MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Morgen-gøgl

Featuring en Guarden med doms i hele overkroppen, en drænet Kauf og Carsten ikke-mol'er :superman:

Det blev til en masse:

2 rebs rebklatring - min grebstyrke er ikke noget at råbe hurra for, men kom da sikkert op og ned

Håndstand - blandet

Et par forsøg på håndstand -> elbow lever - no go

Frogstand -> håndstand - go :wink:

Monkey Pullups - singles, doubles og lidt triples, både til en, to og tre ribber højere. Efter G og K havde lavde den til den høje var jeg jo også nødt til det. Det tog tre forsøg før de andre hoveder gad at kigge :laugh: It's all in my head.

Ganske få dips i ringe - damn, det er ikke let, og den sled lidt for meget på mine underarme til jeg synes den var værd at lave mere. :innocent:

Blandet leg i ribbe og på gulv og et par pistols med 15kg vægtvest. Det var ikke så godt som jeg havde ventet. Vesten trækker bagud og den er i vejen. :tongue:

Fantastisk fornøjelig start på dagen :devil:

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga Workshop - Stefan Engström - Dag 1

Dagens program var:

Pranayama (åndedrætsøvelser)

Generel introduktion & sharing :hippy:

Body mechanics

Pranayama er noget af en udfordring for mig, mest fordi det er hårdt for mig at sidde længe i samme position. I dag blev det så hellere ikke nemmere af at venstre næsebor havde valgt at være måske 80% stoppet, og øvelsen vi lavede er "uneven breath" hvor man skiftevis ånder ind og ud af hvert næsebor.

Body mechanics handlede som navnet antyder om en del yoga-anatomi - anatomi i relation til ashtanga. Overordnet var det ting jeg havde hørt, men alligevel præsenteret på en måde så der var flere ting der stod meget klart. Meget komprimeret er første serie forward bends (hoftefleksion) og external rotation (udad rotation i hoften) - det er stort set det. En anden ting Stefan gjorde en del ud af at slå fast er at Ashtanga tydeligvis er lavet af indere, til indere - i indien. :wink: Det er særlig vigtigt at lægge mærke til når man ser på de markante forskelle der er i levevis. Her i vesten sidder vi nærmest på stole halvdelen af vores liv og det er ikke ligefrem befordrende for åbne hofter - helt essentielt for at udad rotation ikke skal gå ud over knæet. Den måde indere ofte sidder, står, arbejder osv har mange ligheder med yin yoga, der basalt set går ud på at være i stillinger der er behagelige at holde i længere tid, og som holder bindevævet fleksibelt (eller øger den). Hele hofteregionen er pakket med bindevæv, der lige så stille trækker sig sammen og bliver stift, men man ikke selv gør en indsats for at holde det smidigt.

Er man som vesterlænding ikke opmærksom på denne indbyggede ulempe risikerer man at komme galt afsted med ashtanga, fordi det kan være så kraftfuldt. Så for sådan en stiv gut som mig vil yin yoga være et meget vigtigt komplement til ashtanga, dels for fleksibiliteten og dels for at skabe kontrast og derigennem bedre forståelse for ashtangaen.

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga Workshop - Stefan Engström - Dag 2

Session 1:

Yin yoga

Squatposition

Shoelace pose (Chai tea pose - god når man drikker the :laugh: )

Halv butterfly

Butterfly

Diamond (open butterfly)

Forward bend

Sphinx

Cobra / upward dog

child pose

shavasana

Vist ikke helt i den rækkefølge, men det var nogenlunde det.

Guided ashtanga

Let praksis - for at vi ikke skal brænde af synes Stefan det var en god idé at starte på 70%. :smile: Derfor tog jeg lette jumpbacks som hver anden, og fik så i øvrigt lidt mere styr på den rigtige. :bigsmile: Men fødderne trak lidt for meget i måtten på vej tilbage, og så gik det op for mig at jeg nok bare skulle løfte bagsmækken en smule før benene blev fejet ind igennem. Virkelig basalt egentlig, men sådan er det nogle gange, når der er så mange ting at huske. Så glemmer man (læs: jeg) let noget af de grundlæggende.

