Cat's log


Cat
 Share

Recommended Posts

Så kommer en opdatering for de sidste par dage :blush:

Fredag stod den på afslapning - havde egentlig planlagt lidt KB i mosen, men det regnede lidt for meget til den slags leg :tongue: ... Så i stedet en hviledag...

Lørdag blev det heller ikke til nogen træning da jeg var i sommerhus med tøserne (tog afsted fredag)... Så en masse tøsehygge men hvad der dertil hører... og ca 2 timers gåtur...

Søndag stod den på arbejde - så 3 timers manuelle behandlinger... Afbrudt af en omgang styrketræning da jeg havde et afbud...

Stod på følgende:

Ass. Chins

5x8 med overhånd

2x8 med underhånd

Ass. Dips

3x8

DB Press

5x10

Bo BB Rows

4x8

Straight Ram Latt. Pulldown

3x10

Squat

5x8

Skulderen var egentlig ok, men ville ikke presse den, så derfor ikke så meget skulder og bryst... Men senere på aften begyndte den at gøre av igen :unhappy: .. Og det går den sådan set stadig - så endnu engang en påmindelse om ikke at træne overkrop i øjeblikket :dry::nonono:

God dag til alle

/Cat :cheer:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hey :bigsmile:

Her til formiddag er det blevet til en joggetur i mosen :firebounce: ...

Prøvede et lidt højere tempo end normalt og det var lækkert :devil: ... Turen gik uden problemer og var super lækker :superman: ... Ruten var stadig ikke den længste af slagsen, men det kommer stille og roligt :blush: ... Ingen tvivl om det..

Senere får jeg lidt mulighed for små PW's da min cykel punkterede i aftes og jeg ikke har fået den lavet endnu... Så må gå til skolen :smile: .. Men lidt extra motion skader jo aldrig når jeg nu alligevel ikke har travlt i dag :cheer:

/Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hey :bigsmile:

Her til formiddag er det blevet til en joggetur i mosen :firebounce: ...

Prøvede et lidt højere tempo end normalt og det var lækkert :devil: ... Turen gik uden problemer og var super lækker :superman: ... Ruten var stadig ikke den længste af slagsen, men det kommer stille og roligt :blush: ... Ingen tvivl om det..

Senere får jeg lidt mulighed for små PW's da min cykel punkterede i aftes og jeg ikke har fået den lavet endnu... Så må gå til skolen :smile: .. Men lidt extra motion skader jo aldrig når jeg nu alligevel ikke har travlt i dag :cheer:

/Cat :yo:

:Små PW :laugh::laugh: Eller sådan en bandit her bottom: :bottom:

post-16043-1190029895.jpg

Edited by Keld Erland
Link to comment
Share on other sites

Hehe :bigsmile: ... Der var en som havde været så venlig at stikke en kniv i dækket - så det var ikke bare noget der ku ordnes med en pumpe :tongue: ... Så nu har cyklen fået ny slange og nyt dæk :4thumbup: .. Så satser jeg på at den kan lidt endnu...

Link to comment
Share on other sites

G'aften :bigsmile:

Her til aften tog jeg med Kauf ned i fitnessdkdk for at være underholdning, teknikspotter og selvfølgelig selv lige at komme mit Coreprogram igennem...

Kørte størstedelen af programmet, men måtte droppe sidevejsplanke grundet skulderen og hyperekstensioner pga doms i lår :laugh::laugh::laugh: ... Til gengæld suppplerede jeg så med lidt nyt her og der undervejs :cheer: ...

AndersL og Lars var også i huset, så som altid agerede jeg irriterende pauseklovn :tongue::superman: ...

og så fik jeg hilst på SimonHP - Hyggeligt at møde dig :firebounce:

/Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

G'formiddag

I aftes blev der spillet bold :yo: ... Ikke den hårdeste træning vi har haft, men fik endnu engang arbejdet med en masse nyt - og det første system er så småt ved at sidde der :devil: (det skal nok blive godt :cheer: )... Desuden begyndte vi at arbejde lidt med noget zone, så må vi se hvordan det kommer til at gå... Nu er der jo efterhånde ikke så længe til kampene går i gang :firebounce: ...

