klausjensen


klausjensen
 Share

Recommended Posts

Det er jo sådan set ikke dig der skal ændre stil i forhold til trøjen. Du skal bare anskaffe en trøje, som passer til din stil. Jeg talte med en af vores licensløftere nede i klubben i fredags, og han forklarede, at der var meget stor forskel på, hvilken stil de forskellige trøjer var bygget til. En Inzer trøje var f. eks. nærmest værdiløs, hvis ikke man holdt armene helt ud i 90 grader fra kroppen, mens en Titan trøje omvendt havde sin styrke med en ca. 45 graders vinkel. Eller også var det omvendt, det kan jeg ikke lige huske :hehe: .

Jeg har løftet med begge trøjer, og min erfaring er at man skal have armene langt ud i begge trøjer. Men jeg må da blankt erkende at min skulder er meget gladere for min fury end for den inzer trøje jeg prøvede (inzeren var dog også for stor). men en fury (Titan) kræver muligvis ikke helt så meget spredning af armene som en inzer. Men det er ikke sådan an man løfter med armene ind til siden i nogen af trøjerne (mig bekendt).

Og en 45 graders vinkel er ALT for lille, jeg tror jeg løfter med op mod en 80-85 graders vinkel (er dog ikke helt sikker, har ikke havft en vinkelmåler på :D)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dato: Onsdag, 15. januar 2002

Varighed: 10 minutter

Sted: Midt i begyndende svedpøl, stuegulvet

Extra Workout

10 min. pushup challenge - 76 reps

:dead: :dead: :dead: :dead: :dead: :dead: :dead: :dead:

Jeg er for tung og svag til sådan noget pjat, men jeg skulle jo prøve.

Jeg havde mit støvede pulsur på undervejs. Sidste rep blev hydraulikket op med puls 170, mens helvedes ild brændte i skuldrene.

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Efter devisen "man kan altid finde nogen at grine af" stiller jeg mig hermed til rådighed med dagens video på slap line. Jeg laver en pushup med klap for første gang (tror jeg).

Jeg skal advare om, at filmen kun kan ses af fuldgyldige og helt igennem ukritiske medlemmer af min fanklub. :tongue:

Pushup med klap og show: MPEG 2,5MB

Link to comment
Share on other sites

Dato: Torsdag, 16. januar 2002

Varighed: 2 timer 30 minutter

Center: Horsens Styrkeløft Klub

WSB - DE Squat/Dødløft

Squat (løse-medium knæbind, dragt med stropperne nede)

2 x 3 @ 50kg

2 x 2 @ 60kg

1 x 2 @ 70kg

8 x 2 @ 90kg

1 x 2 @ 110kg

1 x 2 @ 130kg

Fy for pokker bentøjet var træls at få igang idag. Ikke mindst lysken. Jeg lignede døden fra Lubeck i ansigtet i det første sæt. :dead:

Dødløft

1 x 3 @ 130kg

3 x 2 @ 150kg

3 x 1 @ 170kg

1 x 1 @ 190kg

Bent Over Barbell Rows

1 x 8 @ 70kg

1 x 8 @ 90kg

1 x 6 @ 100kg *PR*

1 x 8 @ 90kg

En-arms dødløft :tongue:

3-4 forsøg hvor grebet ikke rakte på 100kg

2 løft med højre arm med straps

2 løft med venstre arm med straps

Overall

Ekstremt meget kæbe idag. SquatFather og SAB var i huset. Der var osse en stærk fætter, jeg plejer at snakke med, når han er der. Vi squattede og dødløftede sammen idag, men der var nok flest sæt kæbe. :D

Link to comment
Share on other sites

Overall

Ekstremt meget kæbe idag. SquatFather og SAB var i huset. Der var osse en stærk fætter, jeg plejer at snakke med, når han er der. Vi squattede og dødløftede sammen idag, men der var nok flest sæt kæbe. :D

Hvorfor skal SAB og jeg blandes ind i det? :unsure:

Vi trænede da godt til, det var dig og ham den anden fætter som trænede 1500 set kæbe. :D

Link to comment
Share on other sites

hello Klaus,

længe siden!

Jeg var nede at træne i dag fra 16:30 til 18, så vi må være gået forbi hinanden. Havde kæresten med og fik hende introduceret i Squat og dødløft. Selvfølgelig havde hun i løbet af "no time" fundet ud af hvordan teknikken til disse to løft er(minder lidt om en kvindelig SAB...). Morten Sørig prøvede også at overtale hende til at få licens :lol:

Har du set den nye boks(den ligner en bogreol) til partial dødløft? kanon siger jeg dig! Morten og makker legede med ca. 300 kilo da de stod på den... Johan Westerberg kaldte Morten for en "tøsedreng"(eller sådan noget, mit svensk er ikke så godt) da han ikke kunne løfte omkring 290 kg. Ret griner at se Morten Sørig stå og "skumle" i et hjørne. Tro mig, han løftede den i andet forsøg!

