Hoosier's log II


Hoosier
 Share

Recommended Posts

En aftenpw var egentlig planen... Men da jeg kom ud til praktikstedet i morges, var det som om, min forkølelse havde udviklet sig til en mild halsbetændelse. :ill: Så tror bare, jeg bliver hjemme, får godt med kcal indenbords :4mewantfood: og forsøger at losse mig selv tidligt i seng (det er jo ellers ikke gået så godt med dét i denne uge :blush:), så jeg kan være helt frisk til træningen i morgen. :cooldance: Planen er, at jeg vil forsøge at klemme mig ned i min nye dragt og evt. køre lidt dødløft i den. :biggrin:

Så udover min morgenpw, blev det kun til de sædvanlige 2x ca. 8 km transportcykling i dag. :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ajj altså Hoos. En ny dragt skal squattes til MINDST 3 gange med max för du kan dödlöfte i den :nono:

Hvis du har köbt den rigtige störrelse kommer du ALDRIG ned til stangen i den i morgen :tongue:

God bedring med forkölelsen. :1112: Masser af sövn, så er du hurtigt på toppen igen :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

God bedring med forkölelsen. :1112:  Masser af sövn, så er du hurtigt på toppen igen  :sleeping:

<{POST_SNAPBACK}>

Jo tak. Var godt nok stadig noget slatten i morges og først på dagen. :gal: Men godt med kcal både i går og i dag, kombineret med, som du siger, masser af søvn har vist hjulpet. Har det ihf meget bedre her til aften. :4thumbup:

Ajj altså Hoos. En ny dragt skal squattes til MINDST 3 gange med max för du kan dödlöfte i den  :nono:

Hvis du har köbt den rigtige störrelse kommer du ALDRIG ned til stangen i den i morgen  :tongue:

:blush:

Well, kunne ikke selv komme i den (og av mine fingre, siger jeg bare! :chicken:). Men ned til stangen kom jeg nogenlunde let - stropperne er dog heller ikke syet det mindste ind (og stadig er de strammere, end på min gamle dragt :laugh:).

:cheer:Træning i TSK den 2-9-05: :cheer:

Dødløft:

5/5@65kg (konv/sumo)

Sumo:

3@75kg

1@85kg

1@95kg (bælte)

1@105kg (halv dragt + bælte)

1@105kg (fuldt udstyr)

1@115kg (fuldt udstyr - nok det bedste løft, jeg lavede i dag - den fløj vitterligt op! :w00t:)

1/1@125kg (fuldt udstyr - gode nemme :bigsmile:)

Squat:

12@kosteskaft (overhead squat)

8@20kg

5@35kg

3@45kg

Til box:

3@45kg

8sæt@3reps@50kg

6@50kg (minus box - ville have kørt flere reps, men så stod Q pludselig og flashede abs lige for næsen af mig - så kunne jeg jo ikke koncentrere mig... :innocent:)

Glute-ham raises: (grøn elastik, hul 27 i powerracket)

15/15/15/15@bw (venstre læg og fod var nogle gange ved at krampe, så derfor lidt mere cheat og, som kompensation, lidt flere reps - bed godt i haserne :cooldance:)

supersetted med:

Standing calf raise:

12/12/12/12@70kg (tog en lidt lettere vægt pga. ovenstående - til gengæld fik jeg kørt nogle mere eksplosive reps, og det føltes egentlig bedre, end sådan som jeg plejer at gøre :unsure:)

One-legged legpress:

(2x)12@50kg

(2x)12/12@60kg (i dag fandt fjolset her så langt om længe ud af, at det er bedre, hvis man presser midt på pladen :4slap: - kom naturligt dybere, og den sad meget bedre i quads'ene :firebounce:)

supersetted med:

Læg i benpres:

12@50kg

12/12@60kg

+ posering med Ulrik, Jens og Christian :4flex:

Så nåede jeg ikke mere... Mave + læg må igenigen udskydes til i morgen, lørdag. :4whistling: Kom ellers tidligt hjem fra praktikken i dag, men så fik jeg det lidt skidt, og blev nødt til lige at nuppe en morfar inden træning. :sleeping: Derfor nåede jeg ikke op i klubben, før de andre sl'ere var gået hjem. :crybaby: Heldigvis var Bjarke der stadig, så han kunne hjælpe mig i dragten. :4thumbup: Lidt senere kom Q + venner og brændte streger i pattøjet på kryds og tværs. :w00t::tongue:

Rigtig fed træning i dag. Havde super meget energi!!! :4jumpy: Og hvis ikke, Kim lige have nået at sige til mig, inden han gik, at jeg kun skulle køre op til startvægt i dødløften, havde jeg højst sandsynligt losset lidt flere kg på. :innocent:(Startvægten bliver nok omkring 120 kg.)