Men selvom det ikke var hårdt, var det stadig en lækker træning og jeg gik derfra med en god fornemmelse :bigsmile:

Desuden blev det også til 1 times gang i raskt tempo :walking:

/Cat

Link to comment
Share on other sites

Tror lige at jeg for mit eget overbliks skyld laver en ugeplan...

Ugeplan:

Mandag: Joggetur i mosen + Core

Tirsdag: Basket

Onsdag: Styrke (hvad skulderen tillader)

Torsdag: Joggetur i mosen + Core

Fredag: :unsure:

Lørdag: Styrke / KB + Laaaaang gåtur

Søndag: Kort joggetur + Gåtur

Nu har den her skulder efterhånden drillet mig rigtig rigtig længe... og hver gang jeg tror den næsten er der og så småt prøver at lave noget kommer den igen... Så har på det sidste leget lidt med tanken om at få overtalt lægen til at sende mig til scanning... I går fortæller Kauf at han har arrangeret en ultralydsscanning for mig så jeg skal til scanning på fredag :firebounce::cheer::yahoo::superman: ...

Det er godt nok dejligt at ha' en omsorgsfuld kæreste :wub::flowers:(med gode kontakter)

Så 1000 tak for det :bigsmile: - og så håber jeg at vi kan se noget og evt blive lidt klogere....

/Cat :smile:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Tror lige at jeg for mit eget overbliks skyld laver en ugeplan...

Ugeplan:

Mandag: Joggetur i mosen + Core

Tirsdag: Basket

Onsdag: Styrke (hvad skulderen tillader)

Torsdag: Joggetur i mosen + Core

Fredag: :unsure:

Lørdag: Styrke / KB + Laaaaang gåtur

Søndag: Kort joggetur + Gåtur

Nu har den her skulder efterhånden drillet mig rigtig rigtig længe... og hver gang jeg tror den næsten er der og så småt prøver at lave noget kommer den igen... Så har på det sidste leget lidt med tanken om at få overtalt lægen til at sende mig til scanning... I går fortæller Kauf at han har arrangeret en ultralydsscanning for mig så jeg skal til scanning på fredag :firebounce::cheer::yahoo::superman: ...

Det er godt nok dejligt at ha' en omsorgsfuld kæreste :wub::flowers:(med gode kontakter)

Så 1000 tak for det :bigsmile: - og så håber jeg at vi kan se noget og evt blive lidt klogere....

/Cat :smile:

Det var så lidt smukke :wink:

Jeg kan jo ikke have siddende på mine skuldre at jeg ikke kan finde ud af at hjælpe den bedste tøs i mit liv :wub: :wub: :flowers::boobs:

Og så skal vi satenme da lege med ultralydsscanner bagefter til vi bliver helt grønne i hovedet :superman: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det var så lidt smukke :wink:

Jeg kan jo ikke have siddende på mine skuldre at jeg ikke kan finde ud af at hjælpe den bedste tøs i mit liv :wub: :wub: :flowers::boobs:

Og så skal vi satenme da lege med ultralydsscanner bagefter til vi bliver helt grønne i hovedet :superman: :4thumbup:

Orv :blush: .. Det var godt nok et sødt indlæg :blush::flowers::wub::blush:

Det er ikke hver dag at jeg nærmest bliver mundlam ikke ikke ved hvad jeg skal sige :tongue:

Og ja, leges skal der i hvert fald - ingen tvivl om det :superman::firebounce:

/Cat :wub:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning - eller hvad man nu kan kalde det :blush:

Squat

1x12 - dybe

1x10 - dybe

2x10

3x10

2x10 - dybe

Rumænsk DL

3x10

Bo DB Row

1x12

4x10

Straight Arm Lat Pulldown

3x10

Mave på bold

3x12

Lunges

3x8

Hyperekstensioner

2x10

Prøvede bevidst at undgå øvelser som kan provokere skulderen - så intet med hænderne over hovedet, intet skulder og intet bryst :blink::dry::nonono: ...

God aften

/Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

Planen var at jeg skulle tidligt op i morges og ud og jogge... men men men... Dæ vækkeuret ringere synes jeg at dynen var rigtig dejlig :blush: og at der var alt for grådt og vådt udenfor... I stedet sov jeg lige 45min extra, stod på, kiggede på det sidste inden en fremlæggelse i skolen i dag og lavede så morgenmad, så både Kauf og jeg ku' få noget i hovedet inde vi sku' afsted...

