klausjensen


klausjensen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hey Mr. LAWMAN....har du hørt om magnesium ;) ....sådan noget bruger de oppe i HSK. Desuden kan jeg holde alt, bare jeg ikke skal holde dem mere end 15-20 sekunder. Om det er 150, 200 eller 250 kg er mig ligegyldigt. Mon Klaus har det på samme måde B)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hehehe.. Rønnebærrene er sure, sagde ræven...

Thomas "Klaverfingre" Jagd :lol: :D

Jeps, jeg brugte magnesium og nej, jeg har ikke lige så godt greb som Thomas J. Det var vist noget mister-nu-skal-jeg-lige-drive-en-kile-ind-her-Lawman fik skriblet. Jeg vidste dog osse Thomas ikke bare kunne lade det stå, han er alt for ærekær til at lade den hænge i luften! :lol:

Cíl>> Nu bager du ikke på mig, vel?? ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vidste dog osse Thomas ikke bare kunne lade det stå, han er alt for ærekær til at lade den hænge i luften!

Du læser mig som en åben bog hva´ :blink:

Vi må invitere Lawman ned i HSK en dag, så mødes vi der til en lille grebsdyst....MED magnesium :lol:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Vi må invitere Lawman ned i HSK en dag, så mødes vi der til en lille grebsdyst....MED magnesium
Jeg er klar til at tæve "Chopin" og butterfingers i HSK til hver en tid!! :devil: :lol:
Baske:

Undskyld, men hvad er "lockouts"? og hvorfor ødelægger de håndleddene.

Lockouts er den sidste del af bevægelsen i et løft. F.eks. i bænkpres, hvor man strækker armene helt ud til sidst i løftet og dermed "locker ud". Det er lockouts. Når man så kører med noget større belastning end man overhovedet kan løfte, stresser det håndled og skuldre ganske voldsomt. Derfor er det ikke noget man bør ligge og rode med ret tit.

Jeg er f.eks. svag i triceps og altså den sidste del af bevægelsen i bænkpres. Derfor kan jeg træne lige netop denne del lidt mere, så jeg forhåbentlig får hentet det jeg mangler for at forbedre mit max.

Link to comment
Share on other sites

Dato: Fredag, 16. august 2002

Varighed: 1 time

Center: Horsens Styrkløft Center

Squat

1 x 5 x 50kg

Gjorde pisseondt i lysken, så jeg stoppede der. :(

Dumbell Curls

1 x 8 x 22kg

1 x 6 x 22kg

1 x 5 x 22kg

Hele tiden en rep fra failure.

Closegrip pulldowns

1 x 8 x 70kg

1 x 6 x 80kg

1 x 3 x 90kg

Dumbell Shrugs

1 x 5 x 22kg

3 x 8 x 52kg

Lateral Raise

2 x 8 x 13kg

2 x 8 x 14,5kg *PR*

Rear Lateral Raise

2 x 8 x 10kg

Overall

Skod med squat. Ikke mindst fordi jeg har ædt Ibuprofen 4 dage nu, for at det skulle forsvinde. Men fuck den lortelyske, hvis ikke den passer på skærer jeg den ud og får en ny af støbejern og bungee-elastik. :devil:

Ellers en middel omgang træning, der var ikke rigtig nogen fra mit possé dernede, og når man hverken squatter, dødløfter eller bænkpresser er det ikke sådan RIGITG træning... ;)

Fik iøvrigt et tip... Jeg smalltalkede og sagde til en gut "phew det er for varm til det pjat her, hva?"... "Ja, om vinteren løfter man 20-30kg mere..."

Så slider man med træningsplaner, Sheiko og jeg skal komme efter dig, og så skal man bare vente på den første sne.. Der kan man bare se... ;) :lol:

Link to comment
Share on other sites

Skod med squat. Ikke mindst fordi jeg har ædt Ibuprofen 4 dage nu, for at det skulle forsvinde. Men fuck den lortelyske, hvis ikke den passer på skærer jeg den ud og får en ny af støbejern og bungee-elastik.

Rekvirér lige en til mig med det samme + en ny ryg. Du tror vel ikke du kan regne med 4 dage? Lysken skal have ro, ro og atter ro, nogengange i helt op til et halvt år, men hvem gider det? Har du læst om skaden på Sportnetdoc, det er meget nyttig information.

