KongKents LOG


KongKent
 Share

Recommended Posts

Som anmelder på HeavyJam.DK var det i går min pligt at afsige dom over koncerten med FEAR FACTORY. Desværre var drengene ikke i tip-top form, hvorfor min anmeldelse af begivenheden blev noget lunken. Læs selv, hvis du er til metal - for ellers ignorerer du bare nedenstående indlæg. :laugh:

---

Fear Factory gik Train i par

Det var ikke nogen stor koncert amerikanske Fear Factory hev ud af ærmet tirsdag d. 28. april 2006. Som udgangspunkt har Burton C. Bell og co. et let par fire hul når de går ind til en koncert. Deres materiale gør, at de altid ville kunne tilfredsstille publikum. Men i Århus snublede de på Train med deres tee-shot, og så blev kampen op af den korte fairway det sværere.

For de første sange var ikke fængende, og det var først tre – fire sange inde at det begyndte at tage fat. Da åbnede de for klassikerne fra ”Demanufacture” og ”Soul Of A New Machine” pladerne, og så fik de i øjeblikke fat i publikum. Også senere hits som ”Shock”, ”Edgecrusher”, ”Linchpin” og ”Drones” fra de senere plader (”Digimortal”, ”Obsolete” og ”Archetype”) kunne få publikum i svingninger, men det var som om Fear Factory selv ikke slog deres slag helt igennem. Burtons vokal var under hele koncerten middelmådig, og resten af bandet virkede metaltrætte. Christian Olde Wolbers var dog lovlig undskyldt da han spillede koncerten med en brækket fod.

Opvarmerne M.A.N. og Misery Index gjorde deres korte gigs som de skulle. Højdepunktet var M.A.N. der mellem de bedste sange ”My Master” og ”None To Tell” stod og riffede lidt Sepultura lir fra ”Roots”, der vandt dem lidt sympati hos de fremmødte fans.

I publikum var der lige så mange bandmedlemmer som på scenen. Dawn Of Demise og Hatesphere var rigt repræsenteret blandt det gæsterne, og den nu tidligere forsanger, bassist, grundlægger og sangskriver i Mercenary, KRAL, var også til stede. Så nu har jeg name-droppet lidt, og gøre det spændende, men faktum er, at Fear Factory burde have puttet det par-fire hul på maksimalt tre slag.

De brugte fire – og fik den kun lige akkurat hjem på det fjerde slag. Ikke skuffende, men heller ikke nogen stor oplevelse. Deres materiale taget i betragtning burde en birdie være givet på forhånd hver gang, men selv cyberthrash-drenge kan have en off-day, og det gik ud over spillet på Train, og frygtens fabrik nåede kun lige akkurat greenen.

Karakter: 8.

//

Kong Kent

---

Link to comment
Share on other sites

Det underligste er sket i dag. Var oppe i byen (Hjørring) for at handle fødselsdagsgaver til min far, og der skulle hentes en mp3-afspiller (512mb tilbud til 399,-) fra min mutti og jeg selv endte med at købe en bog om Churchill-klubben af Knud Pedersen. Nå, det er sådan set lir som I ikke behøver vide.

Men da jeg står i A-Z (Bilka uden mad) og kigger på mp3-afspillere ser jeg en Sony 20gb mp3-afspiller på tilbud til 1600,-

Da jeg så kommer hjem og tjekker internettet, ser jeg til min store forbløffelse, at A-Z er billigere end edbpriser.dk :blink:

For på internettet koster den Sony Network Walkman NW-HD5S (Sølv) (20 GB) sørme 2600,- :blink::blink::blink:

Tror da nok liiiige der er én der skal op i A-Z igen og gøre et kup inden han skal være postbud. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 4. april 2006

Pecs, delts, triceps & abs

Barbell Bench Press:

15 @ 20 kg (opvarmning)

10 @ 50 kg (opvarmning)

8 @ 70 kg Rep PR! :cool:

8 @ 70 kg

8 @ 70 kg

8 @ 70 kg

8 @ 70 kg

8 @ 60 kg

BB Military Press

10 @ 22½ kg (opvarmning)

5 @ 40 kg

5 @ 40 kg

5 @ 40 kg

5 @ 40 kg

6 @ 40 kg

Incline DB Bench Press

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

8 @ 22 kg

7 @ 22 kg :dry:

Dips:

11 @ BW

10 @ BW

10 @ BW

Dumbbell Lateral Raise:

10 @ 10 kg

10 @ 10 kg

8 @ 12 kg

Triceps Cable Pushdown - i kædetræk.

