KongKents LOG


KongKent
 Share

Recommended Posts

Fredag d. 12. maj 2006

Ryg, biceps + ben

Dødløft: 10 @ 60 kg, 3 x 10 @ 100 kg

BB bent-over rows: 3 x 10 @ 60 kg, 12 @ 62½ kg

Lat front pulldown: 2 x 10 @ 50 kg, 2 x 10 @ 55 kg

Seated Calf Raise: 15 @ 85 kg, 3 x 15 @ 90 kg

Leg extensions: 4 x 12 @ 50 kg

Lever Seated Leg Curl: 2 x 12 @ 40 kg, 2 x 12 @ 45 kg

DB curl: 10 @ 16 kg, 4 x 8 @ 18 kg

Go' træning fra 11.20 - 12.40. Fordi jeg skal ud og køre postbud i morgen, alene for første gang, og der skal reklamer med ud, ville jeg ikke presse ryggen alt for meget, hvorfor jeg nøjedes med at reppe med de 100 kg i dødløft. Benene fik også en lille tur, og knæet gav ingen nævneværdige mislyde fra sig. Desværre går calf-maskinen kun til 100, leg curl'en til 50 og leg ext. også til 50. Selv en tynd ål som mig må snart erkende, at maskinerne i et fintess-center er for petit til mig. :laugh: For om en måned er jeg forlængst groet ud af de maskiner. :dry: Og knæene dikterer NO SQUATTING, so I'm shit outta luck... :sneaky2:

I biceps gik det fint, med masser af overskud. Var nede i vægthulen med 7 - 8 gutter af anden etnisk herkomst og én indfødt dansker. Det irriterede mig lidt, at de stod og blabrede løs på deres hullabulla-sprog, og gjorde det så højt, at man nærmest ikke kunne koncentrere sig. De snakker og giver hinanden hånd og klapper hinanden på ryggen, krammer hinanden og snakker så igen 300 gange mere end de reelt træner. Så da Outlandish pludselig kom væltende ud af højtalerne med deres idiotiske lorterap blev det for meget for Kongen. Stod og curlede med 18'erne, og da jeg var færdig med sættet hamrede jeg vægtene ned i holderen og ytrede "Lortemusik!!" så hele vægthulen ikke var i tvivl om HVAD eller HVEM der sagde noget. Det føltes sgu dejligt nok lige at være lidt på kant med loven for en enkelt gangs skyld. :smile:

Nu vil jeg ud og nyde den sidste forårsdag i denne omgang. Det blæser lidt mere end i går, og der er også en anelse skyer hist og pist, men det skal nok blive godt med en gå- eller cykeltur med tøsepigebarnet, og så ellers bare afslapning inden der skal omdeles 870+ reklamebundter i morgen + post... :crazy::tongue:

Heeh feeeee' shiat... de indvandrere ka' sku høre outlandish og snakke lort et andt' steee'd... :w00t::laugh: :4thumbup: :smile:

Link to comment
Share on other sites

Heeh feeeee' shiat... de indvandrere ka' sku høre outlandish og snakke lort et andt' steee'd... :w00t::laugh: :4thumbup: :smile:

Jeg er ligeglad med om de er indvandrere, eller om de vil høre rendestensmusik, de skal bare gøre det på så lavt blus, at det ikke forstyrrer Kongen når han står og kæmper med dummeklokker! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Update - minus træning :blush:

Så fik jeg synet min gamle Toyota Carina E 2.0GLi for endnu et par år. En pakning i den forreste del af udstødningen skiftet, bremser adskilt og poleret, skiftet bøsninger i bagerste krængningsstabilisatorer og én nummerpladelygtepære skiftet. Easy peasy... Toyota i Taastrup var endda så flinke at køre den op til synshallen for mig, så da jeg kom og hentede den efter rep., var den også nysynet og klar til at rulle videre. Det er dæleme service. For de fik den tirsdag morgen. :blink:

Prisen var overkommelige 2100,- alt i alt, så jeg klager ikke. Det kan godt betale sig at køre Fantastiske Toyota (min slæde, sgu!!). :tongue:

Selvom den har kørt 227.000 km., er den altså stadig i topform og uden mekaniske defekter. Eneste udgifter jeg har haft på den, siden jeg købte den tilbage i 2000 da den havde kørt 80.000, er tre serviceeftersyn (90.000, 105.000 og 120.000 - hvor der blev skiftet tandrem etc. ved sidstnævnte eftersyn), og derefter har jeg selv bare skiftet olie, oliefilter, bremser, tændrør osv. på den. Dejlig nem slæde at vedligeholde. :cool:

