klausjensen


klausjensen
 Share

Recommended Posts

Dato: Fredag, 2. august 2002

Varighed: 1½ time :bblush:

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Tung dødløft, singles cycle uge 4

1 x 6 x 60kg

1 x 2 x 100kg

10 x 1 x 130kg (1 min løfteinterval)

Pis... Jeg var kommet hjemmefra uden mine notater, og jeg har husket forkert. :( Det skulle have været 15x125kg. Elendige klovn. :(

Squat

1 x 6 x 40kg

1 x 3 x 60kg

1 x 1 x 70kg

1 x 1 x 80kg *PR*

1 x 1 x 90kg *PR*

1 x 1 x 100kg :devil: *PR*

Overall

Dagens korte program stod kun på obligatorisk dødløft... Og så var jeg lige henne og sparke lidt dæk på centrets powercage. Og fik da osse stangen på nakken med en del grimasser og udstrækning.

Og det gik så godt, så mine 4 ugers opsparede squat-vrede blev til max-forsøg - og jeg fik fandme 100 til godkendt dybde ifølge T!! :devil::devil::devil:

Ikke prangende stil, det var ikke så lidt en goodmorning, men sådan er det at være smidig som en betonklods! Pavestolt er jeg! :)

Jeg brugte mine Inzer knæbind for første gang, og de støtter rigtig godt. Det var en rigtig god investering!

Grunden til det tog så lang tid var jeg stødte på H3ll og T, og det blev til ikke så lidt snak. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

sad og ventede på at du ville poste!

og stolt burde du være!!! det så sgu godt ud. Når du får teknikken helt på plads er jeg sikker på at du har mange kilo i dig.

Men husk mavetræningen!!!

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med de 100 kg Klaus B)

Har du fået et kursus i at binde knæbind rigtigt. Det er vigtigt at man ikke trækker over, når binder dem, men trækker dem stramme INDEN man trækker over. Ellers hiver man knæskallen med. Det kan give knæproblemer i længden. Ellers må jeg give dig et kursus næste gang jeg kommer op og træner med dig ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Undskyld klaus, jeg sviner lidt i din log:

TJ>> jeg har principielt ingen problemer med at skulle lære DL og squat, men det har jeg bare alligevel.... eftersom jeg løber hver anden dag (ca.) hvornår skulle mine stakkels ben så restituere, hvis jeg begyndte at styrketræne ben?

Link to comment
Share on other sites

eftersom jeg løber hver anden dag (ca.) hvornår skulle mine stakkels ben så restituere, hvis jeg begyndte at styrketræne ben?

Dødløft er nu ikke voldsomt hård ved benene sammenlignet med squat. Desuden er det et spørgsmål om 3 ting. Planlægning, work capacity og konditionering. Kroppen kan vende sig til meget, hvis man vil have at den skal ;)

Men jeg kan godt se dit dilemma, når du nu bedst kan lide at løbe. Du kan jo starte med dødløft og se om det går ud over dit løberi. Jeg tvivler på det.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Arne>> Jaja, lad os nu se. Med et kalorieunderskud som en større etiopisk hungerskatastrofe har du jo heller ikke lige de optimale betingelser. Men så er du jo motiveret nu. :)

Thomas J>> Æhm... Jeg moslede dem bare halvstramt rundt om knæene og stavrede hen i powercaget... ;) Ved godt JFK ville have strammet dem så grostesk op med en gravko og alskens trisser og tovtræk, så jeg var begyndt at tude... Jeg har på fornemmelsen du kunne finde på det samme... ;) Du må tage Tonni ved vingen og så kan I løbe :treadmill: fra diesel-byen op til HSK og træne med mig. :)

Jeg må prøve at se om jeg kan finde en link med en beskrivelse af, hvordan de skal ligges på, de knæbind. Skal da ikke have revet knæskallen i smadder.

Litopsi>> Jeg troede heller ikke man kunne træne ben og dyrke spinning samtidig. Men efter noget vriden armen rundt herinde, prøvede jeg det. Og der gik en uge eller to - så var det ikke noget problem. Jeg har sågar prøvet at træne ben og spinne samme dag. Heller ikke noget problem. Så klø du bare på med dødløft og squat. :)

AF>>Knæbindene koster 250kr hos JFK.

Det skulle nu ikke forståes sådan, at de har givet mig 30-40kg. Det var bare første gang jeg maxede, så jeg ved ikke, hvad de gav.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er glad for at vores "lille" snak kunne motivere dig nok til at du kunne sætte en ny PR i dag.. ;)

Det er rart at høre at du er ved at være oven på igen, så det kun er T jeg skal høre på pive når vi træner!! :)

Der er lige et par bananer for vores kæbetræning i dag: :banana::banana::banana::banana::banana::banana:

Link to comment
Share on other sites

Dato: Søndag, 4. august 2002

Varighed: 2 timer

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Bænkpres

1 x 5 x 50kg

1 x 4 x 60kg

2 x 3 x 67,5kg

4 x 3 x 75kg

2 x 3 x 72,5kg

En halv træningssession fra Sheiko, for at tilpasse mig workloaden. Måtte gå 2,5kg ned i de sidste 2 sæt for at være sikker på ikke at nå failure.

