Henning Friis - 2004


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

19/9-2004 - Underkrop

Starttid: 13.30

Sluttid: 14.45

Sted: OBBC

Squat

1 x 5 @ 60 kg

5 x 5 @ 100 kg

Den lede doms fra fredagens squat sad stadig i benene. :gal::4crutches:

Glute-Ham Raise

3 x 6 @ kropsvægt

Tog en lettere indstilling på bænken, da bentøjet var alt for smadret. :chicken:

Hyperextended crunch

1 x 6 @ kropsvægt

3 x 6 @ kropsvægt + 26 kg

Sitting Calf Raise

1 x 8 @ 20 kg

2 x 8 @ 30 kg

Ext. rotation

2 x 10 @ 1 blok

Tror jeg vil bruge denne til at varme skulderne op med fremover...

5 min. udstrækning.

Total ynk i dag, heldigvis var kragen der også, så vi kunne sidde nede i hjørnet og tude sammen over hvor ærwlige vi var... :crybaby::tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 813
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nej, jeg har kvittet styrkeløft(indtil videre) både som deltager, dommer og hjælper. Lysten har ikke rigtigt været der her på det sidste og i den forbindelse er jeg ikke helt sikker på at om jeg vil udsætte min skulder for tunge trøjeløft i fremtiden.

Rent ambitionsmæssigt befinder jeg mig i lidt af en vakum nu. Skulderen har det rimeligt, men ikke godt nok, så jeg har indstillet mig på at enten skal jeg opereres eller så skal der kraftigt medicin til. :cry: hvilket nok sker meget snart. Jeg kan stadig ikke lave presseøvelser uden gener. :(

Og derefter? Ja, jeg har formuleret mig et mål, som er at have det sjovt og træne for fornøjelsens skyld, hvilket snerper i retning af powerbodybuilding. :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Du kan også bare træne efter muskelmasse i overkroppen, med hovedfokus lagt på rehabillitering af skulderen. Jeg er ret sikker på at du med korrekt rehabilliteringstræning kan undgå operation. Operation er ALTID sidste nødløsning. Der er folk som er kommet tilbage fra overrevne rotatormanchetter, med den korrekte genoptræning, og så kan du også.

Og så kan du jo meget passende ved siden af fokusere på at øge din styrke i squat og dødløft. Det er jo alligevel øjensyneligt de 2 løft som du rent genetisk egner dig godt til :)

Men godt at se at du holder dig igang ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Tak tak :)

Ja, jeg håber også at en operation bliver sidste udvej. På den anden side så har jeg haft det her problem i snart et år, så tilstanden må betegnes som værende kronisk efterhånden. Nu får vi at se. Det kan selvfølgelig også være mig som pisker en stemning op. :tongue:

Og ja, måske har jeg hemmelige planer om at blive stærk i squat og dødløft. :4disguise:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan ser det diagnostiske ud Henning ?? Er der nogen der har stillet en konkret diagnose, og hvem har evt. stillet en sådan ?? Hvis IKKE du har fået en konkret diagnose, så ville jeg hvis jeg var dig finde en idrætslæge, eller en kyndig kiropraktor, som er istand til at stille en konkret diagnose, så du ved hvad du skal arbejde udfra. Jeg nægter simpelthen at tro at operation er nødvendigt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været til en röntgenskanning og skal til ambulant behandling på sygehus også. Svaret mangler endnu, men min læge mente bestemt(før han sendte mig til skanning) at der nok var tale om impingement, hvilket også passer fint med hvad jeg har læst mig til.

Grunden til at jeg spekulerer i operation er sådan set varigheden af hele forløbet, så jeg må nok indrømme at min tro på et normalt rehabiliteringsforløb ikke er særlig positivt, omend min manglende dybdegådende viden om området måske ikke retfærdiggører dette synspunkt.

Og jeg har konstanteret at min familie er velsignet med byggesjusk hvad angår skuldermusklaturen, så derfor er jeg ikke umiddelbart optimistisk hvad angår normal rehabilitering. <_< (Det må formodes at den slags kan gå i arv...)

Link to comment
Share on other sites

men godt at du er tilbage uanset hvad  :)

frygtede at du helt og aldeles havde forladt øbbcc-tosserne  :o

og så har du jo stadig muligheden for at skade os andre  :devil:  :cheer:

:lol:  B)

Så let slipper du ikke. :devil:

Og tak for omsorgen. :bigsmile:

det var så lidt :)

og hvis du vidste hvor mange doms jeg har haft i brystet efter det backoff-sæt :devil::devil:

så kender man zhee coach igen :w00t: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Et skridt tættere på opklaring...

Så kom svaret fra min skanning i dag. Min egen læge mente at min højre skulder udviste tegn på slidgigt, og det alt af mest kunne være det som skaber smerterne. Dog sagde han så efterfølgende at disse tegn var ret usikre, så derfor kunne han ikke med sikkerhed konkludere at det er slidgigt, og jeg derfor må vente til min næste besøg på et hospital for at få en endelig afklaring. Slidgigt, hmmm.... :cry::unsure: <_<

And so the quest continues... :4trumpet:

Link to comment
Share on other sites

Nu ikke så depri.

