Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Dagens træning i selskab med Jhax og gensyn med et par gaaamle øvelser:

Muscle-ups i ringe:

12 x 1 x BW (+ 2-3 stk. jeg failede)

Front squat (VL greb):

1 x 5 x 50kg

1 x 5 x 70kg

5 x 5 x 80kg

Chinups:

1 x 5 x BW

4 x 6 x 20kg

1 x 15 x BW

Military Press:

4 x 6 x 50kg

Dragon Flags:

4 x 8 x BW

Pullups:

1 x 20 x BW (skulle lige fordrive tiden, indtil Jens var færdig med sin god-like-BB-training :laugh: ).

Ok overskud på det meste. Kroppen var ellers helt kvæstet efter sparring i går! :crazy: Der var fremgang på MU, men skal sgu passe på albuerne. Styrken var vel som jeg forventede, når nu den så sjældent står på gym-træning.

Junker: Skal lige ASAP finde ud af om jeg har fri...Hvis jeg har, er det planen at deltage på Team Dark Side!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

KB Clean & Press: 10 x 5/5 x 32kg

Ring Dips: 5 x 10 x BW

Klatrebjælke Pullups: (4 fingre i mellemste greb) 8,8,6,5,5 x BW - done!

Evil wheel: (stående) 5 x 5 x BW

Var tæt på at få krampe i pecs under ring dips.... FED øvelse! :devil:

Link to comment
Share on other sites

For en sjælden gangs skyld var jeg ikke super motiveret! :dry:

Dagens træning:

Let løb: 10 min

Hill sprints: 15 x ca. 130 meter

Afjog: 12 min

Bagefter var det nu meget fedt! :devil: Stængerne er helt ristet!! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

For en sjælden gangs skyld var jeg ikke super motiveret! :dry:

Dagens træning:

Let løb: 10 min

Hill sprints: 15 x ca. 130 meter

Afjog: 12 min

Bagefter var det nu meget fedt! :devil: Stængerne er helt ristet!! :4thumbup:

Fed hård træning du banker af i øjeblikket kriger.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Bænkpres:

5 x 5 x 90kg

Squat:

1 x 5 x 70kg

1 x 5 x 80kg

1 x 5 x 90kg

3 x 5 x 100kg

Pullups:

3 x 5 x 25kg

1 x 15 x BW

Bar dips:

1 x 30 x BW

2 x 15 x BW

1 x 12 x BW

Hanging reverse crunch:

4 x 8 x BW

Så blev det til kvartalets omgang bænk. Prøvede også en omgang alm. back squat. Tror kun jeg har trænet den en gang de sidste 4-5 år. Kommer nok aldrig op på tidl. squat styrke, men fuck det. Var alligevel også overall slap dengang! :laugh: Hill sprints og squats! :superman:

JUNKER: Thanx buddy... sad ellers og kiggede i min log, og tænkte, at jeg snart måtte lidt op i gear igen! :devil:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens "morgentræning" træning:

5 km løb inkl. et par bakkerture: 23 min

Klatrebjælke Pullups: 5 x 15 x BW

Havde tunge ben, så det var ik verdens bedste løbetur. Får ikke rigtig trænet de ting, jeg egentlig gerne vil.... men får da lavet lidt alligevel.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Træning mandag:

Brazilian Jiu Jitsu: 1,5 time

Der er en del fra klubben, der skal til EM i jan. så en masse sparring. Hård kost pga. min for tiden infrekvente BJJ-deltagelse. Satser på, at det bliver bedre det næste stk. tid!

Dagens træning feat. søvnunderskud og Jhax:

Dødløft:

8 x 3 x 130kg

Let nok, men fik #"¤"%¤%¤ ondt i højre røvballe! :mad:

Dips:

1 x 10 x BW

1 x 10 x 25kg

3 x 5 x 35kg

Pullups:

1 x 12 x 10kg

2 x 10 x 10kg

1 x 8 x 10kg

1 x 15 x BW

For lige at ryde misforståelser af vejen, er pullups selvfølgelig med overhåndsgreb!

4 timers søvn er bare ikke nok efter natarbejde.....fornuftigt træk med en træningsaftale med Jens, så jeg alligevel fik lavet lidt!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

MMA: 1,5 time

Kørte fra en masse forskellige afstande: Clinch, boksning, nedtagninger, guard. Sluttede af med lidt let sparring. Fed træning. Må se om jeg kan få trænet MMA lidt mere reglmæssigt.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Restitutionsløb med rygsæk: 5 km

Brazilian Jiu Jitsu: 1 times sparring.