10 @ 25 kg

10 @ 25 kg

10 @ 25 kg

Incline Crunch

20 @ BW

20 @ BW

20 @ BW

Lidt ambivalent forhold til træningen. Ny rep PR i bænk, men både skrå db bænk og dips kørte af H' til. 22'erne i skrå db bænk sejlede rundt, ingen balance. Balancen var også en by i Rusland ved dips - wha faaa'en sker der?! :crazy:

Det gode er dog, at jeg nu bare mangler 2 reps i hvert sæt førend jeg kan øge fra 70 til 75 kg. i bænk. Det bliver dejligt. :smile:

Men uanset hvad, dejligt at være i gang igen efter en uge med træningspause pga. flytning etc. I dag skal jeg så brænde ryg, ben og biceps af. Har en lille aftale med "toma213" herinde fra om, at vi måske skal køre max løft i dødløft. Så må vi se hvor meget min puny ryg ka' løfte. :laugh:

Derefter skal der nok rives en 60 - 70 minutters PW af, uden power. Gider ikke gå stærkt. Går bare en tur, mp3-afspilleren i ørerne og så ellers af sted med AC/DC, Dimmu Borgir, Metallica, Deicide, Nile, Sepultura, Pantera, Morbid Angel, Cannibal Corpse osv. i det metalliske tempo!! :superman: Det er nu vi skal have cuttet fedtet af til sommer, og jeg starter stille og roligt op. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 5. april 2006

Back attack, smokin' guns and just a little wheely...

Squat

8 @ 50 kg

Måtte desværre, IGEN, droppe squat pga. knæ :cry:

Cable Front Pulldown

10 @ 45 kg

10 @ 50 kg

10 @ 50 kg

10 @ 55 kg

7 @ 60 kg

7 @ 60 kg

8 @ 60 kg

Dødløft

10 @ 60 kg

8 @ 90 kg

6 @ 100 kg

1 @ 120 kg PR

1 @ 130 kg PR

1 @ 140 kg PR

Skulle jo køre MAX test i dø'løft med Jonas, og det gik helt fint. De 120 og 130 var nemme, men de 140 måtte der sgu lidt overtalelse til. Jonas stod med sin mobil og optog løftet, og så skulle de jo op. Trækket var vist ikke heeelt rent, og kunne sikkert ikke godkendes til et stævne, men op kom de - og i Jonas' mobil er det foreviget. Ganske sjovt at prøve at max'e... det har jeg aldrig gjort før. Så 140 kg sushi-RAW i første ombæring. Det ska' nok blive bedre... :tongue:

Bent-over BB rows

10 @ 50 kg

10 @ 55 kg

11 @ 60 kg

9 @ 60 kg

Standing Calf Raise

10 @ 19 blokke

10 @ 20 blokke

10 @ 21 blokke

10 @ 21 blokke

10 @ 22 blokke

Leg Curl - biceps femoris

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

8 @ 35 kg

8 @ 35 kg

Dumbbell Curl:

10 @ 16 kg

8 @ 18 kg

8 @ 18 kg

8 @ 18 kg

6 @ 20 kg

5 @ 20 kg

Dumbbell Hammercurl

10 @ 16 kg

10 @ 16 kg

7 @ 18 kg

Cardio: 30 min. gåtur m. mp3-afspilleren i øret. (Blev kortet af så jeg kunne nå hjem os se "Monster" på DR2 og få lidt mad samtidig)

Ellers en fin træning. Fedt at gi' den fuld skrue i dødløft, og fik kørt en masse go'e sæt af i lat pulldown, bb rows og hvad knæene nu tillod i bagsiden af ben. Desværre ingen squat og leg extensions, men sådan er det jo... I dag står den så igen på bryst, skuldre, triceps og mavse. :weight_lift:

Link to comment
Share on other sites

1 @ 140 kg PR

Skulle jo køre MAX test i dø'løft med Jonas, og det gik helt fint. De 120 og 130 var nemme, men de 140 måtte der sgu lidt overtalelse til. Jonas stod med sin mobil og optog løftet, og så skulle de jo op. Trækket var vist ikke heeelt rent, og kunne sikkert ikke godkendes til et stævne, men op kom de - og i Jonas' mobil er det foreviget. Ganske sjovt at prøve at max'e... det har jeg aldrig gjort før. Så 140 kg sushi-RAW i første ombæring. Det ska' nok blive bedre... :tongue:

Yeah! Tillykke KK! Det er godt løftet :devil:

Kommer filmen op? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Yeah! Tillykke KK! Det er godt løftet :devil:

Kommer filmen op? :smile:

Hehe... ja, det var nu sjovt nok at prøve. :cool:

Filmen kan godt komme op, hvis Jonas ka' få teknikken til at spille. Præcist hvordan man hiver sådan en mp4-fil fra en mobil til computer, og videre derfra til et sted der gider "hoste" den, er ikke mit metier. Men jeg kan sikkert godt finde et sted jeg må smide den op. Lad os se hvad ungersvenden fra Herning finder på... han har lovet at maile den til mig når (og hvis!) han får den ud af mobilen og ned på computeren. Sker det, skal jeg nok få den smidt op så du kan se løftet. Som sagt, det er ikke stilrent til 3 grønne flag til et stævne, men op kommer skidtet da. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Rå Vikingepower :devil: er ikke at kimse af, så kan du finpudse teknikken senere - Tillykke med din PR :4thumbup:

Tak for det. Og ja, teknikken den skal nok komme. Tror jeg i løftet var lidt for dårlig til at holde ryggen stiv, og krummede derfor måske for meget. :blush: Forsøgte ellers at kigge op hele tiden, nakken tilbage og sørge for det rigtige svaj i ryggen. Men da jeg så filmen kunne jeg godt se, at det ikke var heeeelt så godt som det gerne skulle være.

Men der skal jo også være plads til forbedringer. :tongue:

sådan..godt at se KK's erectors få nogen beskidte prygl!!!

Yup! :devil: De fee'e kabler fra røv til hals omkring rygsøjlen skulle gerne vokse sig til store tykke rør. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 6. april 2006

Pecs, delts, triceps & abs

Barbell Bench Press:

15 @ 20 kg (opvarmning)

10 @ 50 kg (opvarmning)

9 @ 70 kg Rep PR! :cool:

8 @ 70 kg

9 @ 70 kg ... sidste var forced fra Jonas

1 @ 80 kg PR!

1 @ 85 kg PR!

12 @ 60 kg

Havde de ondeste DOMS i patværket efter tirsdagens 5 x 8 sæt. Så det var lidt overraskende, at jeg kunne lave én rep mere i allerførste sæt. Efter tre sæt valgte jeg dog at sige stop hvis resten af træningen skulle have bare en lille smule værdi. Satte mig for at prøve lidt max forsøg, og både 80 og 85 røg op uden hjælp. De 90 kg er ikke umulige. Uden DOMS og med go' opvarmning sku' de nok kunne rives op fra patkassen! :smile:

BB Military Press

10 @ 22½ kg (opvarmning)

5 @ 40 kg

5 @ 40 kg

5 @ 40 kg

5 @ 40 kg

8 @ 40 kg

Næste gang skal de to sidste sæt op med 45'eren. Det var for nemt. Skuldrene var IKKE ramt af tirsdagens træning, men fint med.

Incline DB Bench Press

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

8 @ 22 kg

8 @ 22 kg Sidste rep var forced af Jonas...

