anyone's log


AndersL
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Når man lægger ud med smal bænk, så må man forvente at det ikke er så let at køre DB-press og french press.

Ja… Jeg burde ha' forudset det, men: man lever, man lærer. :)

Når du kører external rotations - såfremt du gør det som manden i Charles P. artikel - kører du så en 180graders vinkel eller kører du kun en 90 graders?????

Jeg gør præcis som på billederne… Det vel den bedste forklaring jeg kan komme med.

Start:

527a.jpg

Slut:

527c.jpg

I forhold til mit eget korpus, har jeg kunnet konstatere at "løst" fedt, er fedt der enetn er ved at blive lagret eller er på vej væk. Fedt der er hårdt, er derimod konstant, dvs. det hverken er ved at blive kørt af eller på.

Jeg har haft mine spekulationer i den retning før, men nu da jeg ikke er alene om dem længere, vil jeg gå ud fra at det er sandt. ;)

Nu har du ikke PRESSET tangen sammen med al vold og magt....

Hehe… NEJ! Når det kommer til målinger er den eneste jeg kan snyde mig selv! Jeg kan jo ikke så godt skrive her på MOL at min fedtprocent er 3% og til MOL træf ligne en flodhest. ;)

Eller rettere, det ku' jeg godt, men jeg tror jeg ville blive afsløret… :tongue:

Jeg troede at fedtet på kroppen bestod af primært to typer. Underhudsfedt og det dybere liggende fedt. Men det er altså ikke tilfældet Anyone?

Jo, der er "viceral fat" (kender ikke det danske udtryk, dybere liggende fedt? :) ) og "subcutaneous fat"(underhudsfedt) , men med tangen måler man kun underhudsfedt. Det mærkelig er, min makkers fedt har et andet "look" end mit, men på målingerne ligger vores undehudsfedts tykkelse meget ens. Jeg ved ikke helt om det jeg skriver er forståeligt. :unsure:

Du kunne jo kører dine cleans istedet for DL på hveranden DE-dag.

Det var en rigtig god idé! Det vil jeg gøre! Evt. køre 5 sæt Cleans og 5 sæt Snatch. Jeg ved godt at det er noget udenom snask for en styrkeløfter, men det er immervæk imponerende at tonse store vægte over hovedet!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldrig forstået meningen med den slags træf.... af flere årsager. For det første er jeg dårlig til nye omgivelser - det må være den astronomiske alder? - for det andet kan jeg ikke se meningen med at mødes og træne sammen.... det eneste grund til at jeg træner med en makker, er faktisk at jeg havde set drengen i centeret i 1-2 år uden nogen nævnværdig fremgang, - hvorfor jeg mere eller mindre "tog ham under vingerne" - og i skulle bare se drengen nu.... Det kan måske bestå i, - at jeg er et ret asocialt menneske? :lol:

Måske kunne jeg forstå meningen, - hvis man rigtig blev gode venner med nogle folk herinde, - og ville ønske at møde dem... men så hellere til en invitation derhjemme med go' sort/stærk kaffe i hyggelige omgivelser?

Bare en tanke jeg fik, - efter at læse dit indlæg....

Link to comment
Share on other sites

Uhh det sjove ved MOL er, at der netop opstår vennelignende forbindelser til folk som man aldrig har set.. Tit og ofte befinder folk sig på øde områder i det danske land (dvs. Fyn og Jylland), hvorfor et organiseret MOL træf er en nødvendighed. Desværre har jeg måttet melde pas begge gange, men 3. gang er jeg bestemt med på deltagerlisten.

Link to comment
Share on other sites

Mikkel Sand

Jeg er også selv et temmelig asocialt menneske, og til de 2 MOL træf er det da slet heller ikke lykkedes mig at gennemføre en ordentlig træning! Jeg kan slet ikke koncentrere mig med alle de mennesker. :retard:

Grunden til træffene er gode pga konkurrencerne og ikke mindst det at man kan bruge en HEL DAG på at snakke om træning uden at folk bliver trætte af det. :lol:

Man kan også få afpudset sin teknik, maxet med ordentlige spottere osv osv. Det ville også være genialt, hvis du mødte op og holdt (hvis du da har overskud til den slags) et lille "plyometri/stabilations seminar"!!!

Har du forøvrigt en idé om min "slask fedt" / "fast fedt" problematik? :)

Ninja

Hehe… Det ok! Skal nok la' vær emd at tonse dig mere nu. Jeg vil da forøvrigt opfodre dig til at starte en logbog!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke der findes et mere asocialt menneske end mig. Jeg hader familiesammenkomster. Jeg hader større fest-arrangementer. Jeg hader at gå i byen og chit-chatte med ligegyldige mennesker om vind og vejr osv. osv. Jeg synes dog alligevel de 2 MOL træf har været med til at skabe den stemning der er på MOL. Det er alligevel noget helt andet, når man har set mange af dem man sidder og debaterer med. Så jeg fortryder ikke at jeg har været med til de 2 første MOL træf. Til trods for at den slags ikke er det som ophidser mig mest :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Altså hvis min makker og jeg stod nøgne og hoppede, ville mit fedt gynge og bølge som Vesterhavet, mens hans ville bevæge sig mere "samlet". (SYG SYG SYG forklaring)  

ha ha jeg griner stadig efter at have læst det.

rigtig god (og sjov) logbog :lol:

held og lykke med kuren!

Edited by bri
Link to comment
Share on other sites

Det var en rigtig god idé! Det vil jeg gøre! Evt. køre 5 sæt Cleans og 5 sæt Snatch. Jeg ved godt at det er noget udenom snask for en styrkeløfter, men det er immervæk imponerende at tonse store vægte over hovedet!

