Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Så kom min seneste undskyldning lige i den reklame.... Godt med et wakeup call!

Tak for det!

Den var også kun ment som et wakeup call/motivation .... og ikke en sviner som Jhax troede! :smile: (paranoide kælling!)

Dagens træning:

Løb: 7,2 km - ca. 33 min

Alt for fed tur. Havde "trendy"møller på Ipod'en og sne i fjæset hele vejen. Søndermarken var helt lyst op af gadelamper og sne (Ghey som det vistnok hedder :laugh: ). Bortset fra en enkelt anden løbetosse, var det småt med mennesker. Super fed stemning og lette ben - måtte dog sænke tempoet pga. isslag! Så skulle der også være lidt power tilbage i stængerne til squat i morgen.

De sidste par dage har den stået på BJJ sparring med EM-deltagerne (er faktisk lidt ærgelig over, at jeg ikke valgte at signe up) og styrketræning. Fik bl.a. 5 x 5 x 30kg i chinups med paralellt greb, så styrken i trækkemekanismen er på vej tilbage!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

De sidste par dage har den stået på BJJ sparring med EM-deltagerne (er faktisk lidt ærgelig over, at jeg ikke valgte at signe up) og styrketræning. Fik bl.a. 5 x 5 x 30kg i chinups med paralellt greb, så styrken i trækkemekanismen er på vej tilbage!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Vi savner update fra MASKINEN!!!!???

Half man half machine: code name "Da Brutal Machine", from another world and time! Escaped my home world before it blew up !! Destroyed by petty wars for power, resources and territory that escalated in a global conflict and killed everyone and everything ... It's a typical thing from my home world ... You humans wouldn't understand! :devil:

Jeg er netop vendt hjem fra træningslejer i verdens fedeste by NY! Træningen bestod af: One Arm pushups, Pistols samt lidt træning hos Ronin Athletics :cool: Gik desuden ca. 5 - 10 km hver dag.

Så denne her fede Nike reklame som jeg måtte ha' et billede af. Det er lige up my alley:

post-67-1200861254_thumb.jpg

Aftenen inden jeg rejste, havde jeg en super god MMA træning. Synes der er god fremgang, og jeg nyder virkelig træningen. Ææælsker at lave MMA takedowns! Jeg har stor gavn af min basis BJJ. Jeg får mange flere submissions end til alm. BJJ/grappling træning. Har selvfølgelig stadigvæk mange mangler i mit game, men det er kun fedt og udfordrende :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Ked af at læse, at du mister en firebenet løbepartner. Hvor gammel er vapsen og hvad fejler det arme dyr?

Hey CQ,

Hun ville blive 4 til marts. Faste læsere af loggen vil måske huske, at det allerede var oppe at vende for et par år siden, hvor hun fik konstateret en svulst i hjernen. Hun har så levet nogenlunde fint siden med motoriske problemer som eneste rigtige symptom. Det er så blevet gradvist forværret, og nu har hun fået nogle grimme bevirkninger pga. den meget stærke medicin. Hun er virkelig en fighter med kæmpe gå på mod og er blevet ved og ved, hvor mange andre hunde bare ville lægge sig ned og lade sygdommen vinde.

Det er sgu også synd for den anden, der bliver "single hund" nu.... bare de er væk fra hinanden i 5 min. hyler han!

Her er hun som hvalp:

post-67-1201020789_thumb.jpg

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Hey CQ,

Hun ville blive 4 til marts. Faste læsere af loggen vil måske huske, at det allerede var oppe at vende for et par år siden, hvor hun fik konstateret en svulst i hjernen. Hun har så levet nogenlunde fint siden med motoriske problemer som eneste rigtige symptom. Det er så blevet gradvist forværret, og nu har hun fået nogle grimme bevirkninger pga. den meget stærke medicin. Hun er virkelig en fighter med kæmpe gå på mod og er blevet ved og ved, hvor mange andre hunde bare ville lægge sig ned og lade sygdommen vinde.

Det er sgu også synd for den anden, der bliver "single hund" nu.... bare de er væk fra hinanden i 5 min. hyler han!

