anyone's log


AndersL
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Du skal bare til at lege med kosten kære Anyone...
Jeg leger da med kosten hele tiden… Nårh… Øh… Ups… Min mad… Jeg VIDSTE jeg havde misforstået noget!!! ;) :blink: :D :rolleyes:
Jeg kan simpelthen bare ikke tage på.

2-3 uger sammen med mig, så garantere jeg dig at du er tungere end da du startede!!! B)

Hvis du nu starter med at lave dig et grunddække på 3300-3500 kcal, og så spiser frokost (Jeg kunne forstå på dig at frokosten er problemet.) OVEN i hatten, så burde du kunne tage på.

Kebab og Pizza er der ikke meget ved udover kalorier.

Mmm… Shwarma med masser af chili på… Mmmm… :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Du skal bare til at lege med kosten kære Anyone...
Jeg leger da med kosten hele tiden… Nårh… Øh… Ups… Min mad… Jeg VIDSTE jeg havde misforstået noget!!! ;) :blink: :D :rolleyes:
Jeg kan simpelthen bare ikke tage på.

2-3 uger sammen med mig, så garantere jeg dig at du er tungere end da du startede!!! B)

Hvis du nu starter med at lave dig et grunddække på 3300-3500 kcal, og så spiser frokost (Jeg kunne forstå på dig at frokosten er problemet.) OVEN i hatten, så burde du kunne tage på.

Kebab og Pizza er der ikke meget ved udover kalorier.

Mmm… Shwarma med masser af chili på… Mmmm… :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Du skal bare til at lege med kosten kære Anyone...
Jeg leger da med kosten hele tiden… Nårh… Øh… Ups… Min mad… Jeg VIDSTE jeg havde misforstået noget!!! ;) :blink: :D :rolleyes:
Jeg kan simpelthen bare ikke tage på.

2-3 uger sammen med mig, så garantere jeg dig at du er tungere end da du startede!!! B)

Hvis du nu starter med at lave dig et grunddække på 3300-3500 kcal, og så spiser frokost (Jeg kunne forstå på dig at frokosten er problemet.) OVEN i hatten, så burde du kunne tage på.

Kebab og Pizza er der ikke meget ved udover kalorier.

Mmm… Shwarma med masser af chili på… Mmmm… :w00t:

Link to comment
Share on other sites

HST - Onsdag d. 27 november 2002

HST 5reps. Level 5 AM.

Træningen

træt som altid, min puls fungerede ikke rigtig så det blev kun til 4 minutters cardio, men jeg var varm nok. Min makker var syg, så jeg var endnu engang alene, det går lidt hurtigere, men jeg savner den konkurrence der opstår når man træne 2 forholdsvis jævnbyrdige sammen. :(

Træningen gik dog godt, min bænkpres er - trods skulderskade - ENDELIG kommet op på hvad den var i feburar/marts måned, tilmed lidt bedre. Jeg tror faktisk også at min LBM er på sit bedste ligenu, jeg får lavet en fedtprocents tjekker fredag morgen. Kunne godt tænke mig at få fingrene i en fedttang og prøve hvad den måler.

Jeg tror jeg har luret hvorfor min skulder brokker sig lidt igen, jeg har sat vægten for hurtigt op på mine rorationer, så jeg sætter den lidt ned og laver nogen flere reps.

Decline BB Press

100kg | Underopvarmingen fik jeg lidt avs i min skulder, men selve worksettene var lette og gode, uden bøvl!!! Var ellers lidt nervøs for at min 100kg 'noia ville dukke op, men jeg har åbenbart mere "Iron Mind" nu end før! :viking:

Incline BB Press

77,5kg

Cable Flyes

32,5kg

Yates Row

90kg | Den var tung, meget tung! Men sæt 2 fik jeg virkelig mast igennem på ryggen, så den var også god, meget god. ;)

Wide Grip Pullups

-20kg | Nice 'n' squezzy.