Dips SS'et med Dumbbell Lateral Raise:

10 @ BW + 10 @ 10 kg

9 @ BW + 10 @ 10 kg

8 @ BW + 8 @ 12 kg

Barbell Lying Triceps Extension

11 @ 10 kg + EZ-stang

12 @ 10 kg + EZ-stang

5 @ 15 kg + EZ-stang

En giftig øvelse. Går liiiige i hesteskoene. Teknik skal finpudses, men så ryger den øvelse altså ind i programmet. Tror den rammer bedre end det pushdown fra kabeltårnet. Og med 3x7 i pushdown (se nedenfor) var der altså også udsolgt efter både dips og overhead extensions... :tongue:

Incline Crunch

20 @ BW

20 @ BW

20 @ BW

Triceps Cable Pushdown - i kædetræk.

7 @ 25 kg

7 @ 25 kg

7 @ 25 kg

Fin træning. Brystet var SÅ ømt efter tirsdagens træning at jeg ikke troede jeg ville kunne gøre noget som helst. Men sjovt nok var der ikke så meget brok når jeg først lå og kørte øvelserne. Det var kun imellem øvelserne og når jeg masserede dem, at det gjorde ondt. :crazy:

Men go' træning. En lille PR i bænk, og også endnu en rep mod delmålet, der hedder 10 x 70 kg. Når jeg har dét, så smider vi 5 kg. mere på, og så er jeg endnu 5 kg. nærmere målet: At reppe 100 kg i bænk. :cool:

Edited by kongkent
Link to comment
Share on other sites

Har lige hørt P3, og sørme om ikke de spillede legendariske "Cowboys From Hell" med Pantera. Skal med IC3-futteren fra Herning i eftermiddag til KBH.H, og de 3t31min skal nu tilbringes udelukkende med PANTERA sussende fra MP3-afspilleren. Hold kæft de er så fede!!!! :devil::devil::devil::devil::devil:

pantera_logo.jpg

Go' røv og go' weekend! :4band: :strat:

Link to comment
Share on other sites

HELL YEEEARH!!! :shades:

Tilykke med dén PR, dér!!!! .. Dét ender sQ med, at du kan kalde dig MIGHTY Kong Kent - sådan som du, giver den GAAAZ!!! :showoff:. ..well, måske du kalder dig selv dét alligevel, på lillemor aften :wink:

..OG jaaaa, der er begyndt at rive lidt mere MÆDL ned fra hylderne på P3.. Hvilket styrer ENORMT!!! ...Har da både Hørt metallice, soad, ac/dc på p3 for nyligt!!! :4thumbup:

kickweekend.gif

LARS

Link to comment
Share on other sites

HELL YEEEARH!!! :shades:

Tilykke med dén PR, dér!!!! .. Dét ender sQ med, at du kan kalde dig MIGHTY Kong Kent - sådan som du, giver den GAAAZ!!! :showoff:. ..well, måske du kalder dig selv dét alligevel, på lillemor aften :wink:

Du sku' bare vide hvad der sker når der bliver flexet hjemme foran tøsepigebarnet. :laugh::devil:

Og tak, det var faktisk ganske sjovt at prøve max-test i både dødløft og bænkpres. Knæene forhindrer desværre mig i også at prøve i squat, for så ku' jeg jo have postet en total, men med 140 i dødløft, 85 i bænkpres og ?? i squat sku' jeg gerne kunne komme op over 300 i alt. Men når man så ser, at det er hvad de gustne drenge alene har i deres dødløft... når de varmer op, så falder det lidt til jorden igen. :w00t:

(Men den slags fortæller man ikke tøsepigebarnet. Hun skal tro jeg er den eneste nord for Alperne der kan dødløfte så meget... :wink::cool: )

Link to comment
Share on other sites

Men den slags fortæller man ikke tøsepigebarnet. Hun skal tro jeg er den eneste nord for Alperne der kan dødløfte så meget

Man skal høre sandheden fra børn, fulde mennesker og langhårede heavymetaaaaaalfyre. Ovenstående ku' ik siges bæ'er (bedre <- hvis ik du taler fynsk).

Iøvrigt nogle gode træninger du får fyret af.

Dødløften er ved at være godt lee'! :devil:

Du må sgu ha fundet nogle alternativer til squatten!