Joggeturen blev altså udskudt til efter skole, og mod alle forventninger kom jeg faktisk afsted... Til trods for både gråvejr og regn... Benene var tunge, der var absolut ingen rytme, og det gik ubeskriveligt langsomt i dag, men alligevel fik kom jeg gennem turen... Den længste jeg har løbet endnu :cheer::firebounce::yahoo::superman: - Tror ca tiden var på 45min, men tjekkede ikke... Så selvom det egentlig ikke var særlig positivt, var det stadig en super tur og man har det jo så dejligt bagefter :bigsmile::tongue: ...

Så dejligt at jeg kom afsted (skulderklap til mig selv :blush: ) og endnu dejligere at jeg ku' løbe længere end jeg har gjort før og stadig ikke være presset :yo::bigsmile:....

/Cat

Link to comment
Share on other sites

Hola :cheer:

I aftes blev det til noget (ca 2 timers) salsa med Kauf :smile:...

Det var super lækkert at være i gang igen, for vi har ikke danset siden juni - så det er allllt for længe siden :nonono: ... Og man kan SAGTENS mærke at man ikke er vant til at ryste r*ven på den måde :blush: ... Er jo ikke sådan noget man lige render rundt og gør til dagligt...

Resten af aftenen blev tilbragt til fest hvor der også blev danset en hel del :boobs::slut::bigsmile: ...

/Cat :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hola :cheer: til molfolket

Weekendens træning har ikke været det store da jeg er semihandicappet i øjeblikket :unhappy: ... Ved ikke hvad der skete men i går følte jeg mig lidt låst i thorakaldelen af min ryg, så fik den manipuleret... Men i den forbindelse fuckede det helt op... Gjorde endnu mere av end jeg har prøvet før ved en låsning, og det viste sig senere at ledet også var hævet... Hmmm :dry: ... Hvad det er eller hvad der så lige er sket vides ikke... men i hvert fald gør det lidt ondt.. har et ribben mistænkt da det også gør ondt ved hikke og respiration....

Var med Kauf i fitnessdk her for lidt siden for at prøve at få lidt gang i ryggen - så blev til en noget blandet landhandel med meget lette vægte...

En masse mobilitetsøvelser af forskellig slags

Lunges

Squat

Rumæsnk DL

Decline BP

Træk til bryst

Lidt læg

Rotationer med pind - :blink: rigtig av :blink:

Forsøg på lidt leg med bold, men kunne intet stabilisere...

og så lidt teknikspotten og snakken :bigsmile:

Ikke så meget træning over det... men var godt for ryggen at blive bevæget lidt...

/Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

Opdaterig herfra:

Ryggen har fået det noget bedre... Gør nu kun ondt ved hurtige bevægelser, i yderstillinger og når der hostes eller ligende....

Til gengæld er jeg blevet syg... Har ligget i sengen siden mandag :dry::unhappy: , så ingen træning eller andre former for aktivitet... Ligger bare og forsøger at spise og drikke nok :blink::blink: ....

/Cat

Link to comment
Share on other sites

Opdaterig herfra:

Ryggen har fået det noget bedre... Gør nu kun ondt ved hurtige bevægelser, i yderstillinger og når der hostes eller ligende....

Til gengæld er jeg blevet syg... Har ligget i sengen siden mandag :dry::unhappy: , så ingen træning eller andre former for aktivitet... Ligger bare og forsøger at spise og drikke nok :blink::blink: ....

/Cat

Hvorfor er du bare den ENESTE jeg kender der er så ynkeligt skrøbelig som jeg selv er?! :crazy:

God bedring tøsen! :flowers:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er du bare den ENESTE jeg kender der er så ynkeligt skrøbelig som jeg selv er?! :crazy:

God bedring tøsen! :flowers:

Fantastisk spørgsmål... Jeg ville ønske jeg kunne gi' dig et svar :tongue: ... Til gengæld er mit indtryk at der er ret mange som er syge i øjeblikket :innocent: ...

Men mange tak :bigsmile: .. Satser stærkt på at jeg snart er frisk igen... også selvom jeg ikke rigtig synes det går fremad :unhappy: ....

