klausjensen


klausjensen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det er vist ved at være rigtigt lang tid siden jeg har smidt en kommentar til dig. Jeg kan desværre ikke finde ud af at se dine videoklip, det lyder ellers til at være vældigt morsomt/lærerigt. Men det ser jo ud til at gå rigtigt godt for dig, det er bare så fedt at se. Jeg elsker når folk har succes. B)

Link to comment
Share on other sites

Dato: Mandag, 24. juni 2002

Varighed: 45min

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Dynamisk bænkpres og skuldre

Dynamisk bænkpres, Hatfields uge 9

1 x 10 x 20kg

1 x 4 x 50kg

5 x 2 x 67,5kg

Kørte elendigt. Føltes tungt og trælst.

Dumbell Laterral Raise

1 x 8 x 10kg

4 x 8 x 12kg *PR*

Lying Rear Lateral Raise

1 x 8 x 7,5kg

3 x 8 x 10kg *PR*

Overall

Træt, uoplagt og lidt ukoncentreret. Cyklede til og fra centret, men det har nu ikke skylden. I glemmebogen med den omgang.

Link to comment
Share on other sites

Hej Klaus

Jeg skulle langt tilbage i logen for at finde noget om cyklingen, hvordan går det med den? Du skriver du for ondt i narken, det er vist noget alle der cykler kender til, det begynder at gå over efter nogle tuisenden killometer ;) Jeg går ud fra at cykelhandleren har målt på dig så styrhøjde og styrbredde er korekt? Jeg køre med cykelhansker med gelpuder i håndfladen, det hjælper faktisk.

Link to comment
Share on other sites

Dato: Onsdag, 26. juni 2002

Varighed: 2 timer

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Tung bænkpres, dynamisk dødløft + det løse med Thomas J

Tung bænkpres, Hatfields uge 9

1 x 10 x 20kg

1 x 4 x 60kg

1 x 1 x 70kg

1 x 1 x 80kg

3 x 2 x 87,5kg :devil:MPEG (4MB)

Det gik sgu! Thomas J truede med tæsk, hvis jeg ikke fik den, og hvis ikke det kan motivere, såeh... ;) Kønt var det dog ikke, det var virkelig en kamp.

Der kommer film af sidste sæt senere.

Bænkpres lockouts

100-105kg, missede 110kg

Dødløft

Opvarmning

Ca. 10-15 singles med 100-130kg (teknikspot.com)

Power Clean and Press

1 x 1 x 60kg

2 x 1 x 65kg *PR* MPEG (2MB)

Headrush, men ingen nærdøds-oplevelser. :)

+ Tekniktræning i goodmornings, archback goodmornings, rumænsk dødløft og squat.

Overall

Kanon!!! Dels fik jeg nailet de 3x2x87,5kg i bænkpres, dels lærte jeg en masse af Thomas! Det var også sjovt! :)

Link to comment
Share on other sites

Du får stangen godt fra brystet, men når skuldre og triceps skal tage over så kniber det lidt kan jeg se. Lidt mere skuldertræning og triceps træning vil nok forbedre din lock-out og dermed din bænkpres. Og husk at holde røven i bænken (er også selv lidt slem til det ;) )

Link to comment
Share on other sites

Kreasvin>> Idag var første gang jeg lettede røven, er min det min påstand - og jeg tænkte selv over det. :)

Mit stickingpoint er faktisk flyttet siden jeg begyndte at køre alm. bænkpres. Tidligere var det i bunden og op til midten, hvor mine triceps var rigeligt stærke til at tage det derfra. Men dem har jeg forsømt, så nu er de pludselig også en del af problemet. Frontskulderen har hele tiden været et problem - og nok stadig mere end triceps.