Måske vi ses i morgen? jeg er der kl. 15:30. Ellers må du have en god weekend.

Link to comment
Share on other sites

... dig og ham den anden fætter som trænede 1500 set kæbe. :D

Wauw!!! Det kan man da kalde workcapacity der vil noget....hvis der altså var god belastning på (men man skal måske hellere spørge squatfather og SAB om jeres "belastning" ;)) :D

Link to comment
Share on other sites

Mens maden lavede sig selv, fik jeg lyst til at løbe en 3km lille tur. Det er længe siden jeg har lavet noget der ligner cardio, så jeg gik bare efter at løbe hele turen. Det gik osse fint, det tog 17½min og pulsen var 162 i snit og aldrig over 170, så det var okay.

Link to comment
Share on other sites

Dato: Fredag, 17. januar 2002

Varighed: 10 minutter

Center: Stuen

Extra/recovery workout

Pushups + pose med 5kg tøsalt på nakken :tongue:

5 x 5

Supersættet med....

Ab crunch, sammerullet tæppe under lænden(5kg tøsalt på brystet)

5 x 10, 10, 7, 6, 3

Uden pauser

Som indehaver af en hjørnegrund med fortov har jeg naturligvis en pose tøsalt liggende. Da jeg er for doven til at sprede den på fortovet, når der er sne og is, fandt jeg idag en meget bedre anvendelse for skidtet. :P

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Dato: Lørdag, 18. januar 2002

Varighed: 2 timer

Center: Horsens Styrkeløft Klub

WSB - Bænkpres DE

Reverse Bands Bænkpres (m. pause)

1 x 6 @ 60kg

1 x 3 @ 80kg

8 x 3 @ 100kg

1 x 3 @ 120kg

2 x 2 @ 120kg

Boardpress (20cm)

1 x 5 @ 80kg

3 x 5 @ 90kg

Lateral Raise

1 x 8 @ 10kg

1 x 5 @ 14,5kg

1 x 5 @ 17kg

3 x 5 @ 14,5kg

Træk til brystet, bredt greb

1 x 8 @ 60kg

1 x 8 @ 70kg

1 x 8 @ 75kg

2 x 8 @ 80kg

Dumbell Sidebends

8 @ 42kg

8 @ 52kg

Overall

Fin træning. SquatFather var i huset og et par andre flittige kæber. Men at SAB ikek var der trak 30 minutter fra træningen. Jeg kan konkludere det er SAB's skyld, træningen normalt trækker en halv time mere ud. :D

Link to comment
Share on other sites

Dato: Mandag, 20. januar 2002

Varighed: 1½ time

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Planen var det var sidste tunge gang squat inden C-DM, hvis det gik godt.

WSB - Squat ME

Squat (stropper nede, løse til medium knæbind uden bælte)

2 x 3 @ 60kg

2 x 3 @ 100kg

1 x 2 @ 130kg

1 x 1 @ 150kg med fuldt udstyr

C-DM Generalprøve - Squat med fuldt udstyr

170kg (ikke dybde nok)

170kg (væltede forover, spottere måtte på arbejde)

"Nu har du kniven for struben Klaus, ellers behøver du ikke træne de to andre længere..." var meldingen fra licensbanden. Underforstået, får jeg ikke noget godkendt i squat, er det ret ligemeget hvad jeg kan lave i bænk og dødløft, jeg får ikke lov at prøve.

170kg godkendt :devil:

Og nu var jeg jo igang, så jeg lavede lige et løft mere:

170kg (ved ikke om den var dyb nok, skal checke videoen)

Da jeg så kunne regne ud, jeg skal på den med tung squat igen, lavede jeg ikke mere idag.

Overall

Tjaah... Fik da et løft godkendt inden for de 3... Det er da bedre end ingenting.

Skal på skiferie i 10 dage fra fredag aften, så der får jeg en gang deload. I morgen laver jeg generalprøve i bænkpres, og så squat igen onsdag eller torsdag. Og mandag inden C-DM... Så må det for pokker da... :devil::devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Da jeg så kunne regne ud, jeg skal på den med tung squat igen, lavede jeg ikke mere idag.

