Guarden's Træningsmanual


Guarden
 Share

Recommended Posts

Var nok også lidt en overdrivelse med smadrer skuldrene. Hvis man virkelig kører den high-rep (+3-400) synes jeg nu godt den kan mærkes i forskulderen. I den gode gamle mili tid lavede jeg absurd mange armstrækkere, så har fået min lyst styret :wink: Har flere kammerater der er aktive i specialstyrkerne eller har været, og de fleste af dem har problemer med skuldrene efter endeløse armstrækkere..

Når jeg underviste i FUT tog jeg hele kompagniet (140 mand) og kørte dem i knæ i "stærke" :devil:

Jeg synes ikke der er nogen udfordring i at lave almindelige armstrækkere, så gider ikke bruge tiden på dem.

Men helt klart en relevant øvelse for folk der ikke er stærke nok.

Jeg foretrækker til hver en tid at køre dem på en arm eller lave dem mere komplekse med den ene arm fremme/tilbage/til siden etc.

Generelt sætter jeg først folk til at køre bænkpres når de kan lave 20 hæderlige armstrækkere, så er skal stor tilhænger af øvelsen. :smile: Den skal dog tilpasses målgruppen.

Og ja, vil selvfølgelig lave pistols istedet for unævnelige airsquats :laugh:

Prøv Naked Warrior Strength Challenge istedet for det der pop.

20 min med så mange pullups, one-arm pushups og pistols som muligt.

Full body doms garanti :king:, og så bliver du stærk som en bjørn samtidig :cool:

Oki, så er vi da enige angående armstrækkere. Nu er det jo ikke os alle der er så stærke i kropsvægtøvelser som dig, Mesterhakket :devil::blush:

Så jeg synes såmen sagtens at 200armstrækkere kan udfordre mig. Gør det jo heller ikke for at blive stærk, men muskeludholdenheden (Så jeg kan kvæle mange Orker på en dag når civilisationen går under)

Vil jeg være stærk så løfter jeg vægte :cool:

Synes helt sikkert også at den Naked Warrior Strength Challange er fed. Har bare nogle problemer med øvelserne. Har meget svært ved at lave pistols på min venstre fod, da denne er meget stiv (Osseøs stivhed, så kan ikke gøres smidigere), så det ville være mit højre ben der skulle trække hele læsset.

Desuden er OAPU noget være lort for mine ligeså stive håndled. Så er med andre ord ikke så gode venner med de par øvelser :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Oki, så er vi da enige angående armstrækkere. Nu er det jo ikke os alle der er så stærke i kropsvægtøvelser som dig, Mesterhakket :devil::blush:

Så jeg synes såmen sagtens at 200armstrækkere kan udfordre mig. Gør det jo heller ikke for at blive stærk, men muskeludholdenheden (Så jeg kan kvæle mange Orker på en dag når civilisationen går under)

Vil jeg være stærk så løfter jeg vægte :cool:

Synes helt sikkert også at den Naked Warrior Strength Challange er fed. Har bare nogle problemer med øvelserne. Har meget svært ved at lave pistols på min venstre fod, da denne er meget stiv (Osseøs stivhed, så kan ikke gøres smidigere), så det ville være mit højre ben der skulle trække hele læsset.

Desuden er OAPU noget være lort for mine ligeså stive håndled. Så er med andre ord ikke så gode venner med de par øvelser :unhappy:

Grrrrr, 200 ville jeg også godt kunne mærke dagen efter.

Gider ikke at træne muskeludholdenhed da den alligevel er meget speficik, men god pointe med at kunne nakke mange orker i et rap, hehe...

Og ja, det er sku meget fedt at flå i vægte. Kørte lige kødløft igår, kunne godt være fristet til at flå i den lidt mere jævnligt :devil: Skal op på 3 gange kropsvægt, så er jeg godt tilfreds :bigsmile: 40 kg ekstra :crazy: Så tror jeg sku også jeg nærmer mig mit genetiske loft :sneaky2:

Prøv at kør OAPU hvor du har håndfladen lidt forhøjet, evt. på en skive eller lign. Så burde smidigheden ikke begrænse.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Re ovenstående diskussion om pushups/OAPUs...Murph osv.

A: mine glasskuldre kan faktisk have svært ved alm pushups

B: De kan slet ikke lide OAPUs - uagtet at jeg ikke er stærk nok...

Guarden - hvad er "stærke" (som du kørte igennem til FUT?)

Hep navnebroder :smile:

Armstrækkere kan godt være lidt belastende.

Måske er det dine sener eller ligamenter der brokker sig.

Men det er også sandsynligt at det er neuralt.