Forhåbentlig ser den 400K+ på tælleren før jeg skal af med hende. :wub::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

:yo::yo:

Og ka Kongen så få noget træning på bordet :bruce:

Javel, 'Nut. Når Krigeren befaler, så må jeg hellere ned og rive i lortet. :blush:

Trænede som sagt bryst, skulder og triceps i mandags, og skulderen var sgu noget åndssvag. Så jeg har givet den nogle dages pause, men har allerede lovet mig selv, at jeg SKAL have ryg, ben og biceps med også i denne uge, så lørdag omkring middag napper jeg lige et par timer med dødløft, bb rows, lat pulldowns etc. :cool:

Og så må vi se hvad skulderen siger til det når jeg curler med DB's. For det er et underligt sted det gør ondt. Lige hvor biceps og triceps samler sig ind under delts, altså der hvor skuldermusklen er længst nede af armen. Lige der i overgangen gør det ondt - og det huer mig ikke. Specielt i dips er den helt gal, men det er selvfølgelig også det sted der stresses allermest ved dips...

Men forhåbentlig har de her 4 - 5 dage gjort, at de værste smerter bliver holdt lidt på afstand. Er endelig begyndt at kunne mærke fremgang i specielt military, så nu skal en begynderskade sgu ikke ødelægge formkurven. :dry: Hellere langsomt frem, end ét hurtigt skridt frem og så to tilbage pga. en "rigtig alvorlig" skade. :bigsmile:

Edited by kongkent
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 20. maj 2006

Ryg, biceps + lidt ben

Dødløft: 10 @ 60 kg, 3 x 10 @ 100 kg, 7 @ 110 kg

BB bent-over rows: 4 x 10 @ 65 kg

Lat front pulldown: 4 x 10 @ 55 kg

Seated Calf Raise: 4 x 15 @ 95 kg

Leg extensions: 2 x 12 @ 50 kg :crazy:

Lever Seated Leg Curl: 4 x 10 @ 45 kg

DB curl: 10 @ 16 kg, 4 x 8 @ 18 kg

Sød lille formiddagstræning fra 10.45 - 12.15. 90 minutter i selskab med østeuropæere, mellemøstlige typer og så dog et par enkelte indfødte. FitnessDK i Taastrup er godt nok overrepræsenteret af mennesker med udenlandsk herkomst, og det ses tydeligt på vægthulens tilstand. Kiksene er smidt overalt, og når man er færdig med at dødløfte eller bænke, så lader man bare stangen stå med vægte på. Da jeg skulle ud og tisse, lige før jeg skulle i bad efter endt træning, måtte jeg konstatere, at BEGGE toiletkummer var fyldt med en andens urin + papir... fan'me om man hverken rydder eller ruller op efter sig selv her!?! :nonono: De satans udlændinge skulle lige en tur i Kongens etiketteskole, og så ville de få Emma Gad til at ligne en uvoren teenagetøs! :mad:

Nå, ja - humøret er nok lidt farvet af, at jeg i leg extensions endnu engang måtte indkassere et nederlag med mit knæ. Under andet sæt gjorde det pludselig AV!, og så måtte jeg jo holde inde. De blev SS'et med bb rows, og da jeg havde kørt tredje sæt rows gik jeg igen hen til maskinen for lige at se om det bare var en momentær forbigående ting, men nej - tre reps inde i sættet og så måtte jeg stoppe igen, hvis ikke ambulancen skulle komme og hente mig. FUCKLORT! :sneaky2::sneaky2::sneaky2:

Ryggen tog dog godt imod både dødløft og øget vægt i bb rows, samt en lille bitte smule mere i front lat pulldown. Det gik trods alt fint, og biceps var også ganske glade for at blive revet igennem i en fire - fem sæt. Baglår og læg havde heller ingen problemer med at få hældt lidt kilo på - så alt i alt en ganske udmærket lørdag formiddag, lige på nær det evigt tilbagevendende problem; højre knæ!