4x :banana: af de store. :4mewantfood:

+ morgenpw ca. 40 min med ca. 10.5 kg rygsæk (noget sløv start godt nok, så det har muligvis taget lidt længere tid end de 40 min)

+ transportcykling i alt ca. 36 km :bike:

Link to comment
Share on other sites

:firebounce:Træning i TSK den 3-9-05: :firebounce:

Bænkpres:

12@20kg

8@35kg

8sæt@3reps@40kg (første sæt med pegefingeren på ringen, så en finger ind pr. sæt, og udad igen - synes faktisk, der var mest fart på sættene med lillefingeren på ringen :raisebrow:)

Træk til bryst - bredt greb:

12@30kg (opvarmning til chins)

og:

Chins - bredt overhåndsgreb:

3/3/3/3@bw (kørte lidt lettere/kortere sæt i dag)

supersetted med:

Seated db shoulderpress:

10@10kg

10/8/[email protected] (havde ryglænet mere ret op og ned i dag end sidst, hvilket naturligvis gjorde øvelsen hårdere, men den sad lige, hvor den skulle :4thumbup:)

Træk til bryst - spadegreb:

12@40kg

6/6/6/6/6/6@50kg (vist noget af det tungeste, jeg har kørt i træk til bryst, men kønt var det ikke, og jeg lettede også lidt fra sædet :laugh: - men den sad godt :cooldance:)

supersetted med: (to sæt træk til bryst efter hvert sæt bænk)

Smal bænk:

5/4@45kg (greb ved det glatte stykke - men har godt nok svært ved at kontrollere stangen med så smalt et greb :blush:)

8@40kg (greb ca. 5 cm fra det glatte stykke)

Incline db press:

12@16kg

One-armed db preacher curl:

(2x)12@5kg

(2x)[email protected]

(2x)9/9@10kg

(2x)[email protected]

supersetted med:

Seated cable row:

8@50kg (overraskende nemme - har godt nok heller ikke kørt øvelsen i et stykke tid)

3/3/3@60kg (det tungeste, jeg hidtil har kørt i denne øvelse :bigsmile:)

20@40kg (back-off :gal:)

Standing db hammercurl:

[email protected]

Hyperextended crunches:

15/15/15@10kg (brændte heeeelt sindssygt i dag :blink::devil:)

supersetted med:

Hyperextensions:

15/15@bw

+ teknik-squat

Så var klokken ved at være 14, så jeg skyndte mig i bad. :bubblebath: Da jeg var færdig, var han, der skulle lukke, stadig ikke kommet, så jeg nåede også lige:

Band pull-aparts:

20/20/12/25@miniband (fra forskellige vinkler, derfor stor forskel i antal reps)

supersetted med:

Rotator cuff-øvelse:

(2x)15@2kg

(2x)10/10@3kg (stadig lige tungt nok, synes jeg :unsure:)

Sprængfyldt med energi igen i dag!! :bunny: :bunny: :bunny: Skøn, skøn træning. :biggrin::firebounce:

:banana: :banana: :banana: :banana:

+ morgenpw ca. 47 min

+ transportcykling 2x ca. 10 km

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Seated cable row:

8@50kg (overraskende nemme - har godt nok heller ikke kørt øvelsen i et stykke tid)

3/3/3@60kg (det tungeste, jeg hidtil har kørt i denne øvelse :bigsmile:)

20@40kg (back-off :gal:)

<{POST_SNAPBACK}>

Det brændeeeeerrrrraaaaarghhhh :dumbbell_lift::rocketwhore:

Repper ud til lats'ne er smeltede :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Seated cable row:

8@50kg (overraskende nemme - har godt nok heller ikke kørt øvelsen i et stykke tid)

3/3/3@60kg (det tungeste, jeg hidtil har kørt i denne øvelse :bigsmile:)

20@40kg (back-off :gal:)

<{POST_SNAPBACK}>

Det brændeeeeerrrrraaaaarghhhh :dumbbell_lift::rocketwhore:

Repper ud til lats'ne er smeltede :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Jaaaaa!! :w00t: Der skal bare brændes og klemmes og squeezes, til rygstykkerne er skudt i sænk!!! :4whip::firebounce:

(Rygtræning er noget af det fedeste, :wub: så det tager nok en smule overhånd af og til. :blush:)

Link to comment
Share on other sites

:bunny: :bunny: Morgencardio den 4-9-05: :bunny: :bunny:

POWERWALK :walking:

Tid: ca. 47 min med ca. 10.5 kg rygsæk

Uha, hvor føler jeg mig effektiv lige nu. :tongue: Har inden 11: Vasket op, bagt brownies, powerwalket, handlet og vasket tøj. :innocent: I går lavede jeg til gengæld stort set ikke andet end at sove, efter jeg kom hjem fra træning. :sleeping: Skulle jo ellers have skrevet rapport. :dry: Men det må blive i dag i stedet for. :4whistling: Og så en powerwalk i aften, er planen. :4whip:

Link to comment
Share on other sites

:unsure:Træning i TSK den 5-9-05: :unsure:

Kan ikke huske lige præcis, hvad jeg tog mht. sæt og reps, så skriver bare sådan lidt løst, hvad jeg lavede... :smile:

Squat i udstyr:

Fik ét rigtig godt løft - resten var noget møg. :4ranting: Pis. :mad: Er stadig gal på mig selv. :rocketwhore: Det gode løft var såååå nemt, og fik ros og alt muligt (det sker sjældent for mig i squat :laugh:) - hvorfor f...en kan jeg ikke bare finde ud af at gøre sådan hver gang?!? :raisebrow:

Nå ja, og så 2x walkout + meget partielle squats med 135 kg (med dragt + bælte). :smile:

Dødløft:

Nogle singler på 85 kg i halv dragt. Dragten nev ret meget i inderlårene, så besluttede at tage den af og køre nogle flere singler uden dragt. Svedte, så det drev, da den skulle af - mine ben var også helt væskede - pga. varmen, vil jeg tro - hvilket ikke ligefrem gjorde foretagendet nemmere. :wacko: Nå men da det endelig var lykkedes mig, kørte jeg bare lige nogle enkelte meget lette løft på 65 kg. Så gad jeg ikke dét mere - var stadig muggen over squatten. :dry::tongue:

Glute-ham raises:

4 sæt med grøn elastik, hul 27 i powerracket - sad godt som altid. :4thumbup:

supersetted med:

Standing calf raises:

5-6 sæt på 70 og 80 kg.

Partial dragon flags:

4 sæt à 8 reps med bw - damn, det brændte! :w00t: Hvorfor kan jeg ikke finde ud af at spænde sådan i maven, når jeg squatter etc?? :sneaky2:

Lidt rygøvelser på gulv:

Lidt McKenzie-something + noget løfte-arm-og-modsatte-ben-på-samme-tid. Gad ikke køre hypers, da der igen sad nogen og røg ovre i sofaen, som står lige ved siden af hyperextensionbænken. :dry:

Heldigvis blev jeg inviteret på aftensmad + tv-hygge efter træningen - det hjalp noget på humøret. :bigsmile: Var godt nok olm på mig selv over min ringe squat. :dry: Men okay, det var jo også første gang i den nye dragt. Håber, jeg kan nå at lære at bruge den inden SM, men til NM bliver det højst sandsynligt bare i min gamle badedragt. :tongue:

2x :banana: da jeg trods alt havde ét fint løft i squatten, og hjælpeøvelserne sådan set gik okay. :smile:

+ morgenpw ca. 28 min med ca. 10.5 kg rygsæk :walking:

+ i alt ca. 36 km transportcykling :bike:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

[sAKS] Håber, jeg kan nå at lære at bruge den inden SM, men til NM bliver det højst sandsynligt bare i min gamle badedragt. :tongue:

[/sAKS]

<{POST_SNAPBACK}>

Hvornår og hvor?

:4trumpet::santa2::tongue4:

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe. :tongue:

Badedragt = meget stor squatdragt. Men den 17. september, et sted i Sverige. :shades:

:bunny: :bunny: Cardio den 6-9-05: :bunny: :bunny:

MORGENPW :sun:

Tid: ca. 40 min med ca. 10.5 kg rygsæk

TRANSPORTCYKLING :bike:

Distance: 2x ca. 8 km

AFTENPW :walking:

Tid: ca. 50 min med ca. 10.5 kg rygsæk

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest, tillykke med de fine resultater!

Jo tak. :smile:

Også...

