Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Dagens træning:

Pullups:

1 x 10 x BW

5 x 6 x 20kg

KB Snatch:

8 x 5 x 2x24kg

Dips:

1 x 10 x BW

4 x 10 x 25kg

Hanging reverse crunch:

4 x 10 x BW

Jeg overvejer at prøve en omgang DL single cyklus. Singles burde kunne laves uden for negativ indflydelse på løb mm.

Det er nogle cool hill sprint intervaller!

Hvor kører I dem henne?

Hey, længe siden! Lige den omgang interval er i Frb. Have. Joiner du os en dag??

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

No gi grappling: 2 timer.

Side control -> mount mm. + sparring. Mine skuldre er lidt ømme i dag. Tror det er pga. det dip-stativ jeg brugte i går var med meget bredt greb!

Et godt tip til at få lidt ekstra grønt indenbors. 500g af Nettos grønsagsblanding (den gode!) sættes i kog i en gryde med en smule vand. Herefter tilsættes en dåse flåede tomater med chilli (heldt evt. lidt vand fra). Blendes med stavblender og tilsættes hvidløg, chilli og paprika + en strøget spiseskefuld grøntsags-boullionpulver. Lækker supper på 3 min, der kan spises med et groft brød eller kyllingestykker :4mewantfood:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Let løb: ca. 8 min

Djævle interval: 8 x 666 meter

Afjog: ca. 8-10 min

Mine tider var ca. 5 sek. langsommere end da løbeformen toppede i sensommeren. Desuden ramte jeg puls 180, hvillket vil sige, at jeg var rigtig presset. Dog fint nok for 'juleformen' :nissecool: I et interview omkring træningen til filmen 300, blev det sagt, at hvis man ikke frygtede sine workouts - så trænede man ikke hårdt nok. Sådan har jeg det med djævle-interval. Hele dagen forsøger jeg at finde på undskyldninger for at slippe. Da jeg kom hjem, rystede jeg over hele kroppen. FEDT! :devil:

post-67-1198430161_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Formoder at det er den lange bakke fra søen og op til slottet I løber på? Det kan også anbefales at prøve tilsvarende intervaller på "græs-bakke-plateauerne" der ligger til venstre for. Du må gerne bruge hænderne :devil:

Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke sige hvor det helt præcist er, at du løber det Djævle interval? Bliver nok lige nædt til at tjekke stdet ud først, før jeg løber det en dag med dig eller andre...

Ellers rigtig god jul. Vi ses derude. :wink:

Kæmpefedt interval! Det må man bare nødvendigvis frygte :devil::devil:
Formoder at det er den lange bakke fra søen og op til slottet I løber på? Det kan også anbefales at prøve tilsvarende intervaller på "græs-bakke-plateauerne" der ligger til venstre for. Du må gerne bruge hænderne :devil:

Mine hill sprints er rigtig nok på bakken fra søen og til slottet. Jeg løber også trappeløb mm. samme sted. Har dog ikke prøvet græsbakkerne. Djævle-interval er i Søndermaarken:

post-67-1198498877_thumb.jpg

Dem med kendskab til stedet vil lure, at den slutte på en lang stejl stigning. Perfekt til at ramme maxpuls! :devil: :inlove:

Link to comment
Share on other sites

Transformer INC. ønsker alle loglæsere en glædelig jul. :nissecool: Den traditionelle 24.12-træning er i år aflyst til fordel for en tiltrængt hviledag. Traditionen med en masse arbejde i julen bliver der dog ikke ændret på...... men monik' der bliver tid til lidt træning alligevel!? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Transformer INC. ønsker alle loglæsere en glædelig jul. :nissecool: Den traditionelle 24.12-træning er i år aflyst til fordel for en tiltrængt hviledag. Traditionen med en masse arbejde i julen bliver der dog ikke ændret på...... men monik' der bliver tid til lidt træning alligevel!? :wink:

Tak og lige over!

Betragt dig selv som heldig, over at du har fået arbejde i juletiden; Det er dér de rigtige sataner kommer ud i det fri! :santa2::devil:

Link to comment
Share on other sites

Dagens Lyntræning:

Db. skrå bænk:

5 x 8 x 2x32,5kg

Supersæt med:

Chinups m. parallelt greb:

5 x 5 x 25kg

Dragon Flags:

4 x 8 x BW

Supersæt med:

Dips:

4 x 15 x BW

------------------------

Tog ca. 30 min med træthed og hovedpine!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu: 1 times sparring

Ca. 10 runder af 5 min. Det var 1-2 i min vægtklasse. Resten vejede alle ca. 10kg mere og en enkelt på +120kg! Halvejs følte jeg, at jeg blev kørt over konstant, men havde så et par rigtig gode runder, der redede dagen. Havde bl.a. en perfekt transition fra omo plata til traingle (til dem, der ved hvad jeg ævler om :laugh: ).

Bagefter havde jeg kvalme og var lidt busted efter et par chokes, jeg var for stædig til at klappe ud på.... :surrender: Fik dog lavet:

L-sit rebklatring: 10 x bw

...har du så store håndvægte hjemme, eller trænede du i center?

//Hebnes

Hey Michael,

Kan ikke lure om det er en skjult sviner, at du kalder de vægte "store" - til skrå bænk that is! Men hey en kvartalsbænker som mig skal jo begynde et sted :laugh:

Anyways, så træner jeg flere forskellige steder: Hjemme, CSA, VL/SL-klub, på job osv. Flere af de steder tilbyder håndvægte på 50-60kg, så der er nok at lege med (og så giver det mig en bedre mulighed for altid at banke en hurtig omgang træning af!) Men nej; har desværre ikke så tunge håndvægte hjemme.