Havde det været "the real Sheiko deal" skulle jeg have haft 8 sæt bænkpres mere, heraf 5 med 75kg... :evillaughter:

Squat

1 x 5 x 50

1 x 4 x 60kg

2 x 3 x 70kg

5 x 3 x 80kg

Kørte rigtig godt, men jeg skal gerne ned og kunne køre med lidt kortere pauser end de 4-6 minutter jeg brugte mellem de sidste sæt - ellers kan jeg ikke nå at blive færdig med det ene træningspas før det næste begynder. :)

Bent Over Barbell Row

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 80kg

1 x 5 x 90kg (for tung, ringe form)

1 x 5 x 80kg

Bent Over Dumbell Row

1 x 5 x 42kg

1 x 5 x 52kg (okay med højre, ikke god nok med venstre)

BAM! Så var tiden gået! Fik ikke trænet skulder, triceps og biceps som planlagt. Så har jeg en undskyldning for osse at træne i morgen... ;)

Overall

En rigtig, rigtig god træningsdag. :)

Fik vist af en gut hvordan man bruger sådan en mekanisk ting til at rulle knæbind med. Jeg er mega-øm i knæhaserne af knæbindene, der bider ind i huden, men de er bare alle tiders. Man vænner sig sikkert til det ret hurtigt.

En anden gut kom hen til mig og spurgte "er det en ny styrkeløfter vi har der?". Det førte til en lang snak. Det viste sig han er styrkeløfter og har en total på 595kg - og er stadig junior. Han hed Günther, hvis nogen skulle kende ham. Allerede i anden sætning var han ved at prakke mig en styrkeløfterlicens på - jeg tror de har været på salgskursus i HSK, styrkebørgerne :lol:

En masse snak med T og H3ll kunne jeg jo heller ikke undgå. :D Jeg har snakket med T om at køre Sheiko sammen... Nu må vi lige se, hvornår det kan blive fra. Jeg tror jeg kan være klar med en passende workcapacity og en helt frisk skulder om 4-6 uger. Nu må vi se. :)

Link to comment
Share on other sites

Allerede i anden sætning var han ved at prakke mig en styrkeløfterlicens på

Kom nuuu :poking: Klaus, du tør ikke... Kom nuuu :poking: Klaus, du tør ikke... Kom nuuu :poking: Klaus, du tør ikke... Kom nuuu :poking: Klaus, du tør ikke... Kom nuuu :poking: Klaus, du tør ikke... Kom nuuu :poking: Klaus, du tør ikke... Kom nuuu :poking: Klaus, du tør ikke... Kom nuuu :poking: Klaus, du tør ikke...

Link to comment
Share on other sites

Din skulder skade.... er det noget du kun kan mærke når du træner decideret skulder eller kan du også mærke det hvis du. f.eks. laver bænkpres/dødløft!?

I Sheiko skal du kun lave skulderpres 1 gang om ugen og du kan selv bestemme om du vil træne let eller tungt.

>AF

Du er ond! :)

Link to comment
Share on other sites

Du kan også vælge at droppe ekstra skulderøvelser i Sheiko....du får jo massere af træning af skulderen alligevel.

Det er ikke noget problem at justere lidt i Sheiko-programmet så det passer bedre til dig.....så det er bare om at komme igang (med mindre skulderen virkeligt er gået kold).

Link to comment
Share on other sites

Ripper, Luciferace og Baardi >>

Jeg mærker ikke noget af betydning til skulderen under bænkpres... Det er lidt sværere at få stangen på nakken til squat, men får først jeg er varm er der heller ikke noget der. Jeg mærker ikke noget til skulderen i nogen øvelser - af betydning. Så derfor tror jeg at jeg om 4-6 uger med rimelighed kan forvente at kunne gennemføre den letteste Sheiko.

Jeg tror ikke jeg skal skære ned på skulderøvelserne. Jeg tror nærmere jeg skal være flittig med at træne rotator cuff, lateral og posterior deltoid. Tanken er, at jo stærkere skulderen er i relation til f.eks. bænkpres, jo mindre chance er der for skader.

Jeg har også tænkt mig at pille ekstra-ting ud af Sheiko'en og indsætte de øvelser, jeg synes jeg har mere brug for. F.eks. tvivler jeg lidt på effekten af 5x10 reps flyes efter ca. 15 sæt bænkpres. Lunges bliver der heller ikke noget af.

Rivejernet>>

Hævnen er sød... Når jeg kommer til Odense på torsdag duct-taper jeg dig til en inderlårsmaskine, og du kommer ikke derfra før du har taget 500 reps med laveste vægt mens du retter på makeup og fniser. :devil: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share