Men heldigvis var vores timer aflyst i går, og i dag og i morgen har vi studiedage :4thumbup: ... Så går ikke glip af det store - udover læsning selvfølgelig :innocent: ...

/Cat

Link to comment
Share on other sites

Endelig er sygdommen ved at være på vej væk... Har undret mig over at der slet ikke har været bedring, men i dag går det noget bedre... Har kun lidt ondt i hovedet, kan næsten trække vejret normalt og hoster kun engang imellem :bigsmile: .. Dejligt med fremskridt :superman: ... Jeg har dog valgt at holde igen med træningen til jeg er helt på toppen, eller i hvert fald indtil der er basket på tirsdag :innocent: - så der satser jeg på at være klar igen... Kampene går jo i gang lige om lidt og jeg skulle meget gerne være i stand til at spille noget bold når det sker :devil: ....

Dagen i dag bliver fortsat tilbragt på langs, men måske jeg får mulighed for at læse op på noget af det jeg ikke har fået læst de sidste mange dage :bigsmile:

/Cat

Link to comment
Share on other sites

1.2.3 Dette er en prøve.. slettes bagefter....

'aælkdgøjoaj øcjt 'pAOJ ØAJRT V'IAUJ 'A<JKGF '<psoj vijøgajv øiajnf

ajøgn øo'jai øvan reøv angø ant øALJ<N'CMBGA<GMNØ FAUV'FNKJRET-HGBÅUØJ VØAOUFØN AJTØ OØA VØOUG 'AJTV ØAOGNØSPJ OÆAHF øpaijgn aøvqh cø' sjyøpijhnøjmvlfng hbæsj tæh øosjb

post-2010-1191152093_thumb.jpg

anvøanrgjp' aojg'pajertgna'pidgnøoarntg'iaf

/bp'kiamnfg

Hmmmm - Hvordan får man billedet ind i teksten??? så det ikke sidder i bunden, men er midt i... som hvis det fx skal hænge sammen med noget tekst???

EDIT: Så virker det... Tak til MaxP :flowers::smile::cheer:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Rejsebeskrivelse fra vandreturen i Rondane, August 2007

Dag 0 og 1 ”Velkommen til de våde Ronder”

Rygsækkene var færdigpakkede kort før afgang mod Ingerslevgade ved DGI-byen, hvorfra Swebus skulle transportere os til Oslo. Lige inden vi skulle ud af døren var der lidt panik i hjemmet da kortholderen indeholdende visakort og sygesikringsbeviser var forsvundet – efter en del søgen blev den dog fundet (var faldet ud af en lomme) og vi kom af sted i nogenlunde tid. Vi blev dog desværre nødt til at undlade at veje rygsækkene som vi ellers havde tænkt os at gøre, det er jo meget skægt at vide hvad man egentlig bærer rundt på. Der var dog ingen tvivl om at de vejede betydeligt mindre end på vores foregående ture. Da klokken nærmede sig 20.30 tog vi bilen ned til Cat’s søster som smed os ind til bussen. Den var der allerede så vi puttede rygsækkene i bagagerummet og satte os til rette. Klokken 21.20 startede vi turen mod Norge. Det varede ikke længe før vi faldt i søvn – så meget som man nu kan sove i en bus – så natten gik forholdsvis hurtigt. Vi ankom til Oslo banegård tidligt næste morgen hvor vi havde et par timer at slå ihjel inden toget mod Trondheim kl. 8.07. Hjemmefra havde vi valgt at vi hellere ville have lidt ventetid ved de forskellige overgange end at vi ville komme for sent til en afgang, så det var lige efter planen. Da klokken blev 8 fandt vi pladserne i toget og vi kunne nu stille og roligt se byen forsvinde og omgivelserne blive mere og mere naturskønne. Turen op gennem Norge er faktisk ret flot og man kommer gennem mange idylliske områder på vejen. Endelig var klokken 12.30 og vi ankom til Hjerkinn som var udgangspunktet fra vores vandretur. Vi troede egentlig at det var en lille by eftersom der var en togstation, men det viste sig at vi tog fejl. Der var en ventesal på stationen og et par 100meter derfra en lille fjeldstue.

