Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Dagens træning:

KB Snatch: 5x10 x 24kg

Sandsæk Pushpress: 4x10

Sandsæk Rows: 5x10

One arm pushups: 3x8 x BW

- Muligvis de grimmeste reps ever!

Legede lidt med lidt bottom up press, men jeg var fuldstændig energiforladt, så det blev ikke til mere! Jeg synes ikke rigtig træningen kører optimalt!! Anyways, så var det direkte ind (med rystende hænder) og æde - ingen pulversnask i dag, men derimod nogle gode humbler rugbrød med kylling, æg og karrysild - og selvfølgelig skummemælk + lidt frugt og grønt... GRRR. Jf. en diskussion her på MOL skulle jeg måske også ha spist 21,5387 gram druesukker, så det blev optaget optimalt, men mon ik det går alligevel? I øvrig er jeg nu officielt overvægtig iflg. BMI, så det betyder vel, at jeg skal cutte... eller?

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

KB Snatch: 5x10 x 24kg

Sandsæk Pushpress: 4x10

Sandsæk Rows: 5x10

One arm pushups: 3x8 x BW

- Muligvis de grimmeste reps ever!

Legede lidt med lidt bottom up press, men jeg var fuldstændig energiforladt, så det blev ikke til mere! Jeg synes ikke rigtig træningen kører optimalt!! Anyways, så var det direkte ind (med rystende hænder) og æde - ingen pulversnask i dag, men derimod nogle gode humbler rugbrød med kylling, æg og karrysild - og selvfølgelig skummemælk + lidt frugt og grønt... GRRR. Jf. en diskussion her på MOL skulle jeg måske også ha spist 21,5387 gram druesukker, så det blev optaget optimalt, men mon ik det går alligevel? I øvrig er jeg nu officielt overvægtig iflg. BMI, så det betyder vel, at jeg skal cutte... eller?

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Efter min mening ser det alt andet end energiforladt ud :devil:

Puhaa... Mener at have hørt noget om at det nyeste forskning siger at det var 21,53879 gram og det var testet under konventionel vægttræning. Kan man så overhovedet overføre det til sandsæktræning. Altså det er jo sådan noget stabilitetsnoget :w00t::tongue:

Link to comment
Share on other sites

æde - ingen pulversnask i dag, men derimod nogle gode humbler rugbrød med kylling, æg og karrysild - og selvfølgelig skummemælk + lidt frugt og grønt... GRRR.

Her har du en reference til at det er fint at drikke mælk som post shake. Dog kommer de frem til at sødmælk giver en (formodet) signifant større netto proteinsyntese i forhold til skummetmælk. Der ses så kun på hvordan forsøgsgokkerne reagerer på mælk. Ikke med indtag af ekstra fødevarer som du gør i kombination med. Keep on eating like an animal chiiief. :4thumbup:

Milk Ingestion Stimulates Net Muscle Protein Synthesis following Resistance Exercise, Elliot et al., ACSM, 2006.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

KB Snatch:

3,4,5,6,7,8,9,10 x 24kg

- Og så røg der en luns hud af hånden, så jeg stoppede her - det var jo ik' PR forsøg! :wink:

Pistols:

1x5 x BW

5x1 x 24kg

1x3 x 24kg

1x2 x 24kg

One arm pushups:

5x5 x BW

- Mellem hver sæt kørte jeg CoC #1+2. Havde et forsøg med højre der var sååååå close!! Kunne sgu ikke komme tættere på, tror jeg!

Evil Wheel:

3x5 x BW

KB Military press:

1x10 x 24kg

- Bare for sjov!

Body V's:

3x20 x BW

God træning! God overskud på snatch - tror jeg er god for mange reps pt, men har jo også gainet et par kg siden sidste jeg testede! Jeg fik lidt at drikke i går - vel første rigtige gang i 3-4 år... INGEN tvivl om, at stolichnaya vodka har positiv effekt på træning med russiske kettlebells! :devil::beerchug:Læs mere om det her: The positive effect on performance in weight training with kettlebells combined with russian stolichnaya vodka. (DBM et al., Copenhagen 2006)

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Jeg fik lidt at drikke i går - vel første rigtige gang i 3-4 år... INGEN tvivl om, at stolichnaya vodka har positiv effekt på træning med russiske kettlebells! :devil::beerchug:Læs mere om det her: The positive effect on performance in weight training with kettlebells combined with russian stolichnaya vodka. (DBM et al., Copenhagen 2006)

:laugh: Ain't that a fact! :laugh:

Fed træning :superman:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu-Jitsu: 1,5 time

- Fed træning. Det var godt at rulle igen efter lidt over en uges pause. Kørte en masse sparring, da nogen fra klubben snart skal til stævne. Synes jeg er begyndt at bruge mine gains lidt for meget... det må jeg lige moderere lidt! :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Ingen træning i dag. Det glippede lige med den planlagte løbetur - og min albue er lidt medtaget efter en armbar til træning i går, så det bliver en hviledag!