Link to comment
Share on other sites

Arne>> Argh! Min dårlige samvittighed... Jeg har haft megatravlt, været stresset (det kender du jo) og vejret har været tvivlsomt. Så det er ikke blevet til så meget. :(

Desværre er mit vægttab også gået i stå... Faktisk så meget jeg har taget det obligatoriske 1kg kulhydrat-lager på igen, så jeg nu ligger på 116kg. Har ligget omkring 115-116 i 3 uger nu.

Jeg æder for meget (forkert), ikke små måltider nok i løbet af dagen - og får ikke dyrket nok cardio.

Jarvig13>> Tak tak :)

Jeg skal skrue lidt op for de farverige kommentarer igen. :)

Link to comment
Share on other sites

og får ikke dyrket cardio.

"We dont need no stinking cardio". Vent til du kommer igang med Sheiko programmet. Så har du slet ikke overskud til at tænke i cardio baner. Og du er nødt til at øge dit kalorie indtag med mindre du vil ende som en sølle etioper B)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg er begyndt på en kreatinkur. Jeg kørere en loading-fase på 10 dage med 20g fordelt på 10g 2 gange om dagen, og går så over til 6g om dagen.

Jeg tror jeg får brug for de ekstra kræfter til Sheiko'en, og der er 14 dage til den begynder, så jeg kan nå at få fuld effekt af kreatinen inden da.

Link to comment
Share on other sites

Bear>>Hmm... Det kan jeg nok godt i f.eks. weekenden... Men er jeg på opgave hos en kunde vil jeg ikke til at have pulver med og forklare, at kreatin ikke er doping.

De 6 gram efter loadingfasen ville jeg kun indtage en gang om dagen. Så slipper jeg bl.a. for at have det med på kontoret og skulle mosle med det der. Jeg må lige tilbage til den lange kreatin-debat der var her engang og have detaljerne på plads...

Link to comment
Share on other sites

Dato: Søndag, 30. juni 2002

Varighed: 1½ time

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Bænkpres, Tung dødløft, Squat, Biceps

Bænkpres Singles [ MPEG (7MB) ]

1 x 10 x 20kg

1 x 1 x 40kg

1 x 1 x 50kg

1 x 1 x 60kg

1 x 1 x 70kg

1 x 1 x 80kg

1 x 1 x 90kg :devil:

Hatfields cycle er ovre, og maxtest er næste lørdag. Thomas J anbefalede mig at køre ovenstående idag og så 3x3x60% på onsdag, så det gjorde jeg så.

80kg var elendig, og Thomas J havde sagt, at føltes den tung, skulle jeg ikke gå efter 90kg idag (tangering af min gamle PR)... Men jeg kendte min fejl, jeg sænkede stangen for hurtigt og ukontrolleret. Så jeg satte 90 på og hidkaldte en spotter. Mens jeg ligger mig til rette kommer en klamphugger dinglende og vrøvler om at den kan jeg da ikke løfte og blablalbla... Jeg er kold og koncentreret og løfter den rigtig godt, hvis jeg selv skal sige det. LANGT bedre end 80kg. Jeg skal lige huske at "vise" den er til lockout i et øjeblik, før jeg racker, men ellers er jeg meget tilfreds med det løft. Der er lidt mere at skyde med næste lørdag, så 92,5 eller 95 ville være lækkert - og det er lækkert presset for at nå min gamle PR er væk nu. GRRRR jeg skal banke den op til MOL-træf, så der ikke skal spotter men en right outfield til at gribe den!!! :devil:

Dødløft, singles cycle uge 5 (sidste) [ MPEG (5MB) ]

1 x 6 x 60kg

1 x 1 x 100kg

1 x 1 x 120kg

1 x 1 x 135kg

5 x 1 x 150kg

Min plageånd fra bænkpres var her igen og kommenterede alt og på irriterende tidspunkter. Så var der det ene galt, så det andet.. Grr...

Løfteriet gik dog fint, dog fik jeg et dumt løft 4, fordi jeg ikke koncentrerede mig. Glæder mig til at se næste lørdag, om mine gamle PR på 165kg skal forbedres - det tror jeg den skal.