Sjovt nok er der ingen problemer som postbud. Jeg tramper derudaf 4 - 6 timer hver dag, hele ugen, nogle gange med 40 - 60 kg. opbakning i side- og fronttaske på cyklen. Og på ruten har jeg 24 opgange der går til 3. sal med 3 - 4 brevsprækker på hver etage. Der er læsset godt på armene med post, reklamer og ugeaviser når jeg tramper op og ned af de trapper, og bagefter tonser videre på cyklen. Men benene, og knæene (!!) synes ikke at have noget imod det, overhovedet. Så skal jeg i hvert fald forcere voldsomt, og det gør jeg jo ikke - skal jo holde til hele ruten. :tongue:

Det er bare det satans bentræning det ikke kan holde til. :dry:

EDIT:

Og så lige 30 minutters gang hjem. Kæresten skulle op og se til sine heste, så jeg blev kørt til træning, og måtte så daffe turen hjem. Det holdt dog tørt, så jeg fik mig en hyggelig spadsertur med mp3'eren og brutal metal sviende i ørerne! :devil:

Edited by kongkent
Link to comment
Share on other sites

Well, ekstensions kan være en knædræber for nogen, Konge.

Hvis Dips er hård ved din skulder og extensions er onde ved dit knæ, så få dem ud af dit program...væk med dem i MINDST et par måneder.

Hvad med Frontsquat eller Zercher squat, er de også hårde før knæet?

Link to comment
Share on other sites

Well, ekstensions kan være en knædræber for nogen, Konge.

Hvis Dips er hård ved din skulder og extensions er onde ved dit knæ, så få dem ud af dit program...væk med dem i MINDST et par måneder.

Hvad med Frontsquat eller Zercher squat, er de også hårde før knæet?

Dips er også allerede hevet ud. Forsøger mig nu frem med andre triceps-øvelser, og det bliver nok noget overhead ét eller andet, enten med db, ez-bar eller andet... bare det bider! :devil:

Ang. knæet - nej, jeg har ikke forsøgt front eller Zercher. Har simpelthen ikke turdet presse knæet i squat i laaang tid, netop fordi det åbenbart er så skrøbeligt. Selv her til aften hvor vi sidder i biffen og ser DaVinci, så 1½ time inde i filmen knager knæet fordi det har været bukket i så lang tid. Det er ikke rart. Men jeg må lige prøve mig frem ved lejlighed, og så bare fylde en 5'er eller 10'er på hver side af stangen, og så reppe og "høre" om det var noget knæet kunne tænke sig at holde til. :blush:

Måske i starten lade være med at gå helt i kælderen med måsen, men bare til vandret eller noget? :unsure:

Uanset hvad, tak for tips - og en lille reminder til Kent om, at verden (læs; min træning) ikke går totalt i stykker bare fordi man ikke lige kan køre dén eller dén øvelse. :bigsmile: Må, som du implicerer, bare arbejde mig rundt om problemerne. Skal i gang med at læse nogle flere øvelser, træningsplaner osv. på nettet, og så skal jeg lige finde ud af hvad Zercher er først. :tongue:

EDIT:

Har fundet ud af hvad Zercher er. Man har stangen i favnen i stedet for på nakken. :smile: Det må jeg sgu lige prøve af ... :cool:

Edited by kongkent
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 22. maj 2006

Blandet cardio - ingen styrke :blush:

Formiddag:

8.30 - 12.30: Postcykel med post og reklamer. 4 timer tonsende derudaf... :superman:

Eftermiddag:

70 minutters gåtur med kæresten i naturområdet ude bag Taastrup. :wub:

Derefter hjem og svitse nogle dejlige hakkedrenge m. sydesalt og peberblanding ovenpå, naturligvis krydret med kogte grønsager, denne aften i form af gulerødder, broccoli og blomkål. Hele pivtøjet økologisk, forstås. :bigsmile:

Kongens aftensmad... :4mewantfood:

post-7010-1148320424_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kongens aftensmad... :4mewantfood:

post-7010-1148320424_thumb.jpg

Mere kød.. mere kød Kent.... :4mewantfood:

Næste gang laver du bøffen dobbelt så stor.. hvis du har dyrket nærmest 6 timeres cardio... :blink:

Ellers ikke mange der får løn for at cykle.. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Mere kød.. mere kød Kent.... :4mewantfood:

Næste gang laver du bøffen dobbelt så stor.. hvis du har dyrket nærmest 6 timeres cardio... :blink:

Ellers ikke mange der får løn for at cykle.. :tongue:

Hehe... jeg har snydt. Den portion var den første af i alt 2... :tongue:

Fik skam to dejlige bøffer, og mindst lige så meget grønt v. anden portion også. Det lå godt i maven! :4thumbup: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 23. maj 2006

Blandet cardio - ingen styrke :blush:

Formiddag:

8.40 - 12.40: Postcykel med post og reklamer. 4 timer i, til tider, en strid modvind. :tongue:

Eftermiddag:

80 minutters gåtur i gågaden i Roskilde og Taastrup. Jagtede objektiv til digi-fætteren, men købte ik' now'et. :laugh:

