MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Hey Maax to da Pee :tease::smile:

JA, Peter er da shit og manden man skal gå til, hvis man har ubegribelige problemer!

Han og jeg har et godt sammenspil - dvs. hvis jeg ikke fatter hat af hvad der foregår, ryger de en tur forbi Peter. Peter gør sine ting og jeg overtager igen, når han er færdig.

Han er supercool som person og vanvittig dygtig på sit felt!!!

Af samme årsag ringer jeg aldrig til andre end ham, når jeg selv går i stykker :smile:

Håber at du kommer til at fungere bedre end du gør nu :smile:

-- desuden er der mange andre interessante ting og sager i hans træningsbaggrund, men det vil jeg lade være med at nævne her, da jeg helst ikke vil fortælle om hans personlige interesser i et offentligt forum...

Men lad os bare sige at han er DYGTIG!!!

Link to comment
Share on other sites

Kauf&MaxP>> lyder spændende med ham der.

Overvejer at genoptage min "karriere" ved at finde ud af hvorfor jeg ikke kan løbe og hvorfor fanden jeg har kroniske rygsmerter.. ville han være et ok udgangspunkt at starte med??

Link to comment
Share on other sites

Kontrol på Riget

Jeg havde fået en "tid" kl 8:45 og tropper op 5 min før. 20 min går uden det bliver min tur. Jeg har bemærket at de forskellige læger har hver deres konsultation, så jeg ville lige finde ham jeg skulle ind til. Det lykkes så og kontoret er piv-tomt. :blink:

Går ned og hører sektretæren om der er lang ventetid. Får svaret at han da vist slet ikke skulle være på kontoret i dag, så jeg måtte have fået en "specialtid" :blink::blink: - og de undersøger lige sagen. Får så at vide at han er igang med en operation uden nogen forventet sluttid. Han bliver dog færdig ca 9:30 og det bliver min tur. God tålmodighedstest.

Alt ser fint ud. Snittet heler fint og det samme gør næsehullerne. :tongue: Følesans i området er ikke helt normaliseret, men der er da noget. Det kan tage måneder før det kommer helt igen, men det er ikke 100%. Ved øjet er der kun en lille smule blodansamling tilbage, så det skulle være pænt om max en uges tid. Generelt er hævelsen minimal, lige hvor kuglen gravede sig ned er der dog en god klump arvæv, som i hvert fald skulle have lov til at forsvinde af sig selv i ½-1 år før man vil overveje at fjerne det manuelt. Og så skal jeg til afsluttende kontrol om en måneds tid.

Link to comment
Share on other sites

Weeeeeeeeeeee - sikke noget frygteligt stads jeg får begivet mig ud i med det flyvende piskeris. :laugh::laugh::laugh:

Den er jo slet ikke bestilt endnu, men jeg er så heldig at min kollega havde en simulator-controller i overskud som jeg har lånt - og selve programmet er gratis.

Så nu har jeg siddet i godt en time og fløjet rundt med en bette Hughes helikopter.

Det er pissesvært :crazy:

Det har dog hjulpet at få den trimmet så godt jeg nu kunne (så ingen input -> stabil hover), og jeg kan da mærke at det lige så stille begynder at give mening hvad jeg skal gøre. Det er også lykkedes mig et par gange at rive den rundt så den står på hovedet, og tilbaws igen :hehe: Det går der nok ret lang tid før jeg prøver i virkeligheden. :laugh:

Jeres fornemme indsamling kommer til at bidrage nogenlunde til selve helikopteren, mere eller mindre, og så kommer senderen oveni. Hvis det går som planlagt og delene er på lager har jeg den vel i løbet af ugen. Derudover skal man så have en ekstra ansvarsforsikring til sådan en krabat, og det får man nemmest ved at være medlem i RC-unionen. :superman:

Uden tvivl et skråplan af de større, sådan rent pengemæssigt, og jeg kan næsten ikke vente. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Uden tvivl et skråplan af de større, sådan rent pengemæssigt, og jeg kan næsten ikke vente. :laugh:

Som søn af en modelflyverentusiast - dog mest linestyring - og med en barndom på amagerfælled og rundt om i verden til konkurrencer kommer et råd fra Waits: Don't go there. EOD :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Som søn af en modelflyverentusiast - dog mest linestyring - og med en barndom på amagerfælled og rundt om i verden til konkurrencer kommer et råd fra Waits: Don't go there. EOD :laugh:

:4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

En ting der er en lille bitte smule ærgeligt ved sådan en hobby, er at man kan ikke bare lige lade vennerne prøve. Eller dvs det kan man, men det koster nok dyrt. :laugh:

Jeg kan allerede nu godt se at en del timer med simulatoren er rigtig rigtig godt givet ud for at få tingene ind på rygraden.

