Cat's log


Cat
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

G'aften :smile:

Det går efterhånden fremad med sygdommen, men jeg er stadig ikke helt på toppen (har stadig noget forkølelse og lidt hosteri tilbage :dry: )... Havde tænkt mig at spille bold i dag, men med en besked om at jeg alligevel ikke er udtagey til sæsonens første kamp* (på torsdag) og lidt sygdom i kroppen valgte jeg at blive hjemme i stedet :blink: ...

* = noget der overhovedet ikke passer tøsen :nonono: - men nok fordi jeg var syg i sidste uge...

I stedet valgte jeg at agere moralsk opbakning, støtte og feedbackgiver på Kaufs debut som HardCore instruktør i Fitness.dk.dk på Nørrebro... Jeg tænkte at det var lidt nemmere selv at styre intensiteten her end til basket :devil: ... Synes at Kauf gjorde det super godt :flowers: (men ja, jeg er jo nok også en smule farvet :wub: ) og samtidig så han super lækker ud i sin tætsiddende instruktør t-shirt :tongue: ... Så kan man som tøs glæde sig over, at man må tage ham med hjem bagefter :blush::wub::boobs::slut: ....

Skulderen driller stadig i smule i ny og næ, men klarede timen uden probs... Dog er den lidt urolig her bagefter :blink: ....

Nu må vi se hvordan det ser ud med sygdomsstatus i morgen... Om ikke andet regner jeg med måske at kigge forbi HardCore igen på torsdag :devil: , når jeg nu alligevel ikke skal spille bold :yo: ...

God aften

/Cat :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Hola :cheer:

Så er tøsen her stort set rask igen... Nu er der kun en lille bitte smule småforkølelse tilbage + lidt hoste en sjælden gang imellem... I går var første dag hvor jeg faktisk ikke følte mig syg, så det er dejligt :bigsmile: ... Det betyder også at jeg må se at få gang i træningen igen :devil: - inden sygdommen synes jeg i hvert fald selv at jeg var ved at komme ind i en ok rytme, så den vil jeg gøre mit bedste for at følge op på :superman: ...

Tanker

Jeg ved godt at jeg har skrevet det før, men nu kommer det igen :tongue: ...

- Der er sket nogle ændringer i forbindelse med basketball'en som gør at jeg (og mit hold) nu kun træner 1 gang om ugen - det er overhovedet ikke optimalt, men det var hvad flertallet på holdet synes var bedst... Jeg er ikke begejstret for den beslutning, for ville squ gerne spille lidt mere - det er jo skide skægt (noget som jeg desværre ikke siger om al min træning)... Samtidig åbner det dog lidt døre for andre former for træning, i hvert fald er der nu tid til at jeg selv kan planlægge og justere og ikke nødvendigvis er bundet flere gange om ugen end den ene... Så det er det positive, hvis man da skal sige noget positivt om situationen...

- Jeg vil rigtig gerne i gang med at træne noget mere styrke igen. Ikke nødvendigvis for at kunne løfte x antal kg, og da slet ikke for at vokse, men for at holde mig i form og have et nogenlunde fundament. Før det rigtigt kan blive skudt i gang er det dog nødvendigt at jeg får kigget yderligere på skulderen. Til scanningen viste det sig at jeg har inflammation flere steder i skulderen, så jeg skal ha' en indsprøjtning eller to. Jeg skal bare lige have taget mig sammen til at få det ordnet. Styrketræning er jo også fantastisk forebyggende rent skadesmæssigt og så er det super i forbindelse med vægttab, hvilket fører mig videre til næste punkt

- Kosten skal der komme styr på igen. Ikke 100% med kcaltælning, men generelt leve sundt og forhåbentligt herigennem smide de kg som der skal smides - for der er desværre en hel del overflødige kg . Hvis dette ikke er nok må jeg hoppe på egentlig diæt igen og så køre den mere eller mindre strikt afhængigt af hvad jeg føler for - denne løsning har hidtil været det eneste der virker for mig, da jeg på dette område har en yderst irriterende alt-eller-intet mentalitet

- Når nu der er blever frigjort en del tid som følge af basketændringerne har jeg planer om at fortsætte det løberri jeg fik startet op... Jeg var i en rigtig god rytme og synes faktisk det var rart at komme lidt ud at jogge :smile: ... Årstiden taler selvfølgelig lidt imod dette da jeg ikke kan få mig selv til at løbe (særlig længe) på et løbebånd og det varer sikkert ikke længe inden det bliver for koldt og vådt til at jeg får motiveret mig selv... Men indtil da vil jeg forsøge at fortsætte så længe knæene holder til det :bigsmile: ...

