Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Tak for svaret. Jeg ville blive glad, hvis du kunne skaffe adresser/telefonnumre. Når jeg beder om denne tjeneste, er det på baggrund af følgende overvejelser:

Jeg tror, at det er vigtigt at skille fakta fra overtro i denne forbindelse. Jeg er helt parat til at acceptere, at nålestik, ledmanipulation og mange andre ting, der ikke i almindelighed indgår i den vestlige lægekunst, kan have en effekt - men når jeg søger på f.eks. akupunktur på Nettet, får jeg en guds velsignelse af hits, der inddrager jordstråler, alstrallegemer, døde katte i måneskin og hvad ved jeg. Den slags har jeg ikke tålmodighed med og til - og derfor vil en anbefaling fra én, der selv har gennemgået et behandlingsforløb hos en navngiven akupunkturudøver, veje tungt for mig.

Hahahahahah... DU er godt nok mistroisk :nono:

Hvis man ikke tror på det virker det altså ikke :laugh:

Bortset fra det kunne jeg ikke være mere enig med dig :wink:

Link to comment
Share on other sites

Fy for pokker. Havde det som om jeg var blevet kørt af en lastbil, da jeg vågnede i morges. Især lats og ben var genstridige!! Måtte lige ud under den varme bruser for at få gang i maskinen.

Herefter afsted til træningspas #1:

Brazilian Jiu Jitsu/no gi grappling: 2 timers privatundervisning.

Efter en lille pause pga. ferie, havde jeg brug for et boost, så jeg valgte lidt privatundervisning med min træner Ken. Vi kørte nedtagninger, guard pass og nogle set ups til at komme til RNC + det løse. Kørte en del sparringsrunder. En super fed omgang. Store hudafskrabninger på knæene og tæer er altid et tegn på, at man ikke har passet sin træning.

Træningspas #2:

Løb inkl. forskellige intervaller: 6,9 km.

Løb så stærkt, at jeg havde små sorte dyr på mig da jeg kom hjem - de var blevet knust mod mig i farten. Sejt!! :superman: ----------------------------------------

Junker: Har ikke meldt mig til endnu. Skal lige se om det ramler sammen med BJJ-stævner. Jeg tænker ik' så meget på pullups for tiden. Hill Sprints kan klart anbefales!

Guarden: Ja, bænkpres er jo en fed øvelse, hvis man kan lide at ligge på ryggen og slappe af. Lidt ala. ligge på stranden. Perfekt til restitution af kroppen og CNS :wink:

Kauf: Ja, vi må snart teame op til T-friday!! Måske du i den forbindelse kan lokkes til et ryg-tjek? Har hørt du har magiske evner? Jeg regner bestemt med at deltage i TSC, men træne pt. ikke øvelserne - som om det skulle være en forhindring!? :devil:

CoqRouge: Ham der biksede min achillessene var en fys i Glostrup. Ved ikke om han stadig er der - skal jeg finde adressen? Ellers har jeg på det seneste haft rigtige gode erfaringer med en fysio, der ligger på Bryggen. Der har jeg bl.a. fået akkupunktur.... ham kan jeg let skaffe dig navn og nr. på hvis det har interesse?

Hahahaha... fantastisk :bruce:

Vi skal næsten tage en recoverytræning en dag med nogle vægtstænger :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ja lige præcis! Husk nu at alt træning, der ikke udføres med vægtstænger er GPP - og det meste af det er iø. ren teknik!

Kauf, du skal være velkommen til at stille dig op i køen af savlende hunkønsvæsner, der overbeglor Guarden og undertegnede, når vi træner! :laugh: På det seriøse plan, håber jeg snart vi kan teame op igen... og medbring gerne din sledgehammer!! :devil:

:laugh: Ja, og balancen skal også være god, og stabilitet :tongue:

Kauf: tror du skal ligge dig i kø med sovepose hvis du vil gøre dig håb om plads med alle de frådende kvindemennesker :w00t:

:laugh: :laugh: Ja, jeg hørte at der var to hunkønsvæsner fra ungeren, der var helt tossede med - god knæppar!! :wink::tongue:

Kauf: Ja, vi må snart teame op til T-friday!! Måske du i den forbindelse kan lokkes til et ryg-tjek? Har hørt du har magiske evner? Jeg regner bestemt med at deltage i TSC, men træne pt. ikke øvelserne - som om det skulle være en forhindring!? :devil:

Et rygtjek kræver for det meste en briks for mig, men den må vi tage, når jeg kommer tilbage fra ferien. Det samme gør vi med T-friday/Saturday.