Stoppede efter supta kurmasana, sovende skildpadde, og Stefan anbefalede mig at jeg ikke bør gå længere i min sædvanlige praksis med mit nuværende niveau. Ikke fordi de sidste stillinger er specielt svære (med få undtagelser), men fordi det tager fokus og kræfter. Som jeg skrev i går er det helt ubetinget udadrotation af lårbenet (og noget hoftefleksion) jeg mangler for at komme videre, så det er der mit fokus skal være.

Session 2:

Mere yoga anatomi - i dag mest omkring rygsøjlen, hvor jeg faktisk lærte et par ting eller tre.

Derefter en masse teknik i forskellige stillinger.

Til sidst pranayama - i dag med meget bedre props og rygstøtte (havde en bl.a. en pude i lænden), så ryggen var der ingen brok fra. Det er dog stadig noget af en udfordring for stængerne at sidde i skrædder så længe.

--- Embrace the discomfort and let the awareness melt it away ---

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga Workshop - Stefan Engström - Dag 3

Session 1:

Yin yoga

"Unilateral squat position" - det ene ben som i squats bundposition, det andet liggende med underbenet på gulvet og knæet bøjet.

Forøvelse til swan

Sleeping swan

Swan (upright)

Hero pose

Dragon fly

Superman (udstrakt på maven)

Half saddle pose

Child

Downward dog -> standing forward bend

Seated forward bend

Twisted roots

Shavasana (afslapning)

Guided ashtanga

Igen en rimelig mild praksis. Denne gang blev vinyasas mellem højre og venstre helt udeladt i tællingen. Til og med supta kurmasana (sovende skildpadde).

Jeg tror jeg skal have brudt mit jump through helt til grunden og bygget op igen. For lidt kontrol og for meget "hop og håb". :laugh:

Session 2:

En masse tekniksnak.

Lidt om yin yoga teori.

Om ashtangas otte lemmer - Ashtanga betyder direkte "otte lemmer", hvor de fysiske øvelser blot er en enkelt del (nr 3).

Lidt filosofiske yogatanker mm.

Pranayama

Lille Mula Bandha øvelse

Stefan har godt nok fået sat gang i mine små grå.

Kvalitet frem for kvantitet er en af nøglesætningerne. Som jeg også skrev i går er mine nuværende begrænsninger sådan, at jeg skal ligge fokus på de begrænsninger og undgå at lave for meget andet der tager fokus. De kvarte vinyasas vi kørte i dag illustrerede også ret tydelig for mig, at jeg kan klare mig helt fint enten med den kvarte udgave, eller i det mindste lave hver anden i den lette udgave. Den fulde version og jumpback og jumpthroughs er stadig en stor mundfuld en hel praksis igennem, og igen - det var fokus fra stillingerne. Gennemspringningerne er til for at "nulstille" kroppen mellem hver asana og for at holde kropsvarmen. Det sidste har jeg absolut ingen problemer med. :smile:

Ashtangaen skal helst give mere energi end den tager, ellers går det ned af bakke over længere tid. Lige nu er jeg nok lidt i minus eller i bedste fald ligevægt.

Det hænger uden tvivl også sammen med at jeg har for meget ego i min yoga. Helt naturligt for os vesterlændinge i øvrigt, og sådan som systemet er skruet sammen er det også let at se hvordan det ender sådan, hvis man ikke bliver omhyggeligt skolet i ydmyghed og tålmodighed fra starten.

En anden stor ting, som jeg pt vælger at tro på:

Det er lettere at blive stærk (igen), når man er fleksibel end det modsatte - altså cirka der hvor jeg er nu - relativt stærk men ikke særlig smidig.

Hvis det skal følges, så er det rimelig klart hvad det indebærer. :wink: Det er ikke helt nået igennem kværnemøllen på øverste etage, og jeg vil også gerne se om ikke regelmæssig yin kan have en god effekt på trods af at jeg laver lidt, der måske ikke ligefrem fordre større smidighed. Bum bum - den nemmeste beslutning er ikke at beslutte noget :innocent: - endnu.

Jeg lavede en enkelt (i øvrigt rigtig solid) håndstand inden de afsluttende stillinger i dag, og efterfølgende til vores tekniksnak sagde Stefan at det måske heller ikke var det bedste sted at ligge fokus, fordi det kunne gøre det sværere at åbne op i skuldrene, hvilket bl.a. er meget vigtigt for bagudbøjninger.

