Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Træning tirsdag:

Brazilian Jiu Jitsu (No gi): ca. 1,5 times sparring.

Rigtig fed omgang med et par gode modstandere!! :superman:

Dagens 'træning':

Mobilitetstræning: 15-20 min

Hvordan definerer du "i orden"?

Er de løver ikke lidt tamme? Så meget lusken rundt og så lidt action!

Hmmm, "ikke i orden" = ikke så god som den har været! :tongue:

Total fed sparring med dig i dag. Jeg vil betegne dit game som bundsolid basis krydret med en enkelt flyvende fodlås :tongue:

Lige over. Mere formiddags-sparring! Det passer mig perfekt med basis-game (og selvf. flyvende fodlås :cool: ). Jeg skal bare ha' mere speed i mit game, så tror jeg det bliver helt godt. Surt jeg ikke kunne få fri lørdag til grapplers dream!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning feat. Snowball:

Muscle-ups:

15 x 1 x BW

Fik et kæmpe ryk i skulderen, da jeg koldstartede med at forsøge flere reps = is på skulderen nu! (tålmodighed med reps, selvom styrken føles ok til det)

Front squat (VL-greb):

1 x 10 x 60kg

1 x 5 x 80kg

1 x 5 x 90kg

1 x 2 x 100kg

1 x 1 x 110kg

Fru Erik Tribute!!!! :laugh:

Pullups:

15, 12, 10, 10, 10 x BW

kørt mellem

Ring Push-ups (feet elevated):

15, 12, 10, 10, 10 x BW

Ring dips:

3 x 8 x BW

BO-Barbell Rows:

4 x 8 x 80kg

Tja, blandet landhandel og meget kæbe!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

I aftes troede jeg min skulder var helt kaput, men efter en masse is, var den faktisk bare øm i morges.

Dagens træning:

Kettlebell træning: 1 time feat. Musashi

Lagde ud med lidt mobilitetsøvelser (helt andre end hvad jeg normalt laver) og teknik træning i snatch, swings, TGU, bent press. Var godt med lidt fif til bent-press... Synes faktisk min teknik er bedre med 32'eren end 24'eren, hvor jeg kommer til at presse den. De andre øvelser kørte jeg bare løs med, da min teknik (vist) ikke fejler noget. Det kom jeg til at "fortryde", da vi gik til den egentlige workout:

Kettlebell Snatch: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 x 24kg

Supersæt med

Burpees: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 x BW

300 reps med 2 :devil: øvelser. Hård omgang!! Kan godt være, at min vol. i frontsquat i går var lav, men den kunne sgu mærkes under burpees. Jeg missede de 2 sidste reps på 8. omgang snatch, da den fløj ud af hånden på mig. Manglede lidt kalk! Skal helt sikkert lave den combo igen.

Sluttede af med lidt mave-lir: Body V-ups, sprinter-situps, medball-situps og hip-raises @ 10-20 x BW

Link to comment
Share on other sites

Sprød træning mester! Simpel, men uhyggelig effektiv combo :devil: ...

Arbejdede sammen med Jacob C. i sidste uge, han fortæller hans Jiu Jitsu skills rykker dig godt og grundig rundt :bigsmile: ..

Jacob C???

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu: 1,5 time.

Første gang med gi i lang tid. Gad egentlig ikke gi, men det var faktisk meget fedt. Det blev til lidt triangle fra mount. Herefter 45 min sparring, som gik SUPER godt. Jeg kan ikke huske, hvornår jeg har rullet så godt: Perfekte positioner - og så en fest med sweeps, chokes, armbars, omo-platas, leg-locks mm. :devil: BOOOOOM!! (sikkert fordi de andre var trætte efter weekendens stævne, men alligevel :wink: ) Håber snart, der er mulighed for at stille op - tror lysten er genfundet!

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som én af de dage, hvor man er i "the Zone". På en vis måde er det vel den slags dage, som alle idrætsudøvere lever og ånder for - og desværre alt for sjældent oplever. Sådanne dage er det perfekte sted at hente motivation, som du da også selv nævner. Good luck - eller skulle jeg sige "good locks"!?

Link to comment
Share on other sites

Tirsdags træning:

10 min pullup challenge: 80 reps

Kom sent hjem fra arbejde med kæmpe hovedpine - og faldt hen på sofaen under DR2's program "muskelkraft sådan!" Besluttede mig alligevel at lave lidt før sengetid (ellers kan man jo ikke følge med gendopede-freaks), så resultatet var også derefter.