Jeg har heller ikke trænet død, chins el. snatch længe pga. min fantastiske q-lumb. - dog kan snatchen og døden så småt igen og chins er ved at køre igen.. regner ikke med en førsteplads, meeen det bliver ganske udemærket alligevel :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

....

Hehe! Hvorfor slettede du dit indlæg igen. Nåede godt at læse det :bigsmile:

Ja, ved godt at det lidt er en provokation. Men lader mig så åbenbart provokere :tongue:

Tror bare man skal lade være med at lade det blive en religion i forhold til hvordan man træner, men være åben overfor alle former for træning. Som du jo også siger. Men vil bare pointere at jo sværere en øvelse er, jo bedre er den nødvendigvis ikke. Ballet er jo også ganske svært at koordinere men særligt tought er det alligevel ikke :w00t::tongue:

Hvis jeg kun måtte vælge 2 øvelser for at blive så stærk som muligt, ville jeg nok vælge Vend og press med stang samt dødløft. Du ville måske vælge OAPU og en anden øvelse. Det kommer jo an på hvilken styrke man ønsker at bygge.

Men alt dette ved du jo. Skulle bare lige ud med det :superman:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret. Jeg ville blive glad, hvis du kunne skaffe adresser/telefonnumre. Når jeg beder om denne tjeneste, er det på baggrund af følgende overvejelser:

Jeg tror, at det er vigtigt at skille fakta fra overtro i denne forbindelse. Jeg er helt parat til at acceptere, at nålestik, ledmanipulation og mange andre ting, der ikke i almindelighed indgår i den vestlige lægekunst, kan have en effekt - men når jeg søger på f.eks. akupunktur på Nettet, får jeg en guds velsignelse af hits, der inddrager jordstråler, astrallegemer, døde katte i måneskin og hvad ved jeg. Den slags har jeg ikke tålmodighed med og til - og derfor vil en anbefaling fra én, der selv har gennemgået et behandlingsforløb hos en navngiven akupunkturudøver, veje tungt for mig.

Helt enig!! Mener dog ikke, at akupunktur helt kan sammenlignes med den slags tryllekunster. Første gang jeg prøvede det, var jeg alligevel meget skeptisk. Det var sådan set sidste udvej for min højre akillessene, som min fys, trods gentagne behandlinger, ikke kunne gøre noget ved. Han tilbød så, at jeg kunne få en gratis behandling og se, hvad jeg syntes. Efter første behandling var der allerede klar bedring, hvilket er godt nok for mig.....

Jeg sender dig en PM, når jeg finder info på de to jeg har erfaringer med.

:laugh::laugh: Ja, jeg hørte at der var to hunkønsvæsner fra ungeren, der var helt tossede med - god knæppar!! :wink::tongue:

Et rygtjek kræver for det meste en briks for mig, men den må vi tage, når jeg kommer tilbage fra ferien. Det samme gør vi med T-friday/Saturday.

Jeg har heller ikke trænet død, chins el. snatch længe pga. min fantastiske q-lumb. - dog kan snatchen og døden så småt igen og chins er ved at køre igen.. regner ikke med en førsteplads, meeen det bliver ganske udemærket alligevel :4thumbup:

Cool, du melder dig bare klar under fanerne, når du er klar igen efter ferie! :smile:

Hehe! Hvorfor slettede du dit indlæg igen. Nåede godt at læse det :bigsmile:

Ja, ved godt at det lidt er en provokation. Men lader mig så åbenbart provokere :tongue:

Tror bare man skal lade være med at lade det blive en religion i forhold til hvordan man træner, men være åben overfor alle former for træning. Som du jo også siger. Men vil bare pointere at jo sværere en øvelse er, jo bedre er den nødvendigvis ikke. Ballet er jo også ganske svært at koordinere men særligt tought er det alligevel ikke :w00t::tongue:

Hvis jeg kun måtte vælge 2 øvelser for at blive så stærk som muligt, ville jeg nok vælge Vend og press med stang samt dødløft. Du ville måske vælge OAPU og en anden øvelse. Det kommer jo an på hvilken styrke man ønsker at bygge.