Squat [ MPEG (12MB) ]

1 x 5 x 40kg

4 x 5 x 50kg

3cm dybere end sidste gang. Kameravinklen er ikke helt den samme som sidste gang, så det er lidt svært at vurdere, om det er dybt nok - men hvis sidste gang var meget tæt på og denne er 3cm dybere, såeh...

Dumbell Curls

5 x 5 x 19,5kg

Overall

God omgang, nu er det ren deload i næste uge og så er der MOL-træf.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft gang i målebåndet, så jeg kan se hvad kreatinen hælder på mig i væske i muskler.

Mål (cm)

Overarm spændt, største omkreds 41,0

Overarm, strakt, største omkreds 38,5

Underarm, spændt, 3cm under albuen 34,0

Skuldre, spændt op 140,0

Bryst dækkende over brystvorterne 121,0

Bryst rundt under armhulerne 120,0

Mave 10cm over navlen, spændte abs 106,5

Mave, største omkreds 110,0

BEN

Lår, lige under ballen 70,0

Quad på puklen lige over knæet 54,5

Læg største omkreds 42,0

Røv 113,0

VÆGT 116,7kg

Link to comment
Share on other sites

Mht hensyn til dine dødløft så synes jeg du strækker benene for hurtigt. Det skal gerne være sådan at benene og ryggen når udstrakt position på samme tid. For mig at se bruger du stort set ikke ryggen førend benene er strakte.

Husk også at trække skulderbladene helt tilbage når du har løftet stangen (noget jeg selv altid "glemmer").

Jeg kunne måske også ønske at se et lidt større svaj i lænden. Måske er det bare mig der er "hysterisk", jeg er også blevet klandret for at have et for kraftigt svaj når jeg løfter :bblush:

Ellers ganske fin hastighed

Link to comment
Share on other sites

Jast>> Med undtagelse af den med svajet i ryggen, er jeg enig med dig. Det går igen hver gang jeg skal have kritik af mit dødløft, at jeg bruger benene for tidligt/for lidt - og at jeg skal trække skulderbladene tilbage til sidst.

Det er noget jeg arbejder med, og mange tak for kommentarerne. :)

Link to comment
Share on other sites

.....pis!!!! der forsvandt alle mine kommetar lige :angry:

vi prøver igen:

Altid en fornøjelse at hjælpe, jeg "risikerer" jo også at lære noget hvis fx mine kommentare er forkerte. :)

Du bør koncentrere dig om at lægge vægten på dine hæle istedet for fodballerne. Jeg kan se at du ligefrem flytter din hæl i første sæt!!!

Dine knæ har tendens til at bøje indad, som xax nævnte bør du "åbne" mere. Mit forslag er at tage en let vægt og koncenterer dig om det. Efter et par sæt bliver det helt naturligt. Evt start hver squat træning med nogle "teknik" sæt.

Kan godt være pga kamera vinklen, men det virker ikke som om at du sætter dig tilbage, men nærmere bøjer ned i knæ.

forresten virker du enormt træt??? 50 kilo burde vel ikke være så svære, for dig, som det nærmest ser ud til på videoen :confused:

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg studeret din bænkpresvideo et par gange, og det giver anledning til to kommentarer:

1) Når nu du skal forsøge at lave nyt max, så få en spotter til at løfte vægten ud for dig. På videoen starter du løftet med selv at løfte vægtstangen ud af stativet, og allerede her begynder du at bruge af dine ressourcer. Du løfter jo først 90kg, derefter kontrollerer du 90kg, mens du bringer vægtstangen i position, og SÅ først starter du løftet.

