Henning Friis - 2004


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

26/9-2004 - Underkrop

Starttid: 13.05

Sluttid: 14.05

Sted: OBBC

Squat

1 x 5 @ 60 kg

1 x 5 @ 90 kg

3 x 5 @ 110 kg

2 x 5 @ 120 kg

Dødløft

1 x 3 @ 70 kg

6 x 3 @ 100 kg

Meget let opstart på dødløft, skal ikke brændes aw igen. :chicken:

Absolut ingen skuldergener af dette. :bigsmile:

Hyperextended crunches

1 x 6 @ kropsvægt

3 x 6 @ kropsvægt + 27 kg

Standing Calf Raise

1 x 8 @ 125 lbs?

4 x 8 @ 200 lbs?

5 min. udstrækning.

God træning, går lidt bedre med skulderen igen, kørte lidt kæwe idag med en af de lokale ikke-Mollere også. :blahblah:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 813
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Diagnosen om slidgigt skal du ikke lade dig spise af med.

Fik du lavet en MR røntgen skanning af skulderen?

Hvis ja, kunne jeg godt tænke mig at vide hvilken stilling du skulle lægge din skulder i... (nørdet spørgsmål, ved det godt ;) )

Har desværre hørt om et par stykker, hvor skaderne på skulderen først er blevet diagnosticeret korrekt ved kikkertundersøgelse.

Ligeledes har jeg hørt at impingement bedst diagnosticeres ved hjælp af ultralydsskanning hvor man er i stand til at se ind i skulderne mens der laves bevægelse.

Som du selv var inde på skal du nok holde dig fra de der incline curls ;)

Ellers ingen problemer med squat og grebet på stang med udadrotation i skulderen ?

Squatten er jo det vigtigste :devil: skide vær' med bænken

God bedring!

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Nu var det hellere ikke en diagnose, men kun en usikker indikation, så jeg er bestemt ikke blevet spist af med noget og har fået en ganske god og proffesional behandling af min egen læge. :bigsmile:

Det var ikken en MR skanning, men derimod almindelig røngten skanning, taget fra forsiden og siden af. Hvilke stillinger jeg helt præcist stod i, kan jeg ikke huske.

Jeg regner dog med at de finder af noget i morgen til min næste undersøgelse.

Squatten går fint, kører med highbar. Jeg er dog lidt paranoid og synes hele tiden at mærke noget, men der er sådan set ikke noget alligevel. :chicken:

Og nu hvor jeg er blevet motionist, så vil jeg gerne diskopumpe noget mere... eh bænkpresse igen. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

En tur ved sygehuset...

Ja, så kom dagen endelig. Nu skulle jeg få at vide hvad det er.

Diagnosen er vægtløfterskulder? :blink: Nå men det var ihvertfald lægmandsudtrykket, fik ikke helt fat i hvad den medicinske betegnelse var. Det væsentligste var at jeg fik lov at se mine røntgenbilleder, og der så jeg at sidste års skulderlæssion stadig viser sit grimme fjæs, og det er det som er problemet. :cry:

skulder2.jpg

Den vedhæftning som jeg har markeret på ovenstående billede har stadig ikke helet sig helt op, den så lidt hærget ud faktisk. :gal:

Jeg synes ikke helt at kunne relaterere det til de symptomer jeg har sammenlignet med det jeg har læst, men jeg har hellere ikke samme indsigt i skulderanatomi som ham der undersøgte mig. Han virkede ganske sikker i sin sag. :graduate:

Behandlingen, ja, det skulle have ro til at hele, dvs. alle øvelser som påvirker denne hæftning var mere eller mindre bandlyst. Selvfølgelig kunne jeg godt træne øvelser for overkroppen, dog ikke presseøvelser, hvis jeg var absolut sikker på at der ingen smerter overhovedet var. Man kunne ikke rigtig gøre noget for at fremskynde helingsprocessen, så hverken operation eller sprøjter ville hjælpe. NSAIDs ville nok tage smerter, men det er der ikke behov for. Jeg fik så at vide at det er en lang helingsprocess, 6-12 måneder typisk.

And now what?

Mit træningsprogram bliver revideret og jeg vil igen tage maksimale forholdsregler, dvs. benpres, glute-ham raises, mave og lægtræning som det eneste styrketræning. Hverken squat, dødløft eller roøvelser vil jeg røre lidt forløbig. Det virkede sådan godt nok før, blev bare lidt for utålmodig.