Link to comment
Share on other sites

I kan jo bare henvende jer til Body Parts Inc.

Måske har de noget restudsalg! :D

Lidt sjovt at tænke på, du døjer med knæ og lyske, men det har jeg aldrig haft problemer med, tilgengæld har jeg svage håndled og det har du tilsyneladende ikke............ tror du Body Parts Inc. også har nogle rester til mig!? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Rekvirér lige en til mig med det samme + en ny ryg. Du tror vel ikke du kan regne med 4 dage? Lysken skal have ro, ro og atter ro, nogengange i helt op til et halvt år, men hvem gider det? Har du læst om skaden på Sportnetdoc, det er meget nyttig information.

Nu har jeg læst om det... Der står jo ikke det jeg vil høre, hvad skal jeg så med det??? ;)

"En betændelse i lyskens indadførere skal trænes væk med hårde squats og dødløft" ;)

Den slags er altid ret hysterisk og ultrakonservativt. Jeg må bare lade være med at squatte indtil det bliver bedre. Men dødløft kvitter jeg ikke.

Og hvad er det her for noget digteri:

Musklen skades specielt ved idrætsgrene, der er præget af aktivitet med hurtig løb med pludselig retningsskifte, megen styrketræning og beskeden smidighedstræning (fodbold, ishockey), mens det ses meget sjældent i idrætsgrene, der er præget af smidighed (gymnastik).

:rolleyes:

Det er nok tænkeligt at jeg med sædvanligt overmod fik skadet lysken da jeg efter adskillige uger uden squat gik direkte til max... :(

Fuck det, det kan jeg ikke lave om på nu, så ingen pointe i at ærge sig over det.

Link to comment
Share on other sites

Dato: Lørdag, 17. august 2002

Varighed: 1½ time

Center: Horsens Styrkløft Center

Bænkpres

1 x 5 x 50kg

2 x 3 x 60kg

1 x 3 x 70kg

1 x 2 x 80kg

1 x 2 x 85kg

1 x 1 x 90kg

1 x 1 x 95kg *Pause-PR*

Jirh! Tangerede min gamle touch-n-go rekord, nu med pause. Kørte rimeligt, jeg tror der er 5kg mere at skyde med så jeg kan få det sidste forpulede skodciffer på mit bænkpres. :)

Closegrip Benchpress

2 x 3 x 80kg *3RM PR*

1 x 2 x 85kg *2RM PR*

Lidt ledtkøbt med rekorder måske, da jeg ikke havde PR's i forvejen... Meeen PR er nu to rare bogstaver, så hvad pokker. ;)

Overhead Triceps Extensions Cable

1 x 5

2 x 8

(hul nr. 6 i stakken, ingen absolut angivelse)

Overall

Lækker omgang træning. Nu skal jeg bare beherske mig og planlægge den sidste tid til max rigtigt, så skal jeg nok få de 100kg med mig hjem om 4 uger.

SAB her fra MOL trænede med idag, da han lige ville se HSK an. Det var meget sjovt, og han fik bl.a. prøvet mine knæbind i en gang squat. Det var ret sjovt - at se på om ikke andet. :D :lol:

SAB, jeg tror vi ses i HSK. :wave:

Link to comment
Share on other sites

Jeps, det er sikkert. Og tak for rundvisningen :)

Mht. til den 95 kg pause PR, så kørte den ikke bare rimeligt, jeg syntes den kørte rigtigt fint. Glidende og lige op. Der var endda overskud til at udbryde: "jeg har har den!!", da jeg formastede mig til at bevæge mig :D

Link to comment
Share on other sites

Hehehe... Tak tak. :)

Selvom jeg havde instrueret dig i ikke at snuppe stangen medmindre jeg sænkede den igen, så sad det lige i mig med ny spotter, som måske gerne vil være venlig etc. Men du holdt klogeligt poterne for dig selv, så du får 6 x :banana: for top-spotning. :D

Link to comment
Share on other sites

Det er godt at se, at udviklingen i bænkpres i det mindste kører som den skal, når nu squat er kørt af sporet. Men skidt med det. Squat er alligevel en aparte øvelse, som kan undværes. Dødløft derimod er The Real Thing :)

Hvis du kan lave 95kg bænkpres med fuld pause og to gentagelser på CGBP med 85kg, så er der ikke megen tvivl om, at du om fire uger kan nå de magiske 100kg. Om ikke andet, så som Touch-and-Go.