Hvad med nogle lunges/step-ups. osv. ved siden af noget benpres. Det burde vel skåne knæene en smule samtidig.

Edited by huz
Link to comment
Share on other sites

Iøvrigt nogle gode træninger du får fyret af.

Dødløften er ved at være godt lee'! :devil:

Du må sgu ha fundet nogle alternativer til squatten!

Hvad med nogle lunges/step-ups. osv. ved siden af noget benpres. Det burde vel skåne knæene en smule samtidig.

Ja, min ryg vil gerne lege. Det er skønt. Så jeg klør på og ser hvor langt vi kan trække den! :superman:

Ang. knæet: Ja, lige så snart jeg får mig indlogeret i min nye lejlighed i Taastrup, skal jeg have fundet et center - og når det er fundet, må jeg se hvilke muligheder der er dér for en alternativ bentræning. Benpres osv. er afgjort en mulighed, for jeg er bange for der er lange udsigter til jeg nogensinde får en seriøs vægt på stangen i squat. Det dur bare ikke at knæet smerter hver gang jeg kommer ned i 90 grader og derunder... :nonono:

For bentræningen SKAL jeg bare ha' med. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Sikken en masse der træning der mangler her? :nono:

Anyway, har du fået lov? :smile:

Ja, der bliver desværre ikke trænet en prut. Flytning her midt i april måned fra Grindsted til Taastrup har taget en go' del tid, og så alle de ting der kommer med i købet. TV, internet, adresseændring osv. etc., dit og dat + det løse... :blink::laugh:

Så hjælper det heller ikke, at jeg stadig arbejder i Herning, så al fritid bliver brugt på at pendle frem og tilbage over Storebælt... hvilken herlig lortefuckin' situation. :tongue: Men fra 1. maj får den igen gas, for så har jeg job i samme by som jeg bor i, og forhåbentlig nem adgang til et træningscenter hvor den igen ka' få smæk. :superman:

Ang. meet'n'greet i IK99, så er det bestemt ikke umuligt. På søndag har kæresten fødselsdag, og forhåbentlig gi'r gaven så meget goodwill, at hun ikke har noget imod at jeg dribler ned og name-dropper en del MOL'ere og hiver en anelse hist og pist. :smile:

Skriv mig bare på som en sure-thing. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Konverteret og nu Fitne$$.DK-discipel

Ja, jeg måtte desværre bide i det sure æble. i 2630 Taastrup er der åbenbart kun ét center, og det er Fitness.DK. I lørdags havde de Åbent Hus pga. en fødselsdag, og så fik jeg 500 kr. rabat da jeg skrev kontrakt. Pga. firmarabat kom jeg derfor kun til at give 18 kr. for medlemsskab i april og maj måned, men derefter er det imponerende 319,- pr. måned for fuld adgang. :blink:

Oh well, jeg må tage det med hvis jeg vil træne. Heldigvis har de en rimelig ok udrustet vægthule i kælderen, med et pænt udvalg af stænger og håndvægte. Håndvægtene går desværre kun til 40 kg, men da jeg alligevel hverken curler eller kører db presses i den størrelsesorden, så overlever jeg nok. Der går lige et par dage inden jeg kommer derop. :laugh:

Det fee'e er dog, at der er rig mulighed for at køre chins, dips osv., for de har jernrør til at hænge ud af vægge og ned fra lofter flere steder. Det holder! :smile:

Nu må jeg bare se om jeg kan passe ind i Fitness.DK-verdenen. Det er et sandt maskin-helvede man skal igennem før man kommer hen til de frie vægte. Receptionisten spurgte mig: "Hvad træner du?" hvortil jeg svarede "Udelukkende styrketræning", og så kom svaret prompte: "Jamen så kan jeg glæde dig med at fortælle, at vi i næste måned får for 2,5 mio. kr. nye maskiner."

Mit svar: "Okay. Tillykke med det. Hvor er de frie vægte?" :laugh:

... men til den pris pr. måned er det helt sikkert at jeg vil skampule deres sauna, spa og badefaciliteter. Jeg skal sgu have lidt for mine penge. :cool:

Edited by kongkent
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share