Runder af 5 min. Mangler en del skarphed for tiden. Fuld skrue hele timen - god træning!

L sit-rebklatring:

1 x 4 ture

1 x 3 ture

1 x 2 ture

Hver tur ca. 8 tag.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

No-gi grappling: 1 time

Med undertegnede som "instruktør". Gennemgik nedtagning, armbar, og et par sweeps - kun teknik.

Boksning: 1 time

Skyggeboksning, plethandsker og meget let sparring. Mine parader er pt. ikke eksisterende. :annoyed:

Har lavet en deal med min gode ven og boksetræner, der er begyndt til noget Vale Tudo. Jeg hjælper ham med gulvkamp og så hjælper han mig med boksning.

Jeg har ellers fået trænet en del slåsning i denne uge! Får dog stadigvæk god "bang for the buck" med det styrketræning og løb jeg laver. All good :cool:

Waits: Lige præcis. Løb med hunden, så der skal også tages hensyn til ham...Nogen gange vil han gerne lige snuse lidt, så det bliver faktisk lidt interval-træning med pauser. Skal bare ikke sprinte, for så begynde han at hoppe ind i mig eller løbe for stærkt! :blink: Rygsækken er pt. ikke så tung - bare lidt ekstra tøj og sko!

post-67-1197727691_thumb.jpg

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Træningspas # 1:

Front Squat (VL greb):

8 x 3 x 85kg

Db. skrå bænk:

4 x 8 x 2x31kg

One arm assisted chinups:

6 x 1/1 x BW

B-O Rows:

4 x 8 x 80kg

Dragon Flags:

3 x 8 x BW

Styrken glimrede ved sit fravær! Havde glemt chin-dip/bælte, så prøvede en omgang "assisted one-arm-chins". Brugte en 'strap' (så kan straps rent faktisk bruges til noget) til at holde/trække i. Kunne være sjovt at nuppe en one arm chinup! Flere tunge chins then!!

Træningspas # 2:

Brazilian Jiu Jitsu: 1,5 time

Havde et par gode sparringsrunder. Forsøgte et par gange med flying arm bar, og fik den nææææææsten en enkelt gang! Desværre sad min storetå på et tidspunkt fast i gulvet, så jeg forvred den. Nu har jeg en king-size tå! :rudolph:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan altså ikke rigtig få det til at stemme:

1: Du træner meget, rigtig meget

2: Du siger, at du ikke får trænet de ting, som du gerne vil

3: Du vil gerne træne noget mere MMA

4: Du vil gerne træne noget mere BJJ

Fuldstændig som undertegnedes har din træning karakter af en blandet slikpose (Citat: Queen Pearl), men modsætningerne her er da til at få øje på!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan altså ikke rigtig få det til at stemme:

1: Du træner meget, rigtig meget

2: Du siger, at du ikke får trænet de ting, som du gerne vil

3: Du vil gerne træne noget mere MMA

4: Du vil gerne træne noget mere BJJ

Fuldstændig som undertegnedes har din træning karakter af en blandet slikpose (Citat: Queen Pearl), men modsætningerne her er da til at få øje på!

Kenneth Jay døbte jo (for et par år siden) min træning DBM's Mix-it-up® træning... Det er jo sådan jeg kan lide det :devil: ligesom dig kan jeg lide at være allround mht. styrke, kondition osv.

Den sidste uges tid, synes jeg, at jeg har fået trænet den ønskede mængde BJJ/MMA... det er bare ikke altid arbejdstiderne tillader det. Øhh og så jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med "modsætningerne" - og ikke kan få til at stemme??

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Jamen, det er da muligt, at mit indlæg var mere kort, end det var klart! :nissegrin:

Meningen er, at så meget som du får trænet, giver det ikke rigtig mening for mig, når du siger, at du ikke får trænet det, som du vil. Jeg forstår så glimrende, at der er så mange spændende træningsformer og så kort tid at træne dem i - men du af (næsten) alle er da tæt på at realisere det bedste fra mange verdener.

-men selv du må vel erkende, at der ikke er tid til det hele, og med job og hund og hvad ved jeg er der vel ganske naturligt ikke tid til at satse bare halvvejs på både MMA og BJJ - selv om det ene selvfølgelig hænger sammen med det andet.

Det jeg mente var altså, at du inden for ganske få postings fik nævnt hele tre "problemer" i en træning, der set fra min side ser noget nær ideel ud!