Din måde at bygge op til max-løftene på vil jeg i øvrigt godt stille mig tvivlende overfor. Jeg ved godt, at den er meget anerkendt o.s.v., men derfor behøver den jo ikke at være god. Det virker som om du blander opvarmning sammen med vægttilpasning. Opvarmning skal være mange reps med lette vægte. Vægttilpasning er omvendt få reps med tunge vægte. Du laver ikke særligt mange reps med lette vægte, men til gengæld laver du et hav af tungere vægttilpasnings sæt med kun fem kg intervaller. Det er alt for små intervaller.

Du laver sammenlagt 19 løft i seks sæt inden max-løftet, og antallet af løft er ok, men efter min mening burde du fordele dem i en pyramideform, som er langt mere fyldig i bunden end du gør nu. Du bruger for mange kræfter på at løfte 80 - 85 - 90 under opvarmningen til 95. Et forslag kunne være 10 x 45 - 6 x 65 - 3 x 80. Altså stadig 19 reps, men nu fordelt på et rent let opvarmningssæt og to vægttilpasningssæt.

Link to comment
Share on other sites

Bel>> Jeg er faktisk helt enig. Men idag var alm. træning hvor jeg pludselig fik lyst til at sætte ny Pause-PR, fordi den single på 90 føltes så let. Og der var spotter klar etc... Så det var en indskydelse. :)

Sidst jeg maxede lavede jeg vist 3-4 stykker med 60kg, så 2x70, 1x85 og så på ny PR 1x95.

Så vi er faktisk nogelunde enige - jeg er endda endnu mere doven med opvarmning til max-løft end dig. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Squat er alligevel en aparte øvelse, som kan undværes. Dødløft derimod er The Real Thing :)

Godt der var en smilie efter, ellers skulle jeg til at skælde ud. Squat er The King og sådan er det bare, det kan slet ikke diskuteres. ;) Jeg hader til gengæld dødløft, mage til skodøvelse skal man lede længe efter. :) Den er jeg slet ikke bygget til, men måske skulle jeg til at eksperimentere lidt med sumo. Jeg kan dog ikke lige gennemskue, hvilken kropsbygning der er den mest gunstige til denne øvelse, men sikkert korte (lår-)ben, kort overkrop og lange arme + styrke i hjulene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skiftevis hader og elsker squat... Hadet er dog mest fremtrædende. ;)

Det kan lige gå som assistance-øvelse til dødløft (som er konge-løftet), men ellers er og bliver det ikke en øvelse for mig - men måske for langhårede, kortbenede heavyrockere! :lol: :D

Link to comment
Share on other sites

Cykling, 17. august

Distance: 15,7km

Tid: 30:28

Fart, gns: 31,3 km/t

Fart, max: 54,6 km/t

Kadence, gns.: 80rpm

Puls, gns.: 160

Puls, max: 186

Forbrænding: 2401kjoule

Rullede ud og kørte tempokørsel hjem. Fin lille tur i det gode vejr. :)

Jeg tror jeg ville gøre mig godt som storskrydende spurtkonge, Horsens' eget svar på Cippolini (med en lidt anderledes frisure). Jeg har et helt fantastisk antrit men en udholdenhed som en selvdød måge. :D

Jeg kunne ikke (på trods af jeg pustede mig op) trigge den automatiske fartkontrol i Bjerre, så nu er der dikteret lateral raises og chin up's! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne ikke (på trods af jeg pustede mig op) trigge den automatiske fartkontrol i Bjerre, så nu er der dikteret lateral raises og chin up's!

Spænd et godt stort sofabord på ryggen, så skulle den være der....

Jeg har det også selv med at give cyklen lidt ekstra gas, når jeg møder en automatisk fartkontrol på vej til arbejde.... kun 1 gang er det lykkedes at få en måling....so keep on trying... :D

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share