Lockout Shrug

115kg

Cable Crunch

62,5kg

DB Pullover

36kg

Tid

35 minutter | Jeg var sent på den, så tempoet blev tvunget lidt højere op.

Link to comment
Share on other sites

HST - Onsdag d. 27 november 2002

HST 5reps. Level 5 PM.

Træningen

Jeg havde først bestemt mig til ikke at tage til træning, jeg havde det ikke så godt havde ikke spist ordenligt, bla bla bla. Men før jeg tog hjem fra arbejde tjekkede jeg lige MOL en sidste gang, og så begyndte der en stemme i mit baghovede (jeg tror det var cillius' stemme ;) ) "Kææælliiing… Brokbrokbrok… Kææælliiing…" Så tog jeg af sted! :D

Træning gik godt med to små sjove hændelser:

1) Der var en typisk "junkpunk" som gik rundt og spillede smart, bænkede 105kg 5 gange og fik hjælp på HVER rep :rolleyes: . Han havde brugt nogen 30kg håndvægte og så bare lagt dem op i racket nede ved 10-kg håndvægtene. Så sagde jeg til ham om han ikke liiige kunne ligge vægtene ned hvor han havde taget dem, for det der var noget rod. Han blev tydeligt fornærmet og mumlede "Jojo, jeg ska lige være færdig her." Hold ikke øjet med om han ordnede det, men jeg HADER at skulle gå og lede efter vægtene fordi en eller anden klump har lagt dem et tilfældigt sted! <_<

2) Efter badet skete der en ting fra listen "Hændelser du IKKE ønsker sker i omklædningsrummet". Jeg var færdig i badet og på vej hen til mit skab og så er der en gut der bukker sig forover og stikker bagldelen ud da jeg går forbi, så min hånd glider hele vejen over hans nøgne, våde, behårede bagdel!!! :blink: :puke2:

Squat

115kg | Lidt smallere stand og så var de reps på plads. Sidste gang jeg var oppe i det vægtleje i squat var da jeg skulle lave en single med 117,5kg for noget tid siden. Dengang blev jeg siddende i bunden… Det var dengang! B)

Rumænsk Dødløft

117,5kg

Seated Calf Raise

75kg | Der er beyndt at komme lidt vækst i mine lægge igen. Juhu!

Seated Alt. DB Curl

22kg

Rope Pushdown

40kg

CRG Benchpress

77,5kg | Kæle, kæææle… :wub:

Side Raise

13kg

rear DB Laterals

14kg

Standing Behind Back Wrist Curl

67,5kg

Tid

55 minutter.

Supps

20g kreatin | 4g Glucosamine Sulfat | 4g MSM (Glemte mine vitaminer :( )

Edited by anyone
Link to comment
Share on other sites

Jeg var færdig i badet og på vej hen til mit skab og så er der en gut der bukker sig forover og stikker bagldelen ud da jeg går forbi, så min hånd glider hele vejen over hans nøgne, våde, behårede bagdel!!!

Du er fan'me skummel, anyone :moon: :D

Link to comment
Share on other sites

og så begyndte der en stemme i mit baghovede (jeg tror det var cillius' stemme  ) "Kææælliiing… Brokbrokbrok… Kææælliiing…" Så tog jeg af sted!

Wow, så virker min woodoo alligevel.. dejligt at høre jeg kan være inspiration til dig. Hvordan det hænger sammen, undlader jeg at tænke på... (specielt efter tilfældet med de nøgne balder og dine "kærtegn" <--- joking :lol: )

Det ser ellers ud som din træning kører på skinner i øjeblikket, hvorfor så skifte til Sheiko?

Det er helt trist, at alle BB'ere efterhånden hopper over til styrkeløft (tror XAX og rookien TJ har haft meget dårlig indflydelse), men ikke desto mindre så glæder jeg mig til at høre, hvad du syntes om det. Specielt de lange træningspas..