Jeg blev opereret for slidgigt i skulderen allerede som 19-årig. De fjernede et par cm af nøglebenet ved lokalbedøvelse. Samtidigt har jeg overrevet 2/3 ledbånd på kravebenet.

the good news.

Jeg mærker faktisk IKKE meget til det, på trods af min ustabile skulder (inkl. hypermobile led).

Det er en hård tid at gå igennem, men som Thomas siger er en operation altid sidste udvej.

Edited by c0y0te
Link to comment
Share on other sites

Tja, jeg er egentlig ikke deprimeret over det, synes bare at det er tidligt at jeg skal rammes af slidgigt. :unsure: (hvis det er det?!)

Nu ved jeg godt at diagnosen ikke er endelig endnu, og en operation er absolut sidste udvej, men derfor vil jeg alligevel høre dig om din operation. Jeg har hørt nogle rygter om at effekten af en operation kun holder sig et par år og man falder tilbage til samme tilstand. Er der noget om snakken?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun sige at det tog et stykke tid at genoptræne skulderen.

Jeg håber IKKE at jeg får tilbagefald.. :blink:

Jeg blev opereret da jeg var 19 og jeg er 23 nu.

Det kører fint nu.

Efter hvilepausen ved operationen kunne jeg ikke bænke 20 kg uden smerter og jeg troede aldrig at jeg skulle tage military igen.

Men det lykkedes og jeg synes at det kører ret godt.

Selvfølgelig er jeg altid ekstremt opmærksom på signaler fra min skulder, men den holder endnu. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

21/9-2004 - Overkrop

Starttid: 15.50

Sluttid: 16.35

Sted: OBBC

Lever seated rows

1 x 20 @ 10 lbs?

2 x 20 @ 25 lbs?

Lever high seated rows

2 x 15 @ 20 lbs?

Ext. rotation

3 x 10 @ 1 blok

DB Shrugs

1 x 20 @ 23 kg

Incline curls

2 x 10 @ 11 kg

Giver et lille uhensigtsmæssgt stræk over skulderen, må prøve at se om jeg evt. kan finde andre øvelser, for der skal jo trænes GUNS! :4flex: B)

5 min. udstrækning.

Fin dag i dag, var på vej hjem da kragen tryglede mig om at give ham 10 fårced reps i curls, så det fik han så. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

22/9-2004 - Underkrop

Starttid: 17.30

Sluttid: 18.20

Sted: OBBC

Squat

1 x 5 @ 80 kg

1 x 5 @ 100 kg

3 x 5 @ 110 kg

Masser af overskud, men har lært af sidste fredags total awbrænding...

Benpres

1 x 8 @ 450 lbs?

Glemte et sæt squat og tog lige et sæt benpres for at kompensere.

Glute-Ham raise

3 x 6 @ kropsvægt

Standing Calf Raise

3 x 8 @ 200 lbs?

Hyperextended crunches

1 x 6 @ kropsvægt

3 x 6 @ kropsvægt + 27 kg

5 min. udstrækning.

God træning, synes dog det går lidt den gale vej med skulderen, dog ingen smerter ved øvelserne i dag. På den anden side så får jeg også snart en endelig behandling(håber jeg), så det tager jeg med sindsro.

Det lykkes mig at sabotere en af Hippo's worksæt i bænkpres. 90 kg solidt plantet på brystet uden at komme nogen vegne, da den lille pony lå og skraldgrinede. :lol: B)

Link to comment
Share on other sites

Du har sikkert læst dem, men hvis ikke, så kunne jeg forestille mig at de her 2 artikler kunne være til inspiration for dig :)

http://www.elitefitnesssystems.com/documen...way_the_key.htm

http://www.elitefitnesssystems.com/documen...s_half_full.htm

Det er altid rart at læse lidt op igen, specielt artikler fra Elitefts.com

Artiklerne inspirerer i den retning af at jeg ikke lige forløbig vil træne styrkeløft. Sådan som det beskrives i artiklen, så virker det unægeligt som en meget usund hobby. :cry:

Men ok, det jeg render rundt med, er ikke træningsrelateret alligevel.

Hippo

:lol: ;)

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

24/9-2004 - Overkrop

Starttid: 16.15

Sluttid: 18.15

Sted: OBBC

Ext. rotation

2 x 10 @ 1 blok

Lever seated rows

1 x 20 @ 10 lbs?

2 x 20 @ 25 lbs?

Lever high seated rows

2 x 15 @ 20 lbs?

DB Shrugs

1 x 25 @ 25 kg

Onearmed DB Spidercurls

1 x 12 @ 5,5 kg(Alm. curls)

1 x 10 @ 10 kg

1 x 10 @ 11 kg

Totalt GUNS™ træning sammen med Hurra og Patrick. :4flex: B)

Lidt cableflyers, hmm, gik ok med lette vægte, men ikke når der kom lidt kg på. <_< Bandt også et enkelt sæt knæbind på mig selv bare for at prøve nogle Titan knæbind. Baahh, ærwlige Titan. :thumb_down::tongue:

5 min. udstrækning.

Ok dag i dag, brugte det meste af tiden på at hjælpe elastiktosserne med deres ting. Jeg kan næsten ikke vente med at komme til min undersøgelse på tirsdag, så jeg kan få gjort noget ved skulderen. :trampolin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share