Men alt dette ved du jo. Skulle bare lige ud med det :superman:

Nu synes jeg bestemt ikke, at mit sidste indlæg var provokerende. Tværtimod! Jeg skrev da bl.a. at bænkpres var en god øvelse til at smide masse på overkroppen. Jeg synes også folk, som af princip synes at bænk er en lorteøvelse, og som så ikke kan bænke 30kg, er lidt til grin. Så er der jo bare noget man ikke er stærk nok i - og i min verden gælder det jo om at være mest allround. Talte faktisk med Loonie om det for et par uger side, så det er ikke noget jeg lige har fundet på. :wink:

Efter min mening, er det forkert at være tilhænger af en slags træningsværktøj - fx: KB, sandsæk, kropsvægt, vægtstænger, swiss-balls mm. Effektiv træning bør vurderes ud fra hvilke bevægelser/øvelser, der udføres fremfor hvilket træningsredskab der bruges. Når det så er sagt er der jo selvfølgelig forskel alt efter formål. Jeg vil påstå, at C&P med en sandsæk er mere velegnet til de fleste former for kampsport (eller andet der stiller store allround krav) frem for C&P med en vægtstang. På samme måde er one arm pushups bænkpres overlegen til samme formål, da den stiller ekstremt store krav til stabilisering mm. Er man ude efter 1 RM max er det jo selvfølgelig en anden sag - og det er ikke utænkeligt, at jeg til det formål ville vælge samme øvelser som dig. Det kunne også være Frontsquat og military eller noget helt 3.

Dem jeg langer ud efter er folk, som mener, at alt andet end alm. gym træning er GPP - især når de selv er for slappe, dovne, whatever til at lave langt de fleste øvelser :wink:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Ta' det nu ikke så tungt det med provokationen. Som mine smilies angiver synes jeg bare at det var spass :bigsmile:

Men træning skal der jo diskuteres, og selvom vi jo er generelt ret enige så må man jo godt skubbe lidt til dig :tongue:

Kan på ingen måde se hvorfor oapu skulle være mere funktionel i forhold til kampsport i forhold til Milipress. Eller dødløft for den sags skyld. Generelt er træning pisse enkelt. Jo, sværere man gør det, er ofte bare for at underholde sig selv.

Løft en vægt fra a til b. Det er vægttræning, og det er DET man bliver stærk af. Ikke hvor meget man formår at spænde i transversus eller lave en OAPU i pavel stil :cool:

Link to comment
Share on other sites

Ta' det nu ikke så tungt det med provokationen. Som mine smilies angiver synes jeg bare at det var spass :bigsmile:

Men træning skal der jo diskuteres, og selvom vi jo er generelt ret enige så må man jo godt skubbe lidt til dig :tongue:

Kan på ingen måde se hvorfor oapu skulle være mere funktionel i forhold til kampsport i forhold til Milipress. Eller dødløft for den sags skyld. Generelt er træning pisse enkelt. Jo, sværere man gør det, er ofte bare for at underholde sig selv.

Løft en vægt fra a til b. Det er vægttræning, og det er DET man bliver stærk af. Ikke hvor meget man formår at spænde i transversus eller lave en OAPU i pavel stil :cool:

Hahahah... Skjåååååll Sømand :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hahahah... Skjåååååll Sømand :laugh:

Hehe, fantastisk jeg trodsalt ikke lavede flere stavefejl i det indlæg. Altid underholdende at vågne op om morgenen for at se om man har skrevet på MOL i sin brandert :laugh:

Men om ikke andet så er det jo noget med at man skal hører sandheden fra børn og fulde folk :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning feat. the one 'n' only: GRrrrrrrrrrruarden!!!!!!!!

Brazilian Jiu Jitsu: 1,5 time

I dagens anledning var DBM forfremmet til instruktør. Vi kørte Lidt basic armbar fra guard og mount samt et enkelt guard pass. Guarden viste super gode fremskridt! Sluttede af med lidt fri rul hvor jeg forsøgte at rette småfejl - mens Guarden mosede mig igennem! Jeg kunne godt mærke, at jeg har kørt en lang periode uden gi.