Link to comment
Share on other sites

Hehehe… Sikke mange kommentarer…

Den lille hændelse har gjort mig så rystet at jeg blev nødt til at tage en sygedag idag med min hånd i en edikke/citronsyre blanding. :lol:

Men hvad er det lige at : 4g Glucosamine Sulfat er for noget ?
Det er et ledstyrkende pulver som skal hjælpe min skulder til at blive god igen.
havde du ikke 5x95 (eller deromkring) som max inden HST

Jo… Det lå den på da det gik galt for nogen måneder siden, så lidt stærk bliver man da af HST. ;)

Det ser ellers ud som din træning kører på skinner i øjeblikket, hvorfor så skifte til Sheiko?

Fordi jeg vil være STÆRK! Muahahahaha… :evillaughter:

Link to comment
Share on other sites

HST - Fredag d. 29 november 2002

HST 5reps. Level 6 AM.

Træningen

Min skulder havde bare brokket sig igår aftes, jeg fik ondt i senerne ned ved biceps og videre ned i underarmen, samt i trapezius. Så jeg var lidt nervøs for hvordan det skulle gå.

Jeg kom for en sjælden gang skyld op til tiden, jeg havde haft en sygedag igår, og det havde jeg nok brug for. Jeg var tændt og oppe at køre med det samme jeg vågnede, for idag var det MAX dag! :ninja:

Dejlig, dejlig træning! Som endnu engang bekræftede mig mit valg som powerlifter fremfor bb'er. :pumpin:

Cardio

10min | 166kcal

Decline BB Press

105kg | Min gamle rekord lå på 100kg for 6 reps. Første sæt var let og på andet sæt nakkede jeg 8 REPS uden probs, jeg kunne ha' lavet 10 reps, men så havde det været failure træning og det kan vi ikke li'! YIIIHAAA!!! :w00t:

Incline BB Press

82,5kg | Til gengæld lavede jeg kun ét sæt her… :bblush:

Cable Flyes

35kg

Yates Row

95kg | Nok ikke nogen skønhed at se på, men jeg klarede det og tilmed lidt lettere end forventet.

Wide Grip Pullups

-15kg

Lockout Shrug

120kg | Hehehe… Let nok, men på andet sæt kom der under rep 3 en lille fjært, og på rep 4 en KÆMPE fjært, min makker og jeg kom til at grine så meget at vi måtte gå… :lol:

Cable Crunch

Skippet af uvisse årsager ;)

DB Pullover

Et tu Pullover?!

Tid

50 minutter

Link to comment
Share on other sites

skal du så til at køre den negative del fra mandag af? Hvis ja, så husk lige at skrive udførlig log, så jeg kan suge lidt på dine erfaringer ;)

Den decline der... den går jo rigtig godt. Med et godt opspænd, så er den DIREKTE overførlig til bænkpres :lol:

Link to comment
Share on other sites

HST - Fredag d. 29 november 2002

HST 5reps. Level 6 PM.

Træningen

Kanon træning!!! Det er ALT for fedt at løfte vægte få gange med tung vægt! Jeg blev mildest talt helt euroforisk og overstadig efter min squat selvom den faktisk ikke kørte super, men det var en FED, FED fornemmelse!!! :w00t:

I'm a born powerlifter… ;)

Squat

120kg | Jeg ladge stangen ca. 2-3 cm længere nede på ryggen, det gjorde lidt avs i mine trapz. Det var rigtig godt, min lænd blev sparet mine lår kogte og min dybde var xtrem dyb. Tilgengæld kunne jeg kun lave 4 reps på begge sæt, jeg sad fast i bunden på begge sæt og måtte få lidt hjælp fra min spotter, men det rørte mig ikke, jeg var HEEELT op at køre! :)

Rumænsk Dødløft

125kg | Let nok, mistede desværre grebet efter 4 reps på første sæt, men lavede med straps på 9 reps på andet sæt.