Jeg tror faktisk ikke, at det er så dumt at køre et par VL-øvelser. Jeg tror faktisk, at du vil kunne overfører en del af eksplosionsstyrken til "de 3 store".

Link to comment
Share on other sites

WSB DE Squat/Dødløft | 10 Januar 2003

Start : 16.30 | Slut: 18.20

DE Squat

60 x 10 x 2 Opvarmning

107,5 x 3 x 3 70%

115 x 2 x 3 75%

125 x 1 x 4 80%

Jeg følte ikke helt at jeg havde nok fart på. Jeg var også lidt usikker på formen idag, normalt squatter vi med ansigtet mod spejlet, men for at vende sig til at "føle" formen skiftede vi så vi squattede med ryggen mod spejlet. Det kørte ikke så flydende og mine skodsko krængede ud så jeg vrikkede om i bunden af et squat. *SUK* Glæder mig til at få mine Adidas Equipment igen.

DE Dødløft

90 x 10 x 2 Opvarmning

140 x 3 x 3 70%

150 x 2 x 3 75%

160 x 1 x 4 80%

Kørte meget bedre end squatten, havde god fart på hele vejen igennem.

Goodmornings

20 x 10 x 1

40 x 5 x 1

60 x 5 x 1

80 x 5 x 2

Første gang jeg rigtg fik lavet goodmornings. Havde slet ikke regnet med at få vægten så højt op første gang, men det gik glimrende, skal dog lige lure hvordan jeg kan undå at stangen ruller for meget.

DB Shrugs

46 x 12 x 1

46 x 10 x 1

46 x 8 x 1

Lige lidt let at slutte af på.

Opsumering

Min første DE dag overstået! Det er en rigtig nice måde at træne på, jeg elsker at lave basis øvelser uden for mange dikkedarrer. Var lidt i tidsnød til sidst, ville gerne lige ha' trænet mave.

Næste gang laver jeg de det tiende DE sæt med 60% og 5 reps.

Edited by anyone
Link to comment
Share on other sites

CKD Diæt update

Lørdag d. 11 Januar

Højre pat: 14mm

Mave (2cm til venstre for navlen): 20mm

Venstre Lår: 20mm

BF%: (Jackson & Pollock): 15.2%

Vægt: 99,1 kg

LBM: 84 kg

Fedt: 15,1 kg

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om det meget store spring, men jeg er trods alt går direkte fra kreatin til slankekur og der ryger jo atlid en del vægt starten, men stadig: 2kg fedt på én uge?! Har svært ved at tro det. <_<

Link to comment
Share on other sites

Damn, du kører DE-sæt med mere vægt end din max. Du må da godt nok være supereksplosiv :tongue:

Hvad er sket med dine Adidas sko siden du skal have dem tilbage? :unsure:

Hehe… UPS! :bblush: Så er det rettet.

Anden gang jeg brugte mine nye sko, skulle jeg stramme stropperne til før squat og så knækkede den ene strop!!! :blink::unsure:

RIGTIG nedtur! Jeg hev ikke engang vildt meget til, jeg strammede dem bare. Nu er de sendt tilbage til JFK og jeg håber på at se nogen nye snart.

Skade… (IGEN!!! )

Jeg hjalp nogen venner med at rive køkken ned lørdag, og liige før jeg sku køre hjem, skulle jeg hive et sidste brædt ned. Jeg bukker mig og vridder det af med ko-ben og da jeg rejser mig op får jeg en lille "klik" fornemmelse i lænden, og jeg kunne ikk rejse mig op. :( :( :(

Jeg har ligget i sengen lige siden og kan (bogstaveligt talt) dårligt tørre mig i bagen. Har lige været til kiropraktor og blev brækket og masseret, min kiropraktor regner kun med én behandling til og det er på onsdag. Dødløft og squat bliver lagt på hylden en uges tid, men jeg regner med DE Bænk onsdag, ME Bænk fredag og DE Bænk igen søndag.

Jeg er en skrøbelig porcenlænsdukke… :chicken::chicken::chicken:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om det meget store spring, men jeg er trods alt går direkte fra kreatin til slankekur og der ryger jo atlid en del vægt starten, men stadig: 2kg fedt på én uge?! Har svært ved at tro det.

Når man er på ketogeniske diæter ryger der altid rigtig meget væske i starten af diæten og efter hver carb-up dag. Det skyldes at det manglende kulhydratsindtag bevirker at man ikke binder så meget væske i kroppen. En god ide er at indtage mere salt end normalt, for at kompensere en anelse for dette. vægt/væsketab på 2kg er ikke usædvanligt på sådan en diæt.

Link to comment
Share on other sites

Når man er på ketogeniske diæter ryger der altid rigtig meget væske i starten af diæten og efter hver carb-up dag. Det skyldes at det manglende kulhydratsindtag bevirker at man ikke binder så meget væske i kroppen. En god ide er at indtage mere salt end normalt, for at kompensere en anelse for dette. vægt/væsketab på 2kg er ikke usædvanligt på sådan en diæt.

Det totale vægttab lå på 4kg og ifølge fedtprocent målling skulle de 2 kg være fedt… Men det er meget.

Blackmoore & Watts ->

Mange tak! Jeg skal nok skynde mig på benene igen.

Argh… Nu kan jeg ikke sidde op længere (sidning gør av av), men jeg vil ligge mig ned og "hyggekompensere"… :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Diæter du den stadig?

Jeps!

Men jeg glemmer at spise så mine kcal ligger BAAARE lavt i løbet af sådn en dag! Idag har jeg nok indtaget 1700 kcal, men jeg ligger jo også bare brak så det…

PS. Jeg havde VIRKELIG ondt af mig selv søndag, så jeg kom til at spise lidt lækkert… :bblush:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share