Som Thomas J forklarede mig i en anden tråd, så er det meget hårdere at træne med frie vægte end med kabeltræk netop fordi man så skal bruge kræfter på at kontrollere hele bevægelsen. Det har han ret i, og det understreger, at du ved selv at løfte vægtstangen ud sløser med dine kræfter. Lad en spotter løfte den ud, og brug så alle dine kræfter på selve løftet. Jeg kender ikke konkurrencereglerne, men den måde var der flere som løftede på ved vores klubmesterskaber sidste år, så jeg går ud fra, at det også er i orden konkurrencemæssigt.

2) Det ser ud til, at du strækker armene, inden du starter med at sænke vægten. Det betyder, at du bryder en af grundreglerne for et godt bænkpres. Nemlig at holde skulderbladene så tæt samlet som muligt, og dermed dels skabe en solid base for løftet, og dels at formindske bevægelsesafstanden mest muligt.

Du kan læse lidt mere om mine tanker og erfaringer med dette i min log, og ellers er det behandlet glimrende i en tråd, hvor Thomas J kommenterede Dave Tates råd omkring bænkpres. Tråden hed vist "12 råd om Bænkpres" eller noget i den retning. Jeg oprettede den selv, men man bliver jo gammel, og jeg kan ikke lige huske hvad den hed :hehe:

Men ellers held og lykke med max-forsøget i næste uge. Go for it! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for kommentarerne!

Jast>> Træt? :) Jeg havde lige kørt tungt dødløft inden, men det plejer nu ikke at have noget at sige. Jeg har lavet 5 reps med 65kg til 3cm mindre dybde end idag, men jeg er en af dem der ser træt ud altid - også under opvarmningen. Det er skattetrykket der gør det. :)

Jeg er SVAG i squat, sådan er det bare (indtil videre). :)

Gode råd ellers. er ikke god til at sætte mig tilbage, du har set helt rigtigt. Men jeg er så dårligt teknisk, jeg prøver at forbedre lidt af gangen, og de sidste gange har det været dybden, jeg har fokuseret på. Nu er den der, så nu skal jeg til at kigge mere på at sætte mig mere tilbage - og den med knæene hab vde jeg ellers noteret mig (Xax sagde det osse), men jeg må indrømme jeg komplet glemte det idag, fordi jeg havde så travlt med dybden.

Det svært med 194cm og squat (indsæt selv flere dårlige undskyldninger her). ;)

Beleriand_K>> Det med udløft - jeg ved det. Det vil jeg også have til MOL-træf, men det var fremmed spotter osv, så jeg gjorde det selv her. Men du har ret, det bør man få en anden til. Især når den er sat så lavt som her.

Godt set med at jeg strækker inden... Det har jeg ikke hørt før... Jeg koncentrerer mig om at trække skulderbladene ind under mig når jeg ligger mig til rette, men hvis jeg trækker dem fra hinanden igen inden jeg sænker, hvad nytter det så... Godt set!

Og jeg kender godt tråden med 12 råd, den er gemt i et dokument og røget i folderne "guldkorn", som jeg har. :) Jeg følger skam osse med i din log. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fiflet lidt med videoklippene af bænkpres... Jeg har prøvet at ligge dem over hinanden, så man kan sammenligne...

70kg vs 90kg:MPEG(1.4MB)

Næsten lige så meget fart på 90 som på 70.

80kg vs 90kg: MPEG(1MB)

Man kan se jeg sænker 80kg hurtigere end de 90kg, men løfter de 90kg langt hurtigere end de 80kg. Det bekræfter at jeg skal sænke med den hastighed jeg gjorde ved 90, ikke det tabe-stangen-pajt ved 80.

Har også prøvet at sidde og steppe langsomt gennem mine dødløft... Jeg får næsten ingen udbytte af de første 5cm mine ben løfter, hvor jeg nærmest forværrer min rygs vnkel ved at skubbe hoften op uden at stangen letter. Nu vil jeg prøve at sammenligne med mine 5x1x145kg for 3-4 uger siden og se, om det er blevet bedre. GULD med video!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share