MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

:bruce::bottom::gun2: :annoyed: :4ranting: :newtongue::4goodbye::rocketwhore::laugh:

Ja, sådan er det altså. Jeg kan jo ikke blive ved med at modarbejde mig selv.

Men som det ses af mine tidligere målsætninger, så er træningsplaner for mit vedkommende en meget flydende størrelse, så fortvivl ikke, kære Guarden. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Morgen-Mysore v. Peter @ yogamudra

Jeg trænede da i morges - ja jeg gjorde :w00t: - tilbage til hverdagens yoga efter en ordentlig omgang workshop.

Kørte som planlagt til og med bandha konasana og kvart vinyasa. Vinyasas var også supergode og fantastisk kontrol og overskud på de fleste af dem. Jump throughs på den nye måde viste også stor fremgang.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Ashtanga Yoga Workshop - Stefan Engström - Dag 6

Afrunding:

Pranayama først

Det er efterhånden næsten ikke noget problem at sidde en halv times tid, hvis jeg har tilpas med props at sidde på, støtte lænden osv. Jeg blev faktisk så rolig og afslappet af det, at jeg havde svært ved at holde fokus på tælling, åndedræt osv. Sad bare stille og trak vejret. :hippy:

Dernæst en lang snak om Selvet, "The Pain body", Ego, hvordan vi alle interagerer i verden og det samfund vi lever i og den kultur vi påvirkes af. Hvordan Ego og Pain body ligger i vejen for at opnå spiritualitet (enlightenment), og hvorfor religion ofte fejler på det punkt og i stedet bliver endnu en begrænsning. Lidt på samme måde er yogaen, for den er en hjælp til at komme væk fra ego'et. Men hvis man ikke passer på kan der også gå for meget ego i yogaen, hvis det hele handler om hvor dygtig og smidig man er, og om at nå næste stilling og næste stilling osv. Det er en af de ting jeg skal have lidt mere med i min praksis - ikke at kæmpe for meget for at nå stilling X, men være mere nysgerrig på hvordan praksis påvirker mig og min krop.

En meget vigtig pointe i praksis'en:

The movement follows the breath - not the other way around.

Meget tydeligt for mig at det modsatte ofte er tilfældet når jeg er igang og fokus ikke er optimalt.

:1356: :hippy:

Godt nok en spændende proces du er igennem super yogi MaxP... keep up the good work og masser af dejlig ashtanga / yin yoga til dig... genkender virkelig overvejelserne omkring, hvor meget ens andre pas påvirker og nok især modvirker yogaen :hippy:

Knus fra Århus

Link to comment
Share on other sites

Hey Århus sild

Ja, der er forhåbentlig kommet afklaring på en del ting omkring træningen oppe i mit hoved. Nu handler det bare om at sætte det i værk og vente tålmodigt på resultaterne.

Ashtanga Yoga

Morgen-Mysore v. Peter @ yogamudra

Jeg kom sent i seng onsdag og sprang derfor træningen over torsdag. Jeg vågnede godt nok af vækkeuret ca 5:30 men var bare blæst. Så morgentræning i dag i stedet.

Mine jumpbacks har efterhånden flyttet sig endnu et niveau op. Der var virkelig godt overskud i dag og jumpthroughs med den nye teknik bliver også bedre gang for gang. Den skader heller ikke min håndstand tror jeg.

Hovedstand er virkelig lækker nu - balancen er bare til at jeg tripper frem indtil benene nærmest letter af sig selv og så ubesværet kan køre dem strakt op til lodret :hehe:

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Formiddags-Mysore v. Peter @ yogamudra

Det er sjovt som jeg kan lære nye finesser om bevægelser jeg efterhånden troede jeg havde rimelig godt styr på og så i øvrigt blive forstærket i alle de ting jeg allerede har lært, men måske glemmer at udføre af og til. :innocent:

Også en smule overraskende at Peter var rimelig tæt på at få hevet i hvert fald mit ene ben om bag nakken i supta kurmasana. Det er muligt det kunne have lykkedes for ham, men jeg bad ham lade være. Har ikke travlt jo. :smile:

Han den seje gut fra Fdk ABC, der lavede lotus på swissball, han var på besøg i dag (de har åbenbart ikke astanga om søndagen på Astangaskolen). Hans træningsforløb sådan overordnet set er ikke helt ulig mit - en del års styrketræning og så skiftet til astanga. Han er så en smule længere i processen end mig, og han fortalte at han havde droppet alt øvrig styrketræning for ca 1½ år siden. Optur at se man faktisk godt kan bevare en ganske muskuløs fysik med yoga alene og at halvstore lår faktisk ikke behøver at gøre det totalt umuligt at komme i lotus. :superman:

Han havde også disse fede sko, som jeg var nødt til at smutte hjem og købe :laugh:

De var torsdags-tingen her på siden for ganske nylig, og jeg kunne lige nå at bestille dem til en plov (alun.dk).

Jeg er temmelig spændt på hvordan de er.