- Noget andet der er vigtigt for mig er at få glæde ved det jeg laver. Jeg gider ikke længere træne fordi det er en pligt, men jeg vil gøre det fordi jeg har lyst. Selvfølgelig vil der altid være en dag i ny og næ hvor man virkelig skal tale med store ord til sig selv, men helt overordnet skal det være glæden og gejsten der driver værket - på den måde er det altså mest holdbart og motivationen kan så forhåbentlig blive ved med at være der...

Dette er forskellige tanker som jeg håber er blevet lidt mere klare efter de er blevet skrevet ned - i hvert fald for mig selv. Men før at jeg reelt kan bruge det til noget er jeg nødt til at opstille nogle håndgribelige mål, som jeg kan arbejde frem imod... Samtidig er det en stor mundfuld på en gang, så jeg håber dette indlæg kan være medvirkende til at jeg tager en ting af gangen, også selvom det betyder at jeg måske ikke når det hele - men bare halvdelen er vel også bedre end ingenting :bigsmile:

Mål inden jul:

- Få skulderen i orden

- Styrketræning mindst 2 gange om ugen (indtil skulderen er i orden)

- Tage 1 Chin-up

- Jogge 10km (ubegrænset tid)

- Smide mindst 7 kg (jeg har ikke vejet mig, men mener at det er et realistisk mål)

Mål på lidt længere sigt

Styrke:

- BP 60kg

- DL 10 reps med 80kg (er ikke interesseret i at løfte tungt pga lænden)

- Squatte 10 reps med 60kg med overskud (er ikke interesseret i at løfte tungt pga lænden)

- Tage 5 Chins

- Fortsat regelmæssig træning, gerne 3 gange ugentligt

Løb:

- Fortsat at kunne løbe 10km - måske endda forbedre tiden

- Deltage i nogle småløb i foråret (præcis hvad vides endnu ikke)

Vægt/Kost:

- Fortsat leve sundt og holde vægten når den er i det niveau jeg vil ha' den...

Det sjove:

- Fortsætte basketball :yo: (som om noget andet var en mulighed)

- Fortsætte Salsaen

- Blive fast inventar på nogle af HardCore-timerne

- Lege noget mere med det funktionelle

Midler

- Først og fremmest indmeldelse i FitnessDk så styrketræning bliver en reel mulighed.

- Basketball 1 x ugentligt (+kamp)

- Løb 2 x ugentligt

- Salsa 1 gang om ugen

- Hardcore 2 x ugentligt

- Kosten har jeg beskrevet ovenfor :4mewantfood:

- Eventuelt leg med KB

Selvfølgelig er det allervigtigste for mig at jeg kan blive, og forblive, skadesfri. Så derfor starter jeg op stille og roligt og progredierer undervejs...

Nå, det blev en lidt lang opdatering herfra :blush: ... Men jeg håber den har hjulpet mig til bedre at kunne komme rigtig igang igen :firebounce:

/Cat

Link to comment
Share on other sites

Heysa Cat. :bigsmile:

Tak for sidst, og godt at høre at du er ved at nå toppen igen :smile:

See you tonight for some doom and destruction :devil::tongue:

Hey Mr Grrrrruard :devil:

Ja selv tak - Var hyggeligt du lige kom forbi på et hurtigt gæstevisit :firebounce: ...