Jeg synes godt nok du powerwalker meget! Har det slet ingen indflydelse på dine squats? Jeg kunne forestille mig at det gik lidt over restitutionen, men hvad siger du?

<{POST_SNAPBACK}>

En visse mængde pw skulle faktisk være rigtig gavnligt for restitutionen. :bigsmile: Vil så sige, at jo, jeg pw'er (og cykler) nok mere, end hvad der er optimalt i forhold til styrkeløft. Men tror såmen ikke, det har nogen indflydelse på min squat, da min teknik simpelthen er så pinligt ringe, at det er den - og ikke styrken - der forhindrer mig i at få flere kg på stangen. :dry::blush:

Under alle omstændigheder er det virkelig skønt at starte dagen med en powerwalk, synes jeg. :w00t:(Selvom man da ofte, når vækkeuret ringer, umiddelbart har mest lyst til at blive liggende under dynen. :tongue:)

http://www.styrkelyft.com/nm-2005/

Borlänge

<{POST_SNAPBACK}>

Det var det, det hed, ja - tak for linket. :smile:

Link to comment
Share on other sites

:firebounce:Træning i TSK den 7-9-05: :firebounce:

Bænkpres:

Alm:

15@20kg

6@35kg

5@40kg

3@45kg (fik ros for min teknik :innocent:)

1@50kg

Trøje:

2@60kg til 10 cm board (raketter)

1/1@65kg (super nemme)

Alm:

3/3/3/3@45kg (startede med pegefingeren på ringen, og så en finger "indad" pr. sæt)

Chins - bredt overhåndsgreb:

4/4@bw

Træk til bryst - spadegreb:

8@50kg

6/6@55kg

10/10/10@50kg

supersetted med først:

Seated db shoulderpress:

10@10kg

10/[email protected]

og derefter med:

Smal bænk: (greb ca. 5 cm fra det glatte stykke)

8/8@40kg

Seated cable row:

12@50kg

8/8/8/8@55kg (det er så fedt at træne ryg! :firebounce:)

20@40kg (back-off)

supersetted med:

One-armed db preacher curl:

(2x)12@5kg

(2x)[email protected]

(2x)8/7@10kg

(2x)[email protected]

Standing db hammercurl:

[email protected]

Reverse hypers:

30@bw

Band pull-aparts:

20/15/25@miniband (forskellige vinkler)

supersetted med:

Rotator cuff-øvelse:

(2x)15/15@2kg

Det gik jo fint i dag. :smile:

:banana: :banana: :banana: :banana:

+ morgenpw ca. 40 min med ca. 10.5 kg rygsæk :walking:

+ transportcykling i alt ca. 36 km :bike:

Link to comment
Share on other sites

Du får godt nok givet den gass :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg skal jo være leeee'. :innocent:

:bunny:Cardio den 8-9-05: :bunny:

MORGENPW :walking:

Tid: ca. 39 min med ca. 10.5 kg rygsæk

TRANSPORTCYKLING :bike:

Distance: 2x ca. 8 km

En masse (alt for meget :blush:) mad, da jeg kom hjem, så faldt i søvn --> ingen aftenpw. :rolleyes::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal jo være leeee'.

Jamen jamen, hvis du allerede ikke er det, så er der bestemt ikke så lang vej igen.. Med de takter din log fremviser :devil:

Keep up the good work, må du blive lee og reppe med de fleste mænds max, amen :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

:king:

:firebounce:Træning i TSK den 9-9-05: :firebounce:

Squat:

15/15@kosteskaft (overhead squat)

8@20kg

5@40kg

5@50kg

3@55kg

Fuldt udstyr:

1/1@100kg (gode nemme --> startvægt :smile::chicken:)

Sumo dødløft:

8@60kg (halv dragt)

10singles@80kg (halv dragt + bælte --> :sleeping: - vil jo gerne brænde :innocent:)

Glute-ham raises:

15@bw (grøn elastik, hul 27 i powerracket)

8/8/8@bw (lilla elastik, hul 31 i powerracket <-- da Zhee Coach mente, den anden opsætning var for let, og han havde da også ret i, at den bed meget mere på den her måde :devil:)

supersetted med:

Standing calf raise:

15@70kg

12/12/12@80kg (kørte sammen med Eva, der dog havde dobbelt så meget vægt på som mig :blink::blush:)

Partial Dragon Flags:

8@bw

Hyperextensions:

15@bw

12/12@10kg

supersetted med:

Hyperextended crunches:

15/15/15@10kg (sad godt - får virkelig god kontakt i maveøvelserne for tiden :bigsmile:)

Det var en super fed træning, og der var en rigtig god fredagsstemning i klubben. :bigsmile: :4thumbup: Og lækkert med lidt succes i squatten ovenpå

den elendige præstation i mandags. :dry: Selvom 100 kg stadig er en puny startvægt, så er det trods alt 15 kg mere, end hvad jeg startede på til DM i april, og 5 kg mindre, end hvad jeg endte med at få godkendt. Så synes godt, man kan sige, at det trods alt er gået en smule fremad. :smile:

Helt klart 4x :banana: af de store. :biggrin:

+ morgepw ca. 39 min med ca. 10.5 kg rygsæk :walking:

+ transportcykling i alt ca. 36 km :bike:

Derefter hjem til en stadig småsløj Q for at aflevere den cykellygte, jeg lånte af ham i mandags - det kunne jo tænkes, han selv fik brug for den på et tidspunkt. :blush: Blev budt på lidt mad :4mewantfood: + tv-hygge igen. Dejlig afslappet måde at tilbringe en fredag aften på. :smile:

Ellers var det sidste dag i praktikken. :crybaby: Det har simpelthen været en super god måde at bruge sommeren på. :4thumbup: Alle har været så søde, og min vejleder har været ekstremt dygtigt og hjælpsom og god til at forklare tingene - jeg har lært så meget af at arbejde på hans projekt. :4smartass: Og han sagde igen, at jeg godt kunne være stolt af at være nået så langt - det er sgu rart at få at vide. :blush:

Nu skal jeg bare lige have taget mig sammen til at få skrevet rapporten færdig - that's the hard part. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Godt at høre det går fremaf med squatten. Lækkert når en øvelse der har det med at drille, begynder at køre gnidningsfrit.

Gnidningsfrit er nok for meget sagt. :laugh: Men bedre i hvert fald! :bigsmile: Og tak! :4winkkiss:

Også godt at høre du har været glad for praktikken - rigtig god fornøjelse med rapporten :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jo tak. :tongue: Har indtil nu skrevet 32 + 11 sider (projektrapport + virksomhedsrapport) - så det bliver laaaangt. :sleepy: Men så er der lige det der med at tage sig sammen til at blive færdig. :innocent:

:cheer: :cheer: Træning i TSK den 10-9-05: :cheer: :cheer:

Bænkpres:

15@20kg

8@35kg

5@40kg

8sæt@3reps@45kg (først sæt med pegefingeren på ringen, så en finger indad ad gangen og udad igen - synes igen, at der var bedst tryk med lillefingeren på ringen :unsure: - men alle sæt var nu meget lette, måske ikke super fart, men rigtig, rigtig godt tryk :4thumbup:)

supersetted med:

Træk til bryst - bredt greb:

15@30kg (som opvarmning til chins)

og derefter med:

Chins - bredt overhåndsgreb: :4sport:

8sæt@3reps@bw (volumen PR - og det var ikke engang så slemt :bigsmile:)

Seated db shoulderpress:

10@10kg

12/[email protected]

supersetted med:

Træk til bryst - V-greb:

12@40kg

8/8/8/6/6/6@50kg (der blev cheatet ganske pænt :rolleyes: - men den sad jo godt :wink:)

12@40kg (forsøg på back-off-sæt, men mine underarme døde fuldstændig :laugh: )

som derefter blev supersetted med:

One-armed db preacher curl:

(2x)15@5kg

(2x)[email protected]

(2x)9/9@10kg

(2x)[email protected]

Triceps pushdown:

15@30kg

12@35kg

supersetted med:

Concentration curl:

(2x)8/[email protected]

Standing db hammercurls:

[email protected] :4flex:

Band pull-aparts:

25/15/25@miniband (fra forskellige vinkler)

supersetted med:

Rotator cuff-øvelse:

(2x)12/12/12@2kg

Ganske hyggelig træning denne lørdag. Claus var der også (+ et par motionister :bigsmile:) - han blev dog færdig noget før mig, men så kom han sørme tilbage med jordbærkage, som vi efterfølgende sad og guffede i os. :w00t: :4mewantfood: (Tip: Jordbærkager fra Johns Kagehus på Oliefabriksvej er da bomb!! :tongue4:)

:banana: :banana: :banana: :banana:

+ morgenpw ca. 50 min :walking:

+ transportcykling 2x ca. 10 km :bike:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share