Nu vil jeg bruge resten af det oksefars, og lave en god gang lasagnette (Knorr's den bedste). :4mewantfood: :wub:

Edited by kongkent
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 24. maj 2006

Blandet cardio - ingen styrke :blush:

Formiddag:

9.10 - 14.30: Postcykel med post og ugeavis til alle husstande. I regn og blæst skal posten ud! :laugh:

Er godt slidt i ben og lunger lige nu, ikke mindst fordi mit første og eneste måltid i dag blev indtaget i morges kl. 6, og bestod af en ordentlig røvfuld havregryn, lidt sukker og godt dækket med letmælk. (Alt udover mælk økologisk :bigsmile: ). Derefter på arbejde, og så bare af sted ud på ruten når posten er sorteret. Ingen mad med, for der var der ikke plads til på postcyklen i dag, da der var uhyggelig meget post + de ca. 900 aviser... Så jeg havde en vanddunk med 1 liter vand, hvilket jeg måtte rationere hele dagen. :blush:

Kongen er derfor godt sulten nu, og den umiddelbare trang bliver lige stillet med en halv liter (kold!!) cola light, og så ryger der nok lidt rugbrød og frugt ned i skuffen om lidt. Skal helst være i tiptop form til i aften.

Sidder lige nu og hører "Burn Me Wicked" med Illdisposed, som også gerne skulle spille noget af skiven i aften på Stengade 30. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Er du på diæt??

Ja. :cool:

Er kommet til den konklusion, at jeg skal ramme rock-bottom førend jeg kan begynde at give den gas rent gaine-mæssigt. Er træt af, at der stadig er 3 - 5 kg for meget spæk på maven, så nu skal der cuttes helt i bund de næste par måneder. Målet er at komme ned omkring 77 - 80 kg, og således kunne ane mavemuskulaturen. At mine pindarme og ryg så bliver endnu mere ærgelige end de er allerede nu, det er der så bare ikke noget at gøre ved. Fedtet skal VÆK og det skal være NU! :tongue:

Når jeg så har ramt bunden, og ikke føler jeg kan skære mere overflødig fedt væk, så skal kost, træning og kosttilskud struktureres lidt bedre end førhen - og SÅ skal der trænes efter lean mass!! :wink: Har været ved at læse lidt HST og Bill Starr, og tror jeg vil forsøge mig med et HST program når jeg begynder at gaine igen.

P.t. står den dog på mere energi brugt end spist. :superman:

Link to comment
Share on other sites

ILLDISPOSED - aftermath...

Sidder herhjemme med en lettere øm nakke, et filtret garn der var pinefuldt at redde ud og en krop der er lettere mærket af gårsdagens strabadser på Stengade 30. En hyggelig aften i selskab med en røvfuld MOL-boere, der bød på både bordfodbold (sorry, Taninja - mine evner i forsvaret rakte ikke til en sejr :laugh: ), pilz, drinks og naturligvis hææævii mædl!! :devil:

Aftenen bød på adskillige finurlige anekdoter, og gider ikke skrive dem alle. Er bare glad for, at jeg ikke blev ramt seriøst af det flyvende æg :crazy: - og ser frem til næste MOL-heavybash, der vist nok indeholder herlige VOLBEAT. :superman:

Røvtunge hilsner til alle der var med derinde. En fed aften, som udviklede sig rigtig hyggeligt. :4thumbup:

Nu, slappe af - har lige været ude og få lidt luft med kæresten. En dejlig gåtur, med et svinkeærinde i en bager. :blush::wub::tongue:

Edited by kongkent
Link to comment
Share on other sites

Tak for hyggeligt evil selskab igår!! :devil: Det var sg* en feeeee koncert... dam* det var tungt på den rigtige måde :cool:

Jeg er på igen til Volbeat...

Og tak for kampene... jeg husker så kun den sidste :innocent: (der hvor du stod og græd sammen med Lars :wink::tongue: ) *LOOOL*

Ps. Sikker på at det nok skal komme med kcal indtag/ forbrænding. Du får cyklet og hoppet på trapper hver dag oven i træningen.. så mon ik det kommer til at gå hurtigt? :smile:

:ninja: krammere, Tania

Link to comment
Share on other sites

Tak for hyggeligt evil selskab igår!! :devil: Det var sg* en feeeee koncert... dam* det var tungt på den rigtige måde :cool:

Jeg er på igen til Volbeat...