Her er hun som hvalp:

post-67-1201020789_thumb.jpg

Jeg er et sentimentalt fjols. Jeg kan faktisk godt huske dine ældre skriverier, men satte det ikke lige i forbindelse med den aktuelle situation. Jeg troede, at vapsen var kommet sig helt og fuldt. Din beretning får gamle minder til at myldre frem. Da min nuværende hustru rykkede ind i mit hus forkyndte hun, at hun skam holdt meget af min doberman, men at vi ikke skulle have flere hunde, når han engang var død! Well, han fik sin mavevending nr. 2 og måtte aflives. Det var i 1989 og jeg har ikke haft hund siden, men jeg kan stadig blive noget så ked af det, hvis jeg kommer til at tænke på det - også selv om jeg stadig har hustruen! Den dag i dag kan jeg vågne om natten og høre min forlængst afdøde hund gå omkring i huset. Spooky! Jeg har haft hunde hele mit liv - til min elskede hustru flyttede ind - men han er stadig den eneste, der spøger. Stambogsnavn Kronborgs Cruyff, kaldenavn Cruyff - man er vel gammel fodboldfan. Jeg ved ikke, om jeg skal håbe for dig, at du bliver fri for den slags spøgerier, eller om du tværtimod skal velsignes med dem. Vi - altså Cruyff og jeg - har sammen vundet såvel brugshundekonkurrencer som skønhedskonkurrencer. Heldigvis var det ikke mig, der skulle vurderes!

Link to comment
Share on other sites

PIV. Du ved jeg var igennem aflivning af hund for ca 6 mdr. siden. Det er stadig svært. Vi har måtte sætte et billede op af vovsen. Jeg troede aldrig jeg skulle blive sådan, men så måtte jeg aflive en hund :blush:

Husker godt skriverierne omkring tidligere i loggen.

Keep up the spirit.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå ja, har sgu stadigvæk en log, så lidt update fra de sidste par dage:

Mandag:

Brazilian Jiu Jitsu (No gi): 1,5 time

Diverse benlåse...

Direkte efterfulgt af

MMA: 1,5 time

Diverse take downs - tror jeg nok!

Onsdag:

Killer cardio: 1 time (under kyndig instruktion af Musashi)

KB Snatch, High pulls, Clean&Jerk, Swings, Burpees og Sandbag jumps - altsammen i dødsintervaller :devil: Blev kørt helt ned under gulvet! Har ikke trænet så meget i den retning det sidste stykke tid, hvilket kunne mærkes big time. Her til morgen (2 dage efter) havde jeg stadigvæk døds-doms og kunne næsten ikke komme ud af sengen til morgentræning.

Fredag - morgen træning feat. the filthy few Guarden, Musashi, og Fru Erik.

Hang Clean (teknik/diverse)

Front Squat (VL-greb):

1 x 10 x 50kg

1 x 8 x 70kg

1 x 5 x 80kg

1 x 3 x 90kg

1 x 2 x 100kg

1 x 1 x 110kg (en slags PR!)

Ok power i stængerne taget i betragtning, at jeg ikke kunne gå 45 min inden (og min squat frekvens taget i betragtning). Erik mener, at jeg med lidt målrettet træning kan nuppe 150kg om 6 mdr.'s tid!

Military press:

1 x 10 x 40kg

5 x 5 x 50kg

"Supersæt" med:

Pullups:

1 x 12 x BW

4 x 10 x BW

Pga. arbejde er der pt. ikke helt nok tid til træning (er der nogensinde det?), men får da lavet lidt! Iø. tak for de mange hunde-indlæg! :smile:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Nå ja, har sgu stadigvæk en log, så lidt update fra de sidste par dage:

Mandag:

Brazilian Jiu Jitsu (No gi): 1,5 time

Diverse benlåse...

Direkte efterfulgt af

MMA: 1,5 time

Diverse take downs - tror jeg nok!

