine)

Bedre: Det er svært at sige, da jeg ikke har røntgensyn kan jeg ikke rigtig se dem.
Hende: Nåå, du er nok ude efter den store gevinst idag?

Mig: Ja, men det er ikke mange 12 årige man ser sådan et sted som her.

Bedre: Tjoh, men det ser ud til jeg har trukket nitten i dag.

eller: Mjah, men det lader til jeg må nøjes med sidegevinsten.

<{POST_SNAPBACK}>

Der er mange muligheder! :4thumbup: Kan specielt godt lide den første - dejlig plat.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun give dig (og DeAngelo) ret, cocky & funny virker helt sikkert. Jeg tror det er fordi pigerne ikke er vant til det, og der er noget modspil i det. Det er jo nærmest indbygget i os at det er manden der skal score kvinden, og at det bare er op ad bakke hele vejen.

Link to comment
Share on other sites

Nu sidder jeg og tænker på, hvad der ville ske, hvis du vovede dig ud på en fjeldtur eller bare en hedemarksvandring i en uges tid.

Gad vide om du også ville slæbe bøger dér?

"Selvfede overlevelsestricks i fjeldet uden brug af oppakning"

"Hvordan man lader som om man er mæt i Telemarken"

eller en klassisker som:

"Vandretempo for intellektuelle - Finnmarken på 3 dage"

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Nu sidder jeg og tænker på, hvad der ville ske, hvis du vovede dig ud på en fjeldtur eller bare en hedemarksvandring i en uges tid.

Gad vide om du også ville slæbe bøger dér?

"Selvfede overlevelsestricks i fjeldet uden brug af oppakning"

"Hvordan man lader som om man er mæt i Telemarken"

eller en klassisker som:

"Vandretempo for intellektuelle - Finnmarken på 3 dage"

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Go humor :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nu sidder jeg og tænker på, hvad der ville ske, hvis du vovede dig ud på en fjeldtur eller bare en hedemarksvandring i en uges tid.

Gad vide om du også ville slæbe bøger dér?

"Selvfede overlevelsestricks i fjeldet uden brug af oppakning"

"Hvordan man lader som om man er mæt i Telemarken"

eller en klassisker som:

"Vandretempo for intellektuelle - Finnmarken på 3 dage"

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

:rofl2: :rofl2: Haha, hvor er det lamt og griner'n... Elsker når folk er uenige, og den ene part tager det vildt personligt!

Btw. who the fuck tager på en hedemarksvandring i en uge? Der er jo ikke en eneste lamsebamse derude man kan svine til! :laugh:

Lagoon

Link to comment
Share on other sites

Pointen er ikke om man rent faktisk er ubermenneske eller en succes - det er jeg og vi fuldkommen ligeglade med. Det er bare frustrende at mene at man har en masse fuldkommen unikt at give til verden og den så laller videre uden at nogen lægger mærke til noget
Det er skarpt, det handler jo ikke om objektive kriterier eller frembrusende adfærd det handler om at dingle nonchelant på livets fortovscafe og føle man har fundet algoritmen til mysteriet...... Og hvorvidt det så er sandt er underordnet.
This superiority does not represent necessarily the disagreeable types of assertative character, and it does not mean that the person wants to lower other people in order to get himself into a higher standing

GH Mead.

At man handler i forhold til ens egen tilfredse klassifikation af eget selv, behøves ikke sættes i forbindelse med at man vil hævde sig på basis af andres selv. Men det er sjovt at høre automatik-stormen :smile:

Edited by trooper
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun give dig (og DeAngelo) ret, cocky & funny virker helt sikkert. Jeg tror det er fordi pigerne ikke er vant til det, og der er noget modspil i det. Det er jo nærmest indbygget i os at det er manden der skal score kvinden, og at det bare er op ad bakke hele vejen.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tror man må inddele det i fire

- hvorfor funny

- hvorfor cocky

- attitude/kropssprog/mimik

- pointen

På forrige side behandlede vi hvorfor funny og cocky er virkelig fint. Så den springer vi lige over og tager for forstået. :wink:

Det er slet ingen tvivl om at det som virkelig rykker er at attituden/kropssproget/mimikken følger med bemærkningerne. Hvis ikke man har dette med, så vil kommentarene langt mere skrige til himlen som "mystiske scorebemærkninger". En sætning sagt på samme måde i samme tonefald kan blive opfattet helt forskelligt om du til sidst trækker en anelse på mundvigen eller man faktisk holder et udtryksløst ansigt hele vejen. Ligeledes med kropssproget - hvis du de sidste 2 minutter har stirret intens på hendes flotte bryster, så nytter det ikke skide meget at komme med en smart kommentar om, at nej du har slet ikke lagt mærke til dem. Omvendt hvis man overhovedet ikke har set på dem, ja, dårligt nok har kigget på pigebarnet - så virker det noget mere troværdigt at sige "hvilke bryster", selvom hver eneste mand i hele lokalet for længst har målt og vejet dem ink. en selv. :wink:

Kort og godt - det er en pakke vi er ude i. Bemærkningerne i sig selv er ligegyldige. At være cocky er i sig selv ligegyldigt. At være funny er i sig selv ligegyldigt. At kigge på hende med et udtryksløst ansigt, mens man siger noget smart til hende, det er også ligegyldgt. Men når tingene spiller sammen og bliver til en helhed, så begynder det at rykke.

Og så til allervigtigste og det som står til sidst. Pointen! Alt ovenstående er "teknikker" kan man sige - og for den naturlige scorekarl simpelthen bare scorekarlens naturlige personlighed og erfaringer, mens det for os andre håbløse individer må tillæres forceret.

Men vigtigere end de fysiske teknikker er, at der er en pointe bagved. Jeg vil mene at indholdet i smart bemærkning/hvad i ellers snakker om er ret underordnet i denne sammenhæng. Ligeledes er funny&cocky-rutinen bare et middel til at klarlægge den grundlæggende pointe. Og ja, kropssprog, mimik og attitude er ligeledes midler til at understrege en pointe. Og det er pointen som er den som hele hviler på. Og pointen er som sagt, at JEG er lækre end dig - og du ved det.

Alt er centreret om denne detalje. Det er så i den sammenhæng faktisk ret ligegyldigt at du kommer med en bemærkning som måske vare mere plat end sjov/arrogant. Så længe poitnen følger med og det er troværdigt den måde du levere din pointe på, så skal pigen nok fatte det. Bare rolig.

Og det leder os til en meget vigtig detalje. En del af de "modindlæg" som har været lige ovenfor har været "blaaaablaaaa, virker ikke, det er for dårligt, for plat, for mærkeligt osv." Men det er her hvor bukkene bliver skilt fra fårene. Det er nemlig en key-factor i denne leg/spil/forføring, at man faktisk føler/har tillært sig at lade som om, at you-couldn't-care-less. Forstå det her. Hvis du sidder og gør dig umage og rent faktisk prøver at levere den ene geniale bemærkning, mimik, arrogance, sjove ting efter den anden, så er du jo lige netop ikke verdensmand, kke-trængende, cool, jeg kan få alle. Så er du netop i gang med det som vi skal undgå. Vi skal være helt ligeglade. Sidder hun og rynker på næsen over en kommentar fra mig af (og kommentaren indenfor al rimelighed ikke kan forventes have gjort hende ked af det - for ked af det, det er ikke vores mission at gøre hende), så couldn't I care less. Du er en voksen pige, hvis du ikke kan lide selvskabet, så kan du jo bare gå. Hvis du derimod kan lide selvskabet, så skulle du måske få det der tudefjæs af. Men hey, det er bare et råd for I couldnt care less.

Er pointen forstået. Man skal så at sige gøre sig umage, men hvor ens attitude/kropssprog/stemmeføring/mimik signalerer at du gør det modsatte af at gøre sig umage - for en person som kan få alle har virkelig ikke tænkt sig og sidde og tage sige af, at håbløst pigebarn er blevet mobset. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share