FiveFingersClassic_Earth_2(3).jpg

Yogi morgenvægt: 87,5kg :sun:

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Morgen-Mysore v. Peter @ yogamudra

Business as usual. :cool:

Ikke fordi motivationen til håndstand decideret har manglet, men den fik uden tvivl et boost efter jeg så dette link postet af christian_dk: :superman:

http://www.presstohandstand.com/

frog -> handstand og den anden vej skal jeg helt sikkert lave noget mere af.

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Morgen-Mysore v. Peter @ yogamudra

Jep jep - jeg fik lavet min sædvanlige morgen yoga uden nogen dikkedarer. Egentlig sjovt man kun snakker om dikkedarer når de ikke er der (tyvstjålet fra Anden, men stadig morsomt). :bigsmile:

Jeg fik gået lidt i mine fantastiske nye ultra-fodformede sko. :laugh:

Det er ret tydeligt de har deres stærke og svage sider. De er f.eks. ikke særlig velegnede til en halvkølig forårsmorgen, cykling generelt og særligt ikke hvis man er vant til at putte bukserne ned i sokkerne, så man ikke behøver at tænke om at have dimser med til den slags. I disse sko har man bare ikke strømper på. :smile:

Til gengæld er de vildt lækre at gå i - det er virkelig som at gå barfodet uden de problemer det ellers ville medfører med grus, sten, hård hud osv.

Dem skal jeg nok blive rigtig glad for til sommer.

Jeg blev lokket til en let omgang styrketræning i en kajakklub i københavnsområdet her til aften :tongue:

Tempoet var ikke ligefrem noget vildt - andet end kæben, men vi nåede lidt bænk, kropshævninger (5 oh, 8 uh, 2x5 uh i katete), pistols og biceps :4flex:

Jeg ka' stadig bænke 100kg :superman::w00t:

På cykelkontoen er banket 40+ km ind i dag :crazy: Det kunne mærkes omme bawi.

Link to comment
Share on other sites

På cykelkontoen er banket 40+ km ind i dag :crazy: Det kunne mærkes omme bawi.

Sikker på det ikke skyldes omklædningen efter kajakklub-styrketræningen :tongue:

Men lyder ellers cool med de der sko... havde du dem på hele dagen eller hvordan?

Link to comment
Share on other sites

Sikker på det ikke skyldes omklædningen efter kajakklub-styrketræningen :tongue:

temmelig, for det var faktisk mest på vej derud :tongue::tongue:

Men lyder ellers cool med de der sko... havde du dem på hele dagen eller hvordan?

Jeg havde dem kun på i morges til/fra yoga, og så på en bette gåtur efter styrketræningen.

Kunne ikke helt få mig selv til at tage dem på til arbejde, selvom vi egentlig har en ret uformel dresscode (forstået sådan at det er faktisk en overdrivelse at sige vi har en decideret dresscode :laugh: ).

Link to comment
Share on other sites

temmelig, for det var faktisk mest på vej derud :tongue::tongue:

Det må jeg hellere lade være med at kommentere yderligere, hvis jeg vil bare mit uskyldige ry herinde :innocent:

Jeg havde dem kun på i morges til/fra yoga, og så på en bette gåtur efter styrketræningen.

Kunne ikke helt få mig selv til at tage dem på til arbejde, selvom vi egentlig har en ret uformel dresscode (forstået sådan at det er faktisk en overdrivelse at sige vi har en decideret dresscode :laugh: ).

Ok, kunne også forestille mig at ens kollegaer ville kigge lidt, hvis man har sådan nogle på. :laugh:

Men jeg har faktisk et par sko fra Japan, hvor storetåen er afskilt fra de andre tæer - det er egentlig "arbejdssko", men sådan et par måtte jeg jo havde med hjem. Syntes dog lidt man føler sig som en and med dem på *G*

Link to comment
Share on other sites

Det må jeg hellere lade være med at kommentere yderligere, hvis jeg vil bare mit uskyldige ry herinde :innocent:

Har du da det? :tongue:

Ok, kunne også forestille mig at ens kollegaer ville kigge lidt, hvis man har sådan nogle på. :laugh:

Men jeg har faktisk et par sko fra Japan, hvor storetåen er afskilt fra de andre tæer - det er egentlig "arbejdssko", men sådan et par måtte jeg jo havde med hjem. Syntes dog lidt man føler sig som en and med dem på *G*

Selvfølgelig ville folk kigge lidt, men det behøver jo ikke blive et stort nummer.

Jeg synes ikke man føler sig som en and i dem - nærmere en hobbit måske. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har du da det? :tongue:

Tror jeg da?! g020.gif

Det kunne i hvert fald værre værrere :tongue:

Selvfølgelig ville folk kigge lidt, men det behøver jo ikke blive et stort nummer.

Jeg synes ikke man føler sig som en and i dem - nærmere en hobbit måske. :wink:

Hobbitter er sådan nogle små nogle ikke... lige dig a010.gif

Link to comment
Share on other sites

Som den opmærksomme læser (og dem har jeg forhåbentlig nogle stykker af) måske har bemærket, så har der ikke været den store træningsmæssige aktivitet de seneste dage.

