Guarden's Træningsmanual


Guarden
 Share

Recommended Posts

Hello mr. Guard..

Tænkte godt at det var dig, som var inde til Moltke-Leth foredraget, og sætte gang i folk, men så lod jeg det ellers ligge. Har fulgt din blog lidt, og mente nok at du hedder Jacob Søndergaard og synes derfor at det var sammenfaldende at Moltkes træningsguy hed det samme :smile:

Blev lige bekræftet da jeg tjekkede din nye side, og kunne se et meget lignende billede. Du har da gang i en del fede ting må jeg sige! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hey Mr. Guard :shades:

Jeg er ikke så frisk i næste uge - desværre... Skal til eksamen onsdag, så holder mig bare til en enkelt træning dagligt mandag og tirsdag :superman::cheer::devil: ... og onsdag skal jeg squ' sove :tongue: - skal jo ikke falde i søvn til eksamen (yeps - den er skriftlig :innocent: )

Morgentræningerne må vente :unsure: ...

Seeeeeeeeeees

/Cat :cheer:

Hello Frk. Caaaaaaaat :strat:

Well, vi giver den da bare en god omgang gaaaaas når dit eksamenshalløj er overstået. Dem kommer du da til at ace :superman:

Seeeeeeeeeeeee yaaaa

Hello mr. Guard..

Tænkte godt at det var dig, som var inde til Moltke-Leth foredraget, og sætte gang i folk, men så lod jeg det ellers ligge. Har fulgt din blog lidt, og mente nok at du hedder Jacob Søndergaard og synes derfor at det var sammenfaldende at Moltkes træningsguy hed det samme :smile:

Blev lige bekræftet da jeg tjekkede din nye side, og kunne se et meget lignende billede. Du har da gang i en del fede ting må jeg sige! :4thumbup:

Hello Master Omeg@.

Ja, var lige inde og banke lidt energi i folket. Håber du syntes det var underholdende. Der var nok lige i underkanten med gulvplads til de spøjse øvelser, men folk så da ud til at more sig alligevel.

Skal du med på personligt lederskab? :smile:

Og tak for det. Ja, der er godt gang i nogle spændende projekter :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hello Master Omeg@.

Ja, var lige inde og banke lidt energi i folket. Håber du syntes det var underholdende. Der var nok lige i underkanten med gulvplads til de spøjse øvelser, men folk så da ud til at more sig alligevel.

Skal du med på personligt lederskab? :smile:

Og tak for det. Ja, der er godt gang i nogle spændende projekter :bigsmile:

Det lyder som et meget optimalt kursus, men som studerende har jeg en masse eksamener i den periode, og udover det er jeg nok ikke helt klar til at smide 5000,- på bordet, som kurset koster. :smile:

Det var bestemt underholdende, og generelt et godt kursus.. Man går derfra med godt humør og en masse gode værktøjer, og jeg synes at den fysiske del var et godt indslag! Lidt trangt, men det behøver jo ikke at være en dårlig ting.. Man fik da lavet øvelserne (måske var det også det at vi skulle lave pistols, der henledte mine tanker på dig!). :smile:

Nu sagde Moltke at du var hans personlige træner.... Så er min tanke: Har en fyr som Nicolai brug for en personlig træner, eller er det for at han kan bruge sine kræfter på noget andet end at planlægge træning?

Du har en beundringsværdig alsidighed! Er meget imponeret! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som et meget optimalt kursus, men som studerende har jeg en masse eksamener i den periode, og udover det er jeg nok ikke helt klar til at smide 5000,- på bordet, som kurset koster. :smile:

Det var bestemt underholdende, og generelt et godt kursus.. Man går derfra med godt humør og en masse gode værktøjer, og jeg synes at den fysiske del var et godt indslag! Lidt trangt, men det behøver jo ikke at være en dårlig ting.. Man fik da lavet øvelserne (måske var det også det at vi skulle lave pistols, der henledte mine tanker på dig!). :smile:

Nu sagde Moltke at du var hans personlige træner.... Så er min tanke: Har en fyr som Nicolai brug for en personlig træner, eller er det for at han kan bruge sine kræfter på noget andet end at planlægge træning?