Det er ikke let, det her... :blink:

Pranayama gik markant bedre i dag. Det er efterhånden lykkes mig at finde ud af hvilke props jeg skal have stablet mig selv op på, for at kunne sidde så behageligt som muligt. Jeg tror det blev til en lille halv time vejrtrækningsøvelser siddende så stille som det nu er muligt, og uden at mine stænger eller ryg gik totalt amokka. Dog stadig sink into discomfort i høj grad. :bigsmile:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga Workshop - Stefan Engström - Dag 4

Morgen mysore v. Stefan @ yogamudra

Ingen tvivl om at en kortere og mere fokuseret praksis er det rigtige valg for mig lige nu. Jeg kørte kvart vinyasa og lavede kun løftet mellem de to sider. Holdt varmen fint. :laugh:

Sov i øvrigt monster dårligt og vågnede i hvert fald 2-3 gange, så jeg var lidt mere ved siden af mig selv end normalt da jeg vågnede.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lavede en enkelt (i øvrigt rigtig solid) håndstand inden de afsluttende stillinger i dag, og efterfølgende til vores tekniksnak sagde Stefan at det måske heller ikke var det bedste sted at ligge fokus, fordi det kunne gøre det sværere at åbne op i skuldrene, hvilket bl.a. er meget vigtigt for bagudbøjninger.

Det er ikke let, det her... :blink:

Hej MaxP., det lyder spændende med alle dine yoga-tanker... Jeg faldt selvfølgelig over den her - hvorfor skulle det gøre det sværere at åbne op i skuldrene, hvis man øvede meget håndstand? Hvis det bare er en almindelig forklaring med, at musklerne bliver spændte og derfor sværere at løsne op, mener jeg ikke du behøver tage dig af det. Hvis man arbejder parallelt med at styrke skuldrene og gøre dem smidigere, tror jeg det vil være minimalt og kun teoretisk mærkbart sværere at lave bagudbøjninger.

Jeg har altid trænet begge dele samtidigt, og godt nok har jeg ikke mulighed for at vide, hvordan det ville se ud, hvis jeg havde gjort det anderledes, men anyway, resultatet er jo ok, så jeg ville sige, du bare skulle fortsætte. Specielt hvis du husker at strække skuldrene ud hver gang! Og hvordan går det forresten med dine backbends?

Link to comment
Share on other sites

Hej MaxP., det lyder spændende med alle dine yoga-tanker... Jeg faldt selvfølgelig over den her - hvorfor skulle det gøre det sværere at åbne op i skuldrene, hvis man øvede meget håndstand? Hvis det bare er en almindelig forklaring med, at musklerne bliver spændte og derfor sværere at løsne op, mener jeg ikke du behøver tage dig af det. Hvis man arbejder parallelt med at styrke skuldrene og gøre dem smidigere, tror jeg det vil være minimalt og kun teoretisk mærkbart sværere at lave bagudbøjninger.

Jeg har altid trænet begge dele samtidigt, og godt nok har jeg ikke mulighed for at vide, hvordan det ville se ud, hvis jeg havde gjort det anderledes, men anyway, resultatet er jo ok, så jeg ville sige, du bare skulle fortsætte. Specielt hvis du husker at strække skuldrene ud hver gang! Og hvordan går det forresten med dine backbends?

Hey Sina

Altid godt med råd fra eksperten :bigsmile:

Det råd jeg fik af Stefan ang. håndstand studsede jeg også noget over fordi jeg ikke forbinder håndstand som noget der kræver specielt styrke - bare rigtig god kontrol og teknik. Jeg kunne forestille mig at han ganske enkelt mener min muskelmasse er lidt for meget i vejen :tongue: og at jeg måske skal pilles lidt fra hinanden.

Jeg vil høre ham om han ikke kunne forklare sig lidt nærmere og præcisere hvad han anbefaler mig.

Backbends er vist ikke rigtig flyttet sig siden vi så hinanden :wink: - det er ikke ligefrem fordi man skynder sig i yoga, og hvis man gør bliver man højst sandsynligt straffet for det med skader, sååå. Hver ting til sin tid, og lige nu er backbends ikke lige hovedfokus.

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga Workshop - Stefan Engström - Dag 5

Morgen mysore v. Stefan @ yogamudra

Fik lov at tilføje Gaba pindasana og kukkutasana til serien - det er god massage for ryggen efter supta kurmasana.

