Guarden's Træningsmanual


Guarden
 Share

Recommended Posts

Hvad sker der for bænkpresset? Du kan snart lave en disko-bænk-klub med Kauf :laugh:

Bwahahaha!!! :laugh:

Sweet at du betegner Sheiko som Disko :tongue:

Det er jo det pigerne vil have - store patter og tyrenakker - man ser det igen og igen på forstadens diskoteker, hvordan trunterne sværmer rundt omkring disse Douche bags :boobs: Så hvorfor ikke bare glide med strømmen og blive en af dem....

Dis' a' sUt iz BLACK....

NOT!!!!!!!!

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Hvad er det for en sko du har designet??

Manny er dælme en energizer bunny. Fedt at se man ikke SKAL være golfspiller eller basketballspiller for Nike gider satse lidt på en. :smile:

Jeg har ikke designet nogle sko, blot givet dem inspiration til hvordan den skal se ud og hvilke "kvaliteter" den skal have.

Drejer sig om 2 sko, den ene hedder Zoom Trainer Guard som de har været så flinke at navngive efter mig, og den anden hedder Zoom Trainer Girevik.

Den første er til kampsport/boksning og den anden til Kettlebell,styrke,eksplosivitetstræning :devil:

De kommer begge i danske butikker fra oktober :yo:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke designet nogle sko, blot givet dem inspiration til hvordan den skal se ud og hvilke "kvaliteter" den skal have.

Drejer sig om 2 sko, den ene hedder Zoom Trainer Guard som de har været så flinke at navngive efter mig, og den anden hedder Zoom Trainer Girevik.

Den første er til kampsport/boksning og den anden til Kettlebell,styrke,eksplosivitetstræning :devil:

De kommer begge i danske butikker fra oktober :yo:

Den hvide Zoom Trainer Guard, som er på Mannys side er supercool... og så sidder den pissegodt på foden. Skal klart ha' et par! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Kan jeg ikke få dig til at fortælle lidt om hardcore træning - hvad går det ud på? Og hvor hardcore skal man være, for at kunne deltage på en time?

Hejsa.

Her har du info omkring timen :smile:

Målgruppen

HardCore™ er til alle der starter i fitnesscentre både dem der ønsker at styrketræne, blive slankere, mangler inspiration til den øvrige træning men også dem der vil prøve en ny og udfordrende måde at bruge sin krop på. I det hele taget er det egnet til alle der ønsker en markant sundere og stærkere krop. Spinnere vil eksempelvis have særligt glæde af træningen set ud fra et skadesforebyggende synspunkt, eftersom spinning kan give korte stramme hoftebøjere, samtidig med at den foroverbøjede ryg kan være potentielt skadelig for lænden. En stor del af dem der på nuværende tidspunkt er aktive udøvere, følger ligeledes fitnessboksning, mave/ryg, pilates eller bodypump.

Indholdet af en HardCore™ time

Opvarmningsfasen adskiller sig fra eksisterende timer ved at indeholde såkaldte ”movement preparations” udviklet blandt de førende fysiske trænere indenfor sportsverdenen. Disse har til hensigt at klargøre kroppen til det forestående workout og vil fokusere på at skabe mobilitet i de led der har brug for dette (thorakal ryg, hofte og ankel) samt stabilitet i lænd og skulder alt imens man aktiverer relevante motoriske mønstre. Yderst relevant i forhold til at forblive skadefri og kunne maksimere effektiviteten af det forestående workout.

Korrekt teknik, udfordring og sjov

Øvelsesvalget tager udgangspunkt i fysiologiske, anatomiske og biomekaniske velfunderede betragtninger, der danner fundament for et komplet workout af samtlige muskler i kroppen. Ydermere opnås en positiv og sjov træningsoplevelse hver gang. Der lægges særlig vægt på korrekt teknik, kropsfornemmelse, hårdt arbejde og bevægelsesglæde, hvilket sikrer at deltagerne får fremgang og derved styrket deres motivation til at blive ved med at træne. For at have en sund og velfungerende krop er det essentielt at kroppens muskelkæder formår at arbejde hensigtsmæssigt sammen med en kraft tilpasset aktiviteten.

