Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Hmm... det kan varmt anbefales at flytte til Sønderjylland. Selv er jeg så priviligeret at have adgang til asfaldtveje i byen, strandture, skovture i kuperet terræn + terrænløbsbaner. Byen har tilmed lige fået en mountainbikebane anlagt i skoven. Så er der jo også fodboldbanerne som kan benyttes. Ej heller må man glemme de billige og stabile huspriser. :wink:

Din træning ser forøvrigt godt ud. Jeg kan godt lide dit funktionelle aproach til træningen! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Løb med rygsæk: 22:51 min.

- Løb hjem fra arbejde. Hvor er det klamt at løbe i KBH i myldretidstrafikken! :crazy: Det blev desværre ik til mere træning i dag....

Du løb hjem med rygsæk i myldretiden... *peew* :blink: :blink: :blink: Det er altså heller ikke for pattebørn... og shi** for lungerne... Men godt du nåede hjem i et helt stykke og ikke blev torpederet af cyklister, spændt ben for af gangstativer eller haft et intim møde med en taxa :wink:

:ninja: krammere, Tania

Link to comment
Share on other sites

Hmm... det kan varmt anbefales at flytte til Sønderjylland. Selv er jeg så priviligeret at have adgang til asfaldtveje i byen, strandture, skovture i kuperet terræn + terrænløbsbaner. Byen har tilmed lige fået en mountainbikebane anlagt i skoven. Så er der jo også fodboldbanerne som kan benyttes. Ej heller må man glemme de billige og stabile huspriser. :wink:

Din træning ser forøvrigt godt ud. Jeg kan godt lide dit funktionelle aproach til træningen! :smile:

Hey Hessel,

Velkommen til loggen! :smile: Jeg må indrømme, at jeg er MEGET misundelig på dine løbeomgivelser. Jeg tror dog, at jeg blive i KBH lidt endnu! :wink: Faktisk tager tit bilen så jeg kan løbe i lidt bedre omgivelser. Tror faktisk snart jeg vil begynde at løbe lidt på stranden. Det er super fedt og dejligt hårdt at løbe i sand. Kan du forresten anbefale en god løberygsæk?

Mht. træningen træner jeg bare som jeg kan lide det - og det som giver mig de bedste allround resultater (selvom det nok ikke ville skade med lidt mere løb!)

Du løb hjem med rygsæk i myldretiden... *peew* :blink::blink::blink: Det er altså heller ikke for pattebørn... og shi** for lungerne... Men godt du nåede hjem i et helt stykke og ikke blev torpederet af cyklister, spændt ben for af gangstativer eller haft et intim møde med en taxa :wink:

:ninja: krammere, Tania

It's a jungle out there... jeg måtte også springe et par gange for at undvige et par civilister :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Dødløft:

3x5 x 100kg

2x5 x 130kg

5x1 x 150kg

- No sweat!

Military press:

3x5 x 50kg

Pullups:

3x5 x 15kg

Towel chins:

1x10 x BW

2x8 x BW

Dips:

1x20 x BW

1x15 x BW

1x12 x BW

Har stadigvæk DOMS i maven efter evil-wheel i forgårs! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hej DBM

Salomons Raid serie har altid fået godt kritik (der var på et tidspunkt en der hed Raid Race 300 eller 400 der var ret populær) men jeg tror dette er den nye serie

http://www.salomonoutdoor.com/dk/product_l...2553&currItem=5

Evil wheel er for god en øvelse, og hvis jeg ikke har lavet dem et stykke tid er jeg helt færdig mange dage efter :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hej DBM

Salomons Raid serie har altid fået godt kritik (der var på et tidspunkt en der hed Raid Race 300 eller 400 der var ret populær) men jeg tror dette er den nye serie

http://www.salomonoutdoor.com/dk/product_l...2553&currItem=5

Evil wheel er for god en øvelse, og hvis jeg ikke har lavet dem et stykke tid er jeg helt færdig mange dage efter :devil:

Thanx, den vil jeg kigge nærmere på! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

KB Snatch: 10,9,8,7,6,5,4,3 x 24kg

One arm pushups: 3x8 x BW

KB Turkish get ups: 3x5 x 24kg

Til sidst sku' jeg lige prøve mine CoC's. Kan ik huske hvornår jeg sidst har trænet med dem (ikke at jeg nogensinde har trænet dem regelmæssigt). Første forsøg på # 2 var det bedste jeg nogensinde har haft!! Blev total overrasket over at se håndtagene så tæt sammen!! KB og sandsæk træning giver sgu vild grebsstyrke! :devil: Måske man sku prøve at komme igang med dem igen - det ville være en sejer for mine små hænder at lukke 2'eren! Sluttede af med reps med 1'eren!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

KB Snatch: 10,9,8,7,6,5,4,3 x 24kg

One arm pushups: 3x8 x BW

KB Turkish get ups: 3x5 x 24kg

Til sidst sku' jeg lige prøve mine CoC's. Kan ik huske hvornår jeg sidst har trænet med dem (ikke at jeg nogensinde har trænet dem regelmæssigt). Første forsøg på # 2 var det bedste jeg nogensinde har haft!! Blev total overrasket over at se håndtagene så tæt sammen!! KB og sandsæk træning giver sgu vild grebsstyrke! :devil: Måske man sku prøve at komme igang med dem igen - det ville være en sejer for mine små hænder at lukke 2'eren! Sluttede af med reps med 1'eren!

For cool at du giver COC # 2 kamp til stregen :devil: Og evil gang OAPU. Når du skriver 3x8, er det så 3 sæt eller 8 sæt? :blush:(tror det er 3 sæt!) :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg selvfølgelig også kun lige startet med #1 men det er rimelig godt gået, og jeg er glad for det ikke er dig der får fat på kraven på mig en sen nattetime, når jeg står og tisser i en port :laugh:

God gang træning du fik fyret af :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

For cool at du giver COC # 2 kamp til stregen :devil: Og evil gang OAPU. Når du skriver 3x8, er det så 3 sæt eller 8 sæt? :blush:(tror det er 3 sæt!) :tongue:

Arh, kamp til stregen er måske så meget sagt. Som nævnt er det første gang, at jeg har så godt fat i den! Min venstre er dog stadigvæk lidt svag - nogen gange har jeg sgu problemer med # 1! :blink: Jeg har været imod at gå videre med højre før venstre var rigtig med, men måske jeg bare skal knuse løs og så må venstre bare følge med! :devil: Og ja - det er 3 sæt af 8 reps!

Nasty CoC... jeg har været tæt på at lukkene 2'er en gang.. så jeg ved det er en nasty fætter, selv for mine store fede hænder!!!

Det må være fedt at have sådan nogle store poter. Så man kan give en rigtig Al Pacino flad! :laugh:

Nu er jeg selvfølgelig også kun lige startet med #1 men det er rimelig godt gået, og jeg er glad for det ikke er dig der får fat på kraven på mig en sen nattetime, når jeg står og tisser i en port :laugh:

God gang træning du fik fyret af :4thumbup:

Thanx Waits...målet må være at ku holde folk ud i strakt arm til de dør af sult! :laugh:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Fedt at du vil gøre lidt ud af træningen med din gripper igen. Et stærkt greb er virkelig noget af det aller-allerfedeste! :devil: 2'eren skal nok være der snart, hvis du giver den lidt gas med det!

Og jeg deler jo også din irritation over styrkeforskellen mellem højre og venstre. Jeg synes slet ikke, der er så stor forskel i andre øvelser, der tester grebet lidt som eks. overhåndsdødløft og towel chins, men COC'en er det noget helt andet, desværre.

Kan heller ikke helt finde ud af, om jeg bare skal give den gas eller satse på styrkeudligning.

