MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Tak for hjælpen - og mht. til kommentarer - kom igang med de sorte bæster, så skal du sgu' se kommentarer.

Jeg har lidt svært ved at følge alt det hippiegøgl - men din træning har min allerdybeste respekt. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tak for hjælpen - og mht. til kommentarer - kom igang med de sorte bæster, så skal du sgu' se kommentarer.

Jeg har lidt svært ved at følge alt det hippiegøgl - men din træning har min allerdybeste respekt. :4thumbup:

Givet min nuværende prioritering så kan jeg ikke rigtig retfærdiggøre en helhjertet indsats med kuglerne. Er dog stadig overbevist om at de nok skal komme på programmet igen - lige så snart jeg sidder i lotus eller deromkring. :laugh:

Forstår også udmærket det kan være svært, både at følge med i hele den verden, men også at have interessante og relevante kommentarer til en træning, der mere eller mindre svarer til at tilbagelægge en marathon et skridt om dagen. Eller lægge et uendelig stort puslespil en brik om dagen. :wink:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Her til aften stod den først på lidt inverteret leg. Jeg forsøgte mig med nogle handstand -> frog, altså negativer.

Først gik det bare kontrolleret ned. Så lavede jeg en enkelt hvor jeg var lidt tæt på at få overbalance. Så lavede jeg en skide god én, hvor det lykkedes helt efter planen - jeg blev overmodig og forsøgte at presse den op igen, og det nær var gået rent galt så jeg fik måtte lave en bette nødlanding. :laugh:

Så hoppede jeg på jernhesten og tøffede ned langs amager strandpark. Lækkert, men ingen udsigt til steder man kunne sætte et beachvolleynet op. :unhappy: Ja, det skulle da lige være mellem lygtepælene, men jeg tror ikke den cement er så sjov at lande på...

Jernkugler trækker tydeligvis fugt, for de er blevet væsentlig tungere siden sidst.

Tjekkede lige at de stadig kunne svinges over hovedet. 24'eren gik ok, ok 32 kom da også derop, men damn, det var lidt hårdt. Så var der væsentlig mere overskud i at presse 32'eren i mili. :wootdance:

Hva' si'r du så, Hebnes? Kugler i loggen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Morgen-Mysore v. Peter @ yogamudra

Lidt af en mental kamp jeg skulle vinde kl 5.30 når uret sagde BIIIP. Hverken krop eller hoved havde specielt lyst til at stå op, men på uforklarlig vis fik jeg overbevist mig selv om at det nok blev bedre. Det gjorde det også, selvom jeg stadig havde følelsen af at en del af min hjerne sov hele vejen gennem praksis. :blink:

Det kørte ganske udmærket og i shoelace til sidst (se billede) kunne jeg sidde længere og mere afslappet end nogensinde før. :w00t: Hofterne overgiver sig laaaaangsomt.

post-1845-1179217406_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Formiddags-Mysore v. Bodil @ yogamudra

Det var Bodil i dagens anledning (hvad den så end var), og hun var flink med en del flere teknikrettelser og justeringer end Peter normalt giver.

Forlæng forlæng forlæng :4whip:

Fingrene fik lige lov at røre i Supta Kurmasana, så der er ikke langt igen.

Jeg er også rimelig flittig med min Yin yoga, men den bliver ikke konsekvent logført. Jeg synes jeg har overtaget i kampen med mine hofter - det er virkelig baby steps, men ikke desto mindre mærkbar fremgang og det er stort set i forhold til hvor længe det mere eller mindre har stået stille. Hvad mon kan være grunden :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes jeg har overtaget i kampen med mine hofter - det er virkelig baby steps, men ikke desto mindre mærkbar fremgang og det er stort set i forhold til hvor længe det mere eller mindre har stået stille. Hvad mon kan være grunden :innocent:

Du har ikke overvejet at det kunne skyldes at du rent faktisk har gang i noget, som det ikke er meningen at man skal kunne :tongue:

Ellers ser da træningen da fornuftig ud - dog synes jeg at man skal bladre en del for at finde noget pistols/OAPU-relateret, som ellers passer fint ind i dine træningsmål (på side 1).