Herefter lidt eksplosiv styrke, styrketræning og GPP.

KB Snatch (eksplosiv):

7 x 5 x 2x24kg

Gi Pullups (styrke):

5,5,4,3,2,1 x BW

5,4,3,2,1 x BW

5,4,3,2,1 x BW

Bænkpres (GPP):

3 x 5,4,3,2,1 x 80kg (10-15 sek pause)

Alt for fed træningsdag med Mr. Guarden. Jeg kan godt mærke, at jeg har kørt kroppen hårdt det sidste stykke tid.... :crazy::devil:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Er pullups i Gi forskellig fra pullups iført alt mulig andet?

Btw: lækre snatches :devil:

Ja, sådan en gi vejer jo lidt mere end løbetøj, hvorfor det er ekstra hårdt! :tongue: Ej, nu har jeg skrevet det, så selv MaxP forstår det.... det er selvfølgelig pullups hvor man hiver sig op i gi'en. Ligesom towel chins.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning feat. the one 'n' only: GRrrrrrrrrrruarden!!!!!!!!

Brazilian Jiu Jitsu: 1,5 time

I dagens anledning var DBM forfremmet til instruktør. Vi kørte Lidt basic armbar fra guard og mount samt et enkelt guard pass. Guarden viste super gode fremskridt! Sluttede af med lidt fri rul hvor jeg forsøgte at rette småfejl - mens Guarden mosede mig igennem! Jeg kunne godt mærke, at jeg har kørt en lang periode uden gi.

Herefter lidt eksplosiv styrke, styrketræning og GPP.

KB Snatch (eksplosiv):

7 x 5 x 2x24kg

Gi Pullups (styrke):

5,5,4,3,2,1 x BW

5,4,3,2,1 x BW

5,4,3,2,1 x BW

Bænkpres (GPP):

3 x 5,4,3,2,1 x 80kg (10-15 sek pause)

Alt for fed træningsdag med Mr. Guarden. Jeg kan godt mærke, at jeg har kørt kroppen hårdt det sidste stykke tid.... :crazy::devil:

Genial træning Sensei Transformer :devil:

Du har dælme godt fat i det game. Glæder mig til vi skal køre igen.

/The Apprentice :smilejap:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, fantastisk jeg trodsalt ikke lavede flere stavefejl i det indlæg. Altid underholdende at vågne op om morgenen for at se om man har skrevet på MOL i sin brandert :laugh:

Men om ikke andet så er det jo noget med at man skal hører sandheden fra børn og fulde folk :w00t:

Hahahah.. Ja, det er fantastisk :laugh:

Jeg troede det var fra fulde børn og folk :4thumbup:

Kommer kaptajnen aldrig til København? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu: 1 time.

1 times uafbrudt sparring af 2,5,8 og 10 min runder! Rigtig hårdt, men jeg følte mig rigtig stærk og cardioen er også ok. Fik bl.a. brugt lidt af de ting jeg arbejdede på til privatundervisningen sidst uge. Skal lade være med at satse så meget på nedtagninger, men jeg bliver lokket til det :laugh:

Herefter lidt supersæt:

A) Pullups: 5 x 5 x 20kg

B) Dips: 5 x 5 x 20kg

God styrke på trods af, at en times sparring trækker tænder ud!

-------------------------------------------------------------

Guarden & Troels: Get a room! :tongue: Ej, kunne være sjovt at træne lidt gpp med Uncle Troels & Guarden!!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu: 1 time.

1 times uafbrudt sparring af 2,5,8 og 10 min runder! Rigtig hårdt, men jeg følte mig rigtig stærk og cardioen er også ok. Fik bl.a. brugt lidt af de ting jeg arbejdede på til privatundervisningen sidst uge. Skal lade være med at satse så meget på nedtagninger, men jeg bliver lokket til det :laugh:

Herefter lidt supersæt:

A) Pullups: 5 x 5 x 20kg

B) Dips: 5 x 5 x 20kg

God styrke på trods af, at en times sparring trækker tænder ud!

-------------------------------------------------------------

Guarden & Troels: Get a room! :tongue: Ej, kunne være sjovt at træne lidt gpp med Uncle Troels & Guarden!!

Oi Sifu Transformer :devil:

Godt at se du går til den.