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Fedt at du vil gøre lidt ud af træningen med din gripper igen. Et stærkt greb er virkelig noget af det aller-allerfedeste! :devil: 2'eren skal nok være der snart, hvis du giver den lidt gas med det!

Og jeg deler jo også din irritation over styrkeforskellen mellem højre og venstre. Jeg synes slet ikke, der er så stor forskel i andre øvelser, der tester grebet lidt som eks. overhåndsdødløft og towel chins, men COC'en er det noget helt andet, desværre.

Kan heller ikke helt finde ud af, om jeg bare skal give den gas eller satse på styrkeudligning.

Tja, man kan jo bare knuse løs og så håbe, at venstre hånd følger med! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Supersæt:

A) KB Snatch: 3x10 x 24kg

B) KB Swings: 3x20 x 24kg

KB Bottom up press: 10x1 x 24kg

Super hurtig omgang! Tak til Ninja'en, som mente jeg lige skulle lave lidt inden arbejde! Jeg troede ik jeg ku' lave bottom up press med venstre hånd, men det gik fint! Så er jeg klar til at reppe løs næste gang! :superman: Og så fik jeg langt om længe prøvet jsc's snatch/swings combo!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes mest jeg kan mærke forskel ved maksbelastning i COC'en. Kan lige lukke 2'eren med højre kold (ikke optimalt, men det er hvis jeg lige går forbi den og får lyst), men kan simpelthen ikke lige få den det sidste stykke ind med venstre (måske, hvis jeg varmede op, men Dochylle har min 1'er)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Supersæt:

A) KB Snatch: 3x10 x 24kg

B) KB Swings: 3x20 x 24kg

KB Bottom up press: 10x1 x 24kg

Super hurtig omgang! Tak til Ninja'en, som mente jeg lige skulle lave lidt inden arbejde! Jeg troede ik jeg ku' lave bottom up press med venstre hånd, men det gik fint! Så er jeg klar til at reppe løs næste gang! :superman: Og så fik jeg langt om længe prøvet jsc's snatch/swings combo!!

Hvordan var komboen forresten? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Supersæt:

A) KB Snatch: 3x10 x 24kg

B) KB Swings: 3x20 x 24kg

KB Bottom up press: 10x1 x 24kg

Super hurtig omgang! Tak til Ninja'en, som mente jeg lige skulle lave lidt inden arbejde! Jeg troede ik jeg ku' lave bottom up press med venstre hånd, men det gik fint! Så er jeg klar til at reppe løs næste gang! :superman: Og så fik jeg langt om længe prøvet jsc's snatch/swings combo!!

Yeah!!! I knew it... selvfølgelig kan du da det! :4thumbup: :superman: Du siger bare til, når du skal ha lidt :4whip: igen :laugh::wink:

:ninja: kram, Tania

Link to comment
Share on other sites

Hvordan var komboen forresten? :smile:

Nu var det kun en hurtig omgang, men jeg synes den er god. Hvis jeg kun laver snatch eller swings hver for sig, synes jeg sjældent, at det er lænden som svagste led. Sætter man dem derimod sammen, får den sgu nogle tæsk!! :devil: Ku godt mærke, at den begyndte at syre lidt til!!

Yeah!!! I knew it... selvfølgelig kan du da det! :4thumbup: :superman: Du siger bare til, når du skal ha lidt :4whip: igen :laugh::wink:

:ninja: kram, Tania

He he Ninja,

Jeg skal nok sige til, når jeg får brug for pisk igen!! :w00t:

Hey DBM

Nice log du holder dig :smile:

hvad er "Towel chins" jeg forstiller mig en chin-bar med et håndklæde om du står og hiver dig op i :laugh:

Hey Differ,

You win the price! :4thumbup: man smider et håndklæde over en chin-bar og holder fast i hver ende - så er det bare at reppe løs! Det giver en SUPER grebstræning. Bagefter kan jeg dårligt rette mine fingre ud igen! :laugh::devil: Man kan også vælge at gøre det med en gi-overdel eller noget andet!