Seated Calf Raise

80kg | Kra-hampe! Jeg baskede dem godt og grundigt, så kan de lære det! :devil:

Seated Alt. DB Curl

24kg | BOOORING kedelig, men nødvendig.

Rope Pushdown

45kg | Let, let, let. Lavede uden problemer 8 reps på andet sæt.

CRG Benchpress

82,5kg | Lidt ubalance på første sæt, men andet sæt var let, jeg glemte desværre at lave flere reps, men jeg kunne sagtens ha' gjort det.

Side Raise

14kg

rear DB Laterals

15kg

Standing Behind Back Wrist Curl

70kg

Tid

50 minutter.

Supps

20g kreatin | 4g Glucosamine Sulfat | 4g MSM (Glemte mine vitaminer, IGEN! ØV! )

Ugerne der kommer…

I de næste 2 uger køre jeg negativer, men jeg laver nogle ændringer hist og her:

Decline Bench bliver erstattet af alm. bænkpres og deadlift fra knæene bliver tilføjet til rygtræningen.

Bænkpres, squat, partial dødløft og rumænsk dødløft bliver kørt efter 5x5 formen for at vende mig til workloaden på Sheiko.

Der bliver tilføjet et flush-drop-set med 15 reps umiddelbart og uden pause efter andet sæt på de negative øvelse.

Det skal nok blive nogen sjove uger, jeg brænder garanteret FULDSTÆNDIG ud, men så må jeg bare deloade og komme igang igen.

Jeg tror selv at de næste par uger bliver nogen af de mest kødfulde sider i denne logbog… ;)

Det bliver en grum, hård beretning, med sved, blod, tår og hvad der ellers høre sig til i et sandt drama!!! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvet negativer før?

Jeg sad og læste en undersøgelse i går fra pubmed, hvor de havde lavet concentrisk efterfulgt af eccentrisk, samt eccentrisk alene. Resultaterne var bedst for dem som alene kørte den eccentriske del, men om resultaterne er direkte overførlige eccentrisk efterfulgt af concentrisk ved jeg ikke. Men jeg prøver lige at rejse spørgsmålet over på HST forummet (samt linker til undersøgelsen, hvis jeg kan finde den igen).

Link to comment
Share on other sites

HST - Mandag d. 2 December 2002

HST NEGATIVER/5 reps.

Træningen

Puha… Negativer er ikke noget man skal spøge med! Jeg bliver nødt til at korrigere en ting eller to de næste par uger. Jeg nåede aldrig rigtig at køre negativer sidst gang pga min skulder (det besvarede vidst dit spørgsmål cillius), så jeg blev nok lidt overasket over vægtene, specielt på bænkpressen… :o

Jeg kører ikke 5x5 alligevel, det har jeg simpelthen ikke tid til om morgenen, så det er out of the question! Fremover hedder det også kun ét sæt med negativ udførsel og ét dropset med 15 reps bagefter. Forestil jer at lave noget der føles som 5 FORCED REPS med 120% af din maxvægt… og gør det så 2 gange… :blink: Det var virkelig, virkelig hårdt!!! Prøvede at lave dropsettet med de 15 reps bagefter decline bench, men selvom vægten blev halveret (60kg), kunne jeg SLET ikke styre stangen, jeg lavede 2-3 skæve grinding reps og droppede det. Så fremover ÉT sæt negativer og ÉT sæt med 15 reps (dropset). PYHA!

Jeg brøds mig VIRKELIG ikke om negativ træning, eller rettere det kan være sjovt en sjælden gang imellem for at presse sig selv og ikke mindst psyken, men jeg kan slet ikke forestille mig at skulle køre det her i 2 uger… <_<

Det føles som forced reps og jeg kan ikke lide det. :chicken:

Vi brugte for lang tid da vi liiige skulle vendes til denne temmelig sære træningsform, jeg ved endnu ikke om vi bliver ved på denne måde eller hopper direkte til deload, maxtest og SHEIKO!!!