God praksis - det er tydeligt det giver mere energi når jeg ikke trækker det i langdrag.

Min upward dog blev kureret :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Det råd jeg fik af Stefan ang. håndstand studsede jeg også noget over fordi jeg ikke forbinder håndstand som noget der kræver specielt styrke - bare rigtig god kontrol og teknik. Jeg kunne forestille mig at han ganske enkelt mener min muskelmasse er lidt for meget i vejen :tongue: og at jeg måske skal pilles lidt fra hinanden.

Jeg vil høre ham om han ikke kunne forklare sig lidt nærmere og præcisere hvad han anbefaler mig.

Backbends er vist ikke rigtig flyttet sig siden vi så hinanden :wink: - det er ikke ligefrem fordi man skynder sig i yoga, og hvis man gør bliver man højst sandsynligt straffet for det med skader, sååå. Hver ting til sin tid, og lige nu er backbends ikke lige hovedfokus.

Det kræver styrke, hvis man skal stå længe og lave svære ting. Hvis man "bare" skal stå stille i et minuts tid, er det nok ikke styrke, du mangler, men derimod lidt mere teknik. Jeg kan forresten umuligt tro, at lige netop håndstand skulle gøre nogen forskel på skuldrene, når du jo hele tiden alligevel træner jumpthroughs og jumpbacks, hvor man også bruger ryg og skuldermuskler. Så faktisk mener jeg slet ikke din lærer har ret, ha ha, jeg er selvfølgelig bare overhovedet ikke yoga-ekspert, men anyway...

Og ang. at skynde sig - jeg kan godt se pointen i ikke at skynde sig ned i den vildeste lotusstilling, for man kan tro, man åbner hofterne, mens man i virkeligheden bare vrider knæene af led, av, men backbends er jo en anden sag. Der er ikke på samme måde et svagt punkt, som skal kompensere, hvis man gør det for hurtigt. Jeg tror ikke, du skal være bange for at presse dig selv på det punkt, men jeg er jo også af den hardcore russiske skole...

Link to comment
Share on other sites

Og ang. at skynde sig - jeg kan godt se pointen i ikke at skynde sig ned i den vildeste lotusstilling, for man kan tro, man åbner hofterne, mens man i virkeligheden bare vrider knæene af led, av, men backbends er jo en anden sag. Der er ikke på samme måde et svagt punkt, som skal kompensere, hvis man gør det for hurtigt. Jeg tror ikke, du skal være bange for at presse dig selv på det punkt, men jeg er jo også af den hardcore russiske skole...

Enig at backbends ikke er helt så sarte som lotus, men man kan nu stadig lave ballade. Bagudbøjningen kræver hofteekstension, lumbal extension og relativt fleksible skuldre. I den kæde vil rygsøjlen være det udsatte sted når de andre to er usmidige, hvilket ofte vil være tilfældet.

Ud over det, så er vi skam på bølgelængde ang. håndstanden - mangler så bare lige at forstå Stefans "bølger" :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga Workshop - Stefan Engström - Dag 6

Morgen-Mysore v. Stefan @ yogamudra

Længde og intensitet af praksis passer mig godt nu hvor de sidste asanas er skåret fra og jeg pt kun kører kvart vinyasa. Når vinyasas bliver mere flydende og ubesværede vil jeg gå op til halv vinyasa igen. Fuld vinyasa er det originale, hvor man er oppe og stå i Samasthiti både mellem hver siddende stilling og mellem hver side af de siddende. Det er vist længe siden man holdt op med det, men tællingen kører sjovt nok stadig efter fuld vinyasa, så der bliver hoppet nogle tal over. Sikke noget yoga-nørderi. :laugh:

Og nu vi snakker om vinyasaen, så fik jeg arbejdet en del med den i dag - vendte tilbage til min "liste" over alle de ting der skal gøres. Særligt fokus på vægtforskydningen fremad og strakt vrist. Løftet af rumpen bliver så utrolig meget lettere, hvis man flytter vægten frem. :bigsmile:

Jeg fik lige fanget Stefan da jeg var færdig for at høre nærmere om håndstanden - det kunne jo ikke passe at mine egne erfaringer var i total modstrid med eksperten - altså Stefan i dette tilfælde, ikke Sina. :tongue:

Han sagde sådan cirka følgende:

Håndstand vil i nogen grad modarbejde øget fleksibilitet af skuldrene, derfor bør jeg i hvert fald ikke lave særlig meget. Grunden til at jeg ikke føler det sådan er formentlig at jeg er så stram i skuldrene og brystet, at jeg dårligt kan blive strammere, så den effekt håndstandstræning måtte have er ubetydelig ift det nuværende niveau.