Fortsat god weekend. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du har ikke overvejet at det kunne skyldes at du rent faktisk har gang i noget, som det ikke er meningen at man skal kunne :tongue:

:laugh: Den tanke ligger skam ikke fjernt når man ser noget af det ashtanga der er bare en smule "avanceret", men sådan er det jo. Man starter nok heller ikke sin styrketræningskarriere med at sætte 200kg på stangen og så regner med at bænke dem fra første forsøg.

Mit spørgsmål var også lettere retorisk, for der er ikke rigtig nogen tvivl om at nedprioritering af diverse styrke-tamtam og opprioritering af yin yoga har effekt. :smile:

Ellers ser da træningen da fornuftig ud - dog synes jeg at man skal bladre en del for at finde noget pistols/OAPU-relateret, som ellers passer fint ind i dine træningsmål (på side 1).

Som jeg også har skrevet tidligere handler det om fokus - at jeg var blevet træt af at stå stille med yogaen fordi jeg ville lidt for meget samtidig.

Så pt er spas, løjer, pistols, OAPU og alt det andet gejl sat på bagerste blus, og det er kun hvis jeg får lyst til en lidt større omgang at det bliver logført.

Kan dog afsløre at jeg stadig kan lave i hvert fald 3 OAPU med hver arm og 10 pistols - har lige testet. :innocent:

Håndstand i diverse afarter bliver også stadig praktiseret jævnligt.

Link to comment
Share on other sites

Så hoppede jeg på jernhesten og tøffede ned langs amager strandpark. Lækkert, men ingen udsigt til steder man kunne sætte et beachvolleynet op. :unhappy: Ja, det skulle da lige være mellem lygtepælene, men jeg tror ikke den cement er så sjov at lande på...

Cool at du fik kigget efter net. Men nu har jeg jo fået lidt flere volley-forbindelser og snakket med nogle, der træner derude og selv har to net. Sååå mon ikke vi alligevel kan stable noget beachvolley på benene derude :bigsmile:

Jernkugler trækker tydeligvis fugt, for de er blevet væsentlig tungere siden sidst.

Tjekkede lige at de stadig kunne svinges over hovedet. 24'eren gik ok, ok 32 kom da også derop, men damn, det var lidt hårdt. Så var der væsentlig mere overskud i at presse 32'eren i mili. :wootdance:

Hmmm, det skulle da være første gang, at jern pludseligt blev tungere af fugt - mon ikke der også er andre faktorer der spiller ind :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Cool at du fik kigget efter net. Men nu har jeg jo fået lidt flere volley-forbindelser og snakket med nogle, der træner derude og selv har to net. Sååå mon ikke vi alligevel kan stable noget beachvolley på benene derude :bigsmile:

Top dollar :4thumbup:

Hmmm, det skulle da være første gang, at jern pludseligt blev tungere af fugt - mon ikke der også er andre faktorer der spiller ind :tongue:

Jo, du har nok ret. Det må være fluktuationer i det lokale gravitationsfelt grundet forstyrrelser i jordens kerne. Mærkeligt der ikke har været noget om det i TV2 News evt med helikopter-rapportage. :4smartass::hehe::tease:

Nu ska' jeg se dyyyyyyner (selvom der kun er én) :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Top dollar :4thumbup:

Jepper - men har du set vejrudsigten for pinsen, syntes ikke just det er beachvolley vejr - ikke at jeg er kræsen, men kan forestille mig andre er?!

Jo, du har nok ret. Det må være fluktuationer i det lokale gravitationsfelt grundet forstyrrelser i jordens kerne. Mærkeligt der ikke har været noget om det i TV2 News evt med helikopter-rapportage. :4smartass::hehe::tease:

Ja maaajet sandsynligt - og om lidt går vi alle sammen på hovedet og det begynder at regne opad c070.gif

Nu ska' jeg se dyyyyyyner (selvom der kun er én) :sleeping:

Du kan da bare købe en til :tongue:

Men forøvrigt ser man jo ikke særligt meget, når man sover a015.gif

Link to comment
Share on other sites

Jepper - men har du set vejrudsigten for pinsen, syntes ikke just det er beachvolley vejr - ikke at jeg er kræsen, men kan forestille mig andre er?!