post-2010-1191155919_thumb.jpg

I ventesalen spiste vi frokost og nød det sidste toilet og varme inden vi begav os ud i regnen. Det var meget nemt at finde startpunktet for ruten så det varede ikke længe før vi var på vej. Det første stykke gik af meget gennemvåde stier, så oveni regnen kom sump, mudder og kulde. Det kom lidt bag på os at det var så koldt som det reelt var, men nu var vi af sted så det var der ikke noget at gøre ved. Der var ikke gået mere end 10 min før Cattens støvler var gennemvåde, hvilket ikke burde kunne lade sig gøre eftersom de var snowseal behandlede dagen før hjemme i København. Men eftersom det allerede var vådt fortsatte vi turen. Efter en god time kom vi til en lille hytte hvor vi gik ind for at få lidt varme og finde ud af hvordan vi skulle gribe det hele an. Vi overvejede kort om vi skulle bliver der og tørre vores ting, men blev hurtigt enige om at vi gerne ville gå mere her den første dag – vi var i hvert fald ikke klar til at holde hvil for natten allerede nu. Så vi pakkede os selv og udstyret ind og begav os endnu engang ud i regnen – med retning mod. Grimdalshytten (De markerede vandreruter går oftest mod en hytte eller en fjeldtop).

post-2010-1191155825_thumb.jpg

Efter et par timers vandring, fandt vi os et lille idyllisk sted lidt i læ tæt ved en flod. Regnen var heldigvis stilnet af, så vi kunne slå teltet op i tørvejr. Aftenen gik med Kauf forsøgte at lege brobygger ved floden så vi kunne komme nogenlunde tørfodede over den efterfølgende morgen. Grundet alt regnen der er faldet i løbet af foråret og sommeren var der i områder mere mudret end ellers og flere floder var dybere end normalt hvilket gjorde det lidt vanskeligere, men også sjovere og mere udfordrende at komme frem. En gang varm aftensmad var virkelig nødvendigt for at holde varmen og efter denne varede det ikke længe før vi pakkede os ned i soveposerne i teltet da regnen igen var begyndt. Det blev en ret kold nat, men vi fik da sovet ovenpå en dag med mange indtryk.

post-2010-1191155876_thumb.jpg

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Dag 2 ”Skull in the Sky”

Da vi vågnede pakkede vi stille og roligt sammen, spiste vores morgenmad og skulle så over floder. Kauf var klar til at bære Catten over på ryggen så fødderne ikke blev gennemvåde igen, men det endte heldigvis med at Cat insisterede på at tage nogle poser i støvlerne og så på den måde forhåbentlig forblive tør. Det gik også nogenlunde – og da det ikke regnede gjorde det ikke det store at støvlerne ikke var tørre, i hvert fald ikke mens vi gik. Turen viste sig at være en meget let rute, og faktisk en dejlig en rigtig at starte turen på for man havde en fornemmelse af, at man virkelig var på vej ind i et storslået fjeldområde. Da vi var kommet nærmere fjeldene var den sidste del ruten mod Grimdalshytten gennem en meget smuk dal med flot udsigt til vandfladet i enden – her nød vi livet lidt inden vi gik det sidste ved ned til hytten. På græsplænen foran hytten var der nogle borde og bænke hvor vi spiste frokost, samtidig forsøgte vi at tørre bare lidt af vores ting så sokker og t-shirts blev hængt op på deres stakit. Samtidig morede vi os over en hønseflok som gik frit omkring – det sjove var at en i flokken var en kanin som vi er overbevist om, virkelig troede, at det var en høne; meget underholdende. Catten rensede sine støvler med en gang mos og græs og satte sig derefter indenfor og gav støvlerne endnu en omgang snowseal – i håb om at det ville hjælpe på tørfodheden.

post-2010-1191156152_thumb.jpg

Efter frokostpausen lavede vi en lille ændring i de oprindelige planer for at undgå at gå ud og hjem af samme dal, så vi fortsatte mod Haverdalsseter. Vejret var en del bedre end den forudgående dag, så humøret var i top selvom der var noget overskyet. Første del af den videre tur gik let opad og var også en rigtig fin tur. Den startede gennem et skovområde som dog hurtigt tyndede ud og blev til golde stenmarker. Senere kom vi til nogle småsøer og ved den ene holdt vi et kort ”lad os lige nyde stilheden, fjeldene, vandet og udsigten” hvil. Her vidste vi nemlig, at vi kun havde en times eller to tilbage af dagens tur. Vi ankom til Haverdalsseter gennem en meget anderledes terræn der minder mest om bjergklitter, hvis der da er noget der hedder det. Vejret var strålende og det var første gang vi så solen på turen – så her gjorde vi også et kort holdt og smed rygsækkene.