Onsdag:

Killer cardio: 1 time (under kyndig instruktion af Musashi)

KB Snatch, High pulls, Clean&Jerk, Swings, Burpees og Sandbag jumps - altsammen i dødsintervaller :devil: Blev kørt helt ned under gulvet! Har ikke trænet så meget i den retning det sidste stykke tid, hvilket kunne mærkes big time. Her til morgen (2 dage efter) havde jeg stadigvæk døds-doms og kunne næsten ikke komme ud af sengen til morgentræning.

Fredag - morgen træning feat. the filthy few Guarden, Musashi, og Fru Erik.

Hang Clean (teknik/diverse)

Front Squat (VL-greb):

1 x 10 x 50kg

1 x 8 x 70kg

1 x 5 x 80kg

1 x 3 x 90kg

1 x 2 x 100kg

1 x 1 x 110kg (en slags PR!)

Ok power i stængerne taget i betragtning, at jeg ikke kunne gå 45 min inden (og min squat frekvens taget i betragtning). Erik mener, at jeg med lidt målrettet træning kan nuppe 150kg om 6 mdr.'s tid!

Military press:

1 x 10 x 40kg

5 x 5 x 50kg

"Supersæt" med:

Pullups:

1 x 12 x BW

4 x 10 x BW

Pga. arbejde er der pt. ikke helt nok tid til træning (er der nogensinde det?), men får da lavet lidt! Iø. tak for de mange hunde-indlæg! :smile:

Hey master.

Havde ikke lige fanget den med din vovse. Er virkelig ked af at høre.

Har selv været i den situation et par gange, bliver man aldrig vant til :unhappy:

Fedt at se dig i aktion i dag. Glæder mig til at wrestle med dig i fremtiden.

J-man.

Link to comment
Share on other sites

Må se om jeg ikke kan få logget fast igen for at få styr på, hvad jeg render og laver! :superman:

Træningspas # 1:

Let løb: 10 min

Hill sprints: 15 x ca. 130 meter

Afjog: 12 min

Hjem og kaste en hurtig shake m. banan, blåbær, jordbær og whey i nakken og videre til Træningspas # 2 feat. "Snowball" i Gotha:

A) Dips:

1 x 10 x BW

6 x 8 x 20kg

B) Pullups:

1 x 10 x BW

6 x 6 x 20kg

Hanging Reverse Crunch:

3 x 10 x BW

Hurtig og effektiv træning i godt selskab! Var lidt mærket af, at jeg i går kørte dødløft for første gang i lang tid. Dødløft og løb er no-go-kombi for min krop!!

Link to comment
Share on other sites

Dødløft og løb er no-go-kombi for min krop!!

15 sprints er altså også hård kost - selv uden dødløft, squats og andre fornøjelser.

Tak for dit tip vedrørende Mikenta. Det ligger omtrent i min baghave - eller det ville det, hvis haven ellers var stor nok! Jeg har netop sendt dem en mail med en masse uddybende spørgsmål.Jeg hører nok til dem, der helst vil vide det hele på forhånd!

-men kunne du uddybe den der med de mulige "rødder" i træningsmiljøet? Det må godt være i en PM - der er jo ingen grund til at fornærme nogen!

Link to comment
Share on other sites

En omgang lyntræning:

KB Snatch:

10 x 10/10 x 24kg

Klatrebjælke Pullups:

4 x 8-10 x BW (m. forskellige greb)

Ikke nok timer i døgnet!! :wolverine:

CoqRouge:

Som jeg skrev har alle dem jeg kender, der har trænet der været meget tilfredse med stedet - men jeg har som sagt aldrig selv været der. Synes bestemt du skulle prøve det. Du ved jo selv hvordan det er den slags steder. Der kommer altid nogen lokale rødder, der skal prøve deres ego af. Men som alle andre steder, er jeg sikker på, at de også der forsvinder lynhurtigt.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Boksning: 1,5 time.

Gik lidt plet-handsker og lette sparringsrunder. Formåede dog alligevel at få en på øjet. Min boksning sux, men fik nogen tips/ideer til, hvad jeg skal arbejde mod mhp. MMA.

Mobilitetstræning: 10 min.