Træningsredskaberne

Baggrund for valget af træningsredskaber er nytænkende og multifaktoriel på baggrund af såvel variationsmuligheder og træningseffekter som den umiddelbare appel blandt udøverne.

Træningsredskaberne

Kettlebells, som minder om en kanonkugle med håndtag, er et rigtig godt redskab til at lære alle udøvere helkropsøvelser på en sikker og effektiv måde. I HardCore™ anvendes kettlebells især til at styrke de posturale muskler, eksplosivitet og styrke i krævende positioner. Eftersom man oftest kun bruger den ene arm ad gangen (unilateral træning) vil der stilles store krav til stabiliserende muskler i hele kroppen, særligt skulder, mave og ryg.

Sandsækkene vil grundet deres uhåndterlige natur kræve konstant korrigering fra stabiliserende muskler. Dette resulterer i aktivering af en masse små stabilisatormuskler, samtidig med at de store prime movers får et stort udbytte. Ligeledes vil de give udøveren en forbedret styrke og muskelhypertrofi.

Kropsvægtsøvelserne giver udøveren en forbedret kropsfornemmelse og fungerer samtidig som assisterende øvelser til at lære korrekt opspænd de rigtige steder. Øvelserne er alsidige og næsten uendeligt progressionsdygtige, så uanset niveau kan alle blive udfordret, men vigtigst af alt, alle kan få succes da der altid kan findes en lettere variant. Yderligere er det en stor tilfredsstillelse at kunne beherske sin egen krop i udfordrende stillinger, der som ekstra bonus vil give en forøget aktiv mobilitet.

Samlet set vil valget af træningsredskaber og øvelser tilgodese de behov der skal opfyldes for at opbygge en stærk og velfungerende krop.

Instruktion

Øvelserne udføres i udøverens eget tempo, for at gøre træningen så indiviuel og vedkommende som muligt. Hvis man er tvunget til at køre i samme tempo som instruktøren, vil der ofte blive gået på kompromis med teknik. Yderligere får de rutinerede udøvere mulighed for at variere vægten fra gang til gang, og derved lægges der særlig fokus på maksimal styrke, eksplosivitet, styrkeudholdenhed osv., alt efter hvad det aktuelle behov er. Således kan to deltagere på samme time med hver deres mål træne ved siden af hinanden uden at gå på kompromis med resultaterne. Fokus er således på at sikre det enkelte individ succes ved at give individuel vejledning, så plateauer brydes og fremgang sikres.

Instruktionen under en HardCore™ time vil finde sted ved at instruktøren foreviser den pågældende øvelse/øvelser, for derefter at bevæge sig rundt og motivere samt give individuel coaching på teknik. Holdet deles op i begyndere og mere øvede, så instruktøren har mulighed for at rette særlig fokus imod dem der har behovet. Det er utrolig vigtigt at instruktøren har et godt humør, er imødekommende og smilende samtidig med at han/hun er i stand til at trække udøverne længere end de troede de var i stand til. Integritet som instruktør på denne time betyder meget, da øvelserne som oftest vil være helt nye for de fleste.

Udvikling af timen

Træningsfysiologer med længere videregående universitetsuddannelse, der ligeledes arbejder med elitetræning af sportsfolk vil løbende stå for videreudvikling af konceptet. Denne tager udgangspunkt i evidensbaseret træningsvidenskab indenfor anatomi, biomekanik, fysiologi, kredsløbstræning, fedttab, instruktionsteknik, coaching, undervisningsmetodik, pædagogik og didaktik. Instruktørerne videreuddannes ved de obligatoriske kvartalsvise træningssamlinger omkring justeringer og tiltag, således at timerne i de enkelte centre holder et meget højt og ensartet niveau.

Instruktører har mulighed for at dele erfaringer indbyrdes samtidig med at holdånden omkring det at være HardCore™ instruktør styrkes. Vi skaber det bedste miljø til at give medlemmerne det kropslige resultat samt den velvære og sundhed de altid har drømt om.