Decline BB Press

125kg | Første sæt kørte okay, men på andet sæt gav min makker slip på stangen før jeg havde stabiliseret armene efter rackout, så der kom 125kg farende ned på min brystkasse og min skulder vred sig lidt, men det gjorde sjovt nok ikke ondt, hverken i brystkassen eller skulderen, mere held end forstand. :(

Incline BB Press

100kg | Her fungerede negativerne rigtig godt.

Cable Flyes

42,5kg | Her lavede vi også negativer, første sæt var ok, andet sæt var umuligt!!!

Yates Row

95kg | Alm. udførsel. | De 95kg føltes ikke meget tunge idag, så det gik ok, vil dog ikke sætte den op endnu.

Wide Grip Pullups

103,4kg (morgenvægt, ny PR) | Den letteste øvelse at køre negativt og det fungerede ok.

Dødløft fra knæene

150kg | Alm. udførsel. | Aaah… Dejlig at lave lidt dødløft igen, vægten var sat lavt og jeg kunne godt mærke at jeg er blevet lidt for afhængig af mine straps, jeg blev nødt til at lave mixed grip, men 160kg næste gang.

Lockout Shrug

120kg | Alm. udførsel. | Op kom den, og let tilmed, 130kg næste gang.

Cable Crunch

Skippet pga tidspres, men dødløft er også glimrende mavtræning.

DB Pullover

Et tu Pullover?!

Tid

55 minutter

Edited by anyone
Link to comment
Share on other sites

HST - Mandag d. 2 December 2002

HST NEGATIV/5 reps PM

Træningen

Morgentræningens negativer gik ikke alt for godt, men aftenens træning kan jeg kun sige: "Negativ træning holder!!!" Hvis man skal bruge DOMS som indikator for vækst, så er jeg meget stor når jeg vågner imorgen! ;)

Nu er det snart lang tid siden jeg har været på kreatin, og selvom jeg føler mig som en opblæst flodhest, så bliver man altså stærk af det!!! Jeg er HELT vildt overasket over den fremgang jeg har for tiden, mer' kreatin til mig tak! :tongue:

En lille ting, det er i 90% af tilfældende UMULIGT at lave 15 reps som dropset efter en negativ øvelse!!! UMULIGT, men jeg prøver da… ;)

Squat

120kg | Alm. udførsel. | Yihaaa… Sidste uge sad jeg fast i bunden efter 4 reps på begge sæt, men idag lavede jeg 5 reps med LETHED! På sidste rep i sidste sæt havde jeg tilmed overskud til at holde en lille pause og glide ned i en virkelig dyb position og jeg kom op uden probs! :retard: :w00t: Så 125kg næste gang

Rumænsk Dødløft

130kg | Alm. udførsel. | Straps on, weight up, kunne godt mærke den var tung, men skal 5 kg op til næste gang.

Seated Calf Raise

80kg | Alm. udførsel. | Jeg tæller ikke reps længere, jeg sørger bare for at tæske dem indtil de kramper så meget at jeg ikke kan holde flere reps ud, det har jeg haft gode erfaringer med før.

Seated Alt. DB Curl

28kg | Aye Caramba et pump!!! Kæmpe store hårde arme. Fungerede perfekt som negativer!

Rope Pushdown

55kg | Pumpedipump! Fungerede godt som negativ, lidt for let kanske. ;) Den eneste hvor jeg kunne lave 15 reps på dropsettet.

CRG Benchpress

100kg | Havde regnet med at den ville køre RÅDDENT som negativer, men den fungerede virkelig godt! Elsker den øvelse!

Side Raise

14kg | Alm. udførsel. | Prøvede at lave den som negativer, men det fungere slet ikke for mig/os, så det blev til alm. træning.

rear DB Laterals

15kg | Alm. udførsel. | Ditto til ovenstående.