Link to comment
Share on other sites

Fjernstyret helikopter, FUCK det er fedt!

Jeg er så misundelig jeg får helt ondt i maven! :4thumbup: :laugh: :4thumbup:

Med sådan en mellem hænderne er jeg sikker på jeg heler dobbelt så hurtigt. :w00t:

Eller også får jeg bare noget andet at bekymre mig om, når skidtet crasher - ikke hvis, når. :wink:

Link to comment
Share on other sites

UNREAL

Så vidt jeg kan læse cirka samme grundmodel som den jeg får købt, men utvivlsomt lidt andre komponenter. :crazy:

Vi forventer at se en tilsvarende film af dig om en måneds tid :tongue:

Normalt kan en helikopter jo stå stille i luften, men den egenskab følger tilsyneladende ikke med når der skaleres ned. Ellers var det nok et godt udgangspunkt for at lære at flyve sådan en fætter :baaa:

Edited by Limited
Link to comment
Share on other sites

Vi forventer at se en tilsvarende film af dig om en måneds tid :tongue:

Don't count on it :laugh:

Normalt kan en helikopter jo stå stille i luften, men den egenskab følger tilsyneladende ikke med når der skaleres ned. Ellers var det nok et godt udgangspunkt for at lære at flyve sådan en fætter :baaa:

Det kan de skam godt, når den ellers er trimmet ind. Mindre skala betyder vist primært at den er knap så stabil, mere vindfølsom, men som du kan se også potentielt ekstremt manøvredygtig.

Kontrollerne matcher den måde det gøres på i en rigtig helikopter, Collective pitch og pedalernes funktion er bare rykket sammen i én stick på modellen. Throttle har man som jeg forstår det rimelig konstant under flyvning og på en separat akse, fordi collective pitch i hvert fald på en model er lavet sådan at centerpunktet svarer til ingen løft (rotorbladene står helt vandret). Frem-bevægelse giver mere løft og tilbage-bevægelse giver negativt løft (når man skal flyve inverteret :w00t: ).

Link to comment
Share on other sites

God dag - meget træt i bøtten nu. :smile:

Fik lavet min obligatoriske ryg-træning i formiddags med en håndfuld solhilsner som opvarmning (faaaaantastisk følelse), lidt pistols og en enkelt tur i håndstand. Ganske udmærket.

Det meste af dagen har jeg så været på besøg hos min, indtil videre eneste, helikopter-guru :superman: hvor vi snakkede en masse, jeg blev meget klogere på hvordan sådan en satan er skruet sammen, hvad der vil være fornuftigt for mig at starte ud med og naturligvis var vi (dvs han) også ude og flyve lidt. To tankfulde (ca 11 min hver) med hans store Raptor helikopter, godt 3kg vejer den og næsten 1½ meter lang. :smile: Den størrelse jeg skal have er cirka 600g alt inkl. og er 65cm lang.

Damn, det er sejt :w00t:

Damn, det er svært. :crazy:

Det er mildt sagt en noget mere omfattende affære jeg får kastet mig ud i på cirka alle tænkelige punkter: tid, indsats, penge, sværhedsgrad. Men forhåbentlig er det der værd.

Link to comment
Share on other sites

Det er mildt sagt en noget mere omfattende affære jeg får kastet mig ud i på cirka alle tænkelige punkter: tid, indsats, penge, sværhedsgrad. Men forhåbentlig er det der værd.

I prioriteret rækkefølge eller hvad?! ...for et kunne jo også tænkes at have noget at gøre med talentet :tongue:

Eller har jeg ingen andre kommentarer end: meget nørdet interesse (læs: kedelig c050.gif )

:laugh:

Link to comment
Share on other sites

I prioriteret rækkefølge eller hvad?! ...for et kunne jo også tænkes at have noget at gøre med talentet :tongue:

Eller har jeg ingen andre kommentarer end: meget nørdet interesse (læs: kedelig c050.gif )

:laugh:

Naah, der var vist ikke så meget prioritering over den rækkefølge. Det må tiden vise.

Hvilke andre logejere mangler du så ellers at få mobbet her til aften? Jeg kan se at du har klaret Arne og undertegnede nu. :tongue:

PS: Jeg har talent for alt!