Du har en beundringsværdig alsidighed! Er meget imponeret! :devil:

Fair nok :smile: Det bliver ihvertfald et super sejt kursus. Jeg kommer til at stå for alt praktisk og teoretisk omkring træning og kost sammen med Anna, så mon ikke der bliver lidt sjov og ballade for deltagerne der :wink:

Dejligt at høre at du fik nogle redskaber med hjem. Moltke er ekstremt motiverende at lytte til, og når han så selv samtidig har ført sine drømme ud i livet får man lige lidt ekstra lyst til at suge guldkornene til sig :bigsmile:

Mht. at være hans personlige træner. Manden kan sagtens presse sig selv til at træne, og træne hårdt som det jo kræves for at gennemføre alle de halsbrækkende bedrifter han har gjort. Indenfor styrkedelen har han dog ikke så meget erfaring, samtidig med at han ikke gider normal styrketræning, men heller vil nogle af de ting som jeg repræsenterer. Og ja, du er inde på det rigtige med at kunne bruge sine kræfter de rigtige steder.

Og mange tak for dit kompliment. :smile::blush: Det ser også ud til at du er en utrolig målrettet type, og du vil med garanti nå langt med dit gåpåmod...

Kommer du til KBH en dag og vil træne så sig til.. Evt. en tur på MTB.

/Jacob

Link to comment
Share on other sites

Fair nok :smile: Det bliver ihvertfald et super sejt kursus. Jeg kommer til at stå for alt praktisk og teoretisk omkring træning og kost sammen med Anna, så mon ikke der bliver lidt sjov og ballade for deltagerne der :wink:

Dejligt at høre at du fik nogle redskaber med hjem. Moltke er ekstremt motiverende at lytte til, og når han så selv samtidig har ført sine drømme ud i livet får man lige lidt ekstra lyst til at suge guldkornene til sig :bigsmile:

Mht. at være hans personlige træner. Manden kan sagtens presse sig selv til at træne, og træne hårdt som det jo kræves for at gennemføre alle de halsbrækkende bedrifter han har gjort. Indenfor styrkedelen har han dog ikke så meget erfaring, samtidig med at han ikke gider normal styrketræning, men heller vil nogle af de ting som jeg repræsenterer. Og ja, du er inde på det rigtige med at kunne bruge sine kræfter de rigtige steder.

Og mange tak for dit kompliment. :smile::blush: Det ser også ud til at du er en utrolig målrettet type, og du vil med garanti nå langt med dit gåpåmod...

Kommer du til KBH en dag og vil træne så sig til.. Evt. en tur på MTB.

/Jacob

Det siger jeg ikke nej til.. Du får en PM, næste gang jeg kommer til staden :smile:

Jeg vil sige at det er log's som denne, der får en til at give lidt ekstra, så det er da en hjælp på vejen. Jeg har, som Moltke, også mest kendskab til cardio træning, så har meget gavn af at kigge lidt i de logbøger som er her, som har et stort fokus på funktionel styrketræning, hvor din ligger meget højt på listen! :wink:

Ja, hans handlinger taler for sig selv! Jeg er ikke i tvivl om at det bliver et mega fedt kursus, og ideen om at tage med ligger også at simrer lidt i baghovedet... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det siger jeg ikke nej til.. Du får en PM, næste gang jeg kommer til staden :smile:

Jeg vil sige at det er log's som denne, der får en til at give lidt ekstra, så det er da en hjælp på vejen. Jeg har, som Moltke, også mest kendskab til cardio træning, så har meget gavn af at kigge lidt i de logbøger som er her, som har et stort fokus på funktionel styrketræning, hvor din ligger meget højt på listen! :wink:

Ja, hans handlinger taler for sig selv! Jeg er ikke i tvivl om at det bliver et mega fedt kursus, og ideen om at tage med ligger også at simrer lidt i baghovedet... :smile:

Great Captain Omeg@ :smilejap:

Link to comment
Share on other sites

Hey El Guardo

Da du bestilte CoC's fra Ironmind fik du der et girokort fra Told&Skat, eller henvendte du dig selv?