About tonight - I'm not yet a member :blush:

Ellers er doom and destruction invites altid meget velkomne :superman::devil::yo:

/Cat

Link to comment
Share on other sites

Hey Mr Grrrrruard :devil:

Ja selv tak - Var hyggeligt du lige kom forbi på et hurtigt gæstevisit :firebounce: ...

About tonight - I'm not yet a member :blush:

Ellers er doom and destruction invites altid meget velkomne :superman::devil::yo:

/Cat

Du er inviteret af mig hvis du har lyst :smile:

Link to comment
Share on other sites

Godaften :bigsmile:

Her til aften stod den på HardCore med Guarden :devil: ... Ville egentlig gerne have været ude at jogge en tur tidligere, men pga DOMS og en tanke om at starte langsomt op igen valgte jeg det fra til fordel for en gang HardCore leg... Så satser jeg på at jeg kommer ud på en lille tur i morgen tidlig i stedet :bigsmile: ...

Timen var rigtig god - men desværre med ret få deltagere :blink: ... Men jeg er sikker på at holdene nok skal blive fyldt når folk får øjnene lidt op for hvad det er for noget gøgleri :devil::superman: ...

Selvfølgelig er det blevet til nogle spidermanwalkouts og andre crawls i opvarmningen, swings, TGU'er, sandsækøvelser - både stående, liggende og lungende - lunges, seesaw lunges mm...

Super træning igen :devil: - og så er det squ meget skægt at træne på den måde...

Eneste ulempe var at jeg helt bevidst holdt lidt igen med kg'ene - vil helst ikke provokere skulderen for meget og den generede da overhovedet heller ikke i dag :cheer: - så det er fremskridt :bigsmile:

/Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

Godformiddag :bigsmile:

Så blev det tid til at komme ud på en lille joggetur...

Jeg starter jo som sagt stille og roligt ud så det blev til en tur på 3,7km (ifølge iform's rutemåler) i stille og roligt tempo... Benene nåede faktisk slet ikke at blive rigtig varme - så kunne konstant mærke lidt træthed / DOMS :blush: ...

Tiden var vist omkring 23min, så det kan i hvert fald ikke kaldes hurtigt...

Men rart at være ude igen efter 1½uge i sengen :bigsmile:

Ha' en super fredag :cheer:

/Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

Godaften :bigsmile:

Her til aften stod den på HardCore med Guarden :devil: ... Ville egentlig gerne have været ude at jogge en tur tidligere, men pga DOMS og en tanke om at starte langsomt op igen valgte jeg det fra til fordel for en gang HardCore leg... Så satser jeg på at jeg kommer ud på en lille tur i morgen tidlig i stedet :bigsmile: ...

Timen var rigtig god - men desværre med ret få deltagere :blink: ... Men jeg er sikker på at holdene nok skal blive fyldt når folk får øjnene lidt op for hvad det er for noget gøgleri :devil::superman: ...

Selvfølgelig er det blevet til nogle spidermanwalkouts og andre crawls i opvarmningen, swings, TGU'er, sandsækøvelser - både stående, liggende og lungende - lunges, seesaw lunges mm...

Super træning igen :devil: - og så er det squ meget skægt at træne på den måde...

Eneste ulempe var at jeg helt bevidst holdt lidt igen med kg'ene - vil helst ikke provokere skulderen for meget og den generede da overhovedet heller ikke i dag :cheer: - så det er fremskridt :bigsmile:

/Cat :yo:

Hey Cat.

Tak for besøget :bigsmile:

Jeg synes opmødet er OK taget i betragtning hvor nyt det er osv., men håber da på fulde huse snart :4thumbup:

Sejt med de tøser der stiller op, men lidt vattet at der ikke er flere gutter. They are not ready for the Dark Side yet.

Seeeeeeees :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey Cat.

Tak for besøget :bigsmile:

Jeg synes opmødet er OK taget i betragtning hvor nyt det er osv., men håber da på fulde huse snart :4thumbup:

Sejt med de tøser der stiller op, men lidt vattet at der ikke er flere gutter. They are not ready for the Dark Side yet.

Seeeeeeees :smile:

Jamen det var da så lidt :bigsmile: - Skulle det være en anden gang :superman::devil: ...