© Træningsfysiologerne 2007

Link to comment
Share on other sites

Var i Paris fra tirsdag til fredag med Nike USA.

Virkelig fed oplevelse, hvor jeg var sammen med deres innovationsfolk, marketingsfolk, sko- og tøjdesignere og dem der var ansvarlige for Mens Footwear. Spændende at se hvordan de arbejder som et team

Var ude ved Paris Saint-Germain og RC Lens og tale med deres spillere og fysiske trænere. Fik set hvordan de trænede, primært fodbold og agility/sprinttræning.

Fik talt med deres trænere omkring en masse forskellige ting. Om aftenen var vi ude og spise på hyggelige restauranter og fik diskuteret en masse spændende ting omkring fysisk træning af sportsfolk med deres The Crew :bigsmile:

Var ude og se Nikes hovedkvarter i Frankrig, og fik banket lidt sightseeing af torsdag aften.

:superman:

Link to comment
Share on other sites

Damn, du hænger ud med "top of the pops" :4thumbup: Vi må hellere banke en fællestræning af ASAP, så jeg kan få dig lidt ned med nakken! :wink: Jeg er begyndt at lære lidt russiske gloser af min massør.... Jeg er sikker på, at det giver lidt på totalen i kettlebell snatch!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Tak for info. Det må jeg prøve - har meldt mig til en time på tirsdag. Spændende.... :-)

:superman:

Damn, du hænger ud med "top of the pops" :4thumbup: Vi må hellere banke en fællestræning af ASAP, så jeg kan få dig lidt ned med nakken! :wink: Jeg er begyndt at lære lidt russiske gloser af min massør.... Jeg er sikker på, at det giver lidt på totalen i kettlebell snatch!! :devil:

Hell yeah. Det var helt sort, men jeg nød det sku... Sejt med gloser, teach me master :devil:

Hey Guarden

Super cool du var i Paris og det hele, fedt for dig det hele kører så godt for tiden!! :bigsmile: :bigsmile:

Håber du snart får tid til lidt BJJ og måske en kop kaffe :tongue:

Heysa Shan. :bigsmile:

Taaaak :yo:

Ja, vi må snart lave lidt sjov :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Så er det muligt at få Zoom Trainer Guard skoen.

Gå ind på den HER :smile:

De koster 750 kr - 800 kr.

Godmorgen :bigsmile:

Den ser rigtig cool ud. post-15167-1191216984.gif Den kan du i hvert fald godt være tilfreds med. :4jumpy:

Link to comment
Share on other sites

Var ude og undervise på fitnessuddannelse i Odense fre-søndag, så fik banket lidt træning af i pauserne.

Træning fredag sidste uge

Pullups

13 rep, 4 sæt

Lørdag

Pullups wide grip

14 rep

Pullups

4 rep

Chins

2 rep

Udført i forlængelse af hinanden uden pauser

Ovenstående udført 5-6 gange i løbet af dagen i pauser

Søndag

Samme som lørdag, dog kun 3 gange

Yderligere blev det til omkring 1 times Joint Mobility/ Z-health sammen med kursisterne.

Om aftenen fik Kauf og jeg leget lidt med kanonkugler og powerbags på Nørrebro. Skulle lige have klargjort nogle småting inden opstart af HardCore tirsdag med Il Tempo Gigante Senor Kauf og torsdag med Guarden Himself. :bigsmile:

Mandag

Afholdte min sidste time fitnessboksning i fdk royal. Sku lidt trist, da jeg var ret glad for holdet, men har for meget at se til så har valgt at vælge mere prioritering af HardCore.

Derefter

Zercher Squats

70 kg, 5 rep

Alt.

One legged Deadlift

34 kg, 5/5

Alt.

Pullups Wide --> smal --> chins

omkring 15-18 rep i hvert sæt samlet

Cirkel udført 5 gange

Yderligere blev det efter 1 times bla bla bla til

Pullups

15, 12, 10 reps.