Jeg fjernede f.eks. al smerte i min skulder ved at lave dips i ringe på et tidspunkt hvor jeg havde ondt i skulderen ved military med mere end 10 kg :w00t:

Who knows, der er mange faktorer der spiller ind :bigsmile:

Stærke = Armstrækkere :devil:

Nu skal jeg op og rive jern i vildskab :w00t:

Glæder mig til at banke nogle PR's af :king:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Underviste 2 timers HardCore.

Har du fordoblet tiden som dine stakkels ofre skal lide under din befaling, eller er du bare begyndt at køre flere hold for at få nogle flere over på THE DARK SIDE endnu hurtigere? :devil:

Link to comment
Share on other sites

Har du fordoblet tiden som dine stakkels ofre skal lide under din befaling, eller er du bare begyndt at køre flere hold for at få nogle flere over på THE DARK SIDE endnu hurtigere? :devil:

Det sidste master.

Har flyttet timen i WT-Centret til tirsdag, så jeg kan køre direkte over i fitness dk bagefter :smile:

Fysisk aktivitet idag

JMT: 10 min

Snatch 24 kg, 20/20 B2B x 2

Double snatch 2 x 24 kg, 5 rep --> Double military press 2 x 24 kg, 5-7 rep

6 sæt

Thats it!

Link to comment
Share on other sites

Har du set denne

en "normal" figure 8 to a hold, men sidste del er så med en flabet lunge variation. Det må du kunne indøve i et af dine nye dansemoves.

Hehe... Ja, den er cool nok. Vil prøve den idag.

Og jeps, den kombineret med lidt cha cha cha eller tango, så er vi oppe og ringe :yo::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Fysisk aktivitet

Figure 8 to a hold

16 kg, 10/10 rep B2B, 2 sæt

24 kg, 10 rep, 2 sæt

32 kg, 10 rep, 5 sæt (1,5 min pause mellem sæt)

Sønderjydsk Donkraft :devil:

24 kg, 7/7 rep B2B, 3 sæt (2 min pause mellem sæt)

Short, sweet and straight to the point :yo::superman:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Haha..

Tak : :wink:

Det er jo totalt funktionelt i forhold til :boobs:, så helt af vejen er det jo ikke :tongue:

Grunden tl at du får mere ondt i hånden af din egen kanonkugle skyldes at du ikke er til HardCore.

Jeg har sagt til alle kuglerne, at de skal opføre sig ordentligt overfor alle dødelige jordboere. De kan godt have tendens til at prøve jordboeres grænser af, og jeg har seriøst haft mit hyr med at få dem tøjlet. :smile:

Håber det var svar nok :bigsmile:

.....massive doms i skroget efter kødløft igår :4thumbup:

Ai helt ærligt jeg er da til HC en gang i mellem...

Kan du så ikke lokkes til at sætte mine kugler på plads...! :bigsmile::tongue::laugh:

PS. Hvornår skal du i gang med noget rigtig kampsport igen? (BJJ)

Link to comment
Share on other sites

Ai helt ærligt jeg er da til HC en gang i mellem...

Kan du så ikke lokkes til at sætte mine kugler på plads...! :bigsmile::tongue::laugh:

PS. Hvornår skal du i gang med noget rigtig kampsport igen? (BJJ)

Hehe... Det kan vi nok godt finde ud af :tongue:

Auch, ja... Det skal jeg snart. Comes time. Lige i øjeblikket arbejder jeg pænt meget, men der må snart blive plads.

Har lige fået den fedeste invitation af Nike USA. 3 dage i Paris hvor vi skal ud til FC Lens og være sammen med klubbens ungdomstalenter. Jeg skal snakke med deres fysiske trænere og med spillerne. Bliver total cool :yahoo::superman:

Link to comment
Share on other sites

Hehe... Det kan vi nok godt finde ud af :tongue:

Auch, ja... Det skal jeg snart. Comes time. Lige i øjeblikket arbejder jeg pænt meget, men der må snart blive plads.

Har lige fået den fedeste invitation af Nike USA. 3 dage i Paris hvor vi skal ud til FC Lens og være sammen med klubbens ungdomstalenter. Jeg skal snakke med deres fysiske trænere og med spillerne. Bliver total cool :yahoo::superman:

Fedt med Paris! Tillykke med det! :smile:

Jeg stod i dag og skulle sælge medlemsskaber til elever på Niels Brock og kom i snak med en som arbejder i Fitness DK. Han sagde han prøvet din time og var helt vild med den. Syntes absolut jeg skulle prøve den, men han advarede mig også for hvor hård den er... :superman:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Fedt med Paris! Tillykke med det! :smile:

Jeg stod i dag og skulle sælge medlemsskaber til elever på Niels Brock og kom i snak med en som arbejder i Fitness DK. Han sagde han prøvet din time og var helt vild med den. Syntes absolut jeg skulle prøve den, men han advarede mig også for hvor hård den er... :superman:

Tak :bigsmile:

Jeg får måske lov til at træne flokken :superman:

hehe, du er jo velkommen når du har tid og lyst. Bare giv besked en uges tid i forvejen så jeg kan reservere en plads til dig, Signe og Polle :devil:

For søren da det lyder lækkert med nike tur... Er SLET ik misundelig på alle de lækre ting du bimler rundt og laver :tongue: ..