Selvfølgelig er det også et ok fremmde, men i forhold til hvor stor sal 1 er så føler man sig lidt alene... Men jeg skal nok la' vær' med at klage, for hellere god plads end proppet og uden mulighed for at bevæge sig :bigsmile: ...

Ja - det ville være en fordel hvis hannerne også overlevede jordens undergang - ellers ville det være lidt surt for os tøser bagefter :innocent::tongue::slut: ... Men jeg har da efterhånden fået et par stykker overtalt til at komme og lege med på tirsdag :4thumbup: ...

See ya

/Cat :yo:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Hola :cheer:

Så er tøsen her stort set rask igen... Nu er der kun en lille bitte smule småforkølelse tilbage + lidt hoste en sjælden gang imellem... I går var første dag hvor jeg faktisk ikke følte mig syg, så det er dejligt :bigsmile: .

Mål inden jul:

- Få skulderen i orden

- Styrketræning mindst 2 gange om ugen (indtil skulderen er i orden)

- Tage 1 Chin-up

- Jogge 10km (ubegrænset tid)

- Smide mindst 7 kg (jeg har ikke vejet mig, men mener at det er et realistisk mål

)

Mål på lidt længere sigt

Styrke:

- BP 60kg

- DL 10 reps med 80kg (er ikke interesseret i at løfte tungt pga lænden)

- Squatte 10 reps med 60kg med overskud (er ikke interesseret i at løfte tungt pga lænden)

- Tage 5 Chins

- Fortsat regelmæssig træning, gerne 3 gange ugentligt

Løb:

- Fortsat at kunne løbe 10km - måske endda forbedre tiden

- Deltage i nogle småløb i foråret (præcis hvad vides endnu ikke)

Sikke nogle fine mål (man skulle jo næsten tro, at du havde luret i min log :tongue: - dog ikke detmed kg i DL, squat mm :laugh: )

Men ja, jeg tror det er godt at have nogle konkrete mål at arbejde hen i mod. Mht forårsløb, kunne et ½marathon jo være en idé :innocent: Ok, måske ikke et decisderet "småløb", men bare en "god" idé :wink:

Godt at høre at sygdommen (endelig!) er ved at være ude af kroppen og at du vil/har meldt dig ind i FitDK :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Sikke nogle fine mål (man skulle jo næsten tro, at du havde luret i min log :tongue: - dog ikke detmed kg i DL, squat mm :laugh: )

Men ja, jeg tror det er godt at have nogle konkrete mål at arbejde hen i mod. Mht forårsløb, kunne et ½marathon jo være en idé :innocent: Ok, måske ikke et decisderet "småløb", men bare en "god" idé :wink:

Godt at høre at sygdommen (endelig!) er ved at være ude af kroppen og at du vil/har meldt dig ind i FitDK :w00t:

Busted :blush: ... Jeg blev lidt inspireret af at læse din log - men målene er nu mine egne :tongue::hehe: ....

½Marathon har jeg overvejet, meget kraftigt endda, men jeg er bange for at jeg simpelthen er for tung - og at det derfor vil være for voldsomt at udsætte mine knæ for, især når der også skal være tid til baskettræningen :devil: (som godt nok ikke er ofte, men 1-2gange ugentligt + en kamp) ... Så desværre må jeg nok indse at distancen er lige lang nok til mit niveau :blush::bigsmile::cheer: ... Men ideen var helt sikkert god :yo::superman: ...

Og ja - er super endelig at kunne trække vejret gennem næsen igen - noget som har været meget tiltrængt :laugh::bigsmile: ...

Så håber jeg bare at jeg kommer til at bruge lidt tid i Fætnesscenteret når jeg nu bliver medlem - ellers kan det nok ikke betale sig (bogstaveligt talt) - og jeg er jo ikke den store "FitnessDKHoldRytter" så mon ikke de fleste besøg vil være i kælderen på Nørrebro :blush: (og så selvfølgelig med MonkeyboyCrewet til Hardcore de dage det kan lade sig gøre)...