Jeg har stadig intet hørt til dem, og det er immervæk ved at være tre uger siden jeg bestilte.

Hola senor No6bach :4disguise:

Der lå blot en sød lille møg irriterende regning på posthuset som skulles betales førend jeg kunne få udleveret mine legesager :sneaky2:

Fredag

Fik kørt nogle pistoler og COC # 1 over hele dagen, men ikke noget vildt. Har haft en "bug" de sidste par dage, så har ikke villet overanstrenge kroppen. Til gengæld har hele kroppen, især Tensor fasc. latae og aponerosen under fusserne fået klø med tennisbold. Derudover lavede jeg 1,5 timers udstrækning af haser og hoftebøjerne igår. Er dælme lige så stiv som et alderdomshjem her, som er en hindring for mig i alle de her mobility øvelser. Jeg skal være lige så smidig som Pavel. Han er absurd smidig, heheh..

Lørdag

Yoga 1 time v/ Christian Ørsted my partner in crime. Ganske god underholdningsværdi med sarkastiske kommentarer til mine knapt så smidige skuldre :tongue:

HardFreestyle: 20 minutter, hvor jeg bare legede lidt frem og tilbage. Har fået lagt nogle psoas/iliacus stræk ind undervejs.

Husk at kigge med på Guarden's Functional Training

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Hola senor No6bach :4disguise:

Der lå blot en sød lille møg irriterende regning på posthuset som skulles betales førend jeg kunne få udleveret mine legesager :sneaky2:

Måske er jeg ualmindelig tungnem - men fik du bare sådan en seddel fra PostDanmark om der lå en pakke og ventede eller hvordan? Og altså intet girokort tilsendt?

På forhånd tak :flowers::smile:

Link to comment
Share on other sites

Måske er jeg ualmindelig tungnem - men fik du bare sådan en seddel fra PostDanmark om der lå en pakke og ventede eller hvordan? Og altså intet girokort tilsendt?

På forhånd tak :flowers::smile:

Uanset hvad skal du nok få besked når der ligger noget til dig i tolden eller hvor det nu ankommer.

Link to comment
Share on other sites

Måske er jeg ualmindelig tungnem - men fik du bare sådan en seddel fra PostDanmark om der lå en pakke og ventede eller hvordan? Og altså intet girokort tilsendt?

På forhånd tak :flowers::smile:

hehe... Der kom en flink mand forbi i en lastbil med en pakke. Onkel Guarden var ikke hjemme, så der lå en seddel da han kom hjem om at der ventede en sød lille pakke til ham på posthuset. Dagen efter gik Onkel Guarden syg af forventning ned til posthuset og gjorde krav på sit bytte. Han blev mødt af en sød postdame, der sagde: "de skal altså betale told for at få deres pakke unge mand", hvorefter onkel Guarden betalte.. Han ville jo gerne have sine grippere :laugh:

Capisch kaptajn ? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må åbenbart være heldig.... Der røg ikke told på mine 3 stk. CoC'ere :4thumbup: Eller også turde de ikke opkræve det, da de så mig....GRRRRRRR :devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Hey Mesterhakket!

Jeg kunne ikke nå dig på din tlf. igår. Musashi kommer og laver opvisning med KB for osteopat aspiranterne kl. 12 idag - kunne du tænke dig at være med?? - Giv lyd på mobilos, hvis interessen er der :smile:

Og så skal vi til det igen :devil:

Morgentræning mandag kl. 7?

(Jeg skal være i hillerød 9.30 :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hey Mesterhakket!

Jeg kunne ikke nå dig på din tlf. igår. Musashi kommer og laver opvisning med KB for osteopat aspiranterne kl. 12 idag - kunne du tænke dig at være med?? - Giv lyd på mobilos, hvis interessen er der :smile:

Og så skal vi til det igen :devil:

Morgentræning mandag kl. 7?

(Jeg skal være i hillerød 9.30 :superman:

Hey Maaaaaan.

Hørte din besked for sent, så ville ikke ringe.

Tak for tilbuddet :smile: Jeg skal ud og se på en lejlighed på det tidspunkt, så kan desværre ikke deltage.

Imorgen tidlig kl. 7 er en deal...

Ses feuerboter :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jaaaaaaahuuuuuuuuuuu!!!!!!! :4thumbup: Første rigtige træningspas på en uge. Dælme en fornøjelse.

Workout # 1

Lagde ud med at træne 75 min WT (chi-sao) med en sej gut fra centret. Mine arme er stive og reagerer ikke så hurtigt på det taktile stimuli, men det går da lige så stille fremad. Dejlig afslappende træning :smile:

Workout # 2 Eftermiddagstræningspas

I fælledparken med følgeskab af Incognito the master scientist :smilerock:

10 min HardFreestyle. Tumlede rundt og fik lidt gang i kadaveret. Begynder at kunne mærke lidt gevinst. Kan sidde i mere komplicerede former for L-sit/katete nu end jeg tidligere kunne, så det er great.

Dobbet Snatch: 2 x 24 kg, 10 rep, 4 sæt

Dobbelt Turkish Getups: 2 x 24 kg, 15 singles

Military pres: 2 x 24 kg, 8 rep, 3 sæt

Walking Lunge See saw press: 10 pres med hver arm --> See Saw Rows: 10 med hver arm --> dobbelt BOR til teknisk failure, 4 sæt

Highland Games bagover-kast med 24 kg kettlebell inkl. primalskrig :devil: : 10 kast med kaninspring hen til kuglen imellem hvert kast.

Fik sludret om en masse nørderi, så det var jo fantastisk :superman:

Nu skal der laves soft tissue treatment :tongue:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Hey mesterhakket!

Godt at høre, at der bliver nørdet under træningen - det er det de unge vil ha' :4thumbup:

Det dersens Highland Games Bagoverkast lyder helt fantastisk - det skal helt sikkert prøves en dag :smile:

Vi ses i morgen tidlig til abetræning :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hey mesterhakket!

Godt at høre, at der bliver nørdet under træningen - det er det de unge vil ha' :4thumbup:

Det dersens Highland Games Bagoverkast lyder helt fantastisk - det skal helt sikkert prøves en dag :smile:

Vi ses i morgen tidlig til abetræning :superman:

Hehhehehehe... Hey Scholar. HGB er det samme som du laver, altså tawer fat med begge poter, og så laver et swing bagover med et ordentligt primalskrig. altså en Kraaaaaaaauf :tongue:

Seeeeeeeeeeees

Link to comment
Share on other sites

Jaaaaaaahuuuuuuuuuuu!!!!!!! :4thumbup: Første rigtige træningspas på en uge. Dælme en fornøjelse.

Workout # 1

Lagde ud med at træne 75 min WT (chi-sao) med en sej gut fra centret. Mine arme er stive og reagerer ikke så hurtigt på det taktile stimuli, men det går da lige så stille fremad. Dejlig afslappende træning :smile:

Workout # 2 Eftermiddagstræningspas

I fælledparken med følgeskab af Incognito the master scientist :smilerock:

10 min HardFreestyle. Tumlede rundt og fik lidt gang i kadaveret. Begynder at kunne mærke lidt gevinst. Kan sidde i mere komplicerede former for L-sit/katete nu end jeg tidligere kunne, så det er great.

Dobbet Snatch: 2 x 24 kg, 10 rep, 4 sæt

Dobbelt Turkish Getups: 2 x 24 kg, 15 singles

Military pres: 2 x 24 kg, 8 rep, 3 sæt

Walking Lunge See saw press: 10 pres med hver arm --> See Saw Rows: 10 med hver arm --> dobbelt BOR til teknisk failure, 4 sæt

Highland Games bagover-kast med 24 kg kettlebell inkl. primalskrig :devil: : 10 kast med kaninspring hen til kuglen imellem hvert kast.

Fik sludret om en masse nørderi, så det var jo fantastisk :superman:

Nu skal der laves soft tissue treatment :tongue:

det var fedt... rart at få pulsen rigtigt op dér...

Link to comment
Share on other sites

Hehhehehehe... Hey Scholar. HGB er det samme som du laver, altså tawer fat med begge poter, og så laver et swing bagover med et ordentligt primalskrig. altså en Kraaaaaaaauf :tongue:

Seeeeeeeeeeees

Ahhhh... synes nu også at det lød som det samme.. dog var der noget med kaninhop - tænkte at du lavede kaninhop hele vejen hen til kuglen, inden du fyrede den afsted igen, my mistake :smile:

Altså:

Higland Games Bagover-kast = Explossive Backtosses = Kraaaaaaaauf = GRRRRRRR!!!!!! :laugh: :laugh: :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Grizzlyen lavede en undersøgelse der undersøgte hypotesen om kettlebell snatch kunne forøge den maksimale iltoptagelse i samme grad som cykling. Det kunne den stort set. Men tror ikke der er lavet decideret forskning på eliteatleter. Jeg træner danmarksmesteren i judo (pige på 15 år) i bl.a. kettlebells, og hun er klart blevet stærkere. Om det skyldes det ene eller det andet jeg udsætter hende for er jo bare svært at sige. Udover udvalgte kettelbell øvelser træner hun bl.a OAPU, squats, pullups m.m.

Ja for dén :superman:

Hehheheeheh.. Jeg har også den holdning at man bare skal slå sig ud af krisen... :4boxing:

Føler mig næsten frisk idag. Har været pænt forkølet og haft et anstrengt åndedræt. Jeg traskede rundt i bare tæer fra morgen til aften 3 dage i streg, hvilket nok har gjort udslaget.. hmmmm. But I will be back - soon. :4mewantfood:

Til gengæld har jeg lavet mere soft-tissue treatment end nogensinde før. Damn man kan få fat i ting og sager under fødderne når man stiller sig på en tennisbold :crazy:

Okay. Interessant nok. Selvom det måske ikke kommer som den store overraskelse. Spændende med din træning af judo pigen. Hvor meget tid bruger sådan en atlet på den fysiske træning som du laver til hende i ugen? Det afhænger selvfølgelig vel af tidspunktet på sæsonen osv., men alligevel.

Link to comment
Share on other sites

Okay. Interessant nok. Selvom det måske ikke kommer som den store overraskelse. Spændende med din træning af judo pigen. Hvor meget tid bruger sådan en atlet på den fysiske træning som du laver til hende i ugen? Det afhænger selvfølgelig vel af tidspunktet på sæsonen osv., men alligevel.

Hun træner alle ugens dage med undtagelse af en. Jeg træner hende i tung vægttræning én gang ungentligt, og så træner hun med kettlebells én gang ugentligt. Derudover træner hun så judo i vildskab :superman:

Link to comment
Share on other sites

Morgentræning med resten af aberne :superman:

Rebklatring: 5 ture til tops

Dips i ringe: 10 rep, 5 sæt

Prøvede lige håndstand idag, og rev nok omkring 20 sekunder. Gik lidt frem og tilbage, men holdt mig indenfor ca. 1 m2. Vildt fedt :4thumbup:

WT: 1 times chi-sao :smile:

Underviste 1 times HardCore. De fik lov til at lave SSST idag med kuglerne :tongue: It gotta hurt.. heheh...

Link to comment
Share on other sites

You EVIL EVIL EVIL you.... :devil: :devil: Mit gæt er der tænkes mindre rare tanker om dig i morgen tidlig :laugh: :laugh:

Hahahaha - I Soooo Agree on that one :laugh: :laugh: Du er en ond mand, mr. Grrrrruarden - men det er det de unge vil ha'... En ond og stærk mand - GRRRRR!!!!! :superman::showoff:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share