Ja maaajet sandsynligt - og om lidt går vi alle sammen på hovedet og det begynder at regne opad c070.gif

Du kan da bare købe en til :tongue:

Men forøvrigt ser man jo ikke særligt meget, når man sover a015.gif

Den pige er bare for skarp. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jepper - men har du set vejrudsigten for pinsen, syntes ikke just det er beachvolley vejr - ikke at jeg er kræsen, men kan forestille mig andre er?!

Sart er jeg ikke ligefrem - var da ude og spille golf i let regnvejr her i torsdags - og nød det :bigsmile:

Men til strandtur ville det da være rart med bare lidt bedre vejr. Godt nok dårlig timing at det er tørt til hverdag og regner i weekenden - burde være omvendt. :annoyed:

Ja maaajet sandsynligt - og om lidt går vi alle sammen på hovedet og det begynder at regne opad c070.gif

Argh - det sagde jeg jo ikke - bare en lille smule mere tyngdekraft lige under mig kan forklare det hele.

Du kan da bare købe en til :tongue:

Men forøvrigt ser man jo ikke særligt meget, når man sover a015.gif

Jeg er ikke typen der fryser, eller så bred/lang at jeg ikke kan være under én dyne, så en enkelt er vist nok for nu.

Yderst interessant betragtning i øvrigt. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Sart er jeg ikke ligefrem - var da ude og spille golf i let regnvejr her i torsdags - og nød det :bigsmile:

Men til strandtur ville det da være rart med bare lidt bedre vejr. Godt nok dårlig timing at det er tørt til hverdag og regner i weekenden - burde være omvendt. :annoyed:

Ja - kan du ikke også ændre det, nu du er igang med tyngdekraften :tongue::wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja - kan du ikke også ændre det, nu du er igang med tyngdekraften :tongue::wink:

Jeg smider det på min todo-liste - jeg mener actionplan. :superman:

Men det står altså efter:

- Fjern de københavnske trafikproblemer og nap lige registreringsafgiften nu jeg er igang.

- Lotus

- Orden verdensfreden.

- Find meningen med livet.

Så det bliver vist ikke denne uge

Link to comment
Share on other sites

Fik lavet en smule morgen-tamtam.

Et par sæt Shift-grip chinups - hvor jeg tager en rep med hver håndstilling, over-over, over-under, under-under, under-over, skifter i toppen. Lidt sjovere end normale og god udfordring i at holde med en arm i toppen imens der skiftes.

Forearm stand og et par gange håndstand også. Forearmstand er pudsig - virker som om jeg anstrenger mig mere end håndstand og kropsfornemmelsen er stadig ikke helt i top. Får jeg underbalance er den ikke til at redde.

Lidt rusten håndstand, men den kom hurtigt. Jeg skal passe på ikke at sløse for meget på vej derop, for så er jeg nødt til at have noget at støtte mig til før den sidder.

Link to comment
Share on other sites

Fik lavet en smule morgen-tamtam.

Et par sæt Shift-grip chinups - hvor jeg tager en rep med hver håndstilling, over-over, over-under, under-under, under-over, skifter i toppen. Lidt sjovere end normale og god udfordring i at holde med en arm i toppen imens der skiftes.

Forearm stand og et par gange håndstand også. Forearmstand er pudsig - virker som om jeg anstrenger mig mere end håndstand og kropsfornemmelsen er stadig ikke helt i top. Får jeg underbalance er den ikke til at redde.

Lidt rusten håndstand, men den kom hurtigt. Jeg skal passe på ikke at sløse for meget på vej derop, for så er jeg nødt til at have noget at støtte mig til før den sidder.

Wuhuuu!!!

MonkeyChins holder maXXX - godt at se at der bliver lavet lidt spas og løjer :smile:

Forarmstand er superfede - jeg rodede også med dem engang. Må give dig ret i at det er noget helt andet.

God vind med dem skipper!

Link to comment
Share on other sites

Wuhuuu!!!

MonkeyChins holder maXXX - godt at se at der bliver lavet lidt spas og løjer :smile:

Forarmstand er superfede - jeg rodede også med dem engang. Må give dig ret i at det er noget helt andet.

God vind med dem skipper!

Troede monkey-chins var dem hvor man hopper fra ribbe til ribbe?

Min forearm stand er allerede rimelig, og jeg kan da holde den typisk 10-15 sekunder og ofte komme op i den uden assistance fra væggen. Lidt mere tid med den, så skal den nok sidde i skabet.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share