Herefter var det så min tur til at "undervise" min boksetræner :4smartass: Han har tidl. trænet shootfighting og træner nu noget MMA/Vale Tudo et sted, hvor der ikke er så meget fokus på nedtagninger og gulvkamp. Det blev til 45 min med nedtagninger og chokes. Han synes det var super fedt, og det er faktisk god træning at skulle forklare/vise de forskellige ting. De ting jeg lærte ham sidst, bruger han nu fast (med succes) i sparring..... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fed træning... altid lækkert med lidt weekends øretæver :devil:

Hvilke mobilitets øvelser legede du med?

Jeg lave lidt forskellige øvelser fra Magnificent Mobility DVD'en. Burde nok lave lidt mere... det er jo et af mine '08 mål.

Søndag:

Var udset til hviledag, men jeg blev headhuntet til at spille min første basketkamp på div. niveau i 4 år. Spillede stort set hele kampen. Blev desværre til et nederlag, men var 5 for 6 på 3'eren, så det er godkendt. Hand/eye coordination var ikke som i gamle dage, men det kom langsomt. OK omgang cardio!! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Jeg lave lidt forskellige øvelser fra Magnificent Mobility DVD'en. Burde nok lave lidt mere... det er jo et af mine '08 mål.

Søndag:

Var udset til hviledag, men jeg blev headhuntet til at spille min første basketkamp på div. niveau i 4 år. Spillede stort set hele kampen. Blev desværre til et nederlag, men var 5 for 6 på 3'eren, så det er godkendt. Hand/eye coordination var ikke som i gamle dage, men det kom langsomt. OK omgang cardio!! :cool:

Det skal nok komme. Det er fanme ikke nemt i starten når benene løber den ene vej og hjernen den anden... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Overvejer at starte en ny log for li'som at starte på en frisk. Kunne dog ikke finde en passende log-titel, så bliver her lidt endnu! :laugh:

Dagens træning:

No gi grappling: 1,5 time.

Lidt forskelligt lir. Sluttede af med en masse sparring. Gik nogenlunde... Jeg fik gode positioner, men jeg var for sloppy med mine submissions = jeg mister både sub's og positionen ! :nonono:

Herefter blev det til

MMA: ca. 1 times sparring.

Kørte ren gulvkamp med slag. Startede fra forskellige positioner: fra ryggen, guard osv. God intensitet.

Har iø. været på vægten. Virker til, at den er lidt for lav ift. min fedt%. Jeg har en vene på maven, jeg måler efter, og den er ikke rigtig synlig pt. Så måske der er røget noget muskelmasse!!? :blink: Vil lige følge udviklingen lidt.... nok en god idé med faste log updates!

En anden ting: Det virker til, at det er blevet moderne at træne efter DBM's mix-it up© principper. Sure, det hedder en masse andet, men den er gennemskuet! :wink: Det er lidt ligesom, at man gerne vil have, at andre kigger efter ens pige og bil..... men de skal helst ikke røre dem! :laugh::laugh: Just kiddin!

Edit: Startede dagen med sauna, dampbad, boblebad og iskolde bade. Fantastisk måde at få gang i restitutionen på. Er dog alligevel lidt brugt her til aften. Har ikke haft en hviledag længe.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Edit: Startede dagen med sauna, dampbad, boblebad og iskolde bade. Fantastisk måde at få gang i restitutionen på. Er dog alligevel lidt brugt her til aften. Har ikke haft en hviledag længe.

Det lyder dejligt.... Jeg er selv stor fan af de kolde bade, når jeg er et sted hvor de har det, men det kræver godt nok lidt at tage sig sammen til det. men det er bare så rart bagefter.

Velkommen tilbage

Link to comment
Share on other sites

En anden ting: Det virker til, at det er blevet moderne at træne efter DBM's mix-it up© principper. Sure, det hedder en masse andet, men den er gennemskuet! :wink:

Øhh, hvis principper sagde du, unge mand?! :laugh: Spøg til side, hvad mener du med at starte på en frisk? Vil du holde op med at mixe it up? Næh, det tænkte jeg nok! Så vidt jeg kan se, går det da meget godt for dig lige nu!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share