Hvornår vil du lege med Guarden Gracie igen :please::firebounce::4jumpy::cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Hahahah.. Ja, det er fantastisk :laugh:

Jeg troede det var fra fulde børn og folk :4thumbup:

Kommer kaptajnen aldrig til København? :bigsmile:

:laugh: Fulde børn, så havde jeg taget til halbal :laugh:

Tjo, det kunne da godt være man skulle lave en træningstur en dag. Med noget VL og BB i Ik99 og så noget krigertræning med de 2 barske krigsfæller :cool::w00t:

Guarden & Troels: Get a room! :tongue: Ej, kunne være sjovt at træne lidt gpp med Uncle Troels & Guarden!!

Hehe! Så bliver det GPP(Bænkpres) med lange pauser og mange kg på stangen :devil::cool:

Link to comment
Share on other sites

:laugh: Fulde børn, så havde jeg taget til halbal :laugh:

Tjo, det kunne da godt være man skulle lave en træningstur en dag. Med noget VL og BB i Ik99 og så noget krigertræning med de 2 barske krigsfæller :cool::w00t:

Hehe! Så bliver det GPP(Bænkpres) med lange pauser og mange kg på stangen :devil::cool:

Grrrrr, hell yeah.

Clash of the titans :devil:

Link to comment
Share on other sites

Brazilian Jiu Jitsu: 1 time.

1 times uafbrudt sparring af 2,5,8 og 10 min runder! Rigtig hårdt, men jeg følte mig rigtig stærk og cardioen er også ok. Fik bl.a. brugt lidt af de ting jeg arbejdede på til privatundervisningen sidst uge. Skal lade være med at satse så meget på nedtagninger, men jeg bliver lokket til det :laugh:

Ja, super fed træning i dag. Det var en god runde vi havde, du er ved at få en rigtig god clinch base og du fangede mig rigtig godt et par gange med de sweep low singles - fedt!

Jeg tager revanche med et eller andet sindssygt wrestling move på onsdag MUHAHAHA :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Løb: 20:00 min.

Pullups: 5 x 12 x BW

Hang Clean: 8 x 3 x 60kg

Mobilitetstræning: 20 min

Pullups kørte rigtig dårligt - måske pga. gårsdagens pullups med vægt. Gode eksplosive cleans med ok teknik. Skal dog arbejde lidt mere med at skyde albuerne frem.

----------------------------------------

Graugart: Ja, det var en fed 10 min runde. Du fik sgu også rykket godt rundt i mig :w00t: .... er desværre ikke sikker på, at jeg når træning onsdag, men jeg kan næsten regne ud, at jeg ikke skal give dig dobbelt underhook - eller mulighed for flying triangle! :wink: Og husk nu, at jeg lurer dine tricks på bloggen :4thumbup:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Fik ikke lige opdateret i går, men den stod på intervaller i nærheden af maxpuls og med blodsmag i munden. Fik også lavet lidt i dag :smile:

Formiddags GPP:

Bænkpres:

1 x 10 x 70kg

1 x 5 x 80kg

1 x 5 x 85kg

3 x 5 x 90kg

Pullups:

3 x 12 x BW

3 x 10 x BW

Korte pauser mellem sæt.

Det er Guarden, der har givet inspiration til at træne lidt GPP med bænk. :laugh:

Aftentræning:

Teamede op med 4 buddys fra arbejde til lidt intervalløb:

Opvarmningsløb: ca. 10 min.

Intervalløb: 8 x ca. 380 meter inkl. trappeløb.

Ca. 01:30 min. arbejde og 01:00 min pause/gang. Lidt for lang pause faktisk.

Afjog: ca. 10 min

Jeg er bestemt ikke den bedste løber - langt fra. Men jeg sætter de fleste, når det drejer sig om ben-power i fx. trappeløb/hill sprints. Alt for fedt! De andre gik helt i stå på trapperne, mens jeg følte jeg kunne blive ved i en evighed! Alle det kettlebell-/sandsæk, pistols træning mm. giver SÅ god overførsel til den slags - tja... til alt!! :devil:

Herefter hjem til en hurtig omgang styrketræning:

Kettlebell Snatch:

5 x 10/10 x 24kg (30 sek. pause mellem sæt)

Janda Situps:

4 x 10 x BW

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share