Og tak for kampene... jeg husker så kun den sidste :innocent: (der hvor du stod og græd sammen med Lars :wink::tongue: ) *LOOOL*

Ps. Sikker på at det nok skal komme med kcal indtag/ forbrænding. Du får cyklet og hoppet på trapper hver dag oven i træningen.. så mon ik det kommer til at gå hurtigt? :smile:

:ninja: krammere, Tania

Lige over, ninja-pigen. Fed aften, masser af fadbamser. Angående bordfodbold, ja... én ting er sikkert: Jeg kan godt blive liiidt bedre. :w00t: Ser ud til, at det først er den 28. oktober at Volbeat gæster Pumperen, men det er også fint nok. Bare de smadrer stedet lige så godt som Illdisposed gjorde det med Stengade i går. TUUUUUNGT! :wub::wub:

Og ja - jeg skal nok få smidt det sidste spæk. Har 28 opgange op til 3. sal HVER eneste dag, så der bliver steppet, cyklet og båret post til den store guldmedalje. Altid med mp3-eren kørende, og p.t. kører den med Illdisposed på repeat, men de næste dage bliver det nok med noget Metallica, for dem skal jeg jo ned og høre i Berlin d. 6. juni - det bliver fan'me også feeeee'!! :tongue:

Tak for sidst

og av min nakke! Dårlig træning...

I lige måde. :smile:

Tror sgu vi kørte for mange forced bend-over headturns @ BW, for jeg har også de leeee'ste DOMS i nakken i daw. :blink::devil:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 26. maj 2006

Cardio - ingen styrke :blush:

Formiddag:

9.30 - 15.30: Postcykel med post og reklamer. Føj for pokker en ordentlig røvfuld papir at slæbe på. :blink:

Gik på arbejde 6.30, efter at have spist havegryn kl. 6, og begyndte så at sortere posten. Man skulle tro der efter en helligdag var færre breve osv., men tværtimod. Hold da k*ft en omgang jeg skulle ud med i dag + reklamer. 14 sæt reklamer vejede i dag 6,3 kg, og jeg havde intet færre end 55 bundter m. 14 sæt i hver. Læg dertil lignende mængde post, og man har en ide om hvad jeg har slæbt med på cyklen i de seks timer jeg var på farten. :laugh: 110 x 6,3 kg giver AL for meget lort at bære i armene op og ned af opgange osv. :superman:

Som sædvanlig spiser jeg, som sagt, min morgenmad kl. 6 og er klar til arbejde. Men da cyklen jo sjovt nok er fyldt til randen med post hele tiden, er der ikke plads til andet end min søde røde postvanddunk m. plads til én liter vand. Det var hvad jeg havde at køre på fra 6 morgen til 16.30 hvor arbejdsdagen endelig var slut. Hold da k**********ft jeg er sulten lige nu. Sidder med to bananer, to tykke skiver rugbrød og en masse vand og forsøger nu at indhente lidt energi. :cool: ... er slidt helt ned, og har stadig DOMS i nakken efter onsdagens brag i Stengade 30. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 27. maj 2006

Cardio

Formiddag:

8.30 - 12.40: Postcykel med post og reklamer. Tog det store tunge slæb i går, så i dag gik fint og ski'godt vejr. :cool:

Havde endda tid til en lille pause, da tøsepigebarnet kom med lidt proviant i form af banan og rugbrød. Så der var lidt mere krudt i motoren til denne lørdagsomdeling.

:music: SLAYER i MP3'eren alle fire timer. :devil::devil:

Det ga' mig lyst til at få pulsen over de magiske 100, så de 24 opgange blev taget med minimum 2 trappetrin pr. skridt, og så ellers derud af. :superman: Benene var villige til at lege, men puha - lungerne var presset til sidst. :laugh:

Efter en stille dag med lidt sved på panden og masser af god formiddagssol, er det hjem og slappe af. Har lige siddet og halvsovet til den første halvdel af en Formel 1 kvalifikation, og er nu ved at være klar til resten af dagen og aftenen. Forhåbentlig får jeg lokket kæresten med ud på en god gåtur senere... :smile:

Link to comment
Share on other sites

... Aaaaaaave Hin Horneeeede!!! asilvpentw.gif

... Sender dig liiiige MAD METAL PROPS - for ILLDISPOSED koncerten på Stengade Thirty !! :4thumbup:

Illdispuuuunked - The Devil made med Dooooooo it.. .again :wink:

.. Det var mega sjøøøøøw.. glæder mig allerede til næste gang!!

Herligt med BB Ass Flexing midt om natten!! :rofl2:

From HELL - Lars B

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share