Grrrrrr, yeah. Det kører :w00t:

Skulle have været til Dans i aften :w00t: Men Richard forstuvede sin fod så jeg var nødt til at tage HardCore for ham.

Fuldt hus, så det spiller max. :4thumbup:

Har startet en tradition med dem der træner HardCore om at vi går ned og brænder af med pullups og dips efter timen :tongue:

Hell yeah.

Pullups (direkte i forlængelse af hinanden):

- bredt greb: 15

- smalt greb: 5

- omvendt greb: 3

3 min pause

Pullups (direkte i forlængelse af hinanden):

- bredt greb: 12

- smalt greb: 4

- omvendt greb: 2

3 min pause

Pullups (direkte i forlængelse af hinanden):

- bredt greb: 11

- smalt greb: 3

- omvendt greb: 2

Herefter

Dips:

BW + 22 kg, 10 rep, 3 sæt (3 min pause mellem sæt)

Nice device :strat:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Netop hjemvendt fra kursus all weekend.

Kørte kursisterne igennem 30 min joint mobility/ Z-health

Derudover blev der banket lidt træning af på hotelværelset

Lørdag:

Joint Mobility 1 time

KB MP: 32 kg, 2/2 B2B, 20 sæt

Alt.

KB OAR: 32 kg, 5/5 B2B

Søndag

Joint Mobility: 25 min.

KB snatch 32 kg, 5/5 B2B, 10 sæt, 10 min = 100 rep total

Pullups Wide Grip

10 rep direkte videre til

Chinups 5 rep

1,5 min pause

Pullups Wide Grip

8 rep direkte videre til

Chinups 4 rep

3 min pause

Pullups Wide Grip

7 rep direkte videre til

Chinups 3 rep

3 min pause

Pullups Wide Grip

7 rep direkte videre til

Chinups 3 rep

I pauserne øvede jeg opspring på en 70-80 cm høj kasse, 5-10 spring med samlede ben, 5-10 spring med skiftende ben

Dips

BW, 15,10,5,10,10,10 reps

kort pause mellem sæt

:bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Super fedt med box jumps.. en af de ting der gjorde øvelsen meget federe for mig var under hvert ophold på boksen at gå op til fuld oprejst position. Tidligere hoppede jeg bare op, landede lidt nede i knæene, og gik ned igen. Men det har du sikkert allerede styr på :4thumbup:

Hvordan kunne du lave al den træning på hotelværelset? :ninja:

Link to comment
Share on other sites

Super fedt med box jumps.. en af de ting der gjorde øvelsen meget federe for mig var under hvert ophold på boksen at gå op til fuld oprejst position. Tidligere hoppede jeg bare op, landede lidt nede i knæene, og gik ned igen. Men det har du sikkert allerede styr på :4thumbup:

Ja, det var nu meget fedt. De var lidt varierede dem jeg lavede. Kørte dem primært hvor jeg landede så blødt som muligt. Glemte forresten også at skrive, at da jeg hoppede ned accellererede jeg så kraftigt som muligt til en af siderne og sprintede 2-3 meter :devil:

Hvordan kunne du lave al den træning på hotelværelset? :ninja:

I could tell young master :ninja:

...søndagstræning blev udført i KBH på udendørs HOTSPOT i fælledparken :cool:

EDIT

Her er lige en sej quote:

"All Artists start with the same palette of basic colors, every composer the same notes, every author the same letters... - Why aren't there more Rembrandts, Beethovens and Hemmingways?"

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Manny immortalized in personal crest

By Joaquin Henson-Sunday, September 23, 2007

When Manny Pacquiao enters the ring to face Marco Antonio Barrera in Las Vegas on Oct. 6,

he’ll be wearing a red-and-white robe with his personalized crest emblazoned at the back.

The crest or coat-of-arms was designed by Mike Friolo at the Nike Asia-Pacific headquarters

in Beaverton, Oregon, and took eight months from conceptualization to execution. Pacquiao

himself approved the crest.