Dagens træning:

MMA: 1,5 time

Total fed træning. Kørte en masse clinch, nedtagning og forsvar op ad væg. Kørte også nogle vildt fede sparringsrunder med rigtig gode modstandere. Synes det gik godt, især når man tager modstandernes niveau i betragtning. Det er så lækkert med 1,5 time, hvor man slet ikke tænker på andet end træningen og bare giver den gas!! :devil::cool:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

MMA: 1,5 time

Total fed træning. Kørte en masse clinch, nedtagning og forsvar op ad væg. Kørte også nogle vildt fede sparringsrunder med rigtig gode modstandere. Synes det gik godt, især når man tager modstandernes niveau i betragtning. Det er så lækkert med 1,5 time, hvor man slet ikke tænker på andet end træningen og bare giver den gas!! :devil::cool:

Det var fedt du var med til MMA, rigtig god sparringsrunde vi havde. Du mangler lidt commitment i din boksning, men din brydning er god. Jeg fik i hvert fald lov til at arbejde lidt med konditionen :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det var fedt du var med til MMA, rigtig god sparringsrunde vi havde. Du mangler lidt commitment i din boksning, men din brydning er god. Jeg fik i hvert fald lov til at arbejde lidt med konditionen :tongue:

Hey, du må sgu ikke få det til at lyde som en overraskelse, at jeg var med. Det er jo planen, at der skal hovedfokus på MMA nu. Har jo også bestilt nye handsker i dag.... :cool: Men ja, super super fed omgang. Du har helt ret - jeg har lidt svært ved at 'commite' mine slag. Tror måske jeg ubevidst er bange for at slå med MMA handsker. Også på gulvet. Jeg er alt for flink! :laugh: Jeg blev også presset på konditionen - og min teknik!

Fedt at se dig mester :devil:

Ups and downs med muscle-ups. Sådan er det.

see ya..

Ja, det var virkelig en faliterklæring! Men som jeg talte med Erik om, så arbejder jeg jo hele tiden omkring min 1-2 RM i muscleups. Og hvis man gjorde det i enhver anden øvelse, ville det være naturligt med off-days/failure!

Dagens træningspas # 1 feat. Guarden & Fruen:

Muscleups + lidt dips og pullups i ringe x BW

Helt elendig omgang. Missede latterligt mange muscleups. Var træt, øm og uoplagt. Skulle aldrig have stået op.. morgentræning og semi-overtræning er dårlig kombi. Havde haft meget bedre af at sove længe på en sjælden fridag. Men hvad gør man ikke for at hænge ud med Jacob og Erik.

Jeg fatter ikke hvorfor jeg restituerer så dårligt for tiden!? :unhappy:

Dagens træningspas #2:

Brazilian Jiu Jitsu (No gi): 1 times sparring

Lagde sløvt ud, hvilket var irriterende. Fik dog nogle ok runder alligevel. Var tæt på at poppe en albue på en fyr, der ikke klappede ud. Det blev jeg sgu lidt ked af, men han blev ved med at prøve at rive armen ud og jeg holdt egentlig bare fast uden at trække. :crazy: Efter træning fik jeg en god snak med en erfaren træner fra klubben omkring hvad jeg skal arbejde på! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var virkelig en faliterklæring! Men som jeg talte med Erik om, så arbejder jeg jo hele tiden omkring min 1-2 RM i muscleups. Og hvis man gjorde det i enhver anden øvelse, ville det være naturligt med off-days/failure!

Både og. Øvelsen har et kæmpe teknisk element, og vil derfor ikke svare til 1-2 RM i traditionel forstand som f.eks. Dødløft. Eftersom du kunne banke 20 rep af den anden dag i et træningspas kan det heller ikke være et 1 RM løft (til trods for at det alligevel er if you get the drift)

Men det er da helt klart en stor belastning for skuldrene i vendingen :devil: Thats why we love it :wolverine2:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning feat. Snowball + fam:

Lidt hurtig mobilitetstræning som opvarmning.

Squat:

1 x 10 x 70kg

5 x 5 x 100kg

Længe siden jeg har kørt alm squat. Kørte dem med smal fodstand og stangen højt på ryggen. Overvejede at snuppe 15 sæt mere ala Fruen og Guarden. Next time! :devil::wink:

Pullups:

1 x 10 x BW

4 x 6 x 20kg

Ring dips:

5 x 10 x BW

Barbell Rows:

1 x 10 x 70kg

5 x 5 x 90kg

Hanging reverse crunch m. twist:

4 x 10 x BW

Damn, fik 10 timers søvn i nat. Det var vist tiltrængt!! :4thumbup:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Squat:

1 x 10 x 70kg

5 x 5 x 100kg

Længe siden jeg har kørt alm squat. Kørte dem med smal fodstand og stangen højt på ryggen. Overvejede at snuppe 15 sæt mere ala Fruen og Guarden. Next time! :devil::wink:

....det var altså kun Erik der kørte 15 mere :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Fik varmet op med lidt mobilitetsøvelser, hvilket hjalp lidt på DOMS i bl.a. lår.