Havde iøvrigt doms i latten efter chinups med parallelt greb. Har jeg normalt aldrig ved pullups/chins, så måske jeg skal køre den lidt mere! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning feat. nakke-doms efter sparring i går! :cool:

Db. skrå bænk:

5 x 8 x 2x32,5kg

Pullups:

1 x 8 x 20kg

5 x 5 x 25kg

1 x 15 x BW

KB Snatch:

1 x 10/10 x 24kg

3 x 10/10 x 32kg

Stoppede her pga. svedige hænder og ingen magnesium.

Dips:

4 x 10 x 20kg

Hanging reverse crunch:

5 x 10 x BW

Styrken var bestemt ikke i top, men ok omgang!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Let løb: 10 min

Hill sprints: 15 x ca. 130 meter

Afjog: 12 min

Ikke helt så meget spark i kroppen som sidst, men det blev da bedre undervejs. På et tidspunkt var der et par, som gik forbi mig og sagde: "det er imponerende, at du gør det frivilligt" :laugh::firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Mobilitetstræning: 15 min (Lækkert at få lidt gang i den DOMS-plagede krop).

----------------

Har overvejet lidt målsætninger for '08. Vilkårlig rækkefølge - og alt kan nok ikke lade sig gøre!

MMA debut:

Har tidl. leget med tanken, men her på det sidste har jeg fået blod på tanden - og skal det prøves, skal jeg nok ikke vente 5 år mere. Desuden ser jeg det som en kæmpe fysisk og psykisk udfordring. Der skal arbejdes en del mere på det stående game. Forhåbentlig kan det realiseres i løbet af '08. I den forbindelse bliver det nok også til BJJ/grappling-turneringer.

Tactical Strength Challenge:

Konkurrence i dødløft, pullups og KB snatch. Dennis har talt om, at den nok bliver afholdt i april - I'm there!

Frivend:

Få styr på teknikken. Til det formål har Fru. Erik tilbudt sin kompetente assistance. Vi snakker slet ikke om noget VL-niveau, men jeg skal "bare" kunne vende en fornuftig vægt uden at blive skadet.

One Arm Chinup:

Vil arbejde på den, når det passer med de øvrige ting. Det er da vist på tide, at jeg nupper den.

Muscle Ups:

5 reps! Når vejret bliver godt og ringene kommer op udendørs, burde jeg ku' få den i hus!

Konditionsmæssig:

Alle 8 runder djævle-interval på under 02:30, ligge fast på 20 x hill sprints, og en 5 km under 20:00. Til sommer vil jeg muligvis lege med O-løb og broncecirkle - og måske evo-race. Skal også finde lidt tid til concept 2.

Svømning:

Skal have nogenlunde styr på crawl-teknik. Har en aftale med en god ven, der er tidl. landsholdssvømmer.

Kunne også være cool, at nå de russiske bryderes styrkekrav for at få lov til at kæmpe internationalt i 74 kg klassen:

Barbell Power clean -> 90kg

DL -> 160kg

SQ -> 150kg

BP - > 120kg

KB alternating push press from shoulders:

2x32kg -> 30+30 reps

2x24kg -> 60+60 reps

Dødløft og squat har jeg tidl. lavet. Det er ikke noget jeg vil træne specifikt efter, men kunne da være meget sjovt at nå.

Forblive skadesfri: Mobilitetstræning, massage, sauna + kolde bade - generelt lytte til kroppen og træne fornuftigt! Overvejer i den forbindelse at smide lidt mere muskemasse på kroppen (hvilket jeg ikke plejer at have problemer med). Desværre har jeg svært ved at smide dem, hvis jeg skal være i en vægtklasse og så har de negativ indflydelse på løbetiderne.

....... Så er det "lidt" at arbejde på! Forhåbentlig kan en del af træningen blive i godt MOL-selskab. Regner iø. ikke med fast log-update!!

Godt nytår!!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Har overvejet lidt målsætninger for '08. Vilkårlig rækkefølge - og alt kan nok ikke lade sig gøre! :laugh:

Den kender jeg alt for godt :laugh: måske skulle man kalde det pejlemærker istedet for målsætning. Det kommer hurtigt til at lyde som en fiasko hvis man ikke når det, men samtidig ved man jo inderst inde også godt at man ikke kan nå det til at starte med. Det er pænt seriøse mål, særligt russiske bryder målet :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Træningspas # 1 onsdag:

OH Squat: Teknik træning

Frivend: Teknik træning (har mange dårlige vaner)

Front Squat (VL greb):

1 x 10 x 40kg

1 x 8 x 60kg

1 x 6 x 70kg

3 x 3 x 80kg

2 x 2 x 90kg

1 x 1 x 100kg

Frit fra hukommelsen. Skal passe på, at jeg ikke dykker for hurtigt og holder pause i bunden. De 100kg var faktisk lettere end forventet. Dennis og Coach skød på, at der var til 110. Det er ok taget min squat frekvens i betragtning! :laugh:

Pullups:

5 x 12 x BW

Træningspas # 2 onsdag:

MMA: 1,5 time

Cool træning! :devil: Sluttede af med sparring fra forskellige afstande. Sidste runde var 13 min :surrender: Synes mine nedtagninger virker godt, når jeg kan sætte dem op med slag mm. På samme måde får jeg en del flere submissions på gulvet end til BJJ/grappling. Min clinch stinker tilgengæld big time, når der bliver givet knæ og slag!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Det ser ud til at være fed/hård MMA træning.

To træningspas på en dag er da forhåbentlig på en fridag på jobbet ikk?

Junker

Nej, nej.... Snuppede lige en nattevagt direkte efter MMA-træningen. :superman: Graveyard shift is killing me!! På fridage er det jo 3 træningspas!! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share