(Click this link for Manny's crest) http://nike.com.ph/manny/?ref=phlanding ... =phlanding

Aside from the crest, Nike also developed an identity mark or logo for Pacquiao. Both identity

mark and crest are featured in Pacquiao dri-fit T-shirts that hit Nike stores the other day. Only

8,000 T-shirts were produced in Malaysia and Nike Philippines country marketing manager Melissa

Crucillo told The STAR yesterday there will be no reissue of the limited edition collector’s item,

available in two colors (red and white) at P895 each.

“Manny is the first Filipino athlete to ever have an official Nike identity mark and crest developed

after his iconic stature,” said Crucillo. “Manny is the embodiment of the Philippine dream. When

he steps onto the ring, he does not only defend his title as a boxer. He also brings with him the

aspirations of the entire nation. Nike understands this and is honored to support Manny with this

specially designed identity mark and crest which every Filipino can use to show support for our

national athlete.”

Crucillo described Pacquiao as a patriot who proudly symbolizes Filipino excellence in and out of

the ring.

“We are inspired by his patriotism, his love of country,” said Crucillo. “We took that inspiration to

the design table and provided background information on Manny and elements of the Philippines to

the Nike Asia-Pacific headquarters in Beaverton for Mike to develop the identity mark and crest.”

Nike also produced a new pair of fighting shoes for Pacquiao’s rematch against Barrera. Pacquiao

used the red-and-white shoes with his identity mark during his training in Cebu to break them in.

Since Pacquiao signed up as a Nike endorser last year, he has been supplied new personalized one

-of-a-kind fighting shoes by the Beaverton company for his third bout against Erik Morales and his

match against Jorge Solis. Nike sent a shoe fitter and designer to the country last December to take

exact measurements and detail the contour of Pacquiao’s feet. The mold is used to make Pacquiao’s

exclusive shoes.

Crucillo said there are no plans to make available replicas of Pacquiao’s fighting shoes, robe and

boxing trunks in the market. Even the dri-fit T-shirt with the identity mark and crest is in limited supply

once the stock runs out, it’s history.

To capture Pacquiao’s patriotism, Nike launched the other day a nationwide advertising campaign on

billboards showing the boxing icon with the words from the Philippine national anthem “Ang Mamatay

Ng Dahil Sa ’Yo.” The billboards are along the South Luzon Express Tolllway, EDSA-Kamuning and main

roads in Cebu and Davao. Pacquiao is also seen on the LED screen at Guadalupe.

The identity mark bears Pacquiao’s initials (MP) designed with the rising sun and inspired by the national

flag.

The crest is full of graphic detail, similar to Nike’s execution of the Michael Jordan anniversary shoe.

The tattoo-style waves at the top of the crest depict Pacquiao’s 44 wins so far and the Filipino flag is

represented by the rising sun. Six bare fists in arms symbolize the nationalistic following of Pacquiao with

a left-handed gloved fist at the center expressing his power, rising above the rest. There are three stars

for Luzon, Visayas and Mindanao with one star standing out as the biggest to represent Mindanao where

Pacquiao comes from. Other local elements show the Philippine Eagle at the center, sampaguita blooms

on each side and banana leaves encasing the crest at the lower half.

“This is the second year of Nike’s support for Manny who embodies our ‘just-do-it’ spirit,” said Crucillo.

“The identity mark and crest are a testament to our commitment to support local sporting heroes whose

athleticism is truly world-class. Nike also supports Manny in the form of technologically-advanced training

products like the Nike Pro, Nike Free Gym Plus, Nike Free 7.0 and Nike Zoom Trainer Guard trainers to

enhance his performance in preparing for the year’s biggest fight against Barrera.”

Crucillo and other Nike executives will be at ringside when Pacquiao battles Barrera at Mandalay Bay.

Yeah, så er der en fighter der bruger min sko til at træne i som forberedelse til battle :bruce:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning

Squat ass to the graaaaaas

60 kg, 10 rep, 1 sæt

80 kg, 10 rep, 1 sæt

SS

Bænkpres

60 kg, 10 rep, 2 sæt

Herefter 3 omgange af:

Squat ass to the graaaaaas

90 kg, 5,4,3,2,1 rep (10 sek. pause mellem sæt)

Bænkpres

80 kg, 5,4,3,2,1 (10 sek pause mellem sæt)

Banket af på under 20 min.

Pullups wide grip

13 rep direkte videre til

Pullups

3 rep

Chinups

3 rep

1,5 min pause

Pullups wide grip

10 rep direkte videre til

Pullups

3 rep

Chinups

3 rep

1,5 min pause

Pullups wide grip

8 rep direkte videre til

Pullups

2 rep

Chinups

1 rep

1,5 min pause

Nice device. High intensity, high density :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share