post-2010-1191156221_thumb.jpg

Vi ville lige sondere terrænet for at finde ud af hvor vi kunne finde en egnet teltplads, men det varede ikke længe før vi så skyerne blive faretruende mørke. Vi overvejede frem og tilbage om vi skulle gå ind i tørvejr eller slå telt op i regn – faktisk en beslutning som er sværere end man tror når man i forvejen er godt gennemvåd. Efter vi så et ”skull” på himmelen besluttede vi dog at tage denne ene dag inde. Vores udstyr der stadig var vådt fra gårdsdagens regn ville have godt af at blive tørt og vi blev enige om at lidt varme ville være godt for moralen. Vi kom til at dele værelse med en tysk pige som var super flink. Da det blev spisetid satte vi os udenfor i regnen ved bålpladsen for at lave mad – og denne blev næsten kastet i hovedet for at vi igen kunne komme ind i den meget varme hytte. Resten af aftenen gik med hyggen, snak med roommate’en og tørring af grej. Denne nat kan man vist roligt sige at vi sov dejligt varmt.

post-2010-1191156257_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dag 3 ”Passet i fjeldene”

Morgenen efter pakkede vi sammen, sagde farvel til roommaten, som ville forsøge at kæmpe sig de 8 timer til nærmeste mulighed for transport med en dårlig fod, og begav os af sted på dagens etape. For første gang siden ankomsten til Rondane følte vi os rigtig tørre, så det var dejligt og humøret var i top. Turen gennem Haverdalen var rigtig fin, dog en smule ensformig og ret så våd – så egentlig meget heldigt at der ikke gik meget mere end en god time før vi nåede til stien vi skulle følge gennem fjeldpasset. Vi fortsatte og passerede floden på en bro før vi så småt begyndte at bevæge os opad. Det varede dog ikke længe før opturen for alvor tog til og det første stykke var langt – rigtig langt. Heldigvis blev udsigten mod dalen flottere og flottere som vi kæmpede os opad, så det alene var en super motivationsfaktor. Stien blev lidt smallere og området ændrede karakter, pludselig gik vi langs en lille gletcher mens der på vores anden side var et mindre vandfald. Det var virkeligt smukt og et helt fantastisk område. Efter endnu en halv times klatren var det som om at stien fladede lidt ud og et helt idyllisk landskab viste sig. Der var pludselig læ, græsset var nærmest helt rødt og en lille bæk snoede sig roligt gennem dalen. Vi valgte hurtigt at det var her vi skulle nyde frokosten, men på trods af læ blev det en kort fornøjelse da man hurtig bliver kold af at sidde stille når dagtemperaturen ikke overstiger 10grader.

post-2010-1191156756_thumb.jpg

Vi fortsatte gennem denne billedskønne dal hvorefter ruten fortsatte lidt opad, snart var der ikke mere sti tilbage, blot røde T’er der var malet på klipper her og der så man vidste hvilken retning man skulle i. – tjae eller hvilken vej gennem klipperne som var sikrest. Snart gik ruten over det første snedækkede område, hvilket vi begge synes var ret spændende. Vi fortsatte længere opad og skulle passere endnu to mindre gletchere før vi var nået til toppen af passet. Udsigten og området var fantastisk, voldsomt, og meget koldt, goldt og råt. Sneen blev afbrudt at store områder med nedfaldne klippeblokke og siderne i passet var nærmest lodrette, det var meget ærefrygtindgydende og man fik virkelig et indtryk af naturens egentlig kræfter. Meget meget nice og super wildlife. Da vi havde kæmpet os igennem passet på mere eller mindre glatte sten åbnede en fantastisk udsigt sig for os forude – dalområdet som var målet for dagens rute. Vi valgte at holde en kort pause og nyde den smukke udsigt inden vi fortsatte turen ned fra fjeldpasset. Nedturen går altid hurtigere end man regner med, så det varede ikke længe før vi var ved Dørålsetrene. Efter et kort holdt, hvor Kauf nød at der faktisk var træk-og-slip toilet, fortsatte vi videre ned i dalen for at finde et sted hvor vi kunne slå telt for natten. Vi passerede floden og fandt lige på den anden side en lille afsides plads med lidt læ, her rejste vi teltet og satte os derefter ned, nød roen mærkede trætheden og kiggede stille på fjeldene. Maden blev hurtigt tilberedt – denne aften stod menuen på kartoffelmos og chili concarne – og indtaget med stor nydelse.