/Cat

Link to comment
Share on other sites

Busted :blush: ... Jeg blev lidt inspireret af at læse din log - men målene er nu mine egne :tongue::hehe: ....

½Marathon har jeg overvejet, meget kraftigt endda, men jeg er bange for at jeg simpelthen er for tung - og at det derfor vil være for voldsomt at udsætte mine knæ for, især når der også skal være tid til baskettræningen :devil: (som godt nok ikke er ofte, men 1-2gange ugentligt + en kamp) ... Så desværre må jeg nok indse at distancen er lige lang nok til mit niveau :blush::bigsmile::cheer: ... Men ideen var helt sikkert god :yo::superman: ...

Og ja - er super endelig at kunne trække vejret gennem næsen igen - noget som har været meget tiltrængt :laugh::bigsmile: ...

Så håber jeg bare at jeg kommer til at bruge lidt tid i Fætnesscenteret når jeg nu bliver medlem - ellers kan det nok ikke betale sig (bogstaveligt talt) - og jeg er jo ikke den store "FitnessDKHoldRytter" så mon ikke de fleste besøg vil være i kælderen på Nørrebro :blush: (og så selvfølgelig med MonkeyboyCrewet til Hardcore de dage det kan lade sig gøre)...

/Cat

Er nu bare glad for, hvis mine målopsætning kan inspirerer andre :wink:

Hmm, jeg er nu heller ikke specielt let - men regner nu ikke med at det bliver et problem, måske fordi jeg aldrig har haft problemer med knæ og lignende - så selvtilliden fejler intet på det punkt. Og kom da også ret ubesværet op og løbe 10 km, så... ja, håber ikke det bliver et problem.

Kælderen på Nørrebro?! Mon det er et hemmeligt FitDK på Nørrebronx a015.gif nåååh, du mener bare den "nederste" etage af de to... det er jo i hvert fald, der den "seriøse" styrketræningsafdeling er :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Er nu bare glad for, hvis mine målopsætning kan inspirerer andre :wink:

Hmm, jeg er nu heller ikke specielt let - men regner nu ikke med at det bliver et problem, måske fordi jeg aldrig har haft problemer med knæ og lignende - så selvtilliden fejler intet på det punkt. Og kom da også ret ubesværet op og løbe 10 km, så... ja, håber ikke det bliver et problem.

Kælderen på Nørrebro?! Mon det er et hemmeligt FitDK på Nørrebronx a015.gif nåååh, du mener bare den "nederste" etage af de to... det er jo i hvert fald, der den "seriøse" styrketræningsafdeling er :tongue:

Tak for inspiration så :superman:

Hehe :hehe: - Jeg tror heller ikke vægten er altafgørende :tongue: ... men med min fortid med knæproblemer aka overbelastningsskader tror jeg alligevel, at det er det mest fornuftige :bigsmile: ...

Ja den nederste etage :tongue: .. Man kanjo ikke ligefram kalde det en kælder, men det er ned af trappen så :laugh::bigsmile::yo: ..... Og selvom man er dernede er det kun så seriøst som man selv gør det til :cheer::yahoo::firebounce:

/Cat

Link to comment
Share on other sites

Så blev det også lige tid til en lille bitte omgang styrke :firebounce:

Eftersom mine ben har været DOMSede hele ugen tænkte jeg at de havde brug for lidt pause i dag, så droppede benene - samtidig er skulderen ikke begejstret for hverken bryst/skuldertræning, så alt i alt er det ret begrænset hvad jeg har kunne lave :laugh::laugh::laugh: ...

Blev dog til lidt;

Squat

1x10xmig

5x10x40

Mave på Bold

4x12

Træk til bryst

1x10x35

4x10x40

Incline DB Press

1x10x10

5x10x12

BO DB Rows

4x8x18

Hyperekstensioner

3x10

Laterals

2x8x5

2x8x4 (arbejdede lige med protraktion af hovedet samtidig)

Det var så det :blush::dry: .. Ikke meget, men en start :cheer:

/Cat :yo:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Halløj :bigsmile:

I går stod den på hvile - så ingen træning der....