Jeg er faktisk ikke sikker på at det er løsningen. Sådan her ser jeg på hele situationen. Du har styrke til min. 170 kg. Sikkert også en pæn portion mere. MEN, du har IKKE teknik til at nå godkendt dybde. Jeg er ikke sikker på at din teknik bliver bedre af at lege "jeg skal nå dybde" med tæt på maksimale vægte. Hvis jeg var dig ville jeg eksperimentere med teknikken med lettere vægte, indtil du finder ud af hvad du skal gøre for at nå den pokkers dybde. Du kommer IKKE derned, hvis du bliver ved at kværne løs på de tunge vægte. Hvis konsekvensen er at du ikke kan træne med dragt, da du umuligt kan nå dybde med dragt og lette vægte, så må du tage konsekvensen af det, og stille op uden dragt. Det vigtigste lige nu er at finde en teknik med lette vægte, hvor du rammer godkendt dybde hver gang. Det skulle jo helst ikke være en lotto-situation, hvor du er heldig at ramme dybde 1 gang ud af 20. Den skulle helst være der 90 % af tiden. Så mit forslag er at lave specifikke strækøvelser HVER DAG. Gå ned på en 90-110 kg og lav adskellige singles i squat 2-3 gange i ugen resten af tiden, indtil du finder en teknik og fodstand der muliggøre godkendt dybde stort set hver gang.

HUSK, det som tæller til C-DM er ikke hvad du har på stangen i squat, men at du får min. 2 hvide lamper, så du kan få lov at bænke og dødløfte.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

jeg er nok nødt til at give thomas medvind her... udstrækning kan være nøglen til dybden.. og teknik er jo heller ikke bare tæt på optimal med en tung vægt.. man SKAL lære teknikken på lette vægte før man kan løfte tunge vægte halv-pænt... "Man skal kravle før man kan gå" som man jo siger ;)

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Ja... Det er ikke en macho-ting, det her. Naturligvis vil jeg helle lave 170 end 70, men først og fremmest vil jeg ha noget godkendt. Og jeg har hele tiden ligget på den hårfine grænse mellem dybt nok og ikke dybt nok. Engang imellem med løft som er med en smule i margen i dybden endda. Det har også virket længe som om, at jo flere kilo der kom på, jo bedre gik det. Så derfor har jeg (og mine omgivelser) troet på det ville komme.

Mht det med udstrækningen... Jeg ved ikke hvad det er, jeg skal strække. Som jeg ser det har jeg et balance-problem og et styrkeproblem. Balance fordi, at hvis jeg sætter mig "nok" tilbage med bredest mulige stand, så kan jeg ikke læne mig nok frem til at holde balancen. Jeg vælter ganske simpelt bagover. Det er ikke noget jeg tror. Jeg har smadret en finger på at vælte bagover plus måttet skubbes på plads af en spotter ved at gøre det. Omvendt hvis jeg står bredere (det kan kompensere for balancen), så søger mine knæ ind. Jeg kan ikke holde dem ude. Om det er manglende styrke i noget eller manglende smidighed (og i givet fald hvor), aner jeg ikke.

Det med at begynde let, kravle før man kan gå, bygge et godt fundament til huset, strikke før man kan hækle og hvad det altsammnen hedder... Det har jeg også gjort. Jeg startede for ca. 8 uger siden HELT forfra med dragt på 120kg eller noget i den retning. Og så har jeg med vilje først øget når jeg havde løft med dybde nok. Squat i fuldt udstyr er et helt andet løft end squat uden dragt. For mig i hvert fald. Derfor har jeg følt det nødvendigt at squatte i fuldt udstyr i et setup, der ligner konkurrence-løft så meget som muligt. Jeg mener stadig det var det eneste rigtige valg, og jeg fortryder intet.

Hvis det der skal til er, at jeg laver første løft til C-DM på 75kg uden dragten, så gør jeg det. Om jeg så skal squatte mig til blods lige til kl. 9.59 lørdag den 8. februar og igen efter indvejningen, så gør jeg det. Men nu må vi se.

Jeg er klar til hvad som helst, så jeg vil udvide med udstrækning hver dag, når jeg finder ud af, hvad jeg skal strække. Hvis jeg helt undlader deload efter skiferien har en gang squat mere i denne uge og så hele ugen op til C-DM. Om jeg styrkemæssigt topper til DM eller ej er komplet inderligt ligegyldigt, hvis ikke jeg kan få squat godkendt. Jeg kan squ holde pause når jeg bliver gammel.

Og selvom jeg er træt af det nu, og det ikke ser optimalt ud, så er jeg fortrøstningsfuld. Jeg skal nok nå det, og jeg skal nok få noget godkendt til C-DM.

Når jeg lyder lidt bidsk og kontant er det ikke fordi jeg ikke værdsætter rådene, er sur på nogen eller noget i den retning. Jeg er først og fremmest irriteret på omstændighederne og mig selv. Jeg er meget glad for folk gider give råd og følger med i, hvad jeg laver. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share