Standing Behind Back Wrist Curl

70kg | Alm. udførsel. | Lavede 10 reps istedet for 5, den virker bedst med mange reps.

Tid

1t10 minutter | Ska LIIIGE vende sig til negativer og dropset, det tager tid.

Supps

20g kreatin | 4g Glucosamine Sulfat | 4g MSM | 2 Multivitamin | 2g C-Vitamin | 2g Omega-3 fedtsyre

Tillykke med din nye PR - eller det er måske en af de PR som der ikke er nogen grund til at ønske tillykke med.

Jo tak den er faktisk glimrende! Jeg er ikke just slank, men jeg har aldrig set så godt ud over 100kg før… ;)

Edited by anyone
Link to comment
Share on other sites

Hej Anyone

Tidligere i min log skrev du noget om din tricepstræning jeg tror jeg vil prøve. Du kører pushdown og closegrip bænkpres (går ud fra CRG er den), hvordan er følelsen i triceps? Kan du mærke det er den der tager slæbet?

Mine tanker går lidt i retning af, at du lige har kørt bryst og skulder, og bør være en anelse død... det giver mig nogle nervøse anelser om, at det er her jeg først vil gå kold - vil lige høre om dine observationer i den retning...

Link to comment
Share on other sites

Cillius

Jeg svare lige på di t sprøgsmål i omvendt rækkefølge:

Mine tanker går lidt i retning af, at du lige har kørt bryst og skulder, og bør være en anelse død... det giver mig nogle nervøse anelser om, at det er her jeg først vil gå kold - vil lige høre om dine observationer i den retning...
Nu er det således at jeg ikke laver én eneste decideret presseøvelse for skuldrerne, min delts kan slet ikke klare alt det presse arbejde. Derfor træner jeg først pushdown og close reverse grip bench press og derefter forskellige raises. Med omvendt greb på close grip'en er der nærmest ingen pectoralis aktivering tilgengæld bliver deltoidus anterior ramt hårdere end på alm. closegrip, dermed også en glimrende delt øvelse og jeg "sparer" 2 sæt military press væk.
Tidligere i min log skrev du noget om din tricepstræning jeg tror jeg vil prøve. Du kører pushdown og closegrip bænkpres (går ud fra CRG er den), hvordan er følelsen i triceps? Kan du mærke det er den der tager slæbet?

Grunden til at jeg laver pushdown først er som jeg skriver henover at skulderen tager meget af slæbet, men ved at udmatte tricepsen bliver vægten muligvis en anelse lavere, men det føles som om den alene tager slæbet (det er selvfølgelig ikke tilfældet), men pump'et efter sættet er ikke til at kimse ad, og DOMS dagen efter er også sikkert. Det vigtigste er selvfølgelig om tricepsen hypertrofere, og det føler jeg virkelig at den gør. ;)

Hvis du kører din HST noget i retning af det her, og så bruger close reverse grip bench press som en "overgang" fra triceps til skulder, tror jeg at du vil opleve gode vækst i både skulder og triceps, det gør jeg ihvertfald. ;)

Ben

Bryst

Ryg

Læg

Biceps

Triceps

Skulder

Mave

Håber det kunne bruges!(?) :)

Link to comment
Share on other sites

Ups... manden kører ikke en eneste presseøvelse for skulderne - og det kunne jeg lade være med at ligge mærke til :bblush:

Jeg er ikke meget for at undlade military.. og endnu mindre for at køre skulder til sidst... et af de områder jeg vil have noget mere fokus på i fremtiden er mine skulder, hvor jeg gerne vil have et par elefantastiske kapsler for enden af dem - har af den grund overvejet at køre laterals som den første skulderøvelse... Men jeg kan helt sikkert bruge dine kommentarer i min tankeproces - heldigvis går der 2-3 uger endnu før det skal besluttes endeligt ;)

Spændende med din eccentriske træning, utroligt man kan få så meget DOMS ud af den...

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share