MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

- Hvordan man fjerner blod fra gulvtæpper. (hvordan man så får det til at blive samme farve som resten har jeg stadig ikke luret)

Det er let, du skal bløde på resten.... :nonono:

Og så er jeg lidt usikker på om det har været et tilfælde, men her i weekenden blev jeg mindet om Piet Heins berømte ord:

"Lev mens du gør det, elsk mens du tør det"

Det er de søde sygeplejersker, der har inspireret dig. :tongue:

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Hey hey

Der går nok lige nogle dage endnu før der kommer rigtig træning i loggen - hovedet skal hverken helt eller delvist nedaf sålænge der er hævelse.

Til gengæld har jeg så været ude i 4+ timer i høj sol og losse til små plastikkugler - aka golf med farmand og søskende på slæb. :bigsmile:

Først godt og vel en time på driving range, heraf 20 min med instruktør. Mit sving er slet ikke så tosset, men han fik dog rettet en vital ting, der gjorde at næsten alle bolde trak for meget til venstre - weeee. :smile: Mange gode slag på 150+ meter og med lidt mere øvelse med køllerne kan jeg nok nærme mig 200. Det er faktisk pænt hårdt at brage bolde afsted så længe iført sort t-shirt, alt for tykke bukser og for varme sko i bagende sol. :laugh: Endte da også med jeg overgav mig og købte en anden t-shirt i shoppen for ikke at gå til af sved. Jeg skal vist øve mig i at klæde mig på efter forholdene. :innocent:

En let tur på putting green inden vi tøffede par-3 banen rundt. Jeg præsterede en fornem runde på 38 (par 27) uden slemme kiksere og kun et par halvsløve slag.

Diamond in the rough :tongue::tongue::tongue:

Lige nu agerer jeg så kogt hummer på trods af solcreme i flere omgange. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hej MaxP

Dejligt at læse at al vel :4thumbup:

Ved jo du har gejst for underlige udfordringer og den her er endda til survivor :wink:

ENJOY og se om du kan følge tempoet ..... :unsure:

Knus No

Link to comment
Share on other sites

ARGH :crazy:

Prøver du at give mig mareridt, No? :nonono:

Jeg kan ret hurtigt komme på en del temmelig basale spørgsmål den mand tydeligvis ikke har spurgt sig selv om inden den video blev optaget og postet. :laugh:

Jeg synes f.eks. heller ikke lige det var det fedeste at få mit ansigt på landsdækkende fjernsyn imens det ligner jeg er gået ind i en knytnæve eller noget i den dur. :innocent:

Det koster mindst 3 Mo-videoer eller tilsvarende - ellers ætser mine øjeæbler væk og nedenstående tæller ikke, det er blot for de akutte symptomer!

Link to comment
Share on other sites

Bare post en lignene video af dig selv, så er jeg sikker på at det stopper :wink:

You wish :tongue:

Gjorde jeg det er jeg da først sikker på det vil tage fart.

:tongue: Interessant at lave overspringshandlinger i mxp's log.. Der sker sørme mange ting herinde... :smile:

OVERSPRINGSHANDLING :tongue::tongue::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hmm, mon nogen har hakket mig i siden med en golfkølle i går? Sådan føles det i hvert fald. :laugh:

Har vel også lavet nogle hundrede eksplosive kropsrotationer, så måske er det ikke så underligt.

Lille Pus :tongue:

Hej MaxP.

Rigtig godt at se og høre, at du ikke er til at slå ud!! :thumb:

Når du er fit nok til en kajaktur, så gi' lige et praj :bigsmile:

Kajak er perfekt - også til "invalider" :wink:

Ønsker dig en hurtig og god bedring!

Og glem ikke at speede reconvalescensen op med store smil og lækre :icecream: :icecream:

KH

Tinapigen

Link to comment
Share on other sites

Og glem ikke at speede reconvalescensen op med store smil og lækre :icecream::icecream:

KH

Tinapigen

Mon ikke det første bliver markant lettere med besøg fra mols chinup-tøs numero uno?

Det sidste skal jeg nok stå for - besøg eller ej. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

"Behandling" hos Peter Groes

Anbefalet af The Kauf var jeg en tur oppe hos Peter for at høre om han kunne finde ud af hvad h****** jeg skal gøre med min ryg. Der er hovedsageligt to problemer. Stivhed/ofte lille låsning i øvre ryg og ømhed/kompression i lænden når jeg skal stå/gå meget. Det første har jeg haft længe, det andet er kommet indenfor det sidste 3/4 år sådan cirkus.

Jeg fortalte også at jeg havde fået konstateret en lille Scheuermann på L1-L2 for et par år siden.