Jeg formoder også at der nok er temmelig stor forskel på niveauet af smidighed og styrke i mine skuldre nu, og i Sinas, da hun startede med alt sin håndstandstræning. De to situationer er nok temmelig svære at sammenligne.

I morgen skal han lære mig håndstand (igen igen :laugh: ) - det bliver spændende.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik lige fanget Stefan da jeg var færdig for at høre nærmere om håndstanden - det kunne jo ikke passe at mine egne erfaringer var i total modstrid med eksperten - altså Stefan i dette tilfælde, ikke Sina. :tongue:

Han sagde sådan cirka følgende:

Håndstand vil i nogen grad modarbejde øget fleksibilitet af skuldrene, derfor bør jeg i hvert fald ikke lave særlig meget. Grunden til at jeg ikke føler det sådan er formentlig at jeg er så stram i skuldrene og brystet, at jeg dårligt kan blive strammere, så den effekt håndstandstræning måtte have er ubetydelig ift det nuværende niveau.

Jeg formoder også at der nok er temmelig stor forskel på niveauet af smidighed og styrke i mine skuldre nu, og i Sinas, da hun startede med alt sin håndstandstræning. De to situationer er nok temmelig svære at sammenligne.

I morgen skal han lære mig håndstand (igen igen :laugh: ) - det bliver spændende.

Hvad, du har andre eksperter end mig? Jeg bliver overhalet af en...en...yogalærer? Nå men ok, det lyder da lidt som om, vi nærmest er enige alle sammen. Det er jo faktisk helt smukt og...yoga-harmonisk, ha ha...

Jeg mener bare stadigvæk, at hvis dine skuldre allerede er stærke og usmidige, og det er de jo, så vil håndstandstræningen være ubetydelig. Derfor er jeg ikke enig i, at du ikke bør lave særlig meget. Jeg mener ikke, lidt håndstand fra eller til vil gøre nogen forskel på dig.

Det vigtige er vel først og fremmest at du finder nogle gode måder at strække skuldre og ryg, og jeg synes i øvrigt ikke astanga-yoga overhovedet har nok øvelser, så faktisk ville jeg anbefale dig at bruge ekstra tid på skulder- og rygstræk af alle mulige slags.

Og pas lige på med at få for meget håndstandsundervisning af en yogalærer, ikke, de der yogier er jo hundrede år om at lære at stå på hænder, plus samt at de ikke kan lave særlig mange tricks. Ha ha, man skulle ikke tro, jeg i virkeligheden er stor yoga-fan...

Link to comment
Share on other sites

Hvad, du har andre eksperter end mig? Jeg bliver overhalet af en...en...yogalærer? Nå men ok, det lyder da lidt som om, vi nærmest er enige alle sammen. Det er jo faktisk helt smukt og...yoga-harmonisk, ha ha...

Jeg mener bare stadigvæk, at hvis dine skuldre allerede er stærke og usmidige, og det er de jo, så vil håndstandstræningen være ubetydelig. Derfor er jeg ikke enig i, at du ikke bør lave særlig meget. Jeg mener ikke, lidt håndstand fra eller til vil gøre nogen forskel på dig.

Det vigtige er vel først og fremmest at du finder nogle gode måder at strække skuldre og ryg, og jeg synes i øvrigt ikke astanga-yoga overhovedet har nok øvelser, så faktisk ville jeg anbefale dig at bruge ekstra tid på skulder- og rygstræk af alle mulige slags.

Og pas lige på med at få for meget håndstandsundervisning af en yogalærer, ikke, de der yogier er jo hundrede år om at lære at stå på hænder, plus samt at de ikke kan lave særlig mange tricks. Ha ha, man skulle ikke tro, jeg i virkeligheden er stor yoga-fan...

Den bedste lærer du har er dig selv - det har jeg lige lært :innocent: og alle de andre "lærere" man har i sit liv er input.