post-2010-1191156633_thumb.jpg

Det viste sig at blive en rigtig flot aften, himlen var fuldstændig blå og blæsten lagde sig en smule. Helt tilfældigt besluttede vi at gå en lille aftentur inden sengetid – ja det er noget underligt noget at man pludselig på en vandretur får lyst til en extra gåtur. Havde ingen planer om hvor vi skulle hen og så en sti som gik meget stejlt op. Efter et hurtigt kig på kortet fandt Catten ud af at det ikke var en af de ruter vi havde planlagt, så vi besluttede at klatre op og se hvad der gemte sig på toppen. Et kæmpe landskab med ubeplantede fjeldklitter viste sig og vi besluttede hurtigt at gå en rundtur fra top til top. Flere steder gemte der sig små søer mellem toppene og området var super lækkert at gå rundt i. Desværre tog blæsten til deroppe og det varede ikke længe før vi også forsøgte at lege fugle. Vi fik dog færdiggjort rundturen og fandt et sted med læ og udsigt over dalen teltet var slået op i. Her sad vi og nød det hele da Kauf fik øje på en mand som kom løbende et stykke væk. Vi undrede os noget og forstod ikke at vi ikke så mere til manden, så efter et stykke tid besluttede vi at undersøge det nærmere. Kauf gik i forvejen og forsøgte at finde ud af hvor manden var blevet af og ca. 10min senere fandt han ham, i selskab med 3 andre mens de desperat forsøgte at slå deres telt op i blæsevejret. Det var heldigvis ikke sket noget, og den lille løbetur var for at holde varmen, så vi gik tilbage mod vores eget telt for natten. Da vi endelig kom ned i soveposerne kunne det godt mærkes at benene var noget brugte, så vi så frem til pausedagen den efterfølgende dag.

post-2010-1191156655_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dag 4 ”Pausedag – eller?”

Vi havde hjemmefra planlagt at denne dag skulle være pausedag, ture med oppakning i fjeldområder er nemlig ofte hårdere end man regner med før man har prøvet det. På den baggrund tænkte vi at det ville være godt at få ladet batterierne op med en stille og rolig daltur uden oppakning. Inden vi tog af sted skulle Kauf dog lige have en forfriskende dukkert i den kolde flod.

post-2010-1191157114_thumb.jpg

Vi pakke en lille dagtursrygsæk med lidt frokost, en varm trøje og noget regntøj (plus det løse som kniv og 1.hjælp mm) og begyndte at følge dalen vi skulle gå i. Det var faktisk en rigtig smuk dal med et meget varieret terræn og en varieret beplantning, samtidig bar den meget præg af istiden forstået på den måde at man gennem hele dalens udstrækning kunne følge forskellige lagdelinger på siderne. Meget fascinerende. Det ene smukke syn afløste det næste i denne dal og pludselig var vi kommet rigtig langt. Vi stod og kiggede på indgangen til en dal med en række smukke fjeldtoppe på den ene side. Vi lagde os i de få solstråler der var og nød bare synes af den smukke klippeformationer, tror vi talte 14 toppen med sne imellem, det var fantastisk. Kort efter fortsatte vi lidt endnu og besluttede at spise frokost ved en sø som lå lidt i læ af de omkringliggende fjelde.

post-2010-1191157204_thumb.jpg

Efter frokosten vendte vi næsen tilbage mod teltet og som altid ser alt anderledes ud fra en anden vinkel. Det varede dog ikke længe før vi var tilbage ved teltet efter en vandredag som blev noget længere end planlagt. Det endte med at vi havde været på farten i 8½time, så aftenen gik med at spise risengrød, som klart kan anbefales, og nyde en super flot solnedgang i nærheden af teltet. Selvfølgelig blev der også spillet lidt 500 som så mange andre aftener på denne tur.