Han trykkede, drejede, bøjede mig osv osv, og testede mig på lidt forskellige leder og kanter.

Han fortalte så bl.a. at jeg ikke har Scheuermann alligevel, dels fordi diagnosen kræver at det er 3 på hinanden følgende hvivler, der tilsammen har en kileform på X grader, og dels fordi man åbenbart ikke kan have scheuermann på lændehvirvlerne. :blink:

Sort, men fair nok - har jo heller ikke gjort noget særligt for at gøre noget ved det. :smile:

Nå, tilbage til de egentlige problemer, og dem er der to af. Min øvre ryg er bare ikke særlig mobil, det er min nakke og lænd til gengæld. Så den skal ganske enkelt mobiliseret.

Lændeproblemerne er dels kommet af den manglende smidighed andre steder, så lænden tager hele læsset i bagudbøjninger, og dels pga manglende kropsbevidsthed/stabilitet. Styrke og smidighed fejler generelt intet.

Temmelig overraskende var det at jeg på hans briks ikke kunne løfte armen i planke uden at forskyde vægten meget. Armstillingen var godt nok lidt bred, men det var åbenbart stadig skidt, og noget der skal fikses.

Øvelser for øvre ryg:

- Fat med hænder om nakken, albuer peger frem. Løft (fra albuerne) op og ekstender ryggen på indånding, fleks på udånding. 20 gentagelser, 2 gange dagligt.

- Stå ved dør med hænderne på døren strakt over hovedet og let bøjet i hoften. Hænderne presser ind og ned på døren. Dagligt.

Øvelser for lændestabilitet:

- Altid træk navlen ind (dvs. ca 4cm under) ved nedenstående

- På ryggen, løft bækken til strakt, løft skiftevis h/v ben.

- På maven, stå på tæer og underarme, løft skiftevis h/v ben og h/v arm.

- For de to øvelser i alt ca 10 min dagligt

Så bottom line:

Jeg har ikke nogen problemer med ryggen der er værre, end at jeg kan træne mig ud af dem - ifølge Peter. :w00t:

Det er gode nyheder. Det havde jo været meget nemmere, hvis jeg bare skulle knækkes på en helt speciel måde, men så heldig var jeg ikke. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Så bottom line:

Jeg har ikke nogen problemer med ryggen der er værre, end at jeg kan træne mig ud af dem - ifølge Peter. :w00t:

Det er gode nyheder. Det havde jo været meget nemmere, hvis jeg bare skulle knækkes på en helt speciel måde, men så heldig var jeg ikke. :innocent:

Neeeeej men nu var du jo også ubeskriveligt heldig for nogle dage siden, og man kan jo ikke få i både pose og sæk vel Hr. MaxPower? :wink::tongue:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Neeeeej men nu var du jo også ubeskriveligt heldig for nogle dage siden, og man kan jo ikke få i både pose og sæk vel Hr. MaxPower? :wink::tongue:

- Pia (Bambi)

Ubetinget heldig kan man vel næppe kalde mig.

At man ikke kan få i både pose og sæk er noget vrøvl - selvfølgelig kan man det. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mere ang besøget hos Peter

Han havde for øvrigt også en lidt interessant træningsbaggrund - nemlig en del års astanga, nu primært Iyengar Yoga. Det han havde konstateret var at astanga var rigtig godt, med masser af flow, men det kan være en lidt voldsom størrelse og i længden måske for opslidende, hvis man ikke lærer at passe meget godt på sig selv. Jeg tror ikke det er det store problem for mit vedkommende - endnu i hvert fald. Der det dog kan være relevant at tage op er ift bagudbøjninger. Dem skal jeg tage det mere roligt med indtil alle led i kæden kan tage deres del af slæbet.

Link to comment
Share on other sites

Nope det var også derfor, at jeg skrev ubeskriveligt heldig. :tease:

Jaja, jeg kan altså godt læse :tongue:

Men vi er enige om at jeg først var ubeskriveligt uheldig - i og med jeg blev skudt - og så derefter nærmest mirakuløst heldig at der ikke skete mere. Derfor "ikke ubetinget heldig". :laugh:

mvh

Max "Skal-Ha'-Det-Sidste-Ord" Power :tease:

Link to comment
Share on other sites

Jaja, jeg kan altså godt læse :tongue:

Men vi er enige om at jeg først var ubeskriveligt uheldig - i og med jeg blev skudt - og så derefter nærmest mirakuløst heldig at der ikke skete mere. Derfor "ikke ubetinget heldig". :laugh:

mvh

Max "Skal-Ha'-Det-Sidste-Ord" Power :tease:

:blahblah::blahblah: Ja ja så lad gå da 1-0 til dig. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share