I dag var det tid til en omgang styrke

- tager det stadig meget roligt og passer på (læs; "easypeasylightweights" :tongue: )

Startede med lidt BP

1x20x20

1x12x30

8x8x40

DL (semisumo)

5x8x60

Squat

1x12x20

7x8-10x40 tak til Kauf for teknikspotning :flowers:

BO BB Rows

4x10x30

Smal BP

2x10x20

Pullover

1x10x16

3x10x18

Liggende flyers

2x8x8

Egentlig træning blev det ikke til så meget af, men en masse :blahblah: da der var mange i kælderen :bigsmile: + at der kom besøg fra nogle veninder...

Planen var at der også skulle laves lidt cardio, men pga problemer med indmeldelsen (som tog uendelig lang tid) blev det ikke til noget + at jeg pludselig fik lidt travlt fordi jeg havde for travlt med at snakke i stedet for at træne :blush::blush::blush: .. Men sådan kan det jo gå :superman::cheer: ...

Skulderen begyndte at klage lidt til sidst, så måske det var meget godt at Kauf ville hjem så jeg stoppede træningen der :bigsmile::firebounce::yahoo: ...

I morgen skal der spilles basket og så skal jeg lige et smut forbi HardCore på vejen hjem :devil: ...

/Cat :yo:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Hey Babe!!

Super cool at have dig med i kælderen --- aka 1.ste sal :laugh: :laugh: :tease:

Det var pissehyggeligt idag, Det var sgu' da den rene fest med så mange mennesker :yo::bigsmile:

Tak for spotting på bænken, selvom den heldigvis ikke var nødvendig :wink:

Og tilløkk' mæ mælæmskabæt... selvom det så ikke er HELT i orden endnu :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hey Babe!!

Super cool at have dig med i kælderen --- aka 1.ste sal :laugh: :laugh: :tease:

Det var pissehyggeligt idag, Det var sgu' da den rene fest med så mange mennesker :yo::bigsmile:

Tak for spotting på bænken, selvom den heldigvis ikke var nødvendig :wink:

Og tilløkk' mæ mælæmskabæt... selvom det så ikke er HELT i orden endnu :tongue:

Hey selv Mr :wub:

Jamen i lige måde - det er bare kælderen (man går jo ned af trappen ik??? Det kan du nok se :tongue: )

Og ja super hyggeligt med gang i :blahblah:'en under træningen - er jo efterhånden et par år siden at jeg har trænet sammen med andre - så kan slet ikke finde ud af det :bigsmile: ... Men det gjorde også at man ikke fik lavet heeeelt så meget som man måske burde :blush::blink::bigsmile: ...

Angående Spotningen synes jeg virkelig også at jeg gjorde et smukt stykke arbejde med at stå der og kigge... og selvfølgelig hjælpe med at tælle til 3 - det kan jo være svært :tongue: ....

Nu må vi lige se hvornår det kommer i orden :devil: ... Håber de finder ud af det i morgen :firebounce: ...

Link to comment
Share on other sites

Weee, tillykke* med medlemsskabet :cheer: :cheer:

*: Ja, helt gratis er det jo ikke :wink:

:hehe: Mange tak :bigsmile: ... Føler mig også ubeskrivelig priviligeret - jeg får nu lov at betale en masse penge for at træne :blush::devil::firebounce: ... Men det er da rart at komme med i klubben :blink::tongue: (Især når man kender en håndfuld andre der også træner der)....

Kommer du i ABC eller Nørrebro? :bigsmile:

Det bliver Nørrebro :yo: - Jeg spiller basket fra 18 til 20 så kommer direkte derefter :superman: ... og hvis jeg husker rigtigt er det fra kl 19 i ABC :unsure: ... og så er Nørrebro også en mindre stenkast fra lejligheden :tongue: (Så det hjælper også lidt på det)

/Cat :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
og så er Nørrebro også en mindre stenkast fra lejligheden :tongue:

:laugh: Ja det er jo det i bruger på Nørrebro til at afgøre hvilken afstand der er mellem ting :tongue: God fornøjelse :superman:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share