PPS: Og til alle andre end Sliktøsen, så har jeg fået sendt en god spørgemail af til den butik jeg forventer at købe grejet fra. Nu skal jeg så bare have svar tilbage på at det hele passer sammen og der ikke mangler noget, før jeg kan trykke på den store bestil-knap.

Link to comment
Share on other sites

Naah, der var vist ikke så meget prioritering over den rækkefølge. Det må tiden vise.

Hvilke andre logejere mangler du så ellers at få mobbet her til aften? Jeg kan se at du har klaret Arne og undertegnede nu. :tongue:

PS: Jeg har talent for alt!

PPS: Og til alle andre end Sliktøsen, så har jeg fået sendt en god spørgemail af til den butik jeg forventer at købe grejet fra. Nu skal jeg så bare have svar tilbage på at det hele passer sammen og der ikke mangler noget, før jeg kan trykke på den store bestil-knap.

Ja, er det ikke dejligt at se, der er lidt liv i loggen!? :4thumbup:

Der er stadig et par stykker på to-do listen :innocent:

...nu siger du alt slem.gif

:tongue:a035.gif

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Det meste af dagen har jeg så været på besøg hos min, indtil videre eneste, helikopter-guru :superman: hvor vi snakkede en masse, jeg blev meget klogere på hvordan sådan en satan er skruet sammen, hvad der vil være fornuftigt for mig at starte ud med og naturligvis var vi (dvs han) også ude og flyve lidt. To tankfulde (ca 11 min hver) med hans store Raptor helikopter, godt 3kg vejer den og næsten 1½ meter lang. :smile: Den størrelse jeg skal have er cirka 600g alt inkl. og er 65cm lang.

Damn, det er sejt :w00t:

Damn, det er svært. :crazy:

Det er mildt sagt en noget mere omfattende affære jeg får kastet mig ud i på cirka alle tænkelige punkter: tid, indsats, penge, sværhedsgrad. Men forhåbentlig er det der værd.

Jeg vil gerne bede dig om at sørge for, at jeg IKKE får at vide, hvor man kan købe den slags, og SLET IKKE poster links til den slags, for jeg er ikke sikker på jeg kan styre mig... Visa-kortet spræller allerede i lommen. :nonono::chicken:

Jeg har allerede rigeligt med tåbelige gadgets og uproduktive hobbies til at fylde min fritid. :bottom:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gerne bede dig om at sørge for, at jeg IKKE får at vide, hvor man kan købe den slags, og SLET IKKE poster links til den slags, for jeg er ikke sikker på jeg kan styre mig... Visa-kortet spræller allerede i lommen. :nonono::chicken:

Jeg har allerede rigeligt med tåbelige gadgets og uproduktive hobbies til at fylde min fritid. :bottom:

:laugh:

Det skal jeg nok, men du ved jo lige så godt som jeg, at du til hver en tid kun er en google-søgning fra svaret. :poking:

Link to comment
Share on other sites

What the f*** sker der med denne log?? :blink::blink::w00t: Jeg indrømmer. Jeg stiller mig uforstående ligesom sliktøsen. Fjernstyret helikopter....nej nu må I altså ..... :w00t::laugh::laugh::laugh:

Det virkede som en glimrende idé da Arne spurgte hvad jeg kunne tænke mig i gave.

Den er så vokset lidt i omfang siden da, men jeg synes stadig det er en fantastisk idé. :laugh:

Planen pt er at droppe træningen helt, for den er der nok ikke tid til når jeg nu skal til at være fuldtids RC-pilot :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

Det virkede som en glimrende idé da Arne spurgte hvad jeg kunne tænke mig i gave.

Den er så vokset lidt i omfang siden da, men jeg synes stadig det er en fantastisk idé. :laugh:

Planen pt er at droppe træningen helt, for den er der nok ikke tid til når jeg nu skal til at være fuldtids RC-pilot :crazy_pilot:

Hjælp. Er der en læge tilstede på mol?????

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder maxxx fedt med den helikopter, MEN:

Det virkede som en glimrende idé da Arne spurgte hvad jeg kunne tænke mig i gave.

Den er så vokset lidt i omfang siden da, men jeg synes stadig det er en fantastisk idé. :laugh:

Planen pt er at droppe træningen helt, for den er der nok ikke tid til når jeg nu skal til at være fuldtids RC-pilot :crazy_pilot:

Det holder ikke!!! :nonono:

Vi ses, når du vejer 55 kg. - kommende fuldtids chopper geek/pindemand :tongue::tease:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share