MMA: 1,5 time

Stort set 1,5 times sparring fra forskellige afstande. Fuck det var hårdt. Kørte med en god klubkammerat, der skal i buret lørdag, så der blev givet god gas! :devil: Synes helt sikkert, der er fremgang for tiden. Glemmer dog stadigvæk med mellemrum at slå, når kampen ryger på gulvet.

-----------------------------------------------------------------

Blackmoore: Velkommen tilbage. Længe siden, du har været forbi junkyard loggen! Kunne godt mærke stængerne i dag, når jeg gik ned ad trapper. Godt jeg ikke bankede 20 sæt af. I øvrigt er min backsquat stil blevet meget bedre (mere OL-stil) efter jeg har kørt en masse front squat, pistols og har fået bedre kropsholdning.

Guarden & Fruen: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Så er det vist tid til at give loggen lidt opmærksomhed :smile:

I søndags fik jeg kørt en god omgang med Fru Erik bestående af: High pulls, frivend/clean, backsquat, en røvfuld pullups med sæt af 10-20 reps og lidt disco-bænk. Lækkert!

Dagens lyn-træning:

Chinups (parallelt greb): 5 x 5 x 25kg

Dips (bredt greb): 20, 20, 20, 15, 15 x BW

Hanging reverse crunch m. twist: 5 x 10 x BW

Concept 2: 2000 meter

Fuckede desværre op med displayet, så missede sluttiden. Men det var alligevel ikke en fantomtid.

Har holdt en uges pause fra BJJ/MMA pga. et sår på albuen, der lige skulle have lidt ro. Glæder mig til at komme igang igen! :devil:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag:

Brazilian Jiu Jitsu: 1,5 time.

Lidt teknik-nørderi med De la Riva guard og lidt sparring. Jeg gider ikke gi-træning for tiden. Var slet ikke motiveret, og var helt håbløs under sparring. Var desuden rigtig træt .... ja der var meget i vejen! :cry:

Et par min. pause og så til

MMA: 1,5 time

Tja, var længe om at komme i omdrejninger og var endnu mere træt end til BJJ. Vi kørte nedtagninger mm. Sparring var ikke helt så godt som de sidste par gange. De sidste par runder fik jeg dog taget mig sammen og gav den gas, selvom jeg var træt. Kom til at tilbyde mig til sparring med Godzilla på 130kg! :crazy: Hårdt men fedt!!

Jeg var så træt bagefter, at jeg dårligt kunne gå. Havde desuden fået en masse skræmmer. Bl.a. et stort brændsår i nakken fra en handske!

Dagens træning:

Skrå bænkpres:

2 x 8 x 2x32,5kg

4 x 6 x 2x35kg

Pullups:

4 x 6 x 20kg

Rows m. håndvægt:

4 x 8 x 47kg

Dips (bredt greb):

3 x 10 x 20kg

Bryder mig ikke om det brede greb. Får lidt ondt i skulderen.

Sluttede af med diverse mave-lir. Bl.a. Body V-ups, hip-ups, sprinter sit-ups mm.

Lidt anderledes træning....men fint nok med en mere 'traditionel' gym-træning!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

I går var hviledag, hvor jeg var et smut forbi min massør. Han fik godt fat i nogle område omkring lats og 'under' skulderbladene! :4thumbup:

Det blev lidt sent i går :partytime2: , men fik lige presset en hurtig omgang ind i dagsprogrammet inden den står på påskefrokost med vennerne!

Naked Warrior Strength Challenge (NWS - 20 min with max repetitions):

Pullups: 8 x 10 x BW

One Arm Pushups: 8 x 5/5 x BW

Pistols: 8 x 5/5 x BW

80 pullups, 80 One Arm Pushups og 80 Pistols på 20 min. Ikke helt så godt som sidst, men udmærket træning som Loonie ville have skrevet. Som opfinder af denne strength challenge er det jo min pligt at lave den med mellemrum! :devil: Nogen, der har lyst til at give den et forsøg??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share