Link to comment
Share on other sites

Wow, fullbody DOMS i dag + en øm tå!

Mobilitetsøvelser:

15 min diverse

Ring Dips:

8 x 10 x BW

Klatrebjælke Pullups:

4 x 8 x 16kg

Ik' en skid at trække med i dag!

Burde måske have skånet kroppen i dag, men besluttede at lave lidt for at fortjene et bad.

CoqRouge: Spot on! Selv superman må jo være Clark Kent engang imellem!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning feat. PatrickGO: :4boxing:

Let løb: 10 min

Hill sprints: 10 x ca. 130 meter

Afjog: 12 min

Herefter hilste vi et par gange på Patricks maveindhold!! :puke2: Godt tegn på, at der blev givet fuld gas! :devil: Lidt mere træning med Da Brutal Machine og hans fight til januar vil være ren badeferie! :cool:

Personligt frygtede jeg lidt for løbeformen, men den virkede til at være fin. Tidligere var det hårdt med de 10 ture, men efter, at 15 er blevet standard, var det faktisk overraskende "let" med 10!

Fed træning i godt selskab!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning feat. PatrickGO: :4boxing:

Let løb: 10 min

Hill sprints: 10 x ca. 130 meter

Afjog: 12 min

Herefter hilste vi et par gange på Patricks maveindhold!! :puke2: Godt tegn på, at der blev givet fuld gas! :devil: Lidt mere træning med Da Brutal Machine og hans fight til januar vil være ren badeferie! :cool:

Personligt frygtede jeg lidt for løbeformen, men den virkede til at være fin. Tidligere var det hårdt med de 10 ture, men efter, at 15 er blevet standard, var det faktisk overraskende "let" med 10!

Fed træning i godt selskab!

Haahahah,,, Fedt med en omgang puke :nissegrin:

Er du snart game på lidt evil training, machine???

Link to comment
Share on other sites

Haahahah,,, Fedt med en omgang puke :nissegrin:

Er du snart game på lidt evil training, machine???

Selvfølgelig! Skal du hjem til Jyde-land mellem jul og nytår? Ellers kan vi finde en dag der. Skal godt nok arbejde nogen dage, men ellers ingen planer! Jeg har iø. en sten i mine forældres have i præcis samme str./vægt som den til evo-race, som vi kan lege med før næste løb - hvor jeg SKAL SKAL SKAL med!

Hvor lang pause holder I mellem hver enkelt hill sprint? Det har jo en vis betydning for puke-impulsen!

Pause?! Hva' det? :blink:

:nissetunge: Den tid det tager at lunte, jogge, gå ned igen!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning feat. PatrickGO: :4boxing:

Let løb: 10 min

Hill sprints: 10 x ca. 130 meter

Afjog: 12 min

Herefter hilste vi et par gange på Patricks maveindhold!! :puke2: Godt tegn på, at der blev givet fuld gas! :devil: Lidt mere træning med Da Brutal Machine og hans fight til januar vil være ren badeferie! :cool:

Personligt frygtede jeg lidt for løbeformen, men den virkede til at være fin. Tidligere var det hårdt med de 10 ture, men efter, at 15 er blevet standard, var det faktisk overraskende "let" med 10!

Fed træning i godt selskab!

Tak for den ondeste løbetur i lang tid.. :4crutches:

Du har vist ikke meget at frygte for, hvad løbeform angår.. Mål til næste gang: At holde frokosten indenbords! :blush:

Link to comment
Share on other sites

Angående pause: Det lyder som en 40 sekunders tid. Hvis vi nu forudsætter, at de 130 meter sprint tager 20 sekunder, har vi altså en "tabata" med 4 gange så lang pause, men over i alt 10 minutter. Det må siges at være ganske hårdt!

Min erfaring siger mig, at det ikke helt kan sammenlignes med tabata, da man skal tage højde for stigningen. Normalt er jeg ikke tilhænger af intervaltræning, hvor pauserne er længere end arbejdsperioden. Her er det dog specielt, da det er en stejl stigning. En alm. omgang tabata over 10 min. med så lang pause tror jeg ikke umiddelbart ville være ret hård. Jeg har et par gange tidl. løbet 40 x 20 sek arbejde (100 meter) og 10 sek pause. Altså tabata, men bare med 40 omgange i stedet for 8. Så er der lagt i kakkelovnen :devil::devil::devil: Har iø. også prøvet den med 20 x 200 meter.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share