Jeg har i øvrigt købt denne Nike sko, som eftersigende skulle imitere det at løbe barfodet. Steve Maxwell har bl.a. anbefalet dem på Dragondoor.com, så jeg må jo lige afprøve dem - fandt dem til ½ pris! :wink: De skulle styrke muskler, led og sener, men kan vist godt gøre ondt i begyndelsen......

Det kunne i øvrigt være sejt at gennemføre Evolution Race i bare fødder!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Ingen træning i dag. Det glippede lige med den planlagte løbetur - og min albue er lidt medtaget efter en armbar til træning i går, så det bliver en hviledag!

Jeg har i øvrigt købt denne Nike sko, som eftersigende skulle imitere det at løbe barfodet. Steve Maxwell har bl.a. anbefalet dem på Dragondoor.com, så jeg må jo lige afprøve dem - fandt dem til ½ pris! :wink: De skulle styrke muskler, led og sener, men kan vist godt gøre ondt i begyndelsen......

Det kunne i øvrigt være sejt at gennemføre Evolution Race i bare fødder!! :devil:

Det lyder rigtigt spændende, lad høre din erfaringer. Selv tror jeg ikke liige jeg ville løbe 10k i bare fødder, men hver mand sine lyster :4thumbup:

har du i øvrigt meldt dig til, og har du tænkt dig at træne struktureret?

Hvor og hvordan træner du armgang og rebklatring?

Bare lige så jeg kan lure alle dine hemmeligheder :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder rigtigt spændende, lad høre din erfaringer. Selv tror jeg ikke liige jeg ville løbe 10k i bare fødder, men hver mand sine lyster :4thumbup:

har du i øvrigt meldt dig til, og har du tænkt dig at træne struktureret?

Hvor og hvordan træner du armgang og rebklatring?

Bare lige så jeg kan lure alle dine hemmeligheder :tongue:

Whats up doc,

Jeg har ikke meldt mig til endnu - og er faktisk ikke 100% sikker endnu! Struktureret træning er ikke lige min force :laugh: men stiller jeg op, skal der i hvert fald løbes lidt mere!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu-Jitsu: 1,5 time

- Lidt top-game og clinch + sparring. Kørte ikke så godt i dag :nonono: Jeg dummede mig konstant og blev fanget i submissions, som jeg burde undgå. Desuden var mine positioner ikke optimale! Nå, selv super mand skal også være Clark Kent nogen gange....

Jeg var i øvrigt til foredrag omkring kost og træning ifm arbejde i dag..Geezzeeeeeee!!!! :nonono: Jeg bliver sgu i dårlig humør af den slags... i det mindste har jeg lært at holde min kæft!!! :crazy:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

hvorfor, var det et ringe foredrag?

Altså et eller andet sted var noget af det vel "fint nok" især, når man tænker på, at "almindelige" mennesker uden indsigt i træningsfysiologi og ernæring skal modtage budskabet. Jeg bliver bare irriteret, når man så fremlægger en masse halve sandheder som fakta! Før i tiden var jeg meget konflikt søgende ifm den slags, men nu undgår jeg altid den slags diskussioner - så længe jeg bare kan få lov til at træne og spise i fred; Så er det mig mod alle dem fra kabeltrækket, smith stativet, de fancy cardio-maskiner og dem på Atkins, South Beach, blodtypediæten og hva' har vi, når civilisationen bryder sammen!! :tongue:

Misforstå mig ikke - jeg elsker en god og saglig træningsdiskussion. (havde faktisk en rigtig fed diskussion med en fys (vistnok) fra CSA forleden. Superfedt!)

Er også altid frisk på at give folk råd, hvis de spørger om min mening! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning feat. good ol' Jhax:

Dødløft:

3x5 x 100kg

3x5 x 130kg

1x5 x 140kg

1x2 x 150kg

1x1 x 160kg

- Jhax pressede mig til at tage de 160, og de så åbenbart gode ud!

Bænkpres:

1x5 x 80kg

5x3 x 90kg

Ja, bortset fra, at et af de 5 sæt var på 92,5 da geniet (Jhax) ikke kunne tælle - den VAR sgu også lidt tungere i den ene side :tongue:

Pullups:

5x5 x 15kg

Dragon Flags:

3x8 x BW

Altid hyggeligt med lidt selskab i grotten. Tror virkelig der ville være meget at hente i en fast træningsbuddy til at presse en lidt. Meeeen jeg træner jo "lidt" for ustruktureret til en fast makker. Jeg må bare trække på alle dem jeg kan... omgiver mig faktisk med mange motiverende og dygtige mennesker som jeg kan trække på - båden inden for løb, KB, styrke, BJJ, boksning oma. Det må jeg udnytte lidt mere :superman:

I øvrigt brokker mine albuer sig lidt igen.... tror jeg har presset dem lidt for meget de sidste bar BJJ træninger!