Pullups are gooooood :devil:

Link to comment
Share on other sites

Havde også lige en pudsig oplevelse i fredags. Da jeg ankom til Østerport station med toget, og ville cykle hjem kunne jeg ikke finde min cykel. Gik rundt og ledede, glemmer en gang imellem hvor jeg stiller geden. Fandt den rundt om hjørnet men da jeg ville låse den op var min egen lås fjernet og der sad en anden på. GRRRRRRRR.

Jeg skulle afsted og holde kursus, så havde ikke mulighed for at blive og vente. VIlle ellers have nydt at vente på at offeret ville komme og hente sit nyerhvervede bytte :devil:

IStedet tog jeg cyklen over til cykelhandleren overfor Østerport station og spurgte om de ville klippe den over. De ville gerne opbevare den indtil jeg kom med mit låsebevis - fair nok. Idag driblede jeg så op for at få min ged, fandt en lås hos dem jeg ville have monteret. Da jeg skulle betale viste det sig at jeg var blevet bonnet 80 kr. for at klaphatten der ejede bixen havde klippet den over med en boltsaks. Spurgte først om det ikke var en fejl at det kostede penge, men han insisterede på at han havde været billig overfor mig. Normalt kostede det 200 kr :laugh:

Sjovt som folk bare ikke har lyst til at tjene penge :w00t: Jeg betalte de 80 kr., og fandt en lås hos en anden cykelsmed.

Never ever skal jeg købe noget eller anbefale nogen at handle hos:

ØSTERPORT CYKLER

OSLO PLADS 9

2100 KØBENHAVN Ø

:yo:

Link to comment
Share on other sites

Havde også lige en pudsig oplevelse i fredags. Da jeg ankom til Østerport station med toget, og ville cykle hjem kunne jeg ikke finde min cykel. Gik rundt og ledede, glemmer en gang imellem hvor jeg stiller geden. Fandt den rundt om hjørnet men da jeg ville låse den op var min egen lås fjernet og der sad en anden på. GRRRRRRRR.

Jeg skulle afsted og holde kursus, så havde ikke mulighed for at blive og vente. VIlle ellers have nydt at vente på at offeret ville komme og hente sit nyerhvervede bytte :devil:

IStedet tog jeg cyklen over til cykelhandleren overfor Østerport station og spurgte om de ville klippe den over. De ville gerne opbevare den indtil jeg kom med mit låsebevis - fair nok. Idag driblede jeg så op for at få min ged, fandt en lås hos dem jeg ville have monteret. Da jeg skulle betale viste det sig at jeg var blevet bonnet 80 kr. for at klaphatten der ejede bixen havde klippet den over med en boltsaks. Spurgte først om det ikke var en fejl at det kostede penge, men han insisterede på at han havde været billig overfor mig. Normalt kostede det 200 kr :laugh:

Sjovt som folk bare ikke har lyst til at tjene penge :w00t: Jeg betalte de 80 kr., og fandt en lås hos en anden cykelsmed.

Never ever skal jeg købe noget eller anbefale nogen at handle hos:

ØSTERPORT CYKLER

OSLO PLADS 9

2100 KØBENHAVN Ø

:yo:

:laugh: :laugh: hvaaa' brokkehoved, du fik da en pæn og fin lånecykel imens din egen var i forvaring hos cykelhustleren :tongue:

Og 80 kr. DET er sgu da billigt for at få klippet en lås over - tænk på alle de kræfter han har brugt på det :4flex:

Fandme fedt at du fandt din cykel igen.. 1 in a million :bigsmile:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

:laugh: :laugh: hvaaa' brokkehoved, du fik da en pæn og fin lånecykel imens din egen var i forvaring hos cykelhustleren :tongue:

Og 80 kr. DET er sgu da billigt for at få klippet en lås over - tænk på alle de kræfter han har brugt på det :4flex:

Fandme fedt at du fandt din cykel igen.. 1 in a million :bigsmile:

Hahahah.. ja, total komisk.

Jeg kunne heller ikke lade være med at smågrine da jeg cyklede derfra.

Hvor dum har man lov til at være :crazy:

Men ja, lidt utroligt at jeg fandt den :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share