Link to comment
Share on other sites

Hey Differ,

You win the price! :4thumbup: man smider et håndklæde over en chin-bar og holder fast i hver ende - så er det bare at reppe løs! Det giver en SUPER grebstræning. Bagefter kan jeg dårligt rette mine fingre ud igen! :laugh::devil: Man kan også vælge at gøre det med en gi-overdel eller noget andet!

Som træning til one-arm chins kan du også vælge kun at holde omkring håndklædet med én hånd, og omkring stangen med den anden. Ud over at grebet er mere udfordret i håndklæde-hånden, så betyder den vertikale forskydning at håndklæde-hånden ikke kan hjælpe så meget til.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Dødløft:

1x5 x 70kg

1x5 x 100kg

1x5 x 120kg

1x5 x 130kg

1x1 x 150kg

1x1 x 155kg

0x1 x 160kg :nonono:

Bænkpres:

1x5 x 80kg

1x3 x 90kg

1x1 x 100kg

- God fart, og så gad jeg ik' det pjat mere! :tongue:

Pullups:

1x5 x BW

5x3 x 20kg

Chinups:

1x5 x 20kg

1x1 x 30kg

1x1 x 35kg

1x15 x BW

Dips:

3x5 x 20kg

Supersæt

A) Dragon Flags: 3x8 x BW

B) Full contact twists: 3x8 x 35kg

Lidt halvsløv omgang. Tidlig træning og havde (som altid på det tidspunkt) det hele for mig selv. Lidt umotiverende! De 155 i DL kørte godt, men ved 160 fik jeg slet ik nok leg-drive og missede! :mad: Min lænd virkede noget træt efter gårsdagens kettlebell swing/snatch kombination, så jeg stoppede festen! På en god dag med medvind er jeg sikker på, at der er en del mere i mig! Nå, hvis jeg ik har gainet for meget, er det stadigvæk omkring 2 x kropsvægt, så alligevel godkendt. Egentlig er det heller ikke interessant, at vide hvad min PR er (inden for en grænse selvfølgelig) i en øvelse som DL - og gider SLET ikke at gå på kompromis med teknik for at løfte nogle få kg. mere!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Dødløft:

1x5 x 70kg

1x5 x 100kg

1x5 x 120kg

1x5 x 130kg

1x1 x 150kg

1x1 x 155kg

0x1 x 160kg :nonono:

Bænkpres:

1x5 x 80kg

1x3 x 90kg

1x1 x 100kg

- God fart, og så gad jeg ik' det pjat mere! :tongue:

Pullups:

1x5 x BW

5x3 x 20kg

Chinups:

1x5 x 20kg

1x1 x 30kg

1x1 x 35kg

1x15 x BW

Dips:

3x5 x 20kg

Supersæt

A) Dragon Flags: 3x8 x BW

B) Full contact twists: 3x8 x 35kg

Lidt halvsløv omgang. Tidlig træning og havde (som altid på det tidspunkt) det hele for mig selv. Lidt umotiverende! De 155 i DL kørte godt, men ved 160 fik jeg slet ik nok leg-drive og missede! :mad: Min lænd virkede noget træt efter gårsdagens kettlebell swing/snatch kombination, så jeg stoppede festen! På en god dag med medvind er jeg sikker på, at der er en del mere i mig! Nå, hvis jeg ik har gainet for meget, er det stadigvæk omkring 2 x kropsvægt, så alligevel godkendt. Egentlig er det heller ikke interessant, at vide hvad min PR er (inden for en grænse selvfølgelig) i en øvelse som DL - og gider SLET ikke at gå på kompromis med teknik for at løfte nogle få kg. mere!

Din BØF :king: Evil omgang chins dér. Synes nu ikke det ser så håbløst ud som du selv giver udtryk for. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share