Link to comment
Share on other sites

Dag 5 ”Afslapning ved vandfaldet”

Vi vågnede, pakkede teltet sammen, Kauf var endnu en smut i vandet, vi spiste morgenmad og så af sted med oppakning igen. Det var næsten helt ærgerligt, for dette sted havde virkelig været idyl for os de sidste par nætter – men videre det skulle vi, til nye oplevelser. Vi tog ruten mod Bjørnholia hvilket betød at den første halve time af vandringen svarede til den vi havde gået dagen forinden, dog på den modsatte side af floden i dalen. Herefter drejede ruten fra, gik let opad og vi fortsatte gennem et område hvor landskabet endnu engang var helt anderledes end hvad vi tidligere havde set. Det er utroligt at der kan være så forskelligt på et relativt begrænset område, men det er jo det som er en af de spændende, inspirerende og charmerende ting ved at bevæge sig rundt i uforstyrret natur til fods. Det varede ikke mere end et par timer før vi nåede til en vejskille, en sti i retning mod Rendebu (Som er en senere destination på vores vandring) og en sti mod Bjørnholia.

post-2010-1191157397_thumb.jpg

Vi fortsatte af den planlagte rute mod Bjørnholia og bevægede os endnu engang i en stor ret gold dal. Et sted som var lidt højere end de andre kunne vi sidde på en sten og nyde vores frokost med udsigt ud af fjeldene. Det var helt fantastisk, men vores frokostpause blev desværre meget pludselig afbrudt da det begyndte at blæse meget kraftigt op mens vi sad der. Så vi fik hurtigt pakket sammen og kom videre så vi igen kunne få varmen ved at kroppen skulle arbejde lidt.

Vi synes egentlig, ret overraskende, at vi begge havde ret trætte ben denne dag. Men ikke desto mindre fulgte vi planen da det var en relativ nem rute uden de store højdeforskelle. Da vi kom videre ned gennem dalen kom der pludselig et sted hvor stien delte sig igen. Det havde vi ikke været forberedt på, og det vidste sig at den sti der gik fra var en tur til toppen af Rondeslottet – det højeste fjeld i Rondane. Vi overvejede frem og tilbage, kiggede på kort og forsøgte at se hvordan resten af turen kunne forløbe hvis vi tog topturen herfra i stedet for det planlagte fra den anden side. Til sidst blev vi enige om at slå telt op i nærheden af stien, for så at tage topturen den efterfølgende dag. Efter lidt sondering af terrænet fandt vi et egnet sted med lidt læ til teltet.

post-2010-1191157439_thumb.jpg

Resten af eftermiddagen, da vi jo var stoppet tidligt, blev brugt på fuldstændig afslapning. Vi startede med at hente lidt vand så vi havde hvad vi skulle bruge og derefter skulle vi lige ud og kigge på området – og heldigvis for det, for vi fandt et meget smukt, privat og idyllisk lille vandfald på for foden af en skråning ikke langt fra teltet. Her tilbragte vi en lille times tid med at nyde de få solstråler der brød gennem himlen, faktisk et ret romantisk sted som var super dejligt og afslappende.

post-2010-1191157468_thumb.jpg

Senere fik vi lavet noget mad og brugte resten af aftenen på toppen af skrænten hvor man til den ene side kunne nyde vandfaldet og til den anden følge flodens bugten gennem dalen. Vi legede desuden lidt med nogle sten og fik spillet et enkelt eller 2 omgang 500. Inden sengetid, hvis man da kan kalde det det når man bor i telt, så vi solen gå ned bag det fjeld som vi skulle bruge den efterfølgende dag på at bestige. Super fedt og der var nærmest en meditativ ro som bredte sig hos os begge.

post-2010-1191157484_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det var lige kladden til beskrivelse af de første dage... Der er ikke læst korrektur og sproget kunne være meget spændende... Men hurtigt nedskrevet for at have et overblik over turen :bigsmile: ...

De næste 5 dage følger på et senere tidspunkt.... (Forhåbentligt inden alt for længe :blush: )

Hvis nogle skulle være i tvivl så er det Kauf og jeg der var afsted i sommers...

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share