Link to comment
Share on other sites

Det var fedt at du lige fik revet de 160, som en anden dolph - :4thumbup: ARRRGGGGHHHHHH Make it or brake it lil' Dan :cool:

Oven på sådan et løft behøver man jo ikke ordne konen, for at ku sove godt :laugh:

Grineren nok at du i iø siger, at du har lagt dig lidt ud - mr bulletproof!! Ikke engang et lokum på hovedbanen kan skjule dine fæle blodårer... tsk tsk... mister flexi mid-section - det må jeg nok sige :devil:

Link to comment
Share on other sites

Det var fedt at du lige fik revet de 160, som en anden dolph - :4thumbup: ARRRGGGGHHHHHH Make it or brake it lil' Dan :cool:

Oven på sådan et løft behøver man jo ikke ordne konen, for at ku sove godt :laugh:

Grineren nok at du i iø siger, at du har lagt dig lidt ud - mr bulletproof!! Ikke engang et lokum på hovedbanen kan skjule dine fæle blodårer... tsk tsk... mister flexi mid-section - det må jeg nok sige :devil:

Buddy, altid en fornøjelse at træne med dig! :superman: Det må vi gøre igen snart... selvom det bliver maraton træningspas med alt det snak og underlige battles! :laugh:

Stadig vild nok styrke i dine gym work outs, imponerende med den frekvens da. Og godt du fik revet de 160 op :smile:

Ja, når jeg ikke helt synes, at styrken er som den burde være, trøster jeg mig også med at frekvensen er lidt svingende :wink: Men ingen tvivl om, at alle de andre ting jeg render og laver har god overførsel til alm gym træning! Et godt eksempel er one arm pushups/bænkpres :devil:

God trækstyrke.. :superman:

/Michael

Thanx champ!

Link to comment
Share on other sites

Hey DanManMeanMachine :superman:

Kom sådan til at tænke på dig idag.. var i Fælleden med trunte og kigge karneval, da jeg ganske uforskyldt - blind, dum og døv nærmest er ved at blive truet til at tage et nr. på mobilen. Heldigvis var hele scenen så pinlig, at vi (jeg) kom ud af det med et grin - og en tanke på dig og den skøre historie :laugh:

Ellers er der vel bare det vanlige: du er velkommen tirs/ tors til noget :4boxing: :devil:

Ps. Gode snatch!!

:ninja: krammere, Tania

Link to comment
Share on other sites

Hey DanManMeanMachine :superman:

Kom sådan til at tænke på dig idag.. var i Fælleden med trunte og kigge karneval, da jeg ganske uforskyldt - blind, dum og døv nærmest er ved at blive truet til at tage et nr. på mobilen. Heldigvis var hele scenen så pinlig, at vi (jeg) kom ud af det med et grin - og en tanke på dig og den skøre historie :laugh:

Ellers er der vel bare det vanlige: du er velkommen tirs/ tors til noget :4boxing: :devil:

Ps. Gode snatch!!

:ninja: krammere, Tania

Hey, Ninja - funny historie! :laugh: Jeg skal arbejde eftermiddag/aften hele uge, og går ikke ud fra, at du træner formiddag? Ellers sender jeg lige en sms! Keep kickin' :ninja:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Secret Service Snatch Test: 180 x 24 kg på 10:00 min. (PR! + 1 rep)

- Der er helt sikkert mere i mig! Jeg stoppede 10 sek før tid, og jeg var faktisk slet ikke klar over jeg havde lavet så mange, før jeg talte sammen. Jeg holder mig stadigvæk til lige mange reps med hver hånd, hvilket også begrænser rep antallet lidt. Næsten gang laver jeg ikke under 190! :wink:

One arm pushups: 5x5 x BW

Evil wheel: 5x5 x BW

It's not just a sport, it's SURVIVAL! :devil:
Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Secret Service Snatch Test: 180 x 24 kg på 10:00 min. (PR! + 1 rep)

- Der er helt sikkert mere i mig! Jeg stoppede 10 sek før tid, og jeg var faktisk slet ikke klar over jeg havde lavet så mange, før jeg talte sammen. Jeg holder mig stadigvæk til lige mange reps med hver hånd, hvilket også begrænser rep antallet lidt. Næsten gang laver jeg ikke under 190! :wink:

One arm pushups: 5x5 x BW

Evil wheel: 5x5 x BW

Du er for vild mester :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share