Det skyldes primært at jeg i løbet af fredagen fik udklækket en fin lille virus formentlig, der har hæmmet vejrtrækningen tilstrækkeligt til at gøre astanga stort set umuligt. Den burde dog snart være nedkæmpet.

Jeg har fået lavet lidt yin yoga hist og her, og tidligere i dag skulle jeg lige have fingrene i kuglen, bare for at mærke lidt.

Opvarmningen var 10stk 2H swings og hele den voldsomme workout bestod af 5+5 lette military, 10+10 snatch :w00t::tongue: og lidt BW pistols under tandbørstningen :laugh: - meget seriøst. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

temmelig, for det var faktisk mest på vej derud :tongue::tongue:

Jeg havde dem kun på i morges til/fra yoga, og så på en bette gåtur efter styrketræningen.

Kunne ikke helt få mig selv til at tage dem på til arbejde, selvom vi egentlig har en ret uformel dresscode (forstået sådan at det er faktisk en overdrivelse at sige vi har en decideret dresscode :laugh: ).

Hehe, jeg har også sådan et par - de er superfede - til gengæld har jeg dem på, på arbejdet - klienterne kigger også lidt :laugh:

Stærkt at du stadig kører de 100 i bænken, med den smule styrketræning du efterhånden lægger for dagen :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, jeg har også sådan et par - de er superfede - til gengæld har jeg dem på, på arbejdet - klienterne kigger også lidt :laugh:

Stærkt at du stadig kører de 100 i bænken, med den smule styrketræning du efterhånden lægger for dagen :cool:

Ja ik - og det var mæ' overskuuu' :superman:

Der skal nok have været 5-10kg mere på dagen, og T lokkede da også en del - uden held dog, hehe. Med bedst mulige udstyr kunne jeg nok også hive 5kg mere på. Jeg har en alltime pr på 125, så jeg synes mildt sagt det er ret vildt jeg ikke er blevet svagere. Lidt det samme med massen - ingen tvivl om jeg er skrumpet lidt, men det er dælme ikke meget. Det gør det helt uforståeligt med de folk der nærmest går i panik hvis de skulle miste en uges træning pga sygdom, ferie eller whatever.

Link to comment
Share on other sites

Bodyweight Conditioning

Solhilsen teknik

Nærmere bestemt hoppet fra downward dog til stående. Skal kunne gøres så langsomt og lydløst som muligt og målet er at kunne lande med strakte ben. Der er jeg ikke helt endnu, men jeg er blevet bedre til at få vægten ned igennem armene og stadig have balance.

Håndstand

:w00t:

Første tur tog jeg ikke tid på, men det må have været 20+ sekunder. :banana3: Genial følelse af at være grounded ned gennem hænderne.

Anden tur lidt kortere, formentlig 10 eller lidt over.

Tredje tur 15 sek - en knivspids mere usikker / behov for korrektion end første tur, men stadig supergod.

Forearm stand

Virker ikke specielt svær, men det kræver mere træning at have den rigtige følelse og vide hvor og hvornår der skal korrigeres.

Hovedstand -> Forearm stand

Moderat succes primært grundet den svingende stabilitet i forearm stand. Ikke langt til der er styr på den.

Frogstand -> håndstand

Stjerne meget bedre pres end tidligere. Ingen svag følelse af usikkerhed fra venstre skulder.

Trækker vejret ind, løfter benene væk fra armene, mærker der er styr på sagerne, presser stabilt op. :superman:

Stadig lidt arbejde med at holde håndstanden, men det kommer :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Morgen-Mysore v. Peter @ yogamudra

Nu gad jeg ikke være syg mere, så selvom næse/hals ikke var 100% samarbejdsvillig var det afsted til yoga. Med et par gode blæs og næsespray klarede jeg mig da også ok igennem. Jeg har været rimelig flittig med yin-yogaen derhjemme, og jeg kunne godt fornemme fremgang med hoften - 1-2 mm vel. :laugh:

Generelt kørte det godt, og jeg fik endnu engang tilføjet en lille bitte smule mere forståelse for jumpback

Link to comment
Share on other sites

Hjælp mig lige lidt med det der youtube på MOL.... har læst din tråd, men fatter det simpelt ikke. :dry:

//Hebnes

øv, her troede jeg lige der rent faktisk var kommentarer i loggen, og så er det bare tech-support :tongue:

Et youtube-video-link:

http://youtube.com/watch?v=8K4dQ2kCiSo

Det er muligvis længere, hvis der er søgninger indblandet mm.

Tag koden efter "watch?v=", dvs:

8K4dQ2kCiSo

Lav BB-koden i din indlæg og indsæt koden:

[ youtube ]8K4dQ2kCiSo[ /youtube ]

Jeg har indsat mellemrum i de to tags for at koden ikke fortolkes til den video der skal indsættes, men når du laver indlæget skal der naturligvis ikke være disse mellemrum.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share