Kosttilskud? Jeg må overveje om det kan hjælpe hvis jeg skruer op for mængden af fiskeolie og essentielle fedtsyrer generelt, ligesom jeg vil nok forsøge mig med en større mængde Glucosamin, Chondroitin og MSM. Jeg er løbet tør for de to sidste for et par uger siden så måske kan det hjælpe at begynde på dem igen.

Daglig isning af området vil nok også bidrage positivt til helingen, og jeg kan nok også tilluske mig noget utralyd hos vores lokale husfys hr. Vind.

Kampen forsætter. :devil:

Hvis du, som læser alt dette, kan bidrage noget med noget mere indsigt eller foreslag, så smid endelig et indlæg. ;)

Link to comment
Share on other sites

29/9-2004 - Underkrop

Starttid: 19.55

Sluttid: 20.55

Sted: OBBC

Havde været på langs i København i forbindelse med arbejde, deraf den sene træningstid.

Cybed Seated Legpress

1 x 8 @ 190 lbs?

1 x 8 @ 290 lbs?

1 x 8 @ 400 lbs?

2 x 8 @ 430 lbs?

Glute-Ham raise

3 x 6 @ kropsvægt

Sitting Calf Raise

1 x 8 @ 20 kg

1 x 8 @ 30 kg

3 x 8 @ 40 kg

Hyperextended crunches

1 x 6 @ kropsvægt

3 x 6 @ kropsvægt + 27 kg

5 min. udstrækning.

Lækker træning trods øvelseudvalget og det sene tidspunkt, højt humør og masser af overskuu'. :bigsmile:

Onkel T fortalte fortalte røverhistorier :pimp: og Moos har tydeligvis ikke godt af at ryge, så meget som han hostede. :cry:

Link to comment
Share on other sites

Havde været på langs i København i forbindelse med arbejde, deraf den sene træningstid.

Det er en dejlig by ik? :)

Tja, faktisk ikke. Der er et eller andet ved København som jeg ikke bryder mig om, kan ikke lige sætte en finger på det. :unsure::blink:

Endnu flere kvinder, der ikke vil have noget med dig at gøre... :poptøs:

;) :tongue: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Havde været på langs i København i forbindelse med arbejde, deraf den sene træningstid.

Det er en dejlig by ik? :)

Tja, faktisk ikke. Der er et eller andet ved København som jeg ikke bryder mig om, kan ikke lige sætte en finger på det. :unsure::blink:

Endnu flere kvinder, der ikke vil have noget med dig at gøre... :poptøs:

;) :tongue: :lol:

Men jeg kan altid regne med din mor. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Havde været på langs i København i forbindelse med arbejde, deraf den sene træningstid.

Det er en dejlig by ik? :)

Tja, faktisk ikke. Der er et eller andet ved København som jeg ikke bryder mig om, kan ikke lige sætte en finger på det. :unsure::blink:

Endnu flere kvinder, der ikke vil have noget med dig at gøre... :poptøs:

;) :tongue: :lol:

Men jeg kan altid regne med din mor. :bigsmile:

HAHAHAHAHAHAHAHA :lol:

Link to comment
Share on other sites

Havde været på langs i København i forbindelse med arbejde, deraf den sene træningstid.

Det er en dejlig by ik? :)

Tja, faktisk ikke. Der er et eller andet ved København som jeg ikke bryder mig om, kan ikke lige sætte en finger på det. :unsure::blink:

Endnu flere kvinder, der ikke vil have noget med dig at gøre... :poptøs:

;) :tongue: :lol:

Men jeg kan altid regne med din mor. :bigsmile:

Og igen, det betyder ligesom ikke så meget, når du nu render rundt og får nedern over ikke at kunne score grimme kvinder... Vel? :shades:

Link to comment
Share on other sites

Havde været på langs i København i forbindelse med arbejde, deraf den sene træningstid.

Det er en dejlig by ik? :)

Tja, faktisk ikke. Der er et eller andet ved København som jeg ikke bryder mig om, kan ikke lige sætte en finger på det. :unsure::blink:

Endnu flere kvinder, der ikke vil have noget med dig at gøre... :poptøs:

;) :tongue: :lol:

Men jeg kan altid regne med din mor. :bigsmile:

Og igen, det betyder ligesom ikke så meget, når du nu render rundt og får nedern over ikke at kunne score grimme kvinder... Vel? :shades:

Var sku lidt nederen da din mor sagde nej. Det plejer hun ikke. :(

Tror det er fordi hendes takster er steget. :pimp:

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share