Min mening lige nu er også at håndstanden ikke vil betyde noget særligt mht smidighed af skuldre. Du har i øvrigt helt ret i at astanga ikke har så mange øvelser der tager hånd om dette - netop fordi som jeg skrev for et par indlæg tilbage, så er astanga ikke lavet til os vesterlændinge, der sidder for meget foroverbøjede på stole, laver styrketræning osv osv.

Det er også værd at huske på, at formålet med astanga yoga ikke ligefrem er at blive god til håndstand, så er det det man vil, så er der mere effektive måder.

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga Workshop - Stefan Engström - Dag 6

Afrunding:

Pranayama først

Det er efterhånden næsten ikke noget problem at sidde en halv times tid, hvis jeg har tilpas med props at sidde på, støtte lænden osv. Jeg blev faktisk så rolig og afslappet af det, at jeg havde svært ved at holde fokus på tælling, åndedræt osv. Sad bare stille og trak vejret. :hippy:

Dernæst en lang snak om Selvet, "The Pain body", Ego, hvordan vi alle interagerer i verden og det samfund vi lever i og den kultur vi påvirkes af. Hvordan Ego og Pain body ligger i vejen for at opnå spiritualitet (enlightenment), og hvorfor religion ofte fejler på det punkt og i stedet bliver endnu en begrænsning. Lidt på samme måde er yogaen, for den er en hjælp til at komme væk fra ego'et. Men hvis man ikke passer på kan der også gå for meget ego i yogaen, hvis det hele handler om hvor dygtig og smidig man er, og om at nå næste stilling og næste stilling osv. Det er en af de ting jeg skal have lidt mere med i min praksis - ikke at kæmpe for meget for at nå stilling X, men være mere nysgerrig på hvordan praksis påvirker mig og min krop.

En meget vigtig pointe i praksis'en:

The movement follows the breath - not the other way around.

Meget tydeligt for mig at det modsatte ofte er tilfældet når jeg er igang og fokus ikke er optimalt.

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga Workshop - Stefan Engström - Dag 7

Morgen mysore v. Stefan @ yogamudra

Fuld serie i dag og endda med håndstand i solhilsen B med assistance fra Stefan. Damn, det er hårdt at komme derop, når man ikke har styr på sit tyngdepunkt og vægtforskydningen. Balancen når jeg først er der var nogenlunde, men ikke overvældende. God kontrol nedaf dog, da jeg fattede hvad det var Stefan ville have mig til. :laugh:

Min praksis det næste stykke tid kommer cirka til at se sådan her ud:

  • Ashtanga morgen-mysore 2-3 gange i hverdagene, tirsdag, torsdag og evt man/fre. Mysore søndag formiddag.
  • De sidste stillinger bliver skåret fra så jeg laver til og med baddha konasana indtil jeg kan lave supta kurmasana med benene bag hovedet selv.
  • I marichyasana B og D har jeg fået styr på hvilke varianter jeg skal lave indtil half lotus er en mulighed.
  • Jeg laver kvart vinyasa indtil både jump back og jump through er væsentlig mere ubesværede end nu. Især jumpthrough er for ukontrollerede pt.
  • Yin yoga som minimum de dage jeg ikke laver ashtanga - gerne mere. Fokus på hofteåbning og -fleksion. Tidspunktet er ikke så vigtigt, bare det bliver gjort.
  • Der skal stadig være plads til at jeg leger lidt med håndstand og andet gøjl, men i hvert fald her den næste måned vil jeg holde det på et minimum og se hvordan yogaen kører.
  • Kettlebells er på hold for nu, men forhåbentlig ikke permanent. :wink:Only time will tell.
  • Morgentræninger feat Guarden m.fl. får nok også lige lov at ligge i ro en smule.

With patience, consistency and persistency - in time - all will come

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga Mini-Workshop - Bagudbøjninger

v. Peter og Bodil @ yogamudra

En lille workshop med en del teori - noget havde jeg hørt hos stefan - yin yoga, en god håndfuld variationer af solhilsner og så naturligvis en masse bøjen bagud. Nærmere bestemt en god håndfuld af de første stillinger fra intermediate series og bagudbøjninger til væg.

Det er nu ikke